Rivier de OUR in Luxemburg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

22-11-2004 16:54

hoy,

Ik ga nu al flink wat jaren naar Luxembrug op vakantie en lig daar direct aan de rivier de Our.
Ik vis er tijdens de vakanties al zon jaar of 10 op witvis en heb vreemd genoeg nog nooit enig teken van karper gehad op dit riviertje.
Wel weet ik dat een paar kilometer stroom afwaarts in de Buurt van Vianden een groot stuwmeer is waar van te voren een soort kanaal te vinden is waar wel al eens karper gevangen is. Maar dit stuk staat onder beheer van de waterkrachtcentrale en er mag zover ik weet niet meer gevist worden.
Nu was mijn vraag of iemand al eens op karper gevist heeft of karper gezien heeft in deze omgeving en of rivier?

Groeten rob
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

22-11-2004 18:22

Hoi Rob,
Ik ben in oktober in luxemburg geweest.
We stonden op camping khonehof aan de Our.
En natuurlijk moet er gevist worden veel mooie kopvoorns en barbeel
hebben de binnenkant van mn netje gezien en zelfs nog een forel.
Maar karper nee die niet,toch zit er volgens de beheerder wel karper in de rivier waar deze breeder is richting vianden.
Succes met je speur tocht.
Erik
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

23-11-2004 13:55

hoy Erik,

Ik ken camping Kohnehof, we hebben zelf een caravan op een camping enkele km stroom afwaarts op camping valee de l'our.
Het stuk wat wat de beheerder bedoeld zal inderdaad het stuk zijn waar ik het al eerder over had namelijk het soort kanaal vlak voor het stuwmeer, dat onder beheer staat van de waterkrachtcentrale.

Het grote probleem is dat de hengelsportzaken die er liggen ook geen tot weinig ervaring hebben en dus niks kunnen vertellen over het bestand aan karper.
Het stuk rivier waar waar ik in de afgelopen jaren veel gevist heb is ongeveer overal 1 tot 1.5 m diep met enkel ondiepere en diepere stukken.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er helemaal geen karper zit, denk eerder dat deze populatie zo erg klein is dat je ze zelden of nooit te zien krijgt omdat ze in de rustigere stukken liggen.

groeten rob
Arnold Tukkers
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-03-2005 00:22

31-03-2005 00:24

Vis er al jaren, op camping um Gritt in Bourscheid (http://www.camp.lu).
Vang er vooral in het begin van de vakantie altijd erg veel.
record is 15 forellen in een uurtje, maar ook grote Sneep, Kopvoorn en barbeel 's avonds op de picker. Karper nooit gezien.
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

31-03-2005 16:11

Heej,
Ik heb ook een vier keer geloof ik op camping Kohnehof gestaan. Zelf heb ik er wel kopvoorn, forel en sneep gevangen. Karper heb ik er nooit gezien.

mzzls Bart
Gebruikersavatar
Nick Spiertz
Berichten: 199
Lid geworden op: 03-06-2005 00:38
Locatie: Limburg
Contacteer:

11-06-2005 12:47

Ik ging eerst ook altijd naar camping valee de l'our elk jaar. Ik heb er wel eens een spiegel karper gevangen met de korst in een weilandje naast de camping op een ondiep stuk van ong 40 cm. Als het goed warm is zie je er soms een paar liggen dus er zit wel degelijk karper maar zeer weinig. Ik heb ik geprobeerd met mais, boilies, tijgers. Alemala geen succes heb er maar 1 gevangen met de korst
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

05-03-2008 15:57

hey nick,

heeft die camping ook een website? zat er daar in dat slootje leuke kerrep?
Plaats reactie