Vissen in Luxemburg

Plaats reactie
Arnold Tukkers
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-03-2005 00:22

18-04-2005 22:44

Dag.
Ik lees regelmatig vragen over vissen op karper in luxemburg. Laat ik daar nou al sinds 1988 komen en vissen. Belangrijkste wateren zijn de Sure (Sauer) en de Our. De laatste jaren vis ik alleen in de Sure. Mijn caravan staat altijd aan het water, makkie dus. Karper zwemt daar ook, maar geen grote. Vooral bij stuwtjes, waar het wat dieper is verzamelen ze zich. Ik vis vanwege de grootte er dus niet op.
Waar ik wel op vis: barbeel, sneel, kopvoorn en forel. Af en toe een vlagzalm. Vooral de barbeel en sneep zijn fantastische vissen.

Sneep vang ik veel, vooral in het begin. Waarmee? gewoon met een licht spinhengeltje oid een dobbertje en wat brood. De aanbeten zijn keihard, de dril fantastisch. Er is wel een truc voor nodig om ze aan de veren te komen, maar daar mag je zelf achter komen.

Barbeel is een megavis. Vooral te vangen in de schemering wanneer ze het water van de rivier aan de camping optrekken.
gewoon met de picker, matchhengel oid. Breekstaafje op de top, schuifloodje, haak wat mais en vangen maar. De aanbeten zijn sniehard. Daar kan een karper niet tegen aan. Blijf bij je hengel zitten, want je bent hem zo kwijt. 3/4 barbelen op een avondje is heel normaal. En de forellen?? Vergeet die vlieghengel, gewoon met een spinhengeltje, dobbertje en wat maden de goede stek op zoeken. Mijn record is 15 forellen in 1,5 uur. Mijn zoontje is 11 en die vangt net zo goed, maar hij kent dan ook alle trucs. En iedereen op de camping vraagt zich elk jaar maar weer af hoe we het doen, want niemand vangt zoveel als wij. En dat zeg ik niet om stoer te doen hoor. Leer vooral het water kennnen, en kijk naar de vissers die er elk jaar vissen. Succes.
Geert Welten
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-04-2002 02:00
Locatie: Someren

17-05-2005 20:52

He wa is da trucje van jou dan??
Driftend met de stroming mee vissen zodat je automatisch bij de vis uitkomt?

Ik denk da je geheim onmaskerd is of nie??
Plaats reactie