Italie, Lago di Endine, Lago di Annone

Plaats reactie
Mick Rijnhout
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2007 11:37
Locatie: Apeldoorn

16-09-2007 13:57

hey Italiegangers,

Zijn er recentelijk nog mensen naar Lago di Endine en omstreken geweest?

Wij vertrekken aanstaande donderdag naar Italie op zoek naar avontuur.
Ben al een tijdje op het web aan het zoeken naar allerlei info, maar de informatie is schaars naar mijn idee. wikipedia, google, Italiaanse sites het meeste heb ik wel bekeken en ik ben al wat wijzer geworden,maar zou graag nog wat info willen over de volgende praktische zaken, vistechnisch komt het wel goed en ben niet op zoek naar stekinfo ed. heb zelf ook nog graag wat te ontdekken

Hoe zit het nu precies met de vergunningen, kosten en waar te krijgen?

Op sommige wateren is een bootvergunning verplicht, hoe zit dat nu precies? Op welke wateren is dit van toepassing?

Is een benzinemotor toegestaan?


Het gaat mij vooral om Lago di Endine en Lago di Annone, maar ook info over andere lago's in dat gebied is meer dan welkom.

Mag ook over PB of naar mijn mail. mickrijnhout@hotmail.com

Alvast bedankt,

groeten Mick
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-09-2007 14:20

Hoi Mick,

Over Annone kan ik je het volgende vertellen:

Een benzinemotor is niet toegestaan, zoals op de meeste Italiaanse meren overigens.

Een bootvergunning heb je er als ik me goed kan herinneren wel nodig, in ieder geval wel op de meeste meren in de omgeving, e nkost 150 euro per half jaar.

Je mag er overdags NIET op karper vissen, om de roofvissers er voorrang hebben.

Dus in het donker beginnen en s'ochtends hengeltjes binnendraaien.

Weet niet precies wat je in je mars hebt als karpervisser, maar Annone is wel meteen een van de moeilijkste wateren van Italie, relatief weinig vis, VEEL natuurlijk voedsel.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Mick Rijnhout
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2007 11:37
Locatie: Apeldoorn

16-09-2007 15:42

Hey Dennis,

Thanks voor je reaktie.

Wat ik als karpervisser in mijn mars heb?? Staat hier een beetje buiten denk ik. Het is denk ik maar net wat je wil/verwacht van zo'n tripje.
Ik ben niet het type visser dat een week op die ene buffel gaat wachten, ben ik te ondernemend voor. Het kunnen dan voornamelijk meren zijn maar ik ga daar de tactiek toepassen zoals ik dat ook al jaren op de rivier Moselle doe:
Een veelbelovende stek uitpikken, bodemprofiel, dieptes etc. bekijken, is het naar mijn zin ga ik er zitten voor 1 of 2 nachten vanaf dag 1 zal ik veel op het water zijn met de boot om te observeren, vind ik interessante plekken (en vis) zal ik die stek een aantal dagen aanvoeren, vaak doe ik dat op meerdere plaatsen. Vandaar ook de vraag of het toegestaan is om met benzinemotor te varen, dat vergroot je gebied behoorlijk en gaat allemaal veel sneller.

We moeten dan maar kijken hoe we het gaan doen, ik wou namelijk m'n alu boot op trailer meenemen. Is ook wel fijn omdat we dan in 1 keer met 2 man kunnen verkassen. maar als blijkt dat het bijna nergens is toegestaan met benzinemotor dan moet de zodiac met elektro maar mee. :(

Nu ik ook weet dat er overdag niet op karper gevist mag worden, denk ik dat Annone afvalt voor ons. Op de scheepvaartstukken Moselle visten we ook nooit overdag, daar werden we een beetje beu van. (wel geprobeerd hoor, bij ons echter nooit succes gehad) Eigenlijk wil ik nu eens lekker het klokje rond kunnen vissen.

Ik neem aan dat de bootverguningen nodig zijn op de bekende/ commerciele wateren? Of geld dit overal, wie kan er duidelijkheid geven?

Wie kan me meer info geven over Endine?


Gr. Mick
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

18-09-2007 15:50

Die cd "conquest of paradise" is deels opgenome op Lago di Anone.
Die 30 kilo vis van die Caroline Onacker komt daar oook vandaan ;)
Het is er geen fijne buurt om je auto rustig te parkeren........wees opj e hoede voro criminaliteit dus. Ik heb er gekeken, maar ben doorgereden naar Viverone......om op cassien te eindigen 8)

Op Endine kun je halverwege het meer bij de viswinkel jezelf "inschrijven" voor een visvergunning. Pesce de zoveel staat er wel aan de wegkant als je aan komt rijden. Onthou dus halverwege.

Daarna moet je naar de bank er schuin tegenover om ook daadwerkelijk te betalen. Men werkt er met acceptgiro's. We betaalden per persoon 16 euro, goedkoop dus. Je mag me nu wel hartelijk bedanken want ik heb er dus 4 uur over gedaan om te begrijpen wat ze me daar probeerden duidelijk te maken :P Het afschrijven is ook netjes gebeurt overigens

Op Endine mag je legaal nachtvissen. Er zijn zo uit m'n hoofd 16 vaste stekken, maar vissen op "andere stekken" worden gedoogd.......de kaart met steknummers krijg je wel mee van de "pesca club"
Vissen is toegestaan met maximaal 3 hengels, inclusief vrouw worden dat er dus 6 :P:P:P

Het gehele meer is enorm lang, en erg ondiep
Ik viste er zelf halverwege het meer aan een stuk, op een meter of 100 uit de kant stond 4-5 meter water. Aardig veel, aan beide uiteinden van het water staat slechts 2-3 meter water. de bodem is niet overal hard. Met wat zoekwerk zul je wel wat harde plaatjes kunnen vinden!

