sanctie bij het vissen met 3 hengels

Plaats reactie
lieben lucien
Berichten: 5
Lid geworden op: 06-01-2008 17:31

05-05-2008 22:01

Zeg Lode hermans ik heb een vraagje voor jou.
En als uw derde lijn aan de kant gereed ligt met een voerraket aan gemonteerd
nemen ze die dan ook in beslag ?
Andere vissers mogen hier ook op reageren.
Groetjes daaaaag Lucien
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-05-2008 22:08

Lieben,

hierover hebben enkele collega's een mail gestuurd naar de betreffende instanties van de afzonderlijke provincies. Volgens de ene instatie kan een hengel enkel aanzien worden als derde hengel indien deze voorzien is van een haak, volgens de andere instantie is dit gegeven van de haak niet belangrijk. Dusja,....

Uiteindelijk is het de boswachter die oordeelt maar bij mijn weten kan je met een baitbullet geen vis vangen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-05-2008 22:51

En dan zeuren ze hier in Nederland over onduidelijke wetgeving. :D :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
co schijf
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-02-2007 23:11

17-05-2008 10:02

vissen met een derde hengel is een boet van rond de 1000 euro
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-05-2008 10:14

ik weet niet waar je woont co maar in deze regio staat een derde hengel voor 200 euro met 40 euro verhoogd :wink: gr harald ps wel een beetje overdreven 1000 euro co :o
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-05-2008 11:15

Op basis van verschillende reacties en gesprekken heb ik afgeleid dat de boetes heel erg verschillen.

Zo zijn er bij die een boete van rond de 1000 euro hebben gehad maar ken er ook die ervanaf zijn gekomen met een boete van 25 euro (+ 300 euro voor het niet afstaan van de hengel). Dus ik denk dat je gewoon wat geluk of pech moet hebben
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-05-2008 17:09

Lode plus het verschil tussen Nederland en België voor wat betreft de bekeuringen.
Nederland € 200,00 met bij herhaling een hogere bekeuring en/of inbeslagname hengels.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

13-07-2008 18:27

Douwe Bijlsma schreef:En dan zeuren ze hier in Nederland over onduidelijke wetgeving. :D :D :D :D :D :D :D :D

We zijn niet allemaal even snugger :D :D :D .
oost west,aan het water het best.
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

26-07-2008 01:54

Besten,

Ik had graag even gereageerd op de vraag of een hengel met een bait rocket aanzien zou kunnen worden als een derde hengel.

Wat specifiek de wetgeving betreft ben ik niet zeker wat er in staat. Naar hetgeen ik mij herinner wordt er nergens concreet gedifinieerd wanneer er sprake is van het vissen met een hengel. (In Nederland dacht ik dat dit wel preciezer uitgewerkt was)

Maar ik persoonlijk leg gerust mijn spodhengel naast de andere hengels hoor.

Als er een boswachter komt, en die stelt vragen over die spodhengel, kan je het waarschijnlijk allemaal rustig uitleggen hoor ... die spodhengel is in geen enkel opzicht een vistuig op dat moment, het is eerder een minder gevaarlijk alternatief voor een katapult. Het zal natuurlijk belangrijk zijn om dat allemaal rustig en beleefd uit te leggen, en het zal ook helpen als je met alle andere dingen zoals je vergunning ook in orde bent!

Moest er toch een overijverige boswachter mij een boete geven om een spodhengel, dan zou ik mij formeel verzetten tegen de inbeslagname, en zou ik ook geen enkele minnelijke schikking aanvaarden ... dan zou ik met een gerust hart de zaak laten voorkomen voor de rechter en de zaken aan hem deftig uitleggen. Met een vrijspraak als zeer waarschijnlijk gevolg.

Er mag vandaag veel gezegd worden over de wet en rechtspraak, maar rechters zijn nog steeds mensen met gezond verstand hoor.

Als ik de komende dagen wat tijd vind zal ik de betreffende wetgeving nog eens opzoeken. Dan kan ik misschien een concreter onderbouwde mening geven :-). Al denk ik dat dit een louter academische vraag zal blijven want ik kan me echt niet voorstellen dat er een belgië een boete gaat uitgeschreven worden omwille van een spodhengel!

Groeten alvast!
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Plaats reactie