Lago Maggiore

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

14-07-2003 10:05

Ik denk eigenlijk niet dat het kopvoorns zijn. Deze leven toch niet in meren, en al zeker niet zo'n groot meer. Ik dacht dat kopvoorns alleen in rivieren voorkwamen? Maar ik kan het ook fout hebben...
Weet verder nog iemand of er wel karper zit, hoeveel, hoe groot, en hoe ik ze het beste kan vangen. Ook info over het meer zelf is altijd welkom, zoals over de diepte van het meer.
Hopenlijk kan iemand me helpen.

Groeten Bart
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

15-07-2003 12:48

Hoi Bart.
In welke periode ben je dan daar?
En lig je dan op de camping?
zo ja welke?
Ik ga namelijk 3 augustus ook naar lago magiorre (voor 3 weken)
Eigenlijk is dit mijn familie vakantie, maar mij hengels gaan wel mee.
Wie weet kunnen wij het dan samen proberen.
Groetjes, leon.
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

15-07-2003 19:33

Beste Leon,
Ik ga met mijn ouders op vakantie. Wij zijn daar van 30 juli t/m 15 augustus. We staan op de volgende camping: Camping Conca d'Oro.
We hebben daar een plaats aan het water gereserveerd. Dit is er gunstig voor mij.
Als we op dezelfde camping staan dan komen we elkaar vast wel tegen aan het water.

Groetjes, Bart
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

19-07-2003 11:21

ik ben daar vorig jaar geweest , wel niet om te vissen, maar wat een gróót meer !!!!

lijkt me wel dat daar dikke vis op moet zitten , maar gemakkelijk zal het alleszins niet zijn ! Nuja , ik heb er ook niemand zien vissen.
William van Ravesteijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 29-03-2003 01:00
Locatie: Zwitserland

25-07-2003 22:37

Hallo Bart

Heb laatst gelezen over een 30-ponder die hieruit kwam. Helaas weet ik niet meer waar ik dit gelezen heb. Kijk even op:
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.petri-heil.ch" target="_blank" class=bericht>http://www.petri-heil.ch</a><!-- BBCode auto-link end --> of <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.carpsyndicate.com" target="_blank" class=bericht>http://www.carpsyndicate.com</a><!-- BBCode auto-link end -->

Veel succes en laat even weten of 't wat geworden is.

De Groeten

William

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: William van Ravesteijn op 2003-07-25 22:38 ]</font>
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

10-08-2003 12:53

Hoi Bart,

Ik ga zelf ook twee weken na dit meer. Het is dan wel bedoeld als gezinsvakentie maar een hengeltje gaat altijd mee. Laat even weten hoe je vakantie was en of je dromen zijn uitgekomen.

groetjes frank
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

11-08-2003 00:01

Hoi, ben meermaals op vacantie geweest aan dit zeer grote maar tevens zeer moeilijk te bevissen meer. Maar er zit zonder twijfel grote karper. Heb er helaas maar 1 zomer op kunnen vissen en ben niet verder geraakt dan 20 pond. Wel enkele malen lijnbreuk en niet op mossels ofzo (ben wezen de bodem inspecteren achteraf).
Had de beste resultaten met niet te ver uit het kantje te vissen (metertje of 50) en dit liefst tegen het vallen van de avond en s'morgens zeer vroeg ( rond 5 a 6uur) vanaf een uur of 11 in de voormiddag viel het stil.
Heb er gevist met een zeer eenvoudige basismix en zeer weinig flavour en geen sweetner. Het meer is wel gruwelijk diep en niet ver te bevissen vanaf de kant wegens schuren op de taluds, we hebben toen met een motorboot van een vriend die een dieptemeter had dieptes gemeten van 80meter en meer en dit al op redelijk korte afstand van de kant.
Vang ze....
ps; er zitten wel hele mooie snoekbaarzen en baarzen tot wel 40cm ( baarzen zijn wel van een makelij die niet in onze streken voorkomt, prachtige kleuren)
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

12-08-2003 17:18

Hallo Tom,

Heb je misschien nog wat info over vergunning en of je er mag nachtvissen?

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

17-08-2003 17:35

Hey mensen,

Ben gisteren terug gekomen van vakantie. Iedereen bedankt voor jullie reactie's.
Frank, mijn dromen zijn niet uitgekomen. Ik heb geen karper kunnen vangen. Ik had er wel vertrouwen in. Ik zat in de buurt van een rivier die het meer in stroomt en daar is de temperatuur lager en dus meer zuurstof en (normaal gesproken) zit daar dus karper. Ook waren er nogal wat mosselbanken. Maar karper, nee, nog niet 1 gezien deze vakantie. Ik heb wel baars zien zwemmen en vissen waarvan ik niet weet wat het zijn.
Of je er een vergunning nodig hebt: ja, in principe wel. Maar op de camping zeiden ze bij de receptie dat het te lang duurde voordat ze de vergunningen kregen, dus op het strand bij de camping mocht je gewoon vissen. Ik durf eigenlijk niet te zeggen of je er mag nachtvissen. Hoppelijk heb jij er wel succes. Laat het wel even weten hoe het is geweest.

