Wie Gaat Er Naar Marroko

Plaats reactie

Ga jij Naar Het Godelijke Marroko

Ja, Tuurlijk
49
27%
Nee, Blijf Bij Frankrijk.
82
45%
Weet Het Nog Niet.
51
28%
 
Totaal aantal stemmen: 182
peter andrae

12-06-2007 12:41

Hans wees maar blij dat smaken verschillen anders had het op jou polderwatertje,s nog drukker geworden.


En dat karpervissen zal alleen maar toenemen vind ik ook niet zo vreemd.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

13-06-2007 10:17

Maar Hans, jij bent dus eigenlijk koning Beatrix die over water loopt?

Ik probeerde me al een beeld te vormen, begint nu te lukken.

:lol:

Wie of wat hebben er last van dat vissen in Marokko, op andere wijze dan het vissen in Nederlands water? Die karpers zijn toch niet gepikt? Er zitten toch geen achterlijke hoeveelheden dikke recordvissen die verhoerd worden? Het is toch geen sletput van 1 hectare waar continue 5 vissers aanwezig zijn?

Wat is er dan om te lachen/ mis mee?

Niet dat ik erheen wil, maar dit is toch geen situatie anders aan die in Nederland?

Hoi hè 8)
8)
Gebruikersavatar
Filip VanNoten
Berichten: 8
Lid geworden op: 06-12-2005 09:25

13-06-2007 10:48

Het doet me plezier dat er toch nog een aantal mensen zijn die alles nuchter bekijken en niet voortdurend pessimistish uit de hoek komen..
want niet alles is 'slecht' wat karpervissen betreft hoor.
K. van den Herik

13-06-2007 11:01

Eigenlijk komt het door Rini. Had die maar niet zo meeslepend moeten schrijven.


http://www.vnv.nu

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

13-06-2007 20:20

Heren

Kan iemand mij vertellen of het zogenaamde 'free-line' karperen ook een optie is in Marokko.
Misschien moet ik er mijn 25/100 eens nat maken.
Lijkt me wel een leuk gegeven: Deegvissen met Beatrix in Marokko.
Trouwens als dit water dicht vriest kan ik er over heen lopen...

Wat ik nog steeds niet snap is wat de mensen aantrekt om nog meer wateren in het buitenland opm zeep te helpen.
Niets pessimisme, maar realiteit, zie Frankrijk.

Schijnt dat Polen ook hot is, vooral dat watertje van 500 ha.
Ex-Raduta en ex-Rainbow-vissers schijnen er veel te zitten.
't is een kwestie van geduld, voordat heel het karperwereldje er over lult.

Karpervissen is het steeds weer zoeken naar moeilijkere uitdagingen, en niet de meute achterna lopen, zoals momenteel normaal schijnt te zijn.
Ik weet het liefst niets van een water, vind zelf wel uit hoe het werkt en wat er op zwemt.
En hier in Nederland zie ik veel meer uitdagingen dan die Belgisch/Marokaanse put.
Waar straks het welzijn van de portemonaie van den 'uitbater' voorop zal staan.
Zie Engeland..............

met West-Europese groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-06-2007 21:02

Tja, waar komt al die reislust toch vandaan?

Rini had hier niks mee, Klaas.

http://www.kvennan.com/KVENNAN_0403/NL/inhoud.html

http://www.pike-ireland.net/

Kan beter thuis blijven, beweerde Boudewijn Buch altijd.

Ben het met hem eens. Voordat je eenmaal aan de nieuwe situatie gewend bent, moet al weer inpakken. Bovendien is het altijd minder comfortabel dan thuis. Denken ze ook nog dat je een Duitser bent. En die hebben het hele buitenland al grondig verpest. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

14-06-2007 00:05

Als Rini nooit geschreven had, hadden er waarschijnlijk een aantal 1000 minder kaprervissers geweest Kees.

