Wie Gaat Er Naar Marroko

Plaats reactie

Ga jij Naar Het Godelijke Marroko

Ja, Tuurlijk
49
27%
Nee, Blijf Bij Frankrijk.
82
45%
Weet Het Nog Niet.
51
28%
 
Totaal aantal stemmen: 182
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

05-02-2007 17:47

die man van raven doet ook in marroko reizen

Mgv Ruben Niphuis
“Use your imagination, be creative“
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

06-02-2007 14:53

HPE,

Weet je of er ook aan bestandsbeheer gedaan wordt? Een kenmerk van een btw.

Er zijn een aantal karpervissers die geld vragen voor het uitlenen van hun spullen aan andere karpervissers. Dat vind ik een creatieve van omzet genereren. Het is voor bijna iedereen teveel moeite om op eigen houtje een karper te landen. Er zijn gelukkig voor ons een paar vissers geweest die de tijd en energie hadden om te pionieren in Marokko. Ik betaal ze graag voor het lenen van een bijna complete uitrusting en serveren van enkele maaltijden.

Als jij bereid bent mij te betalen om bij mij voor in de Amstel te vissen met spullen die ik heb aangeschaft, maakt dat de Amstel dan ook een btw?

Je kan ook in je eentje in het Atlasgebergte gaan vissen zonder enige vorm van back up waarvoor je moet betalen. Dat lijkt mij een riskante onderneming. Wat doe je als je iets breekt? Schreeuwen heeft geen zin want je wordt niet gehoord.

Leg eens het verband uit tussen vissen in Marokko en Bush die op pelgrimstocht gaat. Ik heb het vermoeden dat je een probleem gaat krijgen met het vinden van een goed argument.

Als je toch aan het denken slaat, denk dan ook eens over de kosten van je logistieke onderneming die je aangaat als je een complete uitrusting naar de waterkant in Marokko wilt krijgen.

Vakantie vieren doe ik helemaal niet op het strand met een biertje binnen handbereik en desnoods een joint tussen m'n knokkels. Van bier drinken blowen word ik ziek.

:o
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

06-02-2007 17:03

Amen :wink:
Lupack
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-02-2007 15:12

Dave

Of er aan visstand-beheer wordt gedaan dat weet ik niet, maar een echt avontuur lijkt 'Marokko-lake' mij niet.
Visstand-beheer is iets onnatuurlijks, de natuur is in principe zelfregulerend.
Maar helaas, ook de natuur is slachtoffer van krom-lopende mensen.

En je eigen karper-uitrusting uitlenen ?
Mij niet gezien, mijn hengel daar vis en vang ik mee.
Een ander zijn hengel komt bij mij niet op de steunen.
Ik ken graag het materiaal waar mee ik vis.
Dat komt de vis ten goede.

Toen ik met karpervissen begon, zat ik nog op school.
's Morgens een krantenwijk lopen om mijn beperkte uitrusting op peil te houden.
Jarenlang slechts met één hengel gevist, voor een tweede was geen geld, maar daar maalde je niet om, het avontuur lonkte (en niet de kilo's).
Tegenwoordig zie ik gasten van amper zestien jaar oud met een uitrusting van heb ik jouw daar.
Of ze daadwerkelijk kunnen vissen, valt vaak nog te bezien.

En in mijn ééntje in het Atlas-gebergte vissen zal best wel te doen zijn.
Ook logistiek.

Op de meeste wateren waar ik vis, daar heb ik ook geen informatie van.
Je ziet er ook zelden een andere karpervisser.
Sterker nog, als ik ergens zit te vissen en een lokale visser gaat mij lopen vertellen hoe ik moet vissen en wat er rondzwemt, dan pak ik mijn boeltje en ga ergens anders heen.

Karpervissen in Marokko vind ik gewoon om te lachen.
Waar heen leidt de weg van het karpervissen ?
Waarschijnlijk een doodlopende.....
Als men kijkt waar het karpervissen anno 2007 staat, dan is dat mijlen ver van waar het ooit stond.
Tegenwoordig moet alles aangereikt worden op een presenteer-blaadje. Iets zelf ondernemen en uitvogelen dat is het echte avontuur.