Volgens meerdere (Italiaanse) karpervissers is het een lastig water, omdat de vis rondtrekt en het meer zo lang van formaat is is dat ze moelijk te lokaliseren zijn. ( zie het als een kanaal)
Persoonlijk zou ik op basis van mn eerste avontuur op 1 van de uithoeken van het meer gaan zitten. Stek 1 lijkt mij de meest productieve plaats vanwege de vele waterplanten en het aanbod natuurlijk voedsel (lelies etc). Ik kon er in augustus niet zitten vanwege een kolonie vogels, welke er aan het broeden waren. Het was toen ook 40 graden.Het is wel een eindje lopen met je spullen maar zeker het proberen waard! Het uitzicht op de grote hoge bergen is werkelijk schitterend en s'nachts zul je 100én lampjes zien van huisjes welke in de bergen staan.......romantisch als je je wijffie meeneemt joh ;)

Wat het bestand betreft;
Er zwemmen vissen in allerlei gewichtsklassen; het merendeel zullen forse schubkarpers zijn van 15 kilo zijn. 30érs en 40érs zwemmen er ook zat. Er zwemmen ook enkele zeer zware schubkarpers op (zeker 3)
(27, 28, 29 kilo), foto's zijn te bewonderen op de paal met foto's bij de hengelsportzaak waar je ook de vergunningen kan halen.Meerval en monstersnoek is ook present, al zul je daar minder in geinteresseerd zijn.
De topvis two tone spiegel sneeuwwitje; door de italianen "Biancaneve" genoemd zwemt er volgens informatie van 2 maanden geleden van een italiaanse karpervisser welke ik daar sprak nog steeds (en is hard op weg richting de 30 kilo+ te gaan!)

IK had niet het geluk deze te mogen vangen, jij iig heel veel succes!!
PS: Probeer de pizzaboer eens tegenover waar je je vergunningen haalt, voor €4.50 heb je een knetterverse steenoven pizza met alles er op en er aan, ik heb me er 3-4 dagen in klem gegeten! HEERLIJK :D
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Afbeelding

Het boegbeeld van Endine; "Biancaneve" alias "sneeuwwitje"
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 26-01-2010 14:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-09-2007 16:15

Hoi Sebastiaan,

Dat is nog eens info waar je wat mee kunt :D

Kun jij me toevallig vertellen hoe het zit met een evt. bootvergunning, en of je er met een benzinemotor mag varen ?

Mvrgr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

18-09-2007 16:21

Wat moet je in hemelsnaam met een bezine motor op Endine? Een water waar je op 50% van de lengte van het water de overkant kunt gooien?
Zoniet ga je op die kant zitten en visi je onder de kant.........om het hele meer loopt een weg die zo gioed als langs het water loopt!
Weet niet wat voro beeld je hebt van het water maar ik vond het een vrij overzichtelijk gebeuren!

Om je eerlijk antwoord te geven heb ik geen idee of een boot een optie is, ik geloof van niet, heb ze niet gezien namelijk.
Ik vaarde met 40 graden op mn kop alles uit met m'n luchtbedje....( ging mij met name om het voer en niet het systeem!)


Maar goed; nogmaals.........de mooie stekken kun je gooien of uitlopen!, dat zie je wel als je er bent!


:D


Succes man! Een uitgebried verslag hierzo zou wel leuk zijn als je terug bent!?

;)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-09-2007 16:45

Hoi Sebastiaan,

Ik vraag dit in het kader van evt. verkassen :wink:

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

18-09-2007 16:48

Als je wilt verkassen zet je je auto achter je tent (wat bijna overal kan), knikker je je spullen er in, en ga je er lekker vandoor!

Niemand ving karper toen ik er zat. Italianen naast me hadden er wel 1 gevangen, maar zaten er al een week. Niet al te best dus.

Ik ben ook verkast na 1 vis te hebben verkloot in die 3 dagen......meteen maar naar een ander water, er is immers zo veel te zien daar in het grote Italie ;)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-09-2007 16:57

sebastiaan de Roode schreef:Het is wel een eindje lopen met je spullen


Daarom.
Weet jij wel hoeveel spullen ik bij me heb :lol:

Het is overigens niet zo dat ik naar Endine ga of zo, wilde een en ander wel graag weten voor als ik een uitwijkwater nodig heb.

Mijn maatje en ik gaan namelijk binnenkort wel naar een ander Italiaans water.

Groeten,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

30-09-2007 13:05

Haha, Sebje de almanak.!
¤¤¤PROOST¤¤¤
frank swarts
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-11-2007 17:12
Locatie: empel

16-11-2007 17:27

hallo ik wil volgend jaar 2 weken naar italie gaan heeft er iemand info over deze wateren en over de vangste van dit jaar alvast bedankt
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-11-2007 16:36

Frank,eerst stel je deze vraag in mijn topic met de zin dat je ook wel op viverone wil vissen en nu stel je in deze topic weer dezelfde vraag met de opmerking dat je ook op deze 2 wateren aan de slag wil??
frank swarts
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-11-2007 17:12
Locatie: empel

21-11-2007 16:47

hey ruben dat klopt maar ik wil in italie gaan vissen en wil ff kijken waar ik de meeste info over kan krijgen vandaar dat ik bij elk italiaans water een bericht achter laat
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

21-11-2007 16:52

Ja dan kun je mooi op elk water tegelijk vissen 8)
Plaats reactie