Tisza rivier

Plaats reactie
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

15-01-2006 11:48

Ik ben al plannen aan het maken voor een visvakantie in het buitenland. Wel ben ik nog aan het twijfelen welke vakantiebestemming ik neem.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een bungalow vlak bij de rivier de Tisza.
Nu vraag ik me het volgende af:
Heeft al iemand hier gevist en hoe waren de vangsten?
De tweede belangrijke vraag is: er is ooit een vissterfte geweest door vergiftiging, wat voor invloed heeft dit gehad en is dit nog steeds merkbaar?

Het vakantiehuisje staat in Csongrád

Verder lijkt mij de vakantiebestemming een paar voordelen hebben:
Vakantiehuisje was niet zo duur.
Ik denk dat alles daar in de buurt goedkoop is, zoals eten en eventueel een keer uitgaan.

Nadeel is wel de reistijd.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

16-01-2006 15:44

Weet niemand hoe de visstand (karper) nu ongeveer is?

Verder heb ik al wel het nodige uitgezocht over vergunningen en gesloten tijden (die hebben ze in dat gebied ook voor karper).
Darko Zupanic
Berichten: 48
Lid geworden op: 04-09-2005 21:30
Locatie: Doesburg
Contacteer:

24-01-2006 20:56

TISA RIVER is een zijrivier van Donau. Er zit voldoende karper, voornamelijk wilde karper. Het gemiddelde gewicht is niet zo hoog, maar er zitten echte kanjers, hard werken, goed aas en doorzetten...
Heb afentoe contact met iemand die in Noord Servie vist, tegen de Hongaarse grens aan...
Vrij smal rivier, regeert snel op hemelwater, net zo als Maas, dus weerbericht volgen, in de zomer kan zwaar onweren...
Groeten,
dARKO
Een medicijn die de gezondheid bevorderd is veel meer waard dan een medicijn die de ziekte moet genezen.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

24-01-2006 23:29

Zo! Kijk daar heb ik al wat aan, ik weet nu in iedergeval dat er karper zit. Of er ook kanjers uitkomen is altijd afwachten. Goed aas zal zeker geen probleem wezen. We vermaken ons denk ik wel met karpervissen, en tussendoor een keer op meerval, gewoon kijken wat er allemaal uitkomt.

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-01-2006 09:42

http://www.tisza-to-info.hu/10-1791.html

Tisza-to is de naam voor het enorme reservoir dat een deel uitmaakt van de grote rivier in het NO deel van Hongarije. Al diverse vissen over de 30 kg zijn er gevangen, maar maak je niet al te snel blij, wanhet gaat hier over 6000 hectare water.

Ook etenb de Hongaren hun vangsten vaak op, dus hoor je over zo'n vis hoef je ook geen haast te hebben om erachet heen te gaan. (Gelieve hierover niet te dicussieren heren, gezien de Hongaren geen zee hebben, zullen ze wel zoetwater visssen moeten eten niet waar?)

Tisza-to is dus een moerassige, ondiepe binnenzee met enorme rietkragen en enorme zwermen muggen, die je al op 500 meter afstand kan horen aankomen in de zomer.

Je hebt wel lef hoor Peter...

Bevalt je de gedachte niet, dan heb ik misschien nog wel wat alternatieven.

mvg Mitsz
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

25-01-2006 10:12

Klinkt nu ineens niet meer als vakantie :oops:

Die zwermen met muggen zijn die overal? Of is dat ook een beetje plaatselijk.

Ik wil namelijk gewoon een beetje vakantie houden en tussendoor veel vissen, en kans op iets groots is altijd heel leuk, maar het is niet de bedoeling dat ik weggejaagd wordt door een paar duizend muggen.

Zal het toch een beetje in overweging nemen nog, of zoeken naar een alternatief.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-01-2006 10:25

een paar duizend? zou je willen een paar miljard zul je bedoelen....

maar dat is aan het meer Peter...Csongrad ligt daar comfortabel ver vandaan... :D

Neem ook eens een kijkje bij de meren in Szatymaz en Csanytelek, da's een half uurtje rijden. Wier weet wat er zwemt.

Het wooord voor karper in het Magyar is ponty...ff navragen met armen en benen....

mvg Mitsz
paul grolleman
Berichten: 49
Lid geworden op: 04-03-2004 07:32
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

10-03-2006 15:27

Hoi peter is het erg toevallig maar ik heb ook geboekt in hetzelfde huisje als jou en ben ook van plan daar ergens een stek te zoeken..... misschien kunnen we even wat praten erover wat jij al weet en wat ik al weet dus stuur me even je msn adres ofzo dat praat wat gemakkelijker...

gegroet Paulus
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

07-04-2006 16:32

Ik heb ongeveer 15 jaar geleden gevist aan zowel de Titza rivier als aan het meer. Als je denkt dat aan het meer al veel muggen zitten; op de rivier zitten er minstens 10x zoveel. Weest dus gewaarschuwd!
Wij hebben daar (aan meer en rivier) alleen kleine karper gevangen. Kleine meerval en kleine steur. En kleine zilverkarper.
De betere stekken zijn in de oude rivier armen die ze afgedamd hebben om de rivier "rechter " te laten lopen. Daar zit wel grotere karper. Echter in Hongarije is karper voedsel nummer één dus als je een foto in een zaak ziet van een groete karper; leeft deze dus niet meer.

Neem dus vooral veel muggenolie mee en wat "muggen netten" en sigaretten, dan kom je er wel...'s'Nachts komt de boswachter je vragen of je wel wijs bent om daar s'nachts te vissen met die muggen; dat zegt wel genoeg denk ik...

De karpers zijn wel erg sterk moet ik zeggen maar dat komt natuurlijk ook omdat die Titza erg snel stroomt. Meerval zit er trouwens wel erg grote!
Wij hebben gevist en gevangen met boillies en tijgernoten, op maïs kregen wij geen beet.

Maar goed, suc6 ermee en de groeten.
Toon mix, anders nix!
Plaats reactie