MVG Bart
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

20-08-2003 15:37

Ha die Bart,

Jammer dat er geen karper op de kant is gekomen. Hopelijk is je vakantie voor de rest wel goed bevallen. We zullen zien of het in september wat wordt. Ik kan(lees mag)niet zoveel tijd aan het karpervissen besteden aangezien het een gezinsvakantie is. Mijn vrouw is niet zo'n liefhebber van mijn hobby. Ik doe mijn best. Ik laat zeker even wat horen als ik terug ben.

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

20-08-2003 17:14

Hey Frank,
Hopenlijk vagng je meer dan mij. :smile:
Waar ga je ergens aan het meer als ik vragen mag???
Ik ben zeer benieuwd of je wat vangt. Laat het maar weten.

MVG Bart
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

24-08-2003 21:28

Hey Bart,

De camping waar wij naartoe gaan ligt bij Verbania. Camping heet Continental Lido en ligt aan het laggo di mergozzo. Laggo di maggiorre ligt op 1 kilometer afstand. Misschien dat er op het kleinere meer bij de camping ook wat te halen valt. We zullen zien! Ik hou je op de hoogte.

groetjes Frank
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

24-08-2003 21:50

Hey Frank
Wij zaten ook op een camping in de burrt van Verbania. Conca d'oro heet die camping. We zijn ook bij het laggo di mergozzo geweest. Dit is toch ook een behoorlijk groot meer, maar vergeleken met Lago Maggiore is het klein. Ik heb er niet gevist, maar misschien vang je daar wel wat.
Dan heb ik nog een vraag voor jou:
Als je in Verbania komt, dan moet je eens in de haven van de veerboot kijken. Daar zwemmen vele vissen waaronder baars, zoals ik snel had gezijn. Maar er zwemmen er ook zoals hierboven in de topic is aangehaald, die lijken op een kopvoorn of een forel. Maar bij nader inzien zijn het dat duidelijk niet. Ik heb ze zien azen aan het oppervlak. Misschien weet jij wel wat voor vissen dit zijn??? Als je het weet vertel het dan eens, want ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ook ander vissers die weten wat dit voor vissen zijn, dan zou ik het graag horen.

