Duitsland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

24-05-2007 19:10

heren en dames,

ik heb een vraag,
Daar ik kort aan de duitse grens woon vroeg ik me af hoe dat zit met die angelschein? en het nachtvissen?

iemand ervaring?


MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

24-05-2007 22:27

Tom,

Ik denk dat je er beter aan doet deze vraag te stellen in het 'vissen elders' topic. Wat ik wel weet is dat als je bv. op de Moezel wilt vissen bij het gemeentehuis ter plaatse een zgn. fishereischein moet halen waar je pasfoto op komt. Deze is ik dacht voor toeristen en een paar weken geldig. Voor een langere vergunning moet je een proeve van bekwaamheid afleggen!! Daarmee kan je naar de de plaatselijke hengelsportzaak of de beroepsvisser die dat gedeelte van het water heeft gepacht waar je een dag, week etc. vergunning kan kopen. Meestal is zo'n vergunning van plaats tot plaats aan diezelfde rivier geldig.
Nachtvissen is dacht ik niet toegestaan op de rivier maar daar moet je me niet op vastpinnen.

Als je hiero http://www.karperwereld.nl/board/search ... de=results duitsland invoert en bij alle fora gaat zoeken wordt je werkelijk overstelpt met de info die jij zoekt
Groet,

John
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

25-05-2007 02:26

Idd.. Kijk es bij vissen elders! Zijn meerdere topics geweest over vissen in Duitsland! Regelgeving verschilt per regio!
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

29-10-2007 17:42

ik had het deze zomer nagevraagt daar. maar je moet eerst een soort van viscursu aflegen en als je daarvoor geslaagt bent kan je een verguning kopen maar over het nachtvissen weet ik niets.

ik wel veel forellen gevangen daaro met de vlieg.

mvg,

robert
Plaats reactie