De uitvinder van de hair moeten ze ook een schup geven. Ook de uitvinder van de auto.

MVG

Klaas
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

14-06-2007 02:15

Die "Luc'" ook maar bannen of erger.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2007 10:30

Klaas,

Nu ga je wel echt naar de bron van al het kwaad. Richard Walker (voor vrienden Dick :P ) die de drang naar steeds groter veroorzaakte en Rini die ons met zijn verhalen gek maakte.

Luc zeker ook Jan.

Trouwens, toen Rini en Luc uitgevist waren op respectievelijk Wilhelminakanaal en Kempisch kanaal gingen ze op zoektocht in het buitenland voor nog grotere karpers.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-06-2007 10:52

Luc had Carp Fever van KM nooit moeten vertalen naar het Nederlands daar is de ellende begonnen 8) :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-06-2007 11:18

Wat ik nog steeds niet snap is wat de mensen aantrekt om nog meer wateren in het buitenland opm zeep te helpen.
Niets pessimisme, maar realiteit, zie Frankrijk.

Omdat de meeste wateren hier al om zeep zijn geholpen misschien?? :roll: Maar ff serieus wat een gelul ik denk dat er maar weinig mensen zijn die bewust een water om zeep helpen. Tjah dat de druk word op topwateren is logisch wie wil er nu niet een redelijke kans maken op een dikke vis? Dat jij zelf een romanticus bent die graag helemaal pioneerd op nieuwe wateren (iets wat ik zelf ook erg leuk vind) geeft je niet het recht om vissers die met een andere motivatie aan het water zitten neer te sabelen. In dat geval kan je je hait electronische beetmelder etc etc ook wel weglazeren
K. van den Herik

14-06-2007 11:50

Pi Chang, Johannes Gutenberg of toch Laurens Janszoon Coster?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

15-06-2007 20:28

Martijn

Mijn mening geven is voor jouw misschien neersabelen.
Ken er genoeg in mijn directe omgeving die regelmatig in het buitenland vissen.
Mijn mening is hun bekend, toch nodigen ze me wel eens uit om mee te gaan......
Jammer maar helaas, mijn gevoel zegt me duidelijk dat ik daar niets te zoeken heb aan de waterkant.

De afgelopen maanden heb ik in de weekenden een water bevist, waar het echt heerlijk genieten is.
Ondanks dat er hier in het verleden een flinke hengeldruk heeft geheerst, zijn de karpers nog heel, het nachtvissen is gewoon nog steeds toegestaan en de mensen nog vriendelijk tegen vissers.

Door-de-weeks vis ik op een water waar dagelijks wantoestanden zijn te noteren.
Dit water wordt sinds 1995 gepacht door een HSV.
Eind 1994 hebben wij het nachtvissen weten te behouden.
Daarna is het echter alleen maar bergafwaarts gegaan met het water.
Dit water wordt dus wel bewust om zeep geholpen.

Een waslijst aan incidenten...Eenden opblazen met vuurwerk
...Eenden de nek-breken omdat ze lastig zijn bij het korsten...Vuurwerk afsteken vanachter de rodpod...Rietkragen vernielen en in de brandsteken...Gigantisch veel jonge karpervissers die niet willen luisteren en karperbekken slopen omdat ze niet kunnen drillen... Constant vissen overzetten...Lopen te zeuren dat het nachtvissen verboden is, terwijl ze het zelf verkloot hebben...Vissers die met brasems voetballen...

En dit soort figuren komt ook ik Frankrijk.

De controleurs zijn in geen velden of wegen te bekennen.
De BOA's en Politie geven geen prioriteit aan dit soort zaken.
Ede is te vergelijken met de grote stad (wij waren de eerste gemeente met beveiliginscamera's in het uitgaansgebied in Nederland).
Even voor de duidelijkheid, Ede is een dorp met veel buitengebied.
Het heeft geen stadsrechten.