MVG Bart
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

15-09-2003 15:53

Hallo Bart,

Ik ben weer terug in Nederland. Helaas de vakantie zit er alweer op. Ik schrijf je hierbij een verslag van mijn "visavontuur".
Maandag 01-09-2003 aangekomen na een rit van 10 uur op onze camping. Shitttt wat is dat lago di maggiorre groot, lijkt wel een zee. Het lago di mergozzo is inderdaad ook nog een hele plas. Dinsdag informatie ingewonnen over vergunning wel of niet. Op de camping schijnt niemand te weten waar je de vergunning kunt verkrijgen. Ik mag wel op het campingterrein vissen maar ik moet eigenlijk wel vergunning hebben. Intussen heeft de barman me vertelt dat er wel eens een grote vis van 21 kilo gevangen is en hij meende dat het een karper betrof. Bij het snorkelen ondek ik verschillende soorten vis; baars, zonnebaarsjes, snoek, kopvoorn. Ik begin kriebels te krijgen immers als bovengenoemde vissoorten er zitten waarom dan geen karper. Ik voer twee avonden via een gevonden surfplank ongeveer 50 meter uit de kant een strook van 20 bij 10 meter. Het is er ongeveer 4 meter diep. Donderdagmorgen het uur van de waarheid. Om 5.15 gaat de wekker, snel de spullen bij elkaar pakken zonder de andere te wekken. Om 6.45 gaat de eerste hengel te water(het duurde even voordat ik alle spullen naar mijn plekje gezwommen had). Als mijn tweede hengel klaar is en ik wil ingooien krijg ik een beet op de eerste. Dat is vlot, maar helaas het is een kopvoorn. Een half uur later en inmiddels 4 kopvoorns rijker is het opeens afgelopen met de beten. Ik ben met net aan het bedenken dat dit aan de moezel ook wel eens voorkomt eerst kopvoorn en dan komen de karpers die waarschijnlijk de kopvoorns verdrijven, en jawel na een half uur zonder beten ineens een volle run met als resutaat mijn eerste Italiaanse spiegel van 7 kilo. Na een half uur krijg ik weer een paar tikke op de top als ik contact maak denk ik nog dat ik met een kopvoorn van doen heb. Tien minuten later is het me inmiddels duidelijk geworden dat het om een hele goede karper gaat, mijn eerste Italiaanse schub van 16.3 kilo. Na deze vis heb ik opgeruimd. Resultaat eerste visdag 4 kopvoorns en 2 karpers. Ik was meer dan tevreden. Drie dagen later zit ik voor de tweede keer op mijn stekkie. En de kopvoorns waren weer van de partij. Binnen 10 minuten 3 stuks. Daarna ineens geen beet meer, zouden de karpers er weer zijn. Na 2 uur zonder beet verlaat ik mijn surfplank even om te zien wat voor vissoort er even verderop zit te jagen(ik vis voor een grote rietkraag waar het onmogelijk is om vanaf de kant te vissen vandaar de surfplank). Als ik 15 meter verder op in het water sta krijg ik een run. Doordat het toch wel 10 seconden duurt voordat ik ter plaatse ben, heeft de vis flink wat lijn van de spoel getrokken. Na een zware dril zie ik een hele mooie spiegel voor me opduiken, maar helaas voor het schepnet schiet de vis opeens los. Some you win, some you lose. Het was een hele grote (ik schatte hem op 18+kilo, maar dat is achteraf makelijk praten). Het is maar bij deze twee keer vissen gebleven want de volgende dag zaten er twee italiaanse karpervissers die met een hengel ongeveer 5 meter van mijn plek zat te vissen. Ik heb nog wel geprobeerd een gesprek met ze te voeren maar zij verstonden helaas alleen maar italiaans. Ze vongen na twee uurtjes een mooie spiegel van ongeveer 12 kilo. Raad eens op welke hengel? Bart op dit meer (mergozzo) zitten dus veel kopvoorns maar ik heb ook een vissoort gezien die ik niet ken. Ze waren 30/35cm en hadden een zwart patroon in hun schubben ter hoogte van de zijlijn. Ik weet dus niet welke vissen jij hebt gezien, maar het zouden wel degelijk kopvoorns kunnen zijn want die zitten er bij de vleet. Ben trouwens ook op die plek wezen kijken die jij hebt bevist. Ziet er heel goed uit. Bij die inlaat van die rivier ruikt het gewoon naar karper. Het lago di maggiorre is enorm groot, ik denk dat lokaliseren het belangrijkste is om te doen, maar begin er maar aan het zijn maar een paar duizend hectare!
Als je weer naar Italie gaat weet je in ieder geval dat als het niet lukt op het "grote meer", het meer van mergozzo een goed alternatief is met hele mooie vissen.

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

15-09-2003 16:24

Hey Frank
Zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad en ook goed gevangen. Als er dat meer wel karper zit, waarom dan niet op Lago Maggiore. Maar het meer is duidelijk veel te groot. Ik heb er op vakantie ook nog aan getwijfelt om eens naar dat meer te gaan met m'n hengels. Achteraf was het dus verstandig geweest. Een verschil kan ook zijn dat jij 's morgens hebt gevist en ik 's avonds.
Met wat voor aas heb je gevist??? Boilie's neem ik aan.

MVG Bart
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

17-09-2003 15:02

Ha die Bart,

Bart ik heb inderdaad met boilies gevist. Miniboilies vismeel-peach 14 mm van KSK. Deze heb ik ook nog een week laten drogen. De boilies zijn dan nog hooguit 10 mm. Ik heb er twee op een hair gevist. Ik heb wel foto's van de vissen, maar ik heb geen scanner!! Je mag gerust een keer de foto's komen bekijken aangezien wij niet zo heel ver bij elkaar vandaan wonen. Misschien dat mijn visserij in Nederland en Frankrijk jou ook interreseert. Je bent welkom.

Groetjes Frank

P.S. Mijn gegevens
Frank Verwijlen
Buizerdstraat 15
6035 GG Ospel(in de buurt van Weert)
tel: 0495626469
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

17-09-2003 20:12

Hoi Frank

Ook ik heb gewoon met boilies gevist met de smaak Fish en 20 mm doorsnede. Daar zal het denk ik niet aan gelegen hebben, dat ik niks heb gevangen.
Geen scanner?? Dat is jammer. Heeft niemand die je kent een scanner??? A.U.B zoek er naar voor mij :smile::):) Want ik ben zo ontzettend benieuwd naar deze vissen. Kijk ook een op het werk of zo???

Hopelijk vind je er een

Met Vriendelijk Groet

Bart
Plaats reactie