Grote karpers in Oostenrijk

Plaats reactie
remco spruit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-04-2005 18:59
Locatie: hendrik ido ambacht

16-04-2005 19:20

He karpervissers,

Ik heb jullie hulp nodig. weet misschien iemand van jullie of je in Oostenrijk goed op karper kan vissen. zo ja waar en hebben jullie dan misschien tips over het water, aas, regels en vergunningen
ik zit in de buurt van Liezen en Grass.
namen van water in de buurt zijn, Boddesee, de enns, attausee

WEET IEMAND OOSTENRIJKSE KARPERSSITE. OOK DIE ZIJN VAN HARTE WELKOM

:D

alvast bedankt voor jullie hulp en jullie horen het wel als ik eind augstus
en begin september ben geweest

vangse allemaal (liefst recordvissen) , remco
Laatst gewijzigd door remco spruit op 24-05-2005 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

16-04-2005 20:09

Kijk hier eens ff naar, hier zal je wel wat aan hebben !!

http://www.carphunters.com/Ferievande/austria.htm

Mvg

Peter
remco spruit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-04-2005 18:59
Locatie: hendrik ido ambacht

03-05-2005 19:12

He bedankt voor die tip . Heb ik echt wat aan.

Maar heeft iemand ervaring met vissen in Oostenrijk op karper in het gebied steiermark of burgerland.
Gebruiken ze daar het het zelfde aas als hier zoals mais tijgernoten hennep boilie`s enz............. :lol: .

Dus als je info heb of als je zelf die jaar naar oostenrijk ga en heb je tips graag of nog website. Laat het me weten :P
IK ga naar oostenrijk op vakantie . In het gebied steiermark. kan ik hier in de buurt ergens goed vissen karper. Zo ja waar en hoe zit het daar met vergunningen en hoe kan je daar het beste vissen.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

04-05-2005 12:17

Poeh... als ik dat zo lees wil ik ook wel naar Oostenrijk, bijna overal waar karper zit zijn ook meteen reuzen te vinden. Veel 50 en 60-ponders :o
Denk dat dat het plannen van een reisje waard is, ookal zijn het veelal hele grote wateren. Veel te ontdekken daar. Viel spass in ieder geval :D
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

05-05-2005 17:40

Er zwemmen zeker 50 ponders in Oostentrijk. Sommige wateren zijn echter zeer toeristisch en kom je nauwelijks op goede plaatsen daar de ganse oever is bebouwd met villa 's of restaurants etc. En als je een plek hebt waar je uberhaupt mag vissen dan staat er vaak 20 meter water op nog geen 30 meter uit de kant.

In de plaatselijke hengelsportzaak meteen de eerste dag even kijken, die Oostenrijkers zijn namelijk trots op hun vangsten en dat zul je wellicht zien boven de toonbank :wink: Hier moet je toch even heen voor een vergunning. Het kan zijn dat aan een water in een bar of restaurant vergunningen worden verkocht, deze zijn vrij prijzig en ook vaak voor slechts 1 bepaald water. Maak dus meteen een goede overweging waar je wilt vissen, dat kan je veel geld besparen. Er zijn overal wel week vergunningen te koop.

Vorig jaar ben ik er in Aug. geweest en toen waren de vissen net begonnen met paaien ( midden in de nacht trouwens ).

Succes hé...
remco spruit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-04-2005 18:59
Locatie: hendrik ido ambacht

17-05-2005 12:27

he bedankt voor de tips .
Dat ga ik zeker doen. maar mijn schoonouders zijn er nu heen dus die gingen daar ook even rond vragen bij de vvv. Dus ik den k dat het wel lukt in aug. en september.
IK ga naar oostenrijk op vakantie . In het gebied steiermark. kan ik hier in de buurt ergens goed vissen karper. Zo ja waar en hoe zit het daar met vergunningen en hoe kan je daar het beste vissen.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

17-05-2005 15:55

Zie trouwens dat je uit Ambacht komt, kick, daar ben ik opgegroeid 8) (woon nu alweer 6 jaar in Dordt)
remco spruit
Berichten: 9
Lid geworden op: 11-04-2005 18:59
Locatie: hendrik ido ambacht

24-05-2005 12:14

remco spruit schreef:He karpervissers,

Ik heb jullie hulp nodig. weet misschien iemand van jullie of je in Oostenrijk goed op karper kan vissen. zo ja waar en hebben jullie dan misschien tips over het water, aas, regels en vergunningen
ik zit in de buurt van Liezen en Grass.
namen van water in de buurt zijn, Boddesee, de enns, attausee

WEET IEMAND OOSTENRIJKSE KARPERSSITE. OOK DIE ZIJN VAN HARTE WELKOM

:D

alvast bedankt voor jullie hulp en jullie horen het wel als ik eind augstus
en begin september ben geweest

vangse allemaal (liefst recordvissen) , remco
IK ga naar oostenrijk op vakantie . In het gebied steiermark. kan ik hier in de buurt ergens goed vissen karper. Zo ja waar en hoe zit het daar met vergunningen en hoe kan je daar het beste vissen.
Plaats reactie