info over Sarulesti meer Roemenië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-09-2002 23:45

Dag heren,

voor volgend jaar is de planning dat ik naar Roemenië afreis. Ik zou willen vragen of er vissers zijn die er geweest zijn en mij misschien meer info kunnen geven over dit water.

Mvg, Frank Avezaat
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

26-09-2002 15:11

Hoi Frank,

Zoek eens op de verschillende boards, je zult er zeker veel info over vinden. Ik raad je aan om eens een paar mensen te mailen ofzo. Het enige dat ik je kan vertellen is dat het er serieus duur is om te vissen. Een weekje kost je al snel een dikke 1000 € !!! (reis etc... inbegrepen)

Voor dat geld ben je toch al verschillende keren in frankrijk geweest...

In ieder geval succes...

Peter
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

26-09-2002 17:03

Beste Frank ik raad je niet (meer) aan om daar heen te gaan. Ik heb gehoord dat de eigenaar van sarulesti gevonden heeft dat hij met het jachtgebied meer geld kan verdienen hierdoor worden de (karper)vissers in een hoek gegooid. Ook moet je je bedenken dat het daar veel armer is dan bij ons en ze je zo maar effe neersteken om een paar mooie delkims te bemachtigen en dat het vissen daar door de dresuur moeilijker is geworden en je geluk mag hebben een 40er te vangen laat staan de recordvis (die volgens mij al lang dood is). Maar ook als je het niet doet voor de 'getalletjes' maar voor de sfeer raad ik je toch aan om naar frankrijk te gaan (wat voor dat geld wel 3 of 3 keer kan).
Want volgens mij valt daar voor jongens van onze leeftijd nog genoeg te ontdekken ( en niet alleen onze leeftijd). Met vriendelijke groet Wim. PS Als je gaat laat dan effe hier of op hollandsekarpers weten hoe het was.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-09-2002 19:28

Flauw hoor, maar is dit niet een betaal water? Gewoon dus mr Reduta bellen 01948 880884.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

27-09-2002 00:02

ik vraag niet om prijzen heren die weet ik al... enkel om informatie.

in mijn ogen is het ook niet echt een betaalwater want je betaald voor de reis en de spullen... en uiteraard ook wel voor het vissen maar dat is overal... er is geen water waar je NOOIT voor hoeft te betalen.

Mvg, Frank Avezaat
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2002 09:43

Frank,

Raduta is een van de meest spraakmakende karperwateren van de afgelopen jaren. Ik kan me heel goed voorstelen dat je er wilt vissen. Het is dus wel degelijk een zelfs wel heel duur betaalwater, maar ik heb daar geen moeite mee. Volgens mij is het geen slecht betaalwater. Afgezien van de berichten van vissers die teleurgesteld terugkomen omdat ze naar hun zin niet voldoende in de watten zijn gelegd voor het geld wat ze ervoor betaald hebben en de kanttekening die je kunt maken bij het ontstaan van het water. Als ik het me zou kunnen veroorloven, dan ging ik mogelijk ook. Alleen al om de vele mooie verhalen en de fantastische schubkarpers. Maar, als je in Google zoekt op "Raduta carp" krijg je al zo veel informatie. Dit is zeer beslist geen onbekend water. Verder is het nummer dat ik je gaf dat van het Engelse boekingskantoor dat de reis naar dit water geheel verzorgt en je van alle info kan voorzien. Hoeveel meer hulp kan je nodig hebben?

Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

27-09-2002 12:24

Mensen bedankt voor de reakties.

Ik ga binnenkort ff alles uitvogelen.

ow en rob... 't zijn idd niet jouw zaken waar ik het geld vandaan haal maar laat ik het er ophouden dat ik wel verhuis maar niet op mezelf ga... kost me dus geen geld en ik werk 5 dagen per week zo'n 30 uur in totaal NAAST school.

misschien snap je nu alles
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

27-09-2002 14:15

bedankt voor de informatie rob
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2002 15:02

Dank je Rob,

De verhalen ken ik wel, maar ook weer verhalen die het wat meer nuanceren. De levenstandaard van de Roemeense bevolking aldaar is inderdaad laag. Dat zie ik niet over het hoofd, maar de oplossing is niet om ze dan maar te ontlopen. Ik hoop dat de bevolking ooit eens wat opschiet met de toeristische activiteiten van mr. Raduta en anderen, maar dat zal zijn tijd zeker nodig hebben. Ik maak me niet zo bezorgd om tegenvallende vangsten van de gelukzoekers. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Maar als ik een kans zou hebben om er eens te vissen zou ik het wel overwegen. Alleen al om het te zien. Maar ja, voorlopig richt ik me maar op wat binnen mijn bereik ligt. Over een paar maanden zal ik weer nadenken over een tripje naar bijvoorbeeld Frankrijk of wellicht Engeland als ik aan een uitnodiging kan komen.

Groetjes, Kees
andrew srech
Berichten: 149
Lid geworden op: 14-04-2002 02:00
Locatie: hoensbroek

27-09-2002 21:48

beste frank

het beste kan je even met jos jorissen bellen
hij heeft de organisatie van nederland
hij geeft je de info die je nodig hebt

jos jorissen 045 5445573

saluti andrew
Plaats reactie