Lago Trasimeno Italie

Plaats reactie
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

28-01-2006 20:07

Hallo,

Ik had een vraagje. Ik wil dit jaar rond september mogelijk naar dit meer gaan. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar helaas maar een hit en deze hit was niet wat ik zocht. Iemand ervaring.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Janus
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-01-2006 22:49

Janus, een tip: vraag het even op beurs Carp aan Patrick van Onacker (is aanwezig nij de KSN stand).
Sam Bos

29-01-2006 01:55

ben je zelf ook op de beurs aart :lol: dan zie ik je graag
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

03-02-2006 19:09

Hoi Aart,

Bedankt voor de tip. Ik lees jouw posting zojuist pas. Ik ben zondag op de beurs dus dat moet goed komen.

Groeten,

Janus
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

06-02-2006 00:39

Hoi Jasper,

Bedankt voor de reactie. Ik heb jou een mail gestuurd.

Groeten,

Janus

p.s.

Aart ik heb Patrick aangesproken op de Carp na de film in de diazaal. Helaas had hij het op dat moment te druk om mijn vragen te kunnen beantwoorden. Dus bij deze als jij zijn email hebt en deze aan mij zou kunnen doorspelen met zijn toestemming zou dat fijn zijn.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

06-02-2006 14:19

Janus,

Ik ben een paar keer op vakantie geweest aan Lago di Trasimeno. Eén keer heb ik ook de visspullen meegenomen en daadwerkelijk gebruikt.

Iik ben het niet met jasper eens kwa diepte.....ik heb met mijn boot de zuidoost, oost en noordoost oever geinventariseerd en ga er van uit dat het water vanaf de oevers langzaam afloopt naar een meter of 6 a 7 diep op een afstand van 100 tot 150 meter...

Wij zaten destijds in Hotel Torricella aan de oostoever nabij Magione...hier loopt een pier het meer in en als je lang en goed kijkt zie je regelmatig schubkarpertjes over de wiervrije plekken zwemmen...

Het meer is 15000 hectare en 's zomers volgeladen met wier.....ook de dwergmeervalletjes zijn in grote getale aanwezig.....er zijn in totaal 3 of 4 grote eilanden.........er zwemmen met name rondom Passignano talloze slangen in het water.......

Ik heb alleen kleine karper en veel zonnebaars en meervalletjes gevangen.....ik zou er niet te veel van verwachten, je kan denk ik beter een hengel met kunstaas meenemen want er zwemt wel black bass.....de italiaanse kampioenschappen worden hier ook gehouden...

Ik wil je niet demotiveren maar als je niet veel tijd en materiaal ter beschikking hebt is het denk ik zonde om met te hoge verwachtingen af te reizen.........Lago di corbara is wel enigszins in de buurt dacht ik, dit is wel een aantrekkelijker meer voor karpervissers...
Met vriendelijke groet,
Robert.
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

07-02-2006 19:59

Hoi Robert,

Alvast bedankt. In principe heb ik niet echte hoge verwachtingen. Mijn vriendin wil namelijk naar Toscane en ik wil als ik dan toch in Italie ben wel een aantal maal vissen. Ik heb een camping gevonden aan dit meer vandaar de vraag. Maar als jij toevallig een camping weet in Toscane alwaar zij stacaravans verhuren en deze ligt aan een meer dan houd ik mij aanbevolen. Ik vind het trouwens ook altijd een uitdaging om op een groot meer te vissen. Ik neem zo ie zo al mijn materiaal mee zoals ik dat ook doe als ik naar Frankrijk ga.


Groeten,

Janus
Plaats reactie