Vergunningen Italie

Plaats reactie

Wie wil er gaan karpervissen in Italie in 2006?

Peiling eindigde op 16-03-2006 15:47

Ik wel!
11
55%
Ik niet!
9
45%
 
Totaal aantal stemmen: 20
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

24-02-2006 15:47

Zijn er mensen die me meer kunnen vertellen over het verkrijgen van een vergunning in Italie? Wat zijn de prijzen ongeveer, waar kan men vergunningen krijgen, en zijn er speciale vakantie vergunningen te verkrijgen.

Ik wil eind september/begin Oktober naar Italie, een ieder die bruikbare tips heeft; MEER DAN WELKOM...
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

24-02-2006 16:27

Hey Hielke, ik ga zelf de laatste week van april en de eerste van mei voor het eerst naar italie.
Je hebt volgens mij 2 vergunningen nodig een landelijke en een van de vereneging van het water waar je wil vissen de kosten vallen mee ong. 25 euro, je kan ze halen bij viszaken enz.
Ik hoop wel dat je italiaans kan want dat schijnt wel handig te zijn daar :)

Groeten & tight linez
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-02-2006 16:31

Het ligt aan het water.

Er zijn namelijk ook wateren waar je vanaf de kant mag vissen met enkel een gewone vergunning. Als je dan vanuit een boot wil vissen heb je wél weer de vergunning van de vereniging nodig.

Even vooraf informeren dus !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-02-2006 16:33

Oja,
heb gelijk nog even Ja gestemd, lijkt me wel wat daar !
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

24-02-2006 16:41

Mischien staat het er handige informatie voor je op http://www.carphunters.com
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

25-02-2006 10:35

Kijk, de reacties druppelen binnen...
Da's mooi!

Wat betreft mijn italiaans, ik ken een aantal essentiele woorden als pizza, bolognese, macaroni en Bob de Jong (die kennen ze daar nu allemaal :lol: )

Ik heb overigens altijd gedacht dat ze in het noorden van italie ook wel uit de voeten kunnen met de Duitse taal?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-02-2006 12:52

Helaas Hielke,
ze spreken daar geen Duits. In Noord- en de rest van Italië spreekt men bijna alleen maar Italiaans. De jongeren leren nu wel Engels op school, maar de "oudere garde" waar je je vergunningen moet halen, boodschappen doen etc, spreekt alleen maar Italiaans. In tegenstelling tot sommige andere landen doet men daar wél z'n best om jouw in je Coca Cola taaltje met handen en voeten te begrijpen.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-02-2006 15:49

Wat ik er van begrepen hebt, is dat de kosten per water nogal kunnen verschillen. Soms volstaat een eenvoudige "Licencia di Italia" deze haal je op een postkantoor. Voor andere wateren heb je er soms ook nog weer een verenigingsvergunning bij nodig(net als hier zeg maar).

Waar je je niet in moet vergissen, heb ik gezien op de diverse internetsites, zijn de kosten voor een bootvergunning. Ik kan er niet uit opmaken of je nu een bootvergunning altijd nodig hebt als je überhaupt maar wat met een boot doet (over varen van je spullen naar een stek, uitvaren van je rig & voeren) of alleen als je daadwerkelijk vanuit een boot aan het vissen bent(denk aan de roofvisser). De kosten voor deze vergunning kunnen oplopen tot ruim 200 euro per jaar op sommige wateren.

Misschien of iemand wel precies weet hoe het zit?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-02-2006 16:19

Niet precies Arno,
maar ik heb wel eens op een site gelezen dat je voor het vissen vanuit de boot een speciale vergunning moest kopen. Deze kon je per jaar of ook over een kleinere periode kopen. Op dat betreffende water had je volgens mij géén aparte vergunning nodig om uit te varen en af te drillen.

Ik denk dat je als karpervisser over het algemeen met een rubberboot deze niet nodig hebt, maar meer voor die gasten die alleen vanuit een boot vissen op snoek(baars), forel etc.

