gardameer zwaar tegengevallen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-10-2005 11:17

Ton Gommers schreef:Hallo,

Ik heb de afgelopen 2 weken in Italie bij het Gardameer rondgebracht. Na aardig wat info opgedaan te hebben, had ik er een goed idee over qua vissen. Echter vond ik dat je bijna nergens goed op karper kon vissen. Wel een paar forellen weten te vangen in het afgetakte snelstromende deel van het meer. Ik vond het toch jammer dat ik niet op karper heb kunnen vissen. Daarom zou ik graag de mensen die me vorige keer hebben verteld dat je er goed kon karpervissen vraggen om hun mening nog een keer te geven en de plaats waar het volgens hen wel goed kon door te geven.

bij voorbaat dank


Nou, vlak naast Gardaland (SpeelPark) heb je een zooitje plekken waar goed gevist kan worden.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

14-10-2005 11:55

Hoi,

In Peschiera ( haven) valt meestal wel een karper te vangen. Ook in de rivier, die in Peschiera verbinding maakt met het meer, valt echt wel karper te vangen. Mocht je nog een keer gaan rij dan richting Riva. Dan een beetje naar het noorden( 10 km). Je vindt hier het plaatsje Dro.
Vlak voor de grote schoenenwinkel aldaar, rechts aanhouden... je hebt daar ook een meer ( naam vergeten ... lago???.... staat wel aangegeven).
Als je bij dit meer aankomt ( toch nog wel een aardige slok water), heb je een parkeerplaats ( links) , dit is het smalle deel. Probeer het daar maar eens. Vis voldoende... ook op het Gardameer. Pas op voor de vele stenen op de bodem... hou bv met piepschuim je lijn vrij van de bodem.
Sukses.
Rinus
Ivo Slamevitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-01-2005 23:20

31-10-2005 21:11

Mourad,

Aan welke kant van Gardaland bedoel je, richting Peschiera of richting Lazise.
Ikzelf kom er al 25 jaar, heb daar ook in de buurt op de camping gestaan camping Dell'uva.
Sta nu inmiddels in Lazise.
Dus als je bedoeld bij camping Gasparina dan weet ik denk ik wel waar je bedoeld, maar daar kan je toch niet zo makkelijk komen?
Ik dacht alleen via een camping of prive weg.

En Rinus bedoel jij lago d'idro?
Bedankt voor de tip ik ga er een keertje mijn kansen wagen.
Ik ga aankomend jaar natuurlijk weer.

Zou de beste manier niet zijn om er vanuit een boot te vissen????

Groetjes,

Ivo
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-11-2005 14:57

Er is maar 1 gardaland :wink: en die ligt tussen Peschiera en Lazise in veel dichter naar Peschiera maar goed dat maakt niet uit.

Tussen Peschiera & Pacengo (een heel klein dorpje tussen lazise en Peschiera, war ik zelf ieder jaar op de camping stond) voor het pretpark CanevaWorld, zijn onderlangs prachtige stekken te vinden gigantisch mooie rietknagen, met flinke inhammen waar je je spullen kwijt kan en het meer kan bevissen, echte droomstekken zijn er !!
Ivo Slamevitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-01-2005 23:20

02-11-2005 19:16

Bert-Jaap,

Ik weet echt wel waar Gardaland ligt, het was alleen maar om de richting aan te geven.
Aangezien ik (zoals ik al in mijn eerdere bericht had geschreven) ik er al 25 jaar kom, kan ik de omgeving daar inmiddels dromen...... :wink:
Ik zal; eens even een keertje gaan kijken.
Jij bedoeld waarschijnlijk als je vanuit pacengo onderlangs het strand naar camping lido loopt???????

gr,

Ivo
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-04-2006 19:56

zoekt en gij zult vinden!
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

12-04-2006 14:27

Ik heb een aantal jaar op Piani di Clodia gestaan een camping vlak naast Gardaland. Liep geregeld een stuk langs het Gardameer. Heb hier toen met 2 mannen uit Den Haag staan praten die daar ook aan het karpervissen waren. Weet dat ze niet mochten nachtvissen. Ook de vangsten vielen tegen voor hun. Maar als je de dvd Conquest of Paradise hebt gezien, word er toch mooie vis gevangen in Italie. Alleen word niets verteld over het Gardameer.
Plaats reactie