Is Polen een nieuw Frankrijk

Is Polen een nieuw Frankrijk

ja
24
20%
nee
94
80%
 
Totaal aantal stemmen: 118
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

17-09-2010 22:57

Polen zit leuke vis, net als veel overige balkanlanden als Roemenie en Bulgarije. Mijn oude vismaat is helemaal fan van Roemenie en Bulgarije en had afgelopen vakantie een 54 pond speigelkarper te pakken in Roemenie!

Het grootste nadeel van deze landen is de enorme corruptie en bureaucratie waardoor je eigenlijk nooit zeker ben of je de juiste vergunning hebt (tenzij je op betaalwater zit).

Ik heb dit zelf ondervonden in Tsjechie, mooi riviertje door het dorp vol met forel en ook hier en door karper zien zwemmen tot een pond of 25. Dus ik naar het lokale stadhuis een vergunning gehaald en met een spinhengeltje en een spinner op forel en me eigen helemaal scheel vangen en ineens politie naast me. Uiteraard sprak deze man alleen Tsjechies dus met handen en voeten taal proberen te communiceren maar uiteindelijk toch een bekeuring (17 euro ongeveer). Ik terug naar het stadhuis en mijn verhaal gehaald. De plaatselijke leidinggevende sprak gelukkig Duits (Halleluja!) en ik bleek van de dame achter de balie een vergunning voor de westelijke oever gehad te hebben. De oostelijke oever waar ik op stond was van het andere dorp...