Karpervissen op het Lipno-meer in Tsjechie

Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

07-05-2004 00:57

[quote="sjors hooijen"]eej donald
je zult het wel niet snapen. maar die target vis van 300 vangensten is teminste een mooie hoogte puntje in je fotoalbum overgens als je in je eigen land mooie vissen vangt waarom zou je dan niet naar een mooie water in een ander land gaan (als je dat teminste aan kunt?).

maarja ik ga lekker naar ut buiteland en vang mooie vissen (HOOP IK)dus dan heb ik graag iemand die met een goed berichtje komt??? alvast bedankt.

groetjes sjorske[/quote]

effe dit zinnetje:

overgens als je in je eigen land mooie vissen vangt waarom zou je dan niet naar een mooie water in een ander land gaan (als je dat teminste aan kunt?).

ik weet niet wat jij allemaal slap lult...breezah taal ???

maar ga jij maar lekker naar het buitenland toe....er bestaat nog meer water dan alleen je thuiswatertje...of ben je nu gelijk uitgekeken hier?

maar hou het er maar op dat ik al op karper viste...toen jij nog in je vaders pijp rond zwom
koenvan de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2004 20:08
Locatie: lage mierde

07-05-2004 23:41

10 keer was maar van wijze van spreken donald heeft het ook over 300 keer ik bedoel gewoon wijnig. voor de ene put is dit 3 keer voor de andere 25 keer. ik wil maar duidelijk maken dan dit mijn manier van vissen is. ieder doet zijn eigen ding. maar de reactie's van danald waren erg grof ik wou hem duidelijk maken dat er ook andere manieren zijn van sport uitoefenen. en daar moet respect voor getoont worden. neem nu sjors hooyen hij steld misschien veel eisen maar dat is zijn manier van vissen. begin dan niet van ja hij heeft fotomapjes op de markt gekocht. laat iedereen zijn ding doen en staat het je niet aan dan reageer gewoon niet. of reageer waar hij iets aan heeft. ook voor deze site moet respect getoont worden. laat je grappen voor je!!
groetjes koen
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

08-05-2004 21:36

[quote="Donald Stevens"]die target vis die al 300 keer gevangen is...ben je daar trots op?[/quote]

Ik ben daar trots op ja. Het is toch geen kunst om vissen te vangen die nog nooit met vissers in aanraking zijn geweest. Het is wel mooi natuurlijk (en dat zal ik natuurlijk ook niet ontkennen), en daar valt natuurlijk ook weer een hele discussie over te beginnen, maar voor mij (en ik denk voor een heleboel fanatiekelingen) is het net de uitdaging om zo'n gedresseerde vis te vangen die zich bijna niet laat vangen. Als je dan eindelijk na zoveel inspanning (veel blanks) die dikkerd op de foto mag zetten dan is dat ook iets om trots op te zijn, dat je doel dan bereikt is. Natuurlijk ben ik daar dan trots op. Maar ik zou zeggen: ieder vist op zijn eigen manier, dus heb daar dan ook respect voor!
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

11-05-2004 19:05

Beste Boarders,

Ben vorige week in Tjechie geweest. we zaten in een natuurgebied met een geweldig mooi meer. heb tog enige kans gezien om 's nachts een paar hengels te water te laten. twee spiegeltjes van een pondje of 5 en de laatste nacht een zware jongen verspeelt door een losschieten! :cry:
Maargoed, voor alle tjechie-gangers, denk eraan : neem je Nederlandse vergunning mee!!, dit moet je laten zien als 'diploma' bij veel wateren.
ben er nu een aantal keren geweest en elke keer moest ik het tonen.

Veel plezier en geniet van de natuur daar, het is er prachtig!! :D
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

12-05-2004 10:02

idd, wel altijdje vergunningen in orde hebben; ik ben elke keer minimaal 1 keer gecontroleerd waarvan elke keer binnen een kartier. Vergunning (dag en jaar) kun je bij zo'n toeristenbureau halen.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

12-05-2004 17:37

eej gerben,
in welke streek ben je geweest (plaats en waternaam)??? op een meer of een rivier ik zou veel meer willen horen als het kan?
ik hoor nog wel iets???
in welke buurt lag de verspilde vis???

alvast bedankt sjorske :wink:
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

13-05-2004 10:49

Hej Sjors,

PB me maar ff... :D
Wat wil je precies allemaal weten?
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

13-05-2004 16:34

ja de streek en het plaatsje en doe ook maar het water hoe dat genoemd word en of het groot was???

alvast bedankt sjorske :wink:

PS: hoe groot was warschijnlijk die verspilde vis???
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

10-02-2005 12:59

Hallo Medeboarders,

We zijn inmiddels weer druk bezig met het plannen van een nieuwe vacance (ditmaal waarschijnlijk naar Oostenrijk) en ik zag dit topic weer staan. Het is allemaal al weer een tijdje geleden, maar ik zal nog even mijn ondervindingen delen.

Het stuwmeer was vroeger een rivier en op de plaatsen van de natuurlijke loop is het vele malen dieper en steiler dan aan de rest van de oevers.
Wij hadden een rondvaartboot in de buurt en die voer daar dus door.
Zelf heb ik niet in de buurt van die geul gevist (achteraf behoorlijk stom) maar hield het bij de langzaam aflopende zandoevers. Helaas had ik niet de beschikking over een boot en dat bleek een heel groot gemis. Want toen ik een dag een boot mocht lenen van een vriendelijke tsjechische collega-visser kreeg ik wel een run. Helaas was de vis er al af toen ik aansloeg.
Langs een groot gedeelte van het meer waar ik aan het vissen was waren tsjechische campings. Die mensen liggen de hele week een beejte op de camping met de hengels continu uit wat te zuipen en te niksen. Dat is hun manier van de ideale gezindsvakantie. Zware vissen worden er wel gevangen maar zeer weinig en helaas vreten ze die dus ook wel op!
Qua vergunningen is het goed geregeld alleen relatief duur in vergelijking met een nederlandse vergunning. Controle heb ik niet een keer gehad maar daar zou ik maar niet op gokken want er voeren wel politieboten rond toen ik aan het wandelen was langs de oevers.
Wanneer je van de natuur wilt genieten kom je aan het Lipno-meer zeker wel aan je trekken, de omgeving was op het stuk waar wij zaten werkelijk prachtig, het is alleen zaak een stuk te vinden waar je minder last hebt van de campings.

Al met al zou ik er gerust nog eens naar toe willen voor een echte visvakantie en misschien de betere kapr te vangen :wink:

MVG Stefan Sand
Rob Dougan

17-02-2005 11:05

Jan u efkes weer on topic gasten...
Wat is dat toch met die hollanders :roll:

ik ben in het landal park geweest in 2003, heb er ook gevist. 3 keer 5 uur en 1 brasem gevangen.
In de hele baai (die +- 100 hectares groot is) was bijna geen karper te spotten, ben die wel 6 keer met de boot en dieptemeter afgevaren!
Daar in die baai aan het park zul je je verbazen van de enorme diepte- +- 20 meter diep op 100 meter uit de kant- waarschinlijk daardoor dat er geen karper zat....
En om op andere plaatsen dagjes te vissen zag ik niet zitten, kging trouwens de week erna naar la douce france. Heb daar wel aan men trekken gekomen.
Naast vissen kun je er nog een echt prachtige kajaktocht maken op de rivier!!!! info aan de balie van het park!
En niet te vergeten, tsjechie telt héél wat vrouwelijk schoon!
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

17-02-2005 18:35

Leuk dat er ook iemand precies op dezelfde camping heeft gestaan daar :)
Maar Rob, het is goed dat ik het niet helemaal met je eens ben want anders hadden we niks aan dit discussieforum.
Karper zit er nl. wel zeker ik heb er verscheidene zien vangen door een stel Tsjechen aan de camping een stukje verderop. Deze mannen voeren hun lijnen het liefst zo ver mogelijk uit dus waarschijnlijk ook relatief diep.
Viste jij vanaf dat strandje aan de rechterkant van het park? Als je een stuk doorliep kwam je bij een tsjechische camping uit als we het over hetzelfde strandje hebben. En wat bedoel je precies met de totale baai?
En over dat vrouwelijke schoon.... :-? :wink:

SS
Rob Dougan

22-02-2005 18:43

Hey,
Ik zat idd op dat strandje rechts van het bungalowpark! Die camping is gelegen aan het uiteinde van de baai, ongeveer ter hoogte van dat eiland.. Of lag dat eiland onder water wanneer jij er was? Het water stond nl niet vol!
Dat er karper zit weet ik ook zeker, alleen vertoefden ze tijdens die hete dagen niet in de baai maar aan de dam! Waar het trouwens verboden te vissen is volgens de mensen van Landal...
Met de "baai" bedoel ik het hele brede gedeelte dus rond het bungalowpark, dus als je op dat strandje staat gaat het links smal naar de dam en rechts smal voorbij de camping met eiland.
Het gedeelte ertussen is naar mijn schatting een goei 100 hectare en is de definitie van een baai :wink:
Niet te min een prachtig meer waar ik binnen een tiental jaar ofzo wel eens een deftige visvakantie wil doorbrengen, met pionierstocht door tsjechie 8)
Regards
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

22-02-2005 19:00

Nee, dat eilandje was duidelijk zichtbaar al stond het water een stukkie hoger dan bij jou waarschijnlijk. Vanaf die dam loopt de oorspronkelijke vaargeul door het meer heen, het is dan ook logisch dat het daar een stuk dieper was. Mocht je volgens Landall in dat hele stuk om de bocht tot aan de dam niet meer vissen? Op dat eiland leek het me wel leuk om een keer te zitten, maar ja ik zat dus zonder vaartuigje.

MVG Stefan
Rob Dougan

24-02-2005 15:10

Idd volgens dat meisje aan de balie mocht ik niet in de nabijheid van de dam vissen, is dit dan niet zo?
Op het eiland zaten dagelijks vissers...
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

25-02-2005 08:21

Die vraag kan ik niet beantwoorden, maar nu ik er nog eens over nagedacht heb vind ik het wel jammer dat ik die geul links heb laten liggen, vooral aan de overkant van het water kon je goed zitten, alleen zo'n end sjouwen met je spullekes voor een paar uurtjes.

MVG Stefan
Rob Dougan

25-02-2005 12:31

Hehe de overkant is nochtans goed bereikbaar met de auto, je hoeft alleen maar je spulletjes naar beneden laten rollen :lol:
Maar alleen zou ik niet aan de overkant durven zitten, voor die tsjechen staat daar trouwens een fortuin aan materiaal en een jong gastje is gemakkelijk te overmeesteren...
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

25-02-2005 16:17

Ja als je ziet met wat voor materiaal die gasten vissen dan kijk je allerminst even vreemd op. Is nog eens een voorbeeld dan je met materiaal alleen de vissen dus NIET vangt. Ik kwam een alleraardigst stel tsjechen tegen op het strandje die daar een boot hadden liggen. Praten was een beetje moeilijk aangezien zij de Duitse taal nog minder meester waren dan ikzelf, maar met wat handen en voeten konden we toch nog aardig communiceren. Ik heb toen nog de sleutels van het slot gekregen waarmee ik de hele dag in die boot kon roeien. Ik hoefde die sleutels alleen maar even op een afgesproken plek onder een paar stenen te leggen wanneer ik weg ging. Dat was nog eens vriendelijkheid. En alsof dat nog niet genoeg was mocht ik vissen op zijn marker (stukkie piepschuim) met zijn aas (zakje frolic). Toen kreeg ik opeens wel een run helaas was de vis er al af bij het aanslaan. Ik heb ze nog even lekker gemaakt met wat foto's uit de Karperwereld en ze keken hun ogen uit dat kan ik je vertellen :) .

MVG Stefan
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

09-05-2005 23:50

Beste Boarders,

Vorige week heb ik weer gevist in Tjechie. Ik heb gevist in het Slapy Meer, 50km onder Praag.
Dit maal had ik een goede boot+fishfinder tot mijn beschikking.
Een paar mooie stekken uitgezocht, 3 dagen gevoerd (niet gevist!)
De eerste vis helaas verspeeld, dit was echt een zware vis!
De rest van de aanbeten allemaal kunnen verzilveren, stuk voor stuk mooie vissen! Volgend jaar ga ik hier zeker weer naartoe! :D 8)
Misschien dat er meer mensen op het board zijn die hier ook al eens gevist hebben? Kunnen we info uitwisselen via pb?