Karpervissers zijn gewoon op pelgrimstocht door de hele wereld.
En om nou te zeggen dat ze overal een goede indruk achter laten, dacht het niet.
Waarschijnlijk dezelfde indruk die moslims over de hele wereld van G. Bush hebben.

Bijna vijfentwintig jaar geleden was ik trots, trots omdat ik de stap van witvisser naar karpervissen had gemaakt.
En karpervissen dat was niet voor iedereen weggelegd.
Tegenwoordig wel, het lijkt wel of de hele wereld op karper vist.
Maar dan op hun manier, met zo min mogelijk moeite zo zwaar mogelijk willen vangen.
De keus van het viswater wordt dan wel heel beperkt.....net als de belevingswereld.

met voerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Don Kok

07-02-2007 17:17

Jeetje HPE, wat ben jij een azijnpisser zeg.

Ieder z'n ding toch? Marokko lijkt me een prima alternatief voor de belachelijke betaalputjes in o.a. Frankrijk.

Groeten uit het "vrije" en avontuurlijke Mexico.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

07-02-2007 17:44

Laat iedereen toch lekker doen wat en waar hij dat zelf wil , niet iedereen heeft de tijd en de mogelijkheid om in een vreemd land te pionieren.
Wie nu naar Du Der of een ander soort gelijk water gaat heeft ook een voorgekauwde prak.
En ja de vissen zullen er wat minder dubieus zijn , maar er zijn ook btw waar wel een goed beheer is en waar je niet een hele week op een genummerde stek dient te blijven ook al zwemt de vis ergens anders .
Ik denk dat Marokko wat moeilijker berijkbaar is en dat het daarom wel handig is om ter plaatse iemand te hebben die de boel regelt.
Maar volgens mij moet je zelf altijd nog bepalen hoe je er vist .
En als je er om kan lachen heb je er toch lol in.

Met topic volgende groet

DvB
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

07-02-2007 19:14

Dickvan Bekkum schreef:Laat iedereen toch lekker doen wat en waar hij dat zelf wil




zo, scheeld me typwerk..
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

07-02-2007 20:35

HPE,

Prijs jezelf gelukkig dat je tijd en geld hebt om te pionieren in een Marokkaans meer. Ik ben er jaloers op. Ik hoop dat ik hetzelfde kan zeggen als ik 40 ben.

Ik benijd niet de dip waarin je zit. Niet iedereen die naar Marokko gaat, moet de zwaarste vis vangen die er zwemt. Er zijn genoeg vissers die het heerlijk vinden om in een andere omgeving te kunnen vissen dan die waarin ze gewend zijn te vissen. Heb je gezien hoe mooi de omgeving daar is? Er zijn ook genoeg vissers die minder tijd en geld hebben dan jij.

Natuurlijk trekt het 3000 ha tellende meer ook de kiloknallers. Maar ik denk niet dat je last zal hebben van hen. Ook al ben je vrij in het kiezen van je stek. 3000 Is erg veel. Wees blij of trots op jezelf dat jij niet zo'n kiloknaller bent.

Besef wel dat de vissen waarop je jacht maakt zeer waarschijnlijk op één of andere manier afstammelingen zijn van vissen die in een beschermde omgeving zijn opgegroeid om later in het wild te worden losgelaten. Bestandsbeheer is niet per definitie slecht. Het is toch fantastisch dat we in staat zijn de natuur te helpen zodat jij op je geheime stek kan vissen.

Verder wil ik kwijt dat het zonde van je geïnvesteerde tijd en energie is om meteen te verkassen zodra een lokale visser je wilt vertellen hoe het moet. Als ik jou was, had ik direct z'n mond gesnoerd. Zo zal jij je rust hebben en de kans behouden een karper te vangen.

