Wateren rondom het ballatonmeer!

Plaats reactie
danny nouris

02-07-2003 15:54

hey koen
wat kost het ballatonmeer dan.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-07-2003 22:52

Ik heb geen id.
Maar ik wil ook helemaal niet op het ballatonmeer vissen.
Vind ik veel te groot.
En daarom zoek ik een camping die in de buurt van het Ballatonmeer ligt, met een water van ongeveer 5 hectare.
+ een paar mooie vrouwen natuurlijk, het is en blijft vakantie.

Please, als iemand een leuke camping weet, zeg het me dan.
Het is maar voor een keer, ik beloof je dat ik het water niet vern**k.
Hoe doe je dat eigenlijk als je met de pen vist?

naja, gewoon reageren mensen, zou ik je eeuwig dankbaar zijn.

Met afwachtende groeten,
Koen Workel
Cor Blokhof

02-07-2003 23:34

Koen,

Het ballatonmeer is het grootste Europese binnenmeer.

Hier zijn ook (als ik het goed heb) de grootste Meervallen ter wereld gevangen.

Dus denk dat er ook wel flinke karper zal zwemmen.

Dus waarom niet daar gaan vissen dan ?

Groetjes,

Cor
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-07-2003 13:09

Cor,
Ten eerste vinden me ouders het te duur om bij het ballatonmeer op een camping te gaan.
Het is natuurlijk wel een toeristische trekpleister en daardoor wordt de prijs wel wat opgeschroeft.

Ten tweede vis ik graag met de pen, en dat lijkt me niet zo leuk/makkelijk op zo'n groot meer.
En ik ga toch niet voor de joekels, dus wil ik graag aan een kleiner water vissen.

Met vriendelijke groeten,
Koen
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

04-07-2003 00:12

Me ouders hebben toch besloten om naar het balatonmeer zelf te gaan.

Maar me ouders zijn bang dat me visspullen gegapt worden.
Is daar reden toe?
Of valt het allemaal wel mee?

Koen
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

04-07-2003 00:48

je zit in hongarije maar je vist toch met de pen dus heb je nergens last van neem ik aan
!*!<Tight Lines>!*!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

04-07-2003 10:52

Koen,

als je op een camping zit, hoef je volgens mij niet zo bang te zijn dat je spullen gestolen worden. Aangezien je zelf zegt alleen te willen gaan pennen, hoef je al helemaal nergens bang voor te wezen lijkt me ? Het Balatonmeer is inderdaad een touristisch water, maar het is nou ook weer niet zó erg dat het overal gigantisch duur is. Er zijn genoeg campings die de wat lagere prijsklase hanteren. Ok, je zal het moeten doen met wat minder comfort, maar je wou toch niet in een 5* Prijs Klasse zitten ? :wink:

En wat is er moeilijk aan om met de pen te vissen ookal zit je op een groot meer ? Hier zie ik al helemaal geen problemen in. Er zit rond het Balatonmeer genoeg obstakels om je pennetje tegen aan te gooien. het Balatonmeer is volgens mij voor 75% (o.i.d.) onbegaanbaar oever, wat niet gekapt mag worden, omdat het als een soort natuurgebied (wat het eigenlijk ook is) word geherbergt, en waar strenge toezicht op is.

Ik hoop trouwens alleen dat jou pennetje nog tussen derest van de hengeluitrusting zal passen, je bent waarschijnlijk niet de enige die er z'n lijnen wil nat maken. Op de ene camping is het erger dan op de andere, ik hoop voor jou dat je dan op de andere zit. Wees trouwens niet geschokt als je ziet dat de karpers die om je heen gevangen worden aan een touw gebonden worden, en een paar dagen later verdwijnen in een lokale kookpan! Dit is hier aan de dagelijkse orde.

Zolang jij je aan de 'ongeschreven regels' houdt, zal je niemands water verneuken. Hoedanook, hou je hier dus gewoon aan!


Met vriendelijke groet,

Christiaan van Klaveren.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

04-07-2003 12:47

Ja, aan die ongeschreven regels houd ik me sowieso aan.
enuhh, aan een touw gebonden en in de koekepan?
Als je een traumahelikopter ziet vliegen, dan zit ik er waarschijnlijk in.

Owk, opstakels genoeg dus?
Ik had namelijk geen id wat ik van het balatonmeer moest voorstellen.
En ik denk niet dat ik last van andere vissers zal krijgen, aangezien ik toch voor de kant ga vissen.

Weten jullie miss hoeveel een 2 weken vergunning kost?

Koen
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

04-07-2003 21:26

Ik denk dat je in heel Bulgarije goed kan vissen, ik denk dat je niet moet afschrikken van het oppervlak van het weer..
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

04-07-2003 22:00

Koen,

Wij (ik en de rest van mijn gezin) hebben ook een paar dagen op een camping aan het ballaton meer gestaan. De prijzen weet ik niet mee maar het was wel zeer duur. Ik sprak daar met een visser die er 3 karpers boven de 20 pond had gevangen.
Verder heb ik veel knolletjes in stalen leefnetten sien zitten die vervolgens lekker de pan in gingen. Het waren daar bijna allemaal spiegeltjes die ze vingen (vanaf de stijgers) zo tussen de 2 en de 4 kg. En allemaal zeer hoog gebouwd. Gewoon zonde. Maarja het zal daar wel een traditie zijn.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

04-07-2003 22:15

Lexus,

het Balatonmeer bevindt zich niet in Bulgarije, maar in Hongarije.

Koen,

vaak hebben de campings waar je op staat een vergunning voor iedereen die op de camping staat en er vanaf wil vissen. Voor de zekerheid zou ik dit wel even navragen.

Luuk,

Geen traditie hoor, gewoon een gewoonte. In Hongarije is het gewoon een avondmaaltijd, daar word de karper gewoon anders gezien dan bij ons in Nederland.

Christiaan.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

05-07-2003 00:59

Ik hoor dus dat ik me moet voorbereiden op een slachtpartij.
hmmmmmmm...... begin al meer naar de vrouwen dan de karpers te verlangen.

ff voor de duidelijkheid, vang je daar redelijk makkelijk karper?
waarschijnlijk gaat een vriend van me mee naar hongarije, en ik hoop dat hij toch enig begrip zal krijgen voor het karpervissen door miss een karper te kunnen vangen.

En 2 tot 4 kg is niet bepaald zwaar.
naja, ik ben hier al blij als ik iets vang, enik vang miss 1 op de 20 karpers miss een spiegel, dus het zal wel een mooie afwisseling zijn.
Zijn in ieder geval mooie grootes voor meervallen :wink:

Och, ik laat het maar gewoon op me af komen, ik zie het wel.
Zijn het niet de karpers, dan hoop ik dat ik me toch enigzins kan vergrijpen aan de vrouwen.
Je gaat natuurlijk ook voor andere dingen op vakantie, nietwaar?

met vriendelijke groeten,

Koen Workel
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-07-2003 16:33

christiaan,
Ik erger helemaal niet zo geergerd op hetgeen dat gewichten mij niet zoveel uitmaken.
Alleen om het geen hoe hij mij noemt.

En nou moet ik toch wel bekennen dat ik 2 tot 4 kilo heel erg klein vind, ik weet het ik krabbel een beetje trug.
Maar als ik een karper van dat formaat aan mijn hengel krijg, dan is het bijna geen sport meer.

Coen,
Ik weet nog niet op welke camping ik ga staan, we gaan er heen en zien wel waar er nog plaats is.
Maar hoogstwaarschijnlijk gaan we wel aan de noordkant van het meer.
Ik las op het internet dat de noordkant veel stijler afloopt, in tegenstelling met de zuidkant waar je honderden meters erin kunt lopen.

Dus ik neem aan dat je aan de Zuidkant hebt gezeten.
Ik hoop dan dus wel dat er nog wel een strandje aan de noordkant is, en de karpers kan belagen op de manier die jij me hebt voorgeschoteld.
In ieder geval hardstikke bedankt

mvg, Koen Workel
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

06-07-2003 16:57

Koen,

gewicht maakt dus wel uit, beetje hypocriet om in het begin als hardste te roepen dat het niets uitmaakt. Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis mee met het willen vangen van grote vissen, maar je snapt zelf ook wel, dat je dan vantevoren niet zo hard had moeten roepen dat het niets uitmaakt.

Als ik het niet verkeerd heb, is het inderdaad het Noord-West gedeelte van het Balatonmeer het gedeelte dat een snellere diepte afloop heeft, en het Zuid-Oost het gedeelte waar je honderdtal meters in het water kan lopen met alleen je knieen nat te krijgen. Ik ben daar alleen vroeger heen geweest, toen ik nog niet eens aan vissen dacht, dus ik weet niet of het daar mogelijk is. Maar aan de andere kant, er zijn ook genoeg wateren in nederland waar je op 30cm water ook kan vangen! Het stijle gedeelte is waar ik gezeten heb, en daar heb je veelal last van wier e.d. waterplant begroeïngen. Na een tiental meters uit de kant kan je al op 4 á 5m zitten. Op sommige plaatsen komen de waterplanten totaan het oppervlakte.

Christiaan.
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

06-07-2003 18:06

hoi, koen

ik heb ook de noordkant gezeten en daar kon je er zoon 30 meter inlopen.
ik weet niet of je ook met lood vist maar dan zou ik als ik jou was wel genoeg pop-ups meenemen want de bodum is nogal zacht.

mzzl coen
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-07-2003 20:23

Christiaan,
ok, ik zal het zo zeggen(wil natuurlijk niet helemaal af gaan)
Ik ga niet voor de groten, maar te kleine vind ik minder.
Ik ga dus niet perse voor de groten(komen vanzelf)

Ach ja, ik heb mzelf ook wel een beetje vast gelult ja.

Ik weeg ze gewoon niet, maar als je telkens zeer kleine karpers vangt dan baal je er natuurlijk ook wel van.

Ok, een nieuwe :grin:
Het maakt me niet uit hoe lang ze zijn, als ze maar 30 pond wegen. :razz:

Coen,
Dat is dus weer een voordeel van het pennen, je aas zakt niet in de bagger.

Met in de knoop zittende groet,
Koen Workel
Plaats reactie