Oostenrijk, Zell am See

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

15-09-2004 00:09

Hallo,

Volgend jaar ga ik op Zomervakantie naar Oostenrijk, Zell am See! Ik vond na even zoeken op Internet een best leuke site over het vissen in dit meer; http://www.fc-renke-zell.at/ Ik ben al een stukje wijzer geworden maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken volgend jaar! Is er toevallig iemand bekend met Karpervissen in Oostenrijk? Kwam trouwens op deze pagina; http://www.fc-renke-zell.at/foto_rueckblick.htm wel wat leuke Karpers tegen.. je moet wel een naar beneden scrollen! Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Dennis
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

16-09-2004 10:25

Niemand bekend met vissen in Oostenrijk :-?
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

16-09-2004 11:11

Hoi Dennis,

Ooit in Zell am See gevist. Is echter jaren terug ( 1974). Ik stond toen op een camping vlak aan het meer. Destijds een weekvergunning gekocht ( nogal prijzig). Echter niets gevangen... wel karper zien zwemmen.
Dus je schiet niet echt veel op met deze info.
Ik wens je wel veel succes toe!
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

16-09-2004 15:42

Dennis,

Ben er een aantal keren geweest maar nooit mensen op karper zien vissen nog karper zien zwemmen. Wel veel forel.
Verder: erg mooie omgeving en als je niets vangt, kun je nog altijd gaan MTB-en :-)

Pascal
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

16-09-2004 23:37

Ohja, MTB-en je grote hobby :D Vind ik ook mooi! Je kunt er trouwens zomers ook skieen... En veel Forel zeg je? Dan kom ik de vakantie wel door!
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-09-2004 00:32

Pascal,
grote of kleine forellen, heb je dit zo mee gekregen?
ken het gebied ben er vroeger wel eens geweest maar zou wel eens weer die kant op willen maar wel hengeltje mee, laat die atb mooi in de schuur staan :D

groet,
Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-09-2004 08:43

Dennis,

1974 hingen er al foto's van vissen van + 15 kilo op een bord langs de boulevard.

Wat ik nog weet is veel wier en bij het zwembad zwom karper. niet groot maar na 30 jaar...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

17-09-2004 11:26

Het waren geen reuze forellen, maaltijd formaat zeg maar :D
Meen me te herinneren dat het meer wel erg diep is.

En wat die MTB betreft, tja dat is een ieder zijn eigen keuze.
Ik kan me er wel 2 week vertoeven.

Pascal
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-09-2004 20:43

Pascal,
geloof ik best omgeving daar is mooi en zeker met een atb kun je er wel uit de voeten :P

In ieder geval bedankt voor je info, zal eens kijken waar de reis ons heen brengt.
groet,
Peter
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

13-01-2005 16:53

Hallo ik wil van de zomer ook naar Oostenrijk misschien zell am see.
Maar ik heb de postings gelezen maar er zouden mensen geweest zijn vorig jaar.
Maar ik heb nog geen reakties gezien zijn er nog mensen met ervaringen daar of op andere wateren in Oostenrijk.

Laat maar weten via pb of gewoon op het board maakt mij niet uit.

Alvast bedankt en ik ben benieuwd.

Vriendelijke groeten, Frank van Loon.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

13-01-2005 17:29

Dit jaar heb ik ook wat rondgezworven bij Heidi.

Oostenrijk heeft beslist goede wateren ( waarvan veel prive putten ) echter veel oevers zijn onbevisbaar. Of het is prive ( dikke vila 's) of het is recreatie gebied.
Dit viel mij echt enorm tegen. Een potentieel water vinden is op zich niet zo moeilijk, een potentiele strategische plek echter wel, op sommige droom wateren konden we gewoon niet aan de slag, de ganse oever bebouwd en allemaal prive terrein. Op de rivieren veel vergunningen kopen, nog erger dan in Frankrijk, verkassen kost dus geld. Rivieren zijn er ook enorm weersgevoelig. De vergunningen waren uberhaupt al niet goedkoop, 12 euro per dag is vrij gewoon.

Tevens zijn die bergmeren ook een verhaal appart, wij zaten er begin augustus, midden in de paai :o

Kwint
Gebruikersavatar
Jaap Wagenaar
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-10-2004 11:19
Locatie: Fryslân

29-01-2005 00:19

Ik ben 3 jaar geleden in Sell am See op vakantie geweest...

Niet om te vissen, maar heb toen wel gehoord dat er wel leuke vissen inzitten.
Ik logeerde toen in Gasthof Seestrand.

Was echt een gezellige en niet al te duren tent. Maar het mooiste was dat ons balkon boven het meer hong...
M.a.w. je zet je rodpod gewoon op het balkon, en wachten op een rrrrrun...

Tis tenmiste weer es wat anders dan Frankrijk :)

Mevg,

Jaap
...Geen spreuk is ook leuk...
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

15-12-2006 20:01

heb al een nieuw onderwerpje geopend over vissen in Oostenrijk. Ik ga nl komende zomer naar Oostenrijk en wil er toch wel graag 'ff' gaan vissen. Las net dat een '1-week'vergunning al bijna €100 kost. Is dat een normale prijs voor de meren van Oostenrijk??

Ik ben nog opzoek naar een mooi huisje aan of vlakbij een meer...heeft iemand daar nog leuke suggesties voor? Wel graag vankantiehuisjes en liever geen campings of hotels (zijn we hier niet zo op gesteld)

Hoop dat iemand me wat info kan verschaffen
jantje de keizer
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-12-2006 09:54
Locatie: rossum

27-12-2006 21:00

hoi pieter, ik doe het zo, ik huur een prive huisje in centraal karinthie tussen worthersee en ossiachsee en faakersee, deze meren alle 5/15km van mijn huur huisje, ik ga 4 weken daar heen, (buiten vakantie tijd) ik voer twee weken op de twee plek waar ik wil vissen(verschilende meren,s,avonds), zonder er te vissen !! vissen elders (drausee) !! dan ga alleen s,nachts vissen, ga om +/- 10 uur weg s,avonds tot 6/7 uur s,morgens (meeste vissen vang ik s,nachts (ervaring van een paar jaar) en ik kan je vertellen er zitten geen kleintjes vissen van 20+ kg is hier niks apart.. kijk eens op
http://www.carphunters.com en http://www.specimen.at veel pleken zijn prive, kwint verteld het al, maar goed rond kijken , er liggen in dit gebied tal van mooie meren met prachtige vissen!!, na 12 jaar actief in italie bezig geweest met karpervissen is dit mijn nr 1 land geworden van vissen niet zo druk als frankrijk en italie op het moment.. gewoon lekker gaan en doen komt het goed , eerst goed je huiswerk maken :

zoeken naar goed verblijf
centraal gaan zitten (uitwijk mogelijkheden)
eerst goed verdiepen in omgeving
en dan toeslaan..

succes jan de keizer
weer of geen weer altijd karper weer
Plaats reactie