Op sommige wateren zijn ook aparte regels voor de karpervissers, ook mbt het bootgebruik. Informeer dus van tevoren zoveel mogelijk ! En anders eerst een rondje langs het wateren op zoek naar Engels sprekende gasten die je alle in-en outs kunnen vertellen :D
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-02-2006 21:15

Doen effe een mailtje naar Mart Smeets die zit nog op het plazza in Turijn, en doe hem de groeten van.....mij
Adio :wink: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-02-2006 08:49

Hielke,

Op http://www.karpervissersonline.nl hebben we uitleg over visvergunningen in diverse Europese landen, waaronder Italië staan.

Groeten,

Mark
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

27-02-2006 18:18

Bedankt voor deze link, wordt zo te zien nog een hele klus, zo'n vergunning krijgen. Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-02-2006 08:10

Yep, vorig jaar zomer. Was inderdaad een hele klus. Je moet in ieder geval op het postkantoor zijn, en ik moest tevens een vergunning halen bij de plaatselijke hengelsportzaak.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-09-2007 19:47

Goed dan, de reactie is wellicht niet helemaal "to the point" meer maar wellicht heeft een ander iets aan deze info.
Net terug van vakantie in Italie. (Lago Trasimeno/Umbria)
De eerste dag meteen de plaatselijke hengelsportzaak (in Magione) in om vergunningen te regelen danwel info hierover te verzamelen. Mij werd verteld dat vergunningen alleen bedoeld waren voor "residenten" en dat de toerist deze niet nodig heeft. Derhalve zonder gevist.

Lago Trasimeno (net zo groot als Bolsena)en heel Toscane/Umbria by the way kampt met een gigantisch watertekort. Waterpeil stond in een staafdiagram aangegeven bij een plaatselijk restaurant op de muur en het peil voor dit jaar staat op -/- 117. Derhalve het laagste sinds 1946. Dat betekend dat vanaf de kant vissen onmogelijk is geworden aangezien je dan ongeveer 150meter bagger moet doorwaden om water tegen te komen. Blijft over de haventjes maar daar zit uiteraard iedereen met een stokkie te pierewaaien. (kortom: geen karperhengel gezien).

Derhalve Lago di Chiusi & Lago di Montecalsiano bezocht.

Chiusi is vanaf 1 kant te bevissen en die kant is een ....... camping.
Niet mijn ding met 1000 dikbuikende Duitsers in je nek.

de Monte bleek echt een karperput(je) te zijn (2km bij 4km) maar aangezien het toevoerkanaal ook al drooggevallen was, was er iets ernstig mis met het water (zeker een paar honderd dode vissen in de kant, type giebel of 1 a 1 1/2 ponds karpertjes). Ik had zelf het idee dat het blauwalg was. Er werd derhalve wel gericht op karper gevist gezien de rodpots van de vissende Italianen.

Paar dagen geprobeerd (veel karpertjes tussen de 10 en 14 pond met een enkele uitschieter richting 20)
Onbegrijpelijke vangsten van 2 ponds karpertjes op 28mm bollies zater er ook tussen. Veel, heel veel meervalletjes van 12cm.
Die pakken echt alles wat je ze voorhoud.

Bollies die ik hier al had gepromoveerd tot voerbollies bleken daar ineens weer "toppertjes".

Verder: dode vissen (bij 36C) stinken.
Stinkende vissen trekken vliegen aan.
Vliegen leggen eitjes.
Bij een temperatuur van 36C (en meer) zijn dit binnen de kortste keer maden.
Kortom binnen een paar dagen krioelde 't van de narigheid.

Derhalve met moeders & kids de rest van de vakantie maar in 't zwembad doorgebracht.

NB verder sleept elke Italiaan (die hier viste) elke vangst mee naar huis, hoe klein en hoe dubieus de kwaliteit van het water ook is.
Ook de menukaart van het restaurant op de camping vermelde karper met tagliatelli.

Later.

Der
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Plaats reactie