Het Como meer

Plaats reactie
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

04-04-2006 10:26

Ik ga over een paar week richting Italie, het como meer lijkt me een mooi meer om te gaan pionieren. Ik weet echter niks over het meer qua karper bestand, kon op het web niks vinden.
Weet iemand of er een (goed) karper bestand in dit meer zwemt?
En heeft een van jullie hier mischien al eens zijn lijnen nat gemaakt?

Alvast bedankt

gr Timon
joris jongeneel
Berichten: 38
Lid geworden op: 14-01-2003 01:00
Locatie: warmenhuizen

18-04-2006 00:30

Timon,

Ik ben afgelopen jaar in die omgeving gaan vissen. Ik heb niet op lago di Como gevist maar in een nabij gelegen meer. Echter ik kan je wel iets vertellen over Como. Zoals je waarschijnlijk weet is het een enorme plas water. Er zit echter een mooi bestand aan karper met heel erg zware jongens. Er is echter 1 probleem: Een geschikte stek vinden om te vissen en waar de vis ook voldoende langskomt. Voeren zal noodzakelijk zijn! Echter als je vis hebt gevonden kan je erg grote vissen verwachten (30 kg+) Maar dat is de uitdaging lijkt mij anders ga je niet naar een water van die omvang maar naar een kleiner meer in de omgeving van Como. Er zijn genoeg wateren met goede bestanden aan karper. Over het algemeen moet je er op letten dat de wateren 's zomers niet droog komen te staan en dan maak je goede kans.

Veel succes en plaats maar een berichtje als het gelukt is.

Gr Joris.
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

19-04-2006 17:32

Joris,

Bedankt voor de info, ik plaats na onze terugkomst uit italie wel een berichtje in deze topic over onze bevindingen aldaar.

Gr Timon
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

03-06-2006 03:18

jorris je hebt een pb, Zoals vermeld hierboven volgt een korte beschrijving van onze sessie in italie.
Het como meer hebben we gedeeltelijk verkend... daarna hebben we verder om het como meer en aantal meren bekeken, de wateren waren erg mooi maar zeer moeliojk toegangbaar :S
De eerste 3 nachten hebben we op pusiano (Lekker druk) gevist hier heb ik de eerste nacht een prachtige schub gevangen, daarna bleef het angstvallig stil..... Verkassen dus!!! na kilometers krossen een nieuw water, de eerste 2 nachten lekker slapen... daarna hebben we nog 4 mooie vissen geland! Enkele tips moet ik julie wel megeven, mijn vismaat spreekt italiaans en dat bleek toch van esentieel belang.. Verder was het niet gemakkelijk vissen, enige ervaring op groot water is wel vereist denk ik!

mvg T!mon
Plaats reactie