Om een oorlog te winnen, zal men oorlog moeten voeren.
En die gaat ook komen.

met van-niets-wetende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
peter andrae

16-06-2007 09:50

Weet je wat Hans we zetten camera,s neer langs de waterkant bij overtreding meteen doodknuppelen die gasten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-06-2007 10:16

De oorlog tegen vandalen, onverlaten en rotjochies duurt nu al eeuwen.

Je zou haast vergeten dat er nog normale mensen zijn. Verzuur niet, Hans Peter.

De discussie over Marokko is inmiddels aardig verzand in het berijden van stokpaardjes. We voegen op deze basis het stuwmeer nog maar niet toe aan de Globale Lijst van Betaalwateren. Niet dat dit nu zoveel uitmaakt. Tijd om te gaan vissen. Waar, mag je nog steeds zelf bepalen. Maar gedraag je een beetje.

Groet, Kees

Ps. Ondanks de hoge score voor "Nee, Blijf Bij Frankrijk" is de uitkomst van de poll voor mij "Weet Het Nog Niet". Ik zeg namelijk nooit "nooit". Wie verre reizen maakt kan veel verhalen. Maar het mooiste is nog altijd het thuiskomen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-06-2007 19:46

[quote="Hans-Peter van Ee"]Martijn

Mijn mening geven is voor jouw misschien neersabelen.
Ken er genoeg in mijn directe omgeving die regelmatig in het buitenland vissen.
Mijn mening is hun bekend, toch nodigen ze me wel eens uit om mee te gaan......
Jammer maar helaas, mijn gevoel zegt me duidelijk dat ik daar niets te zoeken heb aan de waterkant.

De afgelopen maanden heb ik in de weekenden een water bevist, waar het echt heerlijk genieten is.
Ondanks dat er hier in het verleden een flinke hengeldruk heeft geheerst, zijn de karpers nog heel, het nachtvissen is gewoon nog steeds toegestaan en de mensen nog vriendelijk tegen vissers.

Door-de-weeks vis ik op een water waar dagelijks wantoestanden zijn te noteren.
Dit water wordt sinds 1995 gepacht door een HSV.
Eind 1994 hebben wij het nachtvissen weten te behouden.
Daarna is het echter alleen maar bergafwaarts gegaan met het water.
Dit water wordt dus wel bewust om zeep geholpen.

Een waslijst aan incidenten...Eenden opblazen met vuurwerk
...Eenden de nek-breken omdat ze lastig zijn bij het korsten...Vuurwerk afsteken vanachter de rodpod...Rietkragen vernielen en in de brandsteken...Gigantisch veel jonge karpervissers die niet willen luisteren en karperbekken slopen omdat ze niet kunnen drillen... Constant vissen overzetten...Lopen te zeuren dat het nachtvissen verboden is, terwijl ze het zelf verkloot hebben...Vissers die met brasems voetballen...

En dit soort figuren komt ook ik Frankrijk.

De controleurs zijn in geen velden of wegen te bekennen.
De BOA's en Politie geven geen prioriteit aan dit soort zaken.
Ede is te vergelijken met de grote stad (wij waren de eerste gemeente met beveiliginscamera's in het uitgaansgebied in Nederland).
Even voor de duidelijkheid, Ede is een dorp met veel buitengebied.
Het heeft geen stadsrechten.

Om een oorlog te winnen, zal men oorlog moeten voeren.
En die gaat ook komen.

met van-niets-wetende groet



Leuk verhaal maar heeft geen moer te maken met trip naar het buitenland maar met en stel uitschot dat toevallig karpervissen als hobby heeft. Hetzelfde type uitschot kan ook een andere hobby hebben hoor voetbal of zo...]
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-06-2007 19:54

Martijn

Hoe men het wendt of keert, ook in Marokko zullen er wantoestanden ontstaan, als deze al niet zijn voorgevallen.
Voor de meeste Nederlanders geldt dat men geen respect meer heeft voor een ander (vertel me niet dat dit onzin is, begeef U maar in het verkeer).
Voor mij part blazen ze daar een heel karpertenten-kamp op.
Misschien dat men dan een beetje leert relativeren, wat een simpele bezigheid dat karpervissen eigenlijk is.