Ik heb nog genoeg waterjes in de buurt waarin ik wil vissen omdat ik denk dat niemand daar vist of heeft gevist. Deze bevatten niet de varkens die de bladen (ont)sieren. Ik houd mezelf eigenlijk voor de gek, maar ach. De gedachte om te gaan vissen op deze watertjes houdt me gemotiveerd en brengt positieve gedachten over de karpervisserij.

Koester je herinneringen aan vroeger toen de karpervisserij slechts was weggelegd voor de happy few. Haal hier motivatie en positieve energie uit. Haal ook positieve energie uit het feit dat je geen tjid en geld tekort komt. Ga daarna vissen op een "maagdelijk" water waar de karpers alleen voor jou zijn.

8)
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

09-02-2007 15:51

Don

Precies, ieder zijn ding, dus ik de mijne.
En azijnpisser, als jij het zegt, prima.

Dave

Ik prijs me zelf zeker gelukkig, tal van wateren waar ik kom, zwemmen nog steeds maagdelijke vissen.
Vissen in Marokko kost geld en tijd, iets wat best op te brengen valt.
Persoonlijk lijkt het mij echter verstandiger om mijn tijd en geld hier in eigen land te verspillen.
Hier in ons eigen kikkerlandje is water en avontuur genoeg.
Karpervissen buiten eigen landsgrenzen trekt en boeit me niet.

En ik zit in een dip ?
Dat wordt een afspraak maken met de dokter, want eigenlijk voel ik me als een vis in het water.
Maar goed, ik mankeer waarschijnlijk wat.

De kilo's aan een vis zijn voor mij inderdaad niet het allerbelangrijkste, dat is het welzijn van de vis.
En dat is bij bepaalde kilo-knallers niet het alle belangrijkste....
Lees maar eens in de publikatie's die er zijn hoe het met veel grote KK-vissen is afgelopen en wie daar voor verantwoordlijk zijn...

En een andere karpervisser de mond snoeren is niet iets wat ik prefereer.
Niets zeggen en de boel inpakken werkt voor mij beter.
Ik ga mijn eigen weg en bemoei me ook niet met anderen aan de waterkant als zij lekker zitten te vissen.

En de vissen waar ik momenteel jacht op maak daarvan vraag ik me af of ze wel afkomstig vanuit een beschermde omgeving zijn.
Er zwemt nog geen eens één karper per hectare en er zijn in het verleden geen karpers uitgezet.

Het bestandsbeheer wat de laatste paar jaar in Nederland is toegepast heeft heel wat dode karpers opgeleverd.
Een karpervisser is nog steeds geen vis-bioloog, of je moet Marco Kraal heten.
Meestal is het zo dat waar de mens ingrijpt in de natuur, het er vaak niet beter op wordt.

Vissen in Marokko houdt gewoon in dat ook daar een water bezet gaat worden door karpervissers, die koste wat het kost willen weten wat er voor een geheimen onder het water oppervlak rond zwemmen.
En dat dat ten koste zal gaan van de natuur, is iets wat men van te voren kan zien aankomen.

De mens is een mens de wolf, om Joris W. maar eens te citeren.

met citerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-02-2007 21:18

Hans-Peter,
bespaar je de moeite en energie man.

Kuddegedrag:
//Wat er boven Marrum is gebeurd, toen niet zo lang geleden het water ongekend snel ging stijgen, laat zich raden. De democratie heeft hier waarschijnlijk gefaald, waarna een foute inschatting van de leider de totale kudde bijna fataal is geworden.//

Vandaag rent men naar Marokko, een land waar men normaliter niet eens begraven wil liggen, maar ineens zwemmen daar grote dikke vissies en het land ligt er prachtig bij..een oase van verblinding!

