karperleed of is dit normaal ?????

Plaats reactie
Gast

12-08-2003 21:06

ik kom net uit belgie van een camping met een vijver ( 800 meter omtrek) vol karpers.
mzzl dacht ik meteen : vergunning halen en hengels uit de caravan. maar naarmate ik er meer viste kreeg ik toch een minder lekker gevoel in mijn passie, hoe onze geschubte vrienden er daar uitzien schrik je wel even van. vissen met nog 3 haken in hun bek is geen uitzondering. maar ja dat kan altijd voorkomen. maar dat de uitgescheurde bekken onder het bloed. wild vlees aangroei, scheuren in de zijkanten van de vissen. hoe dat komt ......... k heb het gezien. "vissers"die sochtends om negen uur aankomen en savonds om 10 uur weggaan en er dan zoveel mogelijk willen uithalen, dat is de sport geworden. 40 stuks is geen uitzondering. dus rustig onthaken is er niet bij. rustig trug zetten: waarom ???? zosnel mogelij kweer die hengel te water is het motto. en dan de kinderen die met papa gaan vissen met hun daar gekochte hengel en hun mooie bolletjes slikker prachtig hoog boven het asvalt op de foto nemen. wat er dan voor taferelen voorkomen kun je zelf wel nagaan denk ik. leuk karpervissen ???????? voor mij nooit meer , zijn er nou mensen van jullie met de zelfde ervaring of ben ik de enige die er zo over denkt ?
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-08-2003 21:22

Radboud,

Gelukkig deel ik deze ervaring niet!
Het lijkt me wel nuttig om hier de camping met naam en toenaam te noemen om er zodoende enigzins voor te zorgen dat mensen deze camping TENMINSTE gaan boycoten.
Ik zie hier totaal geen reden om de naam geheim te houden.
Groet,

John
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

12-08-2003 21:27

camping in antwerpen ???
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

13-08-2003 11:17

in de buurt van schoten-brasschaat??
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-08-2003 16:34

camping klein strand in jabbeke????
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gast

13-08-2003 17:40

camping val de laisne in ereze.
moet er wel bij zeggen dat de vijver waarschijnlijk gepacht wordt door een particulier die het niet nodig vind om op bepaalde normen en waarden te controleren.
camping op zich is best leuk voor niet vissers


groetjes radboud
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

16-08-2003 10:31

camping val de laisne in ereze.
moet er wel bij zeggen dat de vijver waarschijnlijk gepacht wordt door een particulier die het niet nodig vind om op bepaalde normen en waarden te controleren.
camping op zich is best leuk voor niet vissers


Ik kom net terug van een weekje vakantie aan camping Le val de l'aisne in Erezee.

Op zich is het juist dat er ontelbaar (spiegel) karpers rondzwemmen met uitgescheurde bekken.

Het opvallende is juist dat op het moment dat ik een karper heb gehaakt in een ander deel van zijn bek dan normaal dat de karper dan toch aan het bloeden is aan de zijkant van de bek. Het lijkt dus alsof die karpers mischien wel drie of vier keer per dag worden gevangen. Ik heb m,aar een paar onbeschadigde vissen gezien, dat waren kleine schubjes....
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-08-2003 16:02

Hoi lorezo,

heb hier vissers rare dingen zien doen met karpers hoor
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

22-08-2003 03:07

KK is gewoon druk bevist er gebeuren gn rare praktijken met een topvis van 11 kilo
alhoewel ze alles doen om grotere vis te bemachtigen

liegen over zogezegde biggen ja
Plaats reactie