Vissen in Tsjechie!!

Plaats reactie
pascal vliegenthart
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-10-2005 10:58

16-10-2005 13:34

Na het lezen van de verschillende vragen en antwoorden over vissen in Tsjechie het volgende.
Lipno , Orlik , Stankov en andere grote meren, openbaar te bevissen met een standaard vergunning te verkrijgen bij de hengelsportzaak (rybarstvi potreby) DUS GEEN STAATSVERGUNNINGEN
Premium water , daar heb je een staatsvergunning voor nodig. DOE NAVRAAG BIJ DE HENGELSPORT SPECIAAL ZAAK of het water waar jij wil vissen met ee standaard vergunning te bevissen is!!!
Vreemd dat je bij het aantonen van je (nederlandse) GROTE VERGUNNING EEN STAATSVERGUNNING KRIJG ik heb 7 theorie lessen moeten volgen voor een staatvergunning die ALLEEN NOG MAAR geldig is in de provincie waar ik woon!!
GRAANSILO'S staan alleen maar bij KWEEKVIJVERS voor konsumptie KARPER..leuk om te gaan vissen als je VEEL PROBLEMEN WIL MET DE TOCH AL NIET MILDE POLITIE IN TSJECHIE , maar verder zou ik er maar bij uit de buurt blijven..in beslag nemen van materiaal en een paar duizend euro boette is niets vreemd.
Nachtvissen per provincie anders geregeld, bij elke vis licensie die je in Tsjechie koopt , zal altijd een duits of engels talige vertaling bijgevoegd zijn..vraag hier anders gewoon naar
VISVERGUNNINGEN VOOR DE MEESTE MEREN , RIVIEREN EN ANDER water zijn gewoon bij de hengelsport zaak verkrijgbaar , vaak verkopen deze ook dag vergunningen voor prive meertjes in de omgeving.
VOOR DE DUIDELIJKHEID IN 95% van de gevallen is het dus niet nodig naar een gemeentehuis of iets dergelijks te gaan , een bezoekje aan de lokale hengelsportwinkel volstaat!!!!
Voor het varen en vissen met een boot gelden dezelfde regels als in nederland.
Er zijn inderdaad vergunningen voor salmonide wateren en niet salmonide wateren , dit kan lastig zijn maar ga je op vakantie en wil je de karper belagen zou ik me hier helemaal niet druk om maken N.V.T DUS!!
Verder gelden er dezelfde gesloten periode voor roofvis als in Nederland en mits alles niet met ijs bedekt is kan er gewoon het hele jaat op karper en witvis gevist worden..
mochten er nog vragen zijn over een gebied of water stuur mij dan even een berichtje..de taal is lastig en maakt alles niet duidelijker maar heus het valt allemaal 100% mee
Gr
Pascal
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

04-01-2006 16:13

wij hadden vorig jaar in tsjechie tegen de poolse grens een huisje gehuurd met prive vijver (1 hectare) met karper!!! alleen wij en de baas zelf mochten er vissen en we vingen prachtige karpers rond de 12 pond
als de baas er ging vissen en een forse karper ving dan sloeg hij hem
kapot en at hem op, we konden er moeilijk wat van zeggen want de
vijver is van hem en het schijnt er heel normaal te zijn.
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

04-01-2006 20:56

Heb van de zomer aan de Luznice gevist. Eerste avond gepeild en gevoerd. Tweede dag gaan vissen, binnen een uur twee schubs...grootste 22 pond. Voor een passerende local was het de grootste vis die hij gezien had in de twee jaar dat hij er woonde. Werkelijk elke vis die gevangen wordt gaat er de pan in. Helaas maar waar.

Maar nu we het toch over Tsjechie hebben....wie kan me iets vertellen over Landal / Lipno ?
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

09-01-2006 19:04

Jan van Glabbeek schreef:Heb van de zomer aan de Luznice gevist. Eerste avond gepeild en gevoerd. Tweede dag gaan vissen, binnen een uur twee schubs...grootste 22 pond. Voor een passerende local was het de grootste vis die hij gezien had in de twee jaar dat hij er woonde. Werkelijk elke vis die gevangen wordt gaat er de pan in. Helaas maar waar.

Maar nu we het toch over Tsjechie hebben....wie kan me iets vertellen over Landal / Lipno ?



Beste Jan,

Ik kan je wel het één en ander vertellen over landal greenparks aan het Lipno meer. Vorig jaar ben ik daar tijdens de carnavalsvakantie geweest voor de wintersport. Ik moet zeggen dat de huisjes die je daar huurt echt tip top in orde zijn. Het restaurant wat op het park aanwezig is is een echte aanrader. Je eet je daar voor pakweg gemiddeld 8 euro helemaal rond. Dit jaar ga ik weer met de carnavalsvakantie. Het Lipno lijkt me zelf perfect om te vissen alleen moet je er niet in de winterperiode voor naar toe omdat het dan geheel is bevroren.
Hoop je bij deze voldoende informatie te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-01-2006 20:56

Als je in Tjechie moet afrekenen lach je inderdaad je lul uit je broek. Maar ik zou graag wat meer willen weten over het water :wink:
Plaats reactie