Een jeugdvriend van mij woont in Nieuw Zeeland en nodigd mij al jaren uit om de 40 KILO vissen nu eindelijk eens te komen vangen, (deze schijnen daar in grote getale rond te kachelen).
Alles staat klaar om daar te vissen....ook al jaaaaren, 't is gewoon mijn ding niet.
Marokko is alweer geschiedenis...nu hup en rap naar Nieuw Zeeland en vraag naar Ruud de Man, hij help de stumperdjes wel weer verder met hun "pionierswerk"!
Denken is ook een investeringvorm, oogsten en profiteren is mode en makkelijker.

Hoe dikker het spek, hoe groter de takel en troebeler het zicht!

Met dank aan Wilko
Groet'n Henk..

still growing Old.
Don Kok

10-02-2007 03:37

Wat mij nog het meest verbaasd in deze discussie zijn de harde standpunten, het zeer negatieve commentaar en de minder dan nette benamingen die hier genoemd worden door een aantal vaste forum bezoekers die zelf geen interesse hebben om "de kudde te volgen".

Ik begrijp jullie standpunt heus wel heren. Ikzelf ben een van de zeer weinigen die bijvoorbeeld in Finland en Mexico serieus op karper hebben gevist. En ja, zonder visgidsen, reisbureaus of enige voorkennis van de betreffende wateren. Hard werken, veel blanken, kilometers maken, schade aan materiaal, zelfs af en toe de gezondheid flink op het spel zetten. Makkelijk, nee absoluut niet. Voldoening; lijkt me duidelijk op het moment dat de stukjes van de puzzel bij elkaar komen...

Maar wat is het dat jullie je zo genoodzaakt voelen om die lui zo hard aan te vallen die nu in Marokko zitten?

Het welzijn van de karper wordt genoemd?

Dan vraag ik je, is die karper zo goed af bij professionele netvissers die de dertig en veertig pond spiegels voor een knaak op de markt verkopen? Voelt die karper zich beter als er weer eens voor de lol een pijl door z'n lijf wordt geschoten en het arme beest vervolgens op de kant wordt gegooid om weg te rotten? Zijn we echt blij als er weer eens een water opzettelijk vergiftigd wordt met Rotenone om de karper uit te roeien?

In landen waar niet gericht op karper voor de hobby wordt gevist, worden onze geliefde vissen vaak slechter dan slecht behandeld.

Tuurlijk, er zijn ook geweldige wateren waar echt niemand op vist en de karper lekker z'n gang gaat. Maar als we het echt zo goed met de karper voor hebben, kunnen we dan niet beter met de hele visserij stoppen? Maar dat zie ik Hans-Peter en Henk nog niet zo snel doen...

Voor zover ik het kan overzien wordt er in Marokko op groot water met een "natuurlijk" bestand gevist. Niets mis mee zeg ik. Zou ik er zelf snel heengaan? Waarschijnlijk niet, omdat ik graag de eerste ben op dit soort wateren.

Echter, waarom vinden we het nodig om die jongens af te branden die wel iets nieuws willen zien, ook al zijn ze niet de allereerste? Omdat ze de kudde volgen? Tja, zo lang je in Marokko zit, zit je niet op La Horre, denk ik dan maar weer. Lijkt mij een vele gezondere reactie.

"Niets zeggen" stelt Hans-Peter. Maar er volgt wel een enorm betoog tegen de jongens in Marokko. Laat het gewoon lopen joh. Je gaat er niets maar dan ook niets aan veranderen door Marokko op deze site af te branden. Het levert voor jezelf wellicht zelfs een stukje frustratie op. Doe inderdaad lekker je eigen ding. Ik zal je er niet op aanvallen. Sterker nog, ik geef je groot gelijk.

Maar laat die jongens gewoon lekker in het zonnetje zitten daar in de bergen. :wink:
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

10-02-2007 12:57

HPE,

Ik citeer : Persoonlijk lijkt het mij echter verstandiger om mijn tijd en geld hier in eigen land te verspillen.

Verspillen? Je moet echt stoppen met vissen. Hoe kan zo'n purist als jij tijd besteden aan vissen nou verspillen noemen.

