VBK reageert op krantenartikel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

09-05-2008 16:56

Ter info:

Gisteren stuurde een VBK-lid me een krantenartikel uit een Vlaamse krant, waarin de karpervissers het serieus moeten ontgelden. Het handelt over wantoestanden aan een Vlaams openbaar water, en volgende feiten krijgen de karpervissers in hun schoenen geschoven: nachtvissen terwijl dit verboden is, het stelen van zware karpers om die aan handelaars te verkopen en het slachten en consumeren van eenden. "Wilde toestanden", luidt een citaat.

Omdat men ivm de overtredingen op het nachtvissen een punt heeft, maar wat betreft de andere beschuldigingen absoluut niet, wordt er morgen vanuit het VBK een schrijven gericht aan de journalist en krant in kwestie. Na een "recht van antwoord" dat enkele jaren geleden gestuurd is nadat "we" in diezelfde krant vergeleken werden met luidruchtige feestvierders, is dit een tweede vraag om meer nuancering en grondigere research. Wij zijn zeer benieuwd over het resultaat.

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-05-2008 17:51

Eenden slachten en consumeren? :lol: Ik haal mijn pekingeend wel bij de chinees.

Gelukkig dat het VBK wat tegengas geeft, wat een bullshit zeg!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Plaats reactie