Hulp nodig, vissen op het meer van lugano.

Plaats reactie
Ruben Ritzerfeld
Berichten: 62
Lid geworden op: 04-04-2006 19:49
Contacteer:

10-07-2006 19:29

Hey, ik ga met mijn ouders over 2 weekjes op vakantie naar het noorden van italie. We zitten in een ( even adem halen...) appertementencomplex, en als ik de straat oversteek sta ik aan het meer van lugano. Nou ben ik een beginnende karpervisser en ben nog niet verder gekomen dan de lokale stadsvijvertjes. Het meer heeft een oppervlakte van 4,8 vierkantie kilomter. En het diepste punt is 288 meter. De bodem bestaat uit allerlei stenen. De vissers daar vissen alleen met een vaste stok, een dobbertje en wat brood en die gaan echt alleenmaar voor de voorntjes. Ik weet nog niet eens zeker of er karper zit maar ik denk toch van wel. ik wil waarschijnlijk tegen de avond en s'nachts gaan vissen omdat er overdag speedboten langsrazen. We blijven er een week en dan reizen we door naar het midden van italie. Maar daar stel ik later nog wat vraagjes over als dat mag :roll: . Of jullie mij in ieder geval a.u.b. willen helpen met hoe het aan te pakken, vergunningen, materiaal wat ik nog speciaal moet aanschaffen, eigenlijk alles :oops: . We hebben wel een motorbootje waarmee ik wat rond kan varen enz. Misschien zou dan een niet al te dure visvinder niet verkeer zijn,maar daar heb ik geen verstand van. Ik wacht op jullie antwoord.

Groeten,

Ruben :D
Ruben Ritzerfeld
Berichten: 62
Lid geworden op: 04-04-2006 19:49
Contacteer:

10-07-2006 20:28

Ik zat zelf te denken aan pop-up omdat het een stenen bodem is. Vissen met partikels omdat de vissen daar nog niet gewend zijn aan boilies. Ik dacht aan tijgernoten en pinda's op de hair met wat kurk. En dan pellets of hennep eromheen. Als lood gewoon steen te gebruiken omdat dat niet opvalt. Een gewone boilie-rig...
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

04-04-2007 18:39

Hey Ruben,

Nog wat gevangen aan karper op het meer ?

Gr. Reinder
gwg carpstuff

28-05-2007 19:18

Ik denk dat de kennis van Ruben over lugano niet echt goed te noemen is want er wordt toch behoorlijk op karper gevist op Lugano.
En als je daar honk vaste vissen hebt, hebben deze zeker al eens kennis gemaakt met een boilie.
Heb je trouwens wel eens in italie gevist?
Het meer van lugano daar verdwaal je op zo groot is het.
Om hier vis te kunnen vangen zul je eerst de vis moeten lokaliseren.
Wat echt een killer is in italie een snowman van 24mm boilies.
Niet verder vertellen.

mvgr gert-jan
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

31-07-2008 13:56

En ruben, hoe heb je het gehad ?
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
Plaats reactie