Nogmaals, het zijn niet alleen de kiloknallers die naar Marokko gaan. Ik prefereer ook te vissen daar waar geen anderen zitten te vissen. Helaas kan dat bij mij in de buurt bijna nergens meer. Het kost vaak heel veel tijd om te vissen waar geen anderen vissen en stress omdat het wateren zijn waarop niet gevist mag worden. Dus kies ik vaker voor de weg van de minste weestand.

Voor de kilo's kan ik naar De Zwaan (nooit geweest) en De Sloterplas ( 8 keer geweest). Een ieder die daar zit, wens ik ik veel genot van z'n hobby. Zij daar en ik ergens anders. Mooi toch?

Het bevreemd mij dat een natuurliefhebber als jij niet begrijpt dat er vissers zijn die het heerlijk vinden om in zo'n mooie omgeving als het Atlasgebergte te willen vissen. Het meer is zo groot dat je in alle rust je ding kan doen en niemand tegenkomt als je dat wilt. Daarom ga ik volgend jaar naar Marokko. Ben je weleens in het Midden-Oosten geweest? Vanuit de lucht zie je daar de mooiste landschappen. Zou ik zo gaan vissen.

Dus ik ga volgend jaar naar Marokko. Ik reken erop dat ik geen vis vang. Toch hoop ik dat natuurlijk wel. Al is het er maar 1 en dat hoeft echt niet de grootste van het meer, Marokko of de wereld te zijn. Maar ik reken er wel op dat ik een postieve ervaring rijker ben als ik terugkom.

Lively up yourself! (Bob Marley)

:D
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-02-2007 13:35

Dave

Ik ben geen purist en ook geen moraal-ridder.
En vissen in Marokko is onnodig geld verspillen.
Hoe is het afgelopen met Raduta-Roemenië ?
Was toch ook geen betaalwateren?

Maar voor de kilo-knallers is wel al te melden, dat er reeds een vis van 33 kilo is gevangen op dit marokaanse meer, en dat zal de commerciële kant van de zaak geen windeieren leggen.

En wat blijft er over van een mooie omgeving als daar een aantal nietsontziende karpervissers zijn geweest ??
Ik werk daar niet aan mee, zal de lokale mensen daar niet lastig vallen met mijn (asociale) hobby...
De Engelsen hebben inmiddels ook door dat daar karpers zijn te halen.
Naar het schijnt zijn er al een aantal heren die komend jaar reizen gaan verzorgen voor de Engelse karpervisser.

Maar goed, genoeg verspilde moeite hier en zal de wijze raad van Henk ter Maat opvolgen.
Wens jouw trouwens succes met jouw komende sessie in Marokko.

met succes-wensende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-02-2007 14:58

Sorry dat ik stoor, maar wat heb je in vredesnaam in Marokko te zoeken? Als je dan zo'n pionier denkt te zijn, ben je wat Marokko betreft alweer te laat.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

10-02-2007 16:33

Last van mode-verschijnselen?... alle karpermagazine's hebben artikelen over Marakko.Ach iedereen moet het voor zich zelf weten. Succes voor wie er heen gaan.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

10-02-2007 16:44

Don Kok schreef:Jeetje HPE, wat ben jij een azijnpisser zeg.

Ieder z'n ding toch? Marokko lijkt me een prima alternatief voor de belachelijke betaalputjes in o.a. Frankrijk.

Groeten uit het "vrije" en avontuurlijke Mexico.



Goed gezegd man HPE kickt op commentaar vreemde verslaving :roll:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

10-02-2007 17:31

Een vis van 33 kilo ? uit welke bronnen heb je dat?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-02-2007 18:05

Don,

Er is maar bar weinig belangstelling voor karperen in Finland, terwijl het net om de hoek ligt en er zeker mooie vissen zwemmen.
Welke reden ligt hieraan ten grondslag, denk je?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Don Kok

10-02-2007 21:03

Henk ter Maat schreef:Don,

Er is maar bar weinig belangstelling voor karperen in Finland, terwijl het net om de hoek ligt en er zeker mooie vissen zwemmen.
Welke reden ligt hieraan ten grondslag, denk je?


Ik kan je er een heleboel noemen Henk;

- gevaarlijke moerassen
- enorm veel muggen
- hier en daar een verdwaalde beer
- weinig bevisbare stekken
- 180.000 meren waarvan er slechts 50 een goed karper bestand hebben.

Maar wel mooi als je van bikkelen houdt :wink: .
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-02-2007 21:23

Ja Don,
beetje bikkelen en klunen doe ik liever dan in een gespreid bedje duiken.
Een georganiseerde trektocht naar en door Tibet kan ik over 20 jaar nog wel 's doen.

van Moorsel (maatje6) zie ik morgen nog, zal hem eens vragen in welke 50 meertjes die 20 / 25 ponds druktemakertjes in Finland zwemmen want 180.000 is wel wat veeel..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Don Kok

10-02-2007 21:40

Henk ter Maat schreef:Ja Don,
beetje bikkelen en klunen doe ik liever dan in een gespreid bedje duiken.
Een georganiseerde trektocht naar en door Tibet kan ik over 20 jaar nog wel 's doen.

van Moorsel (maatje6) zie ik morgen nog, zal hem eens vragen in welke 50 meertjes die 20 / 25 ponds druktemakertjes in Finland zwemmen want 180.000 is wel wat veeel..


Doe Hans de hartelijke groeten. Neem hem maar wat shag mee want daar heeft'ie nog wel eens gebrek aan.
:wink:

Mario.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-02-2007 22:04

Don,
groeten zal ik met alle plezier overbrengen, shag niet :o Hij rookt al ruim 1 jaar niet meer :o :o

Wat denk je, hoeveel karpervissers er nog naar Marokko zouden gaan wanneer de grootste vissen 20 / 25 pond zouden wegen, gelijk Finlandse waarden?
En zonder inmenging van reisorganisatie's en met medeneming van alle hengelbenodigdheden en op eigen houtje.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2007 22:53

Geen enkele visser Henk. Anderzijds is er niets mis mee, voor degenen die dat willen, om een keer naar Marokko te gaan vissen, mits er maar geen 'geklooi' met vissen plaatsvindt en dat is daar niet aan de orde.
Dat er betaald moet worden voor de uitrusting etc. die daar klaar staat en voor het eten is op zich niet meer dan logisch en op zich ook niks mis mee.
Zoveel echt grote vissen worden daar ook weer niet gevangen, wie alleen maar op echt grote vissen uit is gaat wel naar enige bekende betaalwateren...
Dat het niet jouw (en ook niet mijn) visserij is heeft er verder niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-02-2007 23:09

Dat er betaald moet worden voor de uitrusting etc. die daar klaar staat en voor het eten...enz.enz..

Kan er bij noodweer ook weer volgens oud Hollands gebruik stevig geklaagd en gekankerd worden wanneer het onderkomen lek of weggewaaid is, en men als doorgewinterde karpervisser noodgedwongen eens op een luchtbedje moest slapen?

Die arme donders daar, die voor "het hoge bezoek" zorg moeten dragen..

Weet nog als de dag van gisteren dat dit Huftergedrag zich in het begin ook op Reduta afspeelde, neen dank u.
Laat liever deze gifbeker voorbij gaan.. :-?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2007 23:25

Sorry Henk, maar ik vind niet dat je deze 'arme donders' en het vissen op dat meer in Marokko kunt vergelijken met een maffia figuur als Robert Raduta, die bovendien grote vissen uit de Donaudelta in zijn meer uitzette.
Het Sarulesti meer is ook maar ca. 1/6 qua oppervlakte t.o.v. van het meer in Marokko. Bovendien visten er op Sarulesti in de topmaanden mei en september maar liefst 180 vissers per week a raison van 500 Euro per man per week...
Naar mijn mening gaat dus de vergelijking absoluut niet op tussen Marokko en Raduta.
Plaats reactie