vis water duitsland

Plaats reactie
dave deswijzen
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-12-2004 18:26
Locatie: limburg
Contacteer:

26-12-2004 13:08

Er zou tussen aken en koln vlak langs de auto snelweg een vrij groot meer liggen waar je goed zou kunnen vissen op kaprer

weet iemand misschien waar dat precies ligt en hoe heet en hoe ik er kom.

En natuurlijk even wat info over het meer zelf

gr dave
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

26-12-2004 16:03

Je bent er zelf langs gekomen, waarom ga je er niet even kijken dan? Even van de snelweg af en kijken hoe je er moet komen. De volgende keer peilhengeltje mee, verrekijkertje en wat lopen langs het water. Dichtsbijzijnde dorpje opzoeken voor wat info, want misschien màg je er wel niet vissen.

Succes!
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-12-2004 16:38

Zou dat peilhengeltje maar eens achterwege laten als ik jouw was.


De Duitse politie is niet bepaald kinderachtig en vissen(jaja je bevind je met een hengel aan de waterkant en hoewel wij dit niet zien als vissen vind de justitie in Duitsland dit wel)en illegaal vissen in Duitsland valt onder de stroperij wetgeving en ik kan je 1 ding zeggen,de boetes hierop zijn niet te bang.

Voorbeeld functie voor Nederland,zouden we hier van een hoop gezeik af zijn maar dat is weer een ander onderwerp.

Gewoon informeren lijkt me verstandiger,hou er echter rekening mee dat vissen in Duitsland je minstens 130,00 euro gaat kosten(voor 1 vereniging)
Dat geld is gemiddeld genomen en het kan dus zo zijn dat je wat goedkoper uit bent maar ook duurder.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-12-2004 16:50

Hoi Wil,

Dat van die E 130 klopt naar mijn weten niet. Ik heb er vorigjaar op een rivier gevist en kon bij de betreffende vereniging per dag betalen. Was volgens mij iets van E 1.70 per dag. Ik moet er bij zeggen dat er op de vergunning stond vermeld dat hij alleen was bestemd voor de buitenwateren
Wel moet je een visdiploma op zak hebben.Een duitser moet hier een examen voor afleggen maar als toerist kun je dit voor een prikje ophalen bij het gemeentehuis.. :wink:

Dave,
Ik heb geen idee over dat water maar ik zou je willen adviseren om de duitse forums eens te bezoeken. Die zijn naar mijn weten ook wel redelijk actueel.

Vriendelijke groet,

Martin Post
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-12-2004 17:14

Martin,ik heb het ook over een visvereniging.

Heel vaak hebben die wateren in hun bezit waarvoor je als buitenlander niet eens een Angelschein nodig hebt.

Die Angelschein kun je overigens krijgen voor 1 jaar of voor 5 jaar,deze Angelschein haal je niet bij je vereniging maar op het gemeentehuis.

Als tip geef ik je wel het volgende mee,vele gemeenschapshuizen kennen hun eigen wetten niet en menen dat ook buitenlanders examen moeten doen.
Ga deze mensen niet proberen te overtuigen van hun ongelijk maar ga gewoon naar de volgende gemeente.
Gebruikersavatar
piet plu
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-09-2004 18:31
Locatie: limburg

30-12-2004 00:09

dave autobaan van aken naar koln volgen .....dan krijg je afslag duren en dan na ongeveer 500 meter aan de linkerkant als je richting koln rijd daar ligt dat water ...leuk water alleen pal naast de autobaan zonder geldige papieren zou ik er maar niet gaan zitten word best veel gecontroleerd en je weet hoe die duitse helmen zijn !!!!!
nadelen water : 24 uur per dag denderend verkeer ( oorkleppen niet vergeten )
voordelen water : praatpaal vlak naast je ( ken je gelijk de ADAC bellen als er een vrachtwagen de plomp in scheurd )
duitse politie ----> papieren bitte :)
jij ----> hab ich nicht
duitse politie ----> WAS WAS WAS !!!!!! :x
jij ----> ich nich versteen
duitse politie ----> mitkommen alles beslagnaamd :evil:
Sam Bos

22-01-2006 16:09

meestal zitten hier de hele dikken in haha :P
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-01-2006 14:35

ja en je hoeft alleen maar een brudworst aan je hair te doen.

dan heb je meteen het nederlands record verbroken :lol:
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Sam Bos

24-01-2006 22:17

und pommes mit mayo niet te vergeten whahaha :P :P
Plaats reactie