De Schaapskuil

sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

04-02-2003 20:05

hallo karperwfanaten
wie van jullie heeft er al op de
schaapskuil gevist in Dilsen-Stokken
alle info is aanvaardbaar
mvg tim
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

04-02-2003 20:09

veel succes zou ik zeggen :razz:

kheb het al gezien , en al veel van gehoord, en ik denk niet dat ik er de eerste jaren zou gaan zitten. Lees de interviews op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.vbk.be" target="_blank" class=bericht>www.vbk.be</a><!-- BBCode auto-link end --> maar eens , daar wordt er ergens over gesproken , maar waar, dat zoek je zelf maar :razz:
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-02-2003 22:11

Tim,

ik denk niet dat je op deze topics van jou veel reacties zult krijgen. Er zal niemand graag iets loslaten over de waters die hij bevist, en zeker niet op het net.

Als je zo een info wilt hebben kan je best eens naar het water toegaan, eens kijken, peilen,... en eens praten met de aanwezige vissers. Dat zal je veel meer opleveren. en zelf uitzoeken geeft nog de meeste voldoening.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-02-2003 11:59

Begin daar maar te vissen in het voorjaar... Dan liggen je stokken de hele grote vakantie in de kast.

Op dat water kom je jezelf tegen, Tim.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-02-2003 13:40

Jazeker! De schaapskuil! dat ken ik! bij vele ook bekend als de 'blank'kuil! Sorry tim, ik moet me even aansluiten bij mark. Ik denk dat je ietwat simpeler moet aanvangen....denk ik zo...toch wel..hehe
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-02-2003 15:19

Over het algemeen gezien, constateer ik trouwens dat je naar de hardere wateren vraagt op dit board, tim.

Ik wil je een ding meegeven. Staar je niet blind op de gewichten van gevangen karpers door anderen. Het lijkt allemaal simpel, maar je weet niet wat die lui vaak voor een werk hebben moeten verzetten alvorens ze die vissen begonnen te vangen. vaak zijn die mensen in staat door hun (jaren)lange ervaring een water te 'lezen'

Begin wat makkelijker tim, de gewichten komen in de toekomst wel. Vaak betekent zo'n overstap soms een periode van keihard blanken. vraag je zelf maar af of je daar al tegen opgewassen bent.

Inmiddels heb ik nog meer vragen en antwoorden van je gelezen en believe me: JE BENT ER ABSOLUUT NOG NIET KLAAR VOOR!!!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2003-02-05 15:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

05-02-2003 16:26

inderdaad Tim B.
En naar ik gehoord heb liggen er ook meer autobanden en koelkasten in dan karpers :smile: had zelfs gehoord van een volledige auto , maar daar ben ik niet zeker van.

Nuja , als je een jaar niks te doen hebt kan je het altijd eens proberen :smile:
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

05-02-2003 17:01

tim B.
als het op gebied van geduld hebben gaat.
Geloof me maar vanop het kanaal te zitten krijg je ook geduld of denk je dat het daar altijd parade is misschien
en ten tweede
jullie zeggen dat ik geen ervaring
ik durf wel eens een wedstrijd tegen jullie beide aangaan geen probleem
zeg maar waar en wanneer
ik moet nog leren dat geef ik toe
maar ik laat me niet uitkakken dat ik nie kan vissen denk dat maar niet he
en als je uit limburg (België)komt dan weet je wanneer visjes klein zijn en wanneer niet.
mvg tim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sterkmans tim op 2003-02-05 17:01 ]</font>
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

05-02-2003 17:02

en wouter
merci voor de informatie
mvg tim
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-02-2003 17:36

Tim,

ik denk niet dat Tim en Mark dit slecht bedoelen hoor. Zij willen je er alleen op attenderen dat je rustig moet beginnen, en ervoor moet zorgen dat je goed je visjes kan vangen. Na enkele jaren, en als je genoeg ervaring hebt, dan kan je het besluit maken om over te stappen op groter water. maar dan zou ik nog niet direct voor de Schaapskuil gaan. Begin eens op een makkelijkere plas, bv een onbekende grindplas. daar kan je dan vanalles staan te wachten.

Ik denk dat als je nu al op zo een water wilt beginnen dat het je vies tegenvalt. Het kan anders zijn, maar vermoedelijk niet. En dan zul je je niet goed voelen. Volgens mij bedoelt tim dit.

MVG
Piotr
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

05-02-2003 18:46

Hoie,
kan iemand mij effe vertellen waar dit water juist ligt? Wij hebben daar ook een watertje op t oog, maar ik weet niet of het om hetzelfde water gaat.
Tim, laat je niet ontmoedigen, als jij denkt dat je het kunt, dan ga ervoor,wat iedereen ook zegt. Valt het tegen, dan kun je het nog laten voor wat het is en er later eens terug gaan, dat water loopt niet weg. En idd, het kanaal is ook afzien. Kerel, veel succes!
Mvg Rob
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

05-02-2003 20:58

hallo rob
het water ligt in dilsen-stokkem
en merci voor de aanmoediging :grin:
mvg tim
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-02-2003 22:44

Tim,

De Schaapskuil heeft een zéér klein bestand aan karpers, en en zwemmen vele grote brasems.
De karpers die er zitten zijn uitermate geconditioneerd, en weten verdomd goed hoe de vork in de steel zit.

Het water is dan ook nog eens zeer moeilijk qua bodemgesteldheid. Rotzooi alom! De achtergebleven grindhopen vormen mooie spots, ware het niet dat je je aasaanbieding zo moet perfectioneren, dat het net niet op die vierkante meters mag liggen die de vissen mijden. Het water zit tsjokvol mosselen, waar een gehaakte vis (als er al een gehaakt is) dankbaar en bewust gebruik van maakt.

Van de "top twee" van het water (oneerbiedig, ik weet het) is de spiegel al zeer lang niet meer gezien. De topper komt er hééééél zelden uit. Eén of geen keer per jaar is zowat het gemiddelde wat je voor ogen moet houden. Staar je niet blind op die ene vis, elke vis uit de schaapskuil is een overwinning op zich.

Jo Mebis viste er minstens 5 jaar geleden (ik geloof midden jaren 90) en wist toen te vertellen dan er mannen een seizoen zaten voor één of geen enkele beet. Het is er alleen maar erger op geworden.

Veel succes!
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

06-02-2003 06:25

Tim,
Dat het in Dilsen-Stokem ligt had ik al door, maar waar juist?
Mvg Rob.
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

06-02-2003 07:39

ah zo bedoel je het rob
dat weet ik ook nie precies
mvg tim
ik ben er eens ene keer geweest maar weet de weg ook nie juist
maar ik zal het eens vragen aan onze pa en zal dan de weg eens geven
mvg tim
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

06-02-2003 10:00

Een vismaat van mij heeft mij ook eens vertelt over het vissen op de schaapskuil oftewel eburonenwater, zijn maten hebben er vorig jaar vaak gezeten tot de sluiting bijna elk weekend. Het resultaat hiervan was het volgende: 1 hele brasem. Of ze na de sluiting nog zijn terug gegaan weet ik niet. Tim als ik zie dat je 12 jaar bent dan lijkt het mij dat je beter nog wat kunt gaan vangen op de makkelijkere putten anders zul je waarschijnlijk je hengels voor de sluiting al aan de wilgen hangen.

Al deze informatie die ik hier verstrek is puur informatief en niet om jou persoonlijk aan te vallen. Indien je toch begint zou ik zeggen veel sterkte en uhhh vang ze.

Met vriendelijke groet,
Josse de Bruin
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

06-02-2003 13:09

tim,

ik probeer je niet af te zeiken. Ik probeer ook niet te zeggen dat je niet kan vissen. ik probeer je alleen wat te temperen. Je pikt de echte hardcase wateren eruit.

Zo'n schaapskuil bijvoorbeeld: je kunt er gewoon een seizoen aan ophangen zonder ook maar een run te krijgen. Je zult bijna alles uit de kast moeten halen om daar als 'winnaar'uit de bus te komen.

Als ik dan je vragen op dit board allemaal bekijk mbt aas, wateren en systemen dan denk ik dat je beter heel even wachten. Gewoon voor voor je eigen visplezier. van de andere kant: Ik ben ook tig keer op mijn bek gegaan op dit soort wateren. Je leert ze pas kennen als je er zelf vist.

Je hebt naar mijn idee wel 1 super sterk karaktertrekje!! ::: Je bent namelