Polen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-04-2002 21:53

Ik weet dat je in Polen goed kunt vissen. Maar ik hoor zo links en rechts behoorlijk wat verhalen over de criminaliteit die daar heerst. Is er iemand die daar wel eens gevist heeft en mij daarover wat meer kan vertellen.

Bart.
Jorim van Luik
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Ridderkerk

09-09-2002 23:39

Bart,

Met de criminaliteit in Polen valt het bestwel mee. tenminste waar ik ben geweest wel. Zodra je de grote steden in gaat wordt het erger, daar loopt veel uitschot rijke mensen en maffia. In de kleine dorpjes waar ik geweest ben valt het allemaal wel mee. In de grotere steden moet je zorgen dat je auto in het zicht staat, ook overdag! Auto's zijn goud waard in Polen!!zorg dat je 's nachts je auto bewaakt neer kunt zetten of er inelkgeval bij in de buurt blijft. Ga wel voor de zekerheid altijd samen vissen en nooit alleen, dat komt minder kwetsbaar over.

Het enige wat je me ff uit moe legge is waar je in Pole goed vis ken vange. Ik ben naar verschillende grote en kleinere wateren geweest en daar was alleen kleine vis te bekennen. Alles wordt opgegeten groot en klein. Een catch&release regeling zou niet gek zijn! Ik heb in dat Polen nix kunnen vangen dan wat grote vorens.
Maar eerlijk is eerlijk de vrouwen zijn er mooooi!
Een optie voor de volgende keer is de rivier, daar ben ik nog niet eg weze kijke, en volges de locals moete daar de dikkere visse rondzwemmen, de natuur is ongerept en echt verschrikkelijk mooi, het land op zich is zeker de moeite waard, dus als jij daar een plek weet waar je goed vis ken vange, is het zeker de moeite waard.

Laat deze trip niet gaan door verhaaltjes over criminaliteit, maar wees wel oplettend.

mvg,
Jorim
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-09-2002 18:27

Ik ben inmiddels al heel wat info rijker over Polen. Een kameraad van me heeft de afgelopen Polish Carp Cup meegevist en hier een poolse kennis aan over gehouden (de organisator van het gebeuren). Deze beste man heb ik nu een paar keer ontmoet, vandaar. Ik weet nu wel dat het niet verstandig is om gewoon naar Polen te rijden en er een water uit te zoeken om te vissen. Er zijn weldegelijk hele gevaarlijke plaatsen waar wij als karpervisser niet willen komen. Mocht ik alsnog een keer naar Polen willen gaan neem ik gewoon kontact op met die beste man en dan kom het waarschijnlijk wel goed. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Bart
Dajenka Maier
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Noorden, Camping Visotter

06-04-2003 00:59

Beste Bart,

Ik ben een paar keer in Polen geweest. Niet om te vissen maar omdat ik daar een 2de huisje heb. Nog geen 5 minuten lopen bij mijn zomerhuisje vandaan heb je een giganties mooi meer genaamd Gmina in het plaatsje Lubrza. Het is vanuit alphen a/d Rijn ongeveer 800 km. Bij Oldenzaal de grens over en dan is het nog iets meer dan 600 km. Je kunt aardig doorkaggelen vanaf de grens.
Helaas kan ik je verder niets vertellen over dat meer, maar ik weet wel dat er veel vis zit en ook karper.
Route: Oldenzaal, Hannover, Berlijn, Swiebosin afslag Lubrza. Staat op de kaart, het is echt heel makkelijk te vinden.
En over de cimie hoef je niet in te zitten. Als je maar zorgt dat je auto op slot is als je hem niet kunt zien. Bij het meertje is een camping, misschien kun je daar je auto kwijt. Verder zit je in de middle of nowhere.

Mocht je nog wat willen weten, stel de vragen gerust.

Dajenka
Plaats reactie