Stropers?

Plaats reactie
Patrick Van Der Elst
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-08-2016 21:12

10-05-2020 21:52

Beste karpervissers,

Ik vis al enkele jaren af en toe op een kleine rivier dicht bij huis. Er vissen nauwelijks andere mensen (voor zover ik weet), dat maakte het voor mij ook uitdagend en leuk. Het karper bestand is volledig natuurlijk en er zijn wel enkele mooie vissen te vangen. Dit voorjaar was ik klaar om er terug aan te beginnen met vol enthousiasme en overtuiging echter toen ik klaar was voor m'n tweede sessie zag ik iemand op m'n stek. Hij stond in het water met een waadpak (het is vrij ondiep) en het leek alsof hij wat wier aan het opruimen was. Normaal gesproken zou me dit geen zorgen geven, maar het waren duidelijk polen (ze waren met 2). Een mede visser had me hierop een jaar geleden al attent gemaakt dat er af en toe polen het water in de gaten hielden. Toen hoopte ik echter dat ze er niet zouden vissen, maar mijn vrees is dat dit het begin is van het einde voor deze rivier. Ik kijk regelmatig naar het water en de laatste tijd leek het me al dat er minder karpers zwommen dan de jaren voorheen die vrees is nu veel groter geworden.
Ik heb absoluut geen bewijs dat deze mensen slechte bedoelingen hebben, maar ik maak me echt wel zorgen. Mijn vraag is nu wat ik hier aan zou doen. Het enige wat ik (denk ik) kan doen is proberen bewijs te zoeken dat ze effectief stropen en dan de politie bellen.
Ik vraag me af of jullie nog suggesties hebben?

Vriendelijke groeten, een bezorgde visser
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

12-05-2020 10:57

Bijna onmiddelijk de link leggen tussen Polen en stropers.... goed bezig man.
Heb je ze al bezig gezien? Heb je ze al vissen zien meenemen?
Ik walg van zo'n gasten zoals jij. Je wil nu al proberen om ze daar weg te krijgen maar je weet nog niets.
Niet elke Pool neemt alles mee wat ze opeten, doen ze dit wel dan kan je ingrijpen (zou ik ook doen)
Maar zonder info of niets direct actie willen ondernemen en vragen wat je ERTEGEN kan doen... Dat maakt je een triestige mens.
Ben je jaloers dat ze je naar huis vissen misschien? Zitten ook goeie vissers tussen hoor...
Shame !
Patrick Van Der Elst
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-08-2016 21:12

12-05-2020 19:14

Beste Florian,

Je hebt zeker gelijk en ik heb helemaal niets tegen polen of tegen welke nationaliteit dan ook. Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt waarvoor mijn excuses. Als deze mensen gewoon vissers zijn zoals ik en jij, heb ik er geen enkel probleem mee dat ze er vissen, integendeel. Echter zoals ik al schreef in m'n vorig bericht wees een andere visser mij hier ook al op. Zoals ik ook al zei heb ik absoluut geen bewijs dat ze slechte bedoelingen hebben, en het zal me een worst wezen als ze meer vis vangen als mij, zolang ze ze teruggooien. Mijn bedoeling met die post was helemaal niet om polen zwart te maken of wat dan ook. Mijn vraag was niet wat kan ik doen om ze weg te jagen, maar wat kan ik doen ALS het effectief stropers zijn. Het spijt me dat je dit zo opnam.

Mvg
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

13-05-2020 14:42

Als je het zo nuanceert komt dit idd al een pak beter over. :)
Je kan mits zekerheid mss natuur en bos op de hoogte brengen of eventueel de politie.
Naar 't schijnt staan ze wel niet bepaald te springen voor zoiets en wordt het al snel als een futiliteit bestempeld.
Plaats reactie