Heren

Sommige mensen lijken te denken dat ik één of ander heilig boontje ben.
Of dat ik misschien een predikant ben.
Vergeet dat gerust.
Ik heb respect voor een ieder die mij en mijn omgeving respecteert.
Maar juist in het karpervissen kom ik heel veel zaken tegen die niet getuigen van respect.
Onlangs was er een Duitse duiker die een aantal malen mijn lijnen afsneed, toen deze mislukte zoetwatervis bij zijn auto terug kwam...dus...ik een lieverdje, echt niet, verre van dat en alleen daarom al, heb ik veel meer respect voor dieren dan voor mensen.

Ach......en denk niet dat ik ergens mee zit hoor, vanavond ga ik op stap met een oude bekende, Marianne Thieme.....ben benieuw hoe haar slaapkamer eruit ziet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

met pompende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

20-06-2007 09:28

@HPE
Waar haal jij je info uit. Dat meer in Polen, is geen 500 maar 38 hectare.
En die ex Raduta vissers zitten die er nu dan konstant ? Dacht het niet.

Heb jij je al geinformeerd over vissen in Marokko, 20 vissers 3000 hectare dat is maar 150 hectare per visser, lijkt mij ruimte genoeg.
En verkloten lijkt mij hier heel moeilijk aangezien er kontrole genoeg is.
Je eten wordt 2 x per dag bezorgd, je kamp wordt afgebroken door de gidsen. Hoe wil je dit dan verkloten HPE.
Dat jij geen intresse hebt voor vissen in het buitenland moet je zelf weten, maar er zijn er zat die het een geweldig avontuur vinden.
Dat dit een prijs heeft is deze mensen bekend, en dit willen ze er voor betalen anders gingen ze niet.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-06-2007 12:52

Hans

Dus Rybnik-lake = 38 hectare ??

En lekker makkelijk twee keer per dag eten brengen en de tent wordt ook nog afgebroken.
Het is slechts een kwestie van tijd en dan komt er een mannetje voor je drillen.

Daarbij denk ik nu dus dat ik verkeerd bezig ben momenteel.
Draai al mijn boillies met de hand, loopt met gigantisch veel muggen bulten rond en heb op mijn werk een gebrek aan slaap omdat de situatie waarin ik vis om oplettendheid vraagt.
Ook mijn behoefte doe ik in de vrije natuur(wordt netjes begraven hoor), natregenen is geen probleem en het sjouwen van mijn materiaal ook niet.
En ook vis ik graag zonder informatie vooraf.
Voor mij is karpervissen zoveel mogelijk zelf doen en het zelf uitvinden wat het beste werkt ter plaatse.
Welke hobby ik heb dat weet ik niet, maar karpervissen is het zo te lezen niet.

Hahahaha...meneer uw tent staat klaar wat zou U willen eten vandaag...wat een zielige vertoning dat karpervissen

met hobby-loze groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Marc Peters
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-07-2005 22:37

20-06-2007 13:09

zooo zo... :o
Gebruikersavatar
Marc Peters
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-07-2005 22:37

20-06-2007 13:10

ik hebt het met eigen ogen gezien en wantoestanden gaan daar echt niet komen.

wel heel makkelijk om te roepen ja.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

20-06-2007 17:17

@hpe

Welke bekende karpervissers vissen dan op Rybnick?
En als ik het goed begrijp ben je pas een echte visser als je vist als het regent, je minimaal een half uur met je spullen moet lopen, vervolgens een joint roken. En wat schets mijn verbazing wel klagen dat je moe bent. En ben je dan speciaal als je buiten poept en dit toedekt?
Ik vis korte nachtjes en schijten doe ik thuis ben ik nu geen echte visser?
Anders neem ik in het vervolg zetpillen mee kan ik ook buiten schijten.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-06-2007 19:22

Hans Peter,.....

slecht geslapen, terug van weggeweest?

Laten we ook allemaal in de zomer niet meer massaal op vakantie gaan naar turkije, spanje of naar Kenia. Want allemaal achter dat wild aan rijden, die buitelandse meisjes het bed in snaaien en dronken kotsend het zwembad van je beach hotel in....dat kan natuurlijk niet he. Dat kun je in eigen land toch ook?

Laten we pleiten voor een landelijk actie commite. Een groep krachtige mannen welke het opneemt tegen de meute. Laten we niet meer naar het buitenland gaan met zijn allen en laat ons eerst ons eigen land verzieken.......?

Nee Hans, een mening is er om gerespecteerd te worden, zij het niet dat degene die zijn mening uit dit moet doen met respect jegens degene die er anders over denken. Daaruit ontstaat de term discusseren ook. Zijn we het zonder discussie al niet met elkaar eens ontstaat er een oorlog...zie het midden oosten.

Ik denk dat je eens zal moeten leren de zaken iets meer nuanceren. Zijn alle frankrijkgangers dan ook zo slecht.... Of zouden we de frankrijk artikelen moeten boycotten? Weg met alle karpermagazine's...

Ik ga overigens in oktober naar Marocco. Waarom?? Voor het avontuur, iets anders als france....polen of Italie. Gewoon een weekje weg met maten voor de gezelligheid en voor een mooie vis. Voor dezelfde reden dat ik in september naar Costa Rica gaat. Of zouden ze mij bij de grens moeten tegenhouden omdat ''wij'' de toerist er toch wel een zooitje van zullen gaan maken?...

Veel suc6 op de Nederlandse wateren......waar ik overigens ook het gehele jaar te vinden ben. :wink: :wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

21-06-2007 12:44

Jordy en Hans

Wat is het probleem als ik mijn persoonlijke mening geef.
Ik ben tegen het geld verdienen over de rug van karpers.
Betaalwateren doen dit gewoon.
En iemand die een water pacht in Marokko en exploiteerdt, doet dit niet in het belang van de karpers.
Het is echter zo dat er een aantal mensen weer voorop moet lopen bij deze fanfare...

Wie er vissen op Rybnik-Lake.....zoek dat maar zelf uit, ben er onlangs zelf geweest.
Een goede vriendin woont er vlakbij, en daar gaan vissen is absoluut ook geen optie voor mij.
Het barste er van de west-Europeanen, en het gedrag van sommige tegen over de plaatselijke bevolking was nu niet echt beleefd.
Dat zouden ze eens op mijn thuiswateren moeten wagen, denk niet dat ze er zonder kleerscheuren vanaf komen.

Maar goed, ik houd niemand tegen, het karpervissen wordt echter steeds verder uit zijn verband gerukt.
Veel succes in Marokko, hoop dat het er normaal aan toe blijft gaan, maar als men kijkt wat er tegenwoordig allemaal op karper vist, kan men dat gerust vergeten.

met Nederlandse groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-06-2007 14:11

HPE,

ik hoop dat ook!

Maar echt een betaalwater....niet in de zin van gekochte vis e.d? Je betaalt verhoudingsgewijs denk ik niet veel meer dan de duurste vergunningen in france. Natuurlijk ligt er wel wat op, maar hengelmateriaal, 3 uur durende trasfer, eten e.d? Als je mijn kosten afweegt tegen een Frankrijkganger kom je om het even gok ik ongeveer? Zeker als je weet dat mijn retour ticket maar net 99 euro kostte!!! En nee ik vlieg net met EL AL o.i.d :lol:

Ik denk dat we nog niet op zaken vooruit moeten lopen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...