Grote Nete

Plaats reactie
frederik ceulemans
Berichten: 10
Lid geworden op: 21-12-2002 01:00
Locatie: Heist op den Berg

24-02-2003 22:47

Weet er iemand soms meer over het karperbestand dat op dit riviertje rondzwemt? Of heeft er hier ook al iemand opgevist?

2 jaar geleden vertelde mijn oom mij dat er op de Grote Nete wel wat karper rondzwom, en dit wel vrij grote waren, tenminste toch voor zijn doen. Maar ik heb er toen geen echte aandacht aangeschonken.

Echter vorige zomer ben ik eens gaan observeren, maar het resultaat viel tegen, slechts enkele vissen van 2à3kg, maar wel 2 zeer mooie koi's.
Toevallig verscheen er enkele later een bericht(met foto) in het plaatselijk krantje van Heist op den berg, dat een jong gastje een karper van 12kg had gevangen op de Nete in Heist. Tevens vernam ik van een collega op mijn toenmalig vakantiewerk, dat hij ook al een karper van 13kg+ op dit riviertje had gevangen, maar dan in de kanten van Westerlo. Er zouden nog enkele grotere exemplaren rondzwemmen ook, meer concreet een rijen van om en bij de 15kg.

Uiteindelijk ben ik een 3tal keren geweest met als resultaat 2 van die kleinere vissen en een schub van 6kg, plus nog enkele lossers en missers. Ik heb steeds met de korst gevist.

Dus wie is zo vriendelijk om mij meer te vertellen over de Grote Nete, of zijn eigen ervaringen op dit riviertje.

U kan hier reageren of mailen naar <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:frederikceulemans@skynet.be" class=bericht>frederikceulemans@skynet.be</a><!-- BBCode auto-mailto end --> of <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:frekeceulemans@hotmail.com" class=bericht>frekeceulemans@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->



_________________
Gr,

Frederik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frederik ceulemans op 2003-02-25 16:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frederik ceulemans op 2003-02-26 22:14 ]</font>
Plaats reactie