De Moezel bij Koblenz

Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-01-2003 19:20

Eind April ga ik twee weken op vakantie naar het plaatsje "Morsdorf" nabij "Koblenz" in Duitsland. Kan iemand me informatie verschaffen over de vismogelijkheden alhier? En dan met name over de rivieren de "Moezel" en de "Flaumb".
Wat voor vergunningen, hoe duur waar te verkrijgen etc. Eventueel een leuke stek?
Het ligt niet in m'n bedoeling m'n hele "statische" handel mee te nemen maar af en toe door ergens te "pennen" of te "feederen" een leuk visje te kunnen vangen. Ik hoef niet te weten waar de dertig plussers liggen!
Je kunt me ook mailen.
Alle info wordt zeer op prijs gesteld, zelfs als je ALLEEN maar weet waar dertig plussers liggen.
Groet,

John.

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:tall@wanadoo.nl" class=bericht>tall@wanadoo.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-01-19 19:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-01-2003 08:15

John,

Ik ben vroeger veel aan de Moezel op vakantie geweest en heb met de feeder menig grote brasem en voorn weten te vangen, dat zal geen probleem zijn. In die periode karperde ik nog niet zo fanatiek en heb slechts een paar keer geëxperimenteerd, niets gevangen. Wel heb ik van plaatselijke vissers vernomen dat ze er wel degelijk zitten. Nachtvissen is er verboden en vroeger moest je per stuwstuk een aparte vergunning kopen. Good luck.

Groeten,

Mark
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

20-01-2003 19:27

beste John

Ik heb in dat gebied gewerkt en er niet gevist, aangezien ik het met werken te druk had. Maar is wel een heel mooi water om enkel aan te zitten alleen al. Een collega van mij heeft er later nog wel gevist met worm en had er twee forreltjes en een paar brasems gevangen.

Met vriendelijke groet
Niels Kleijn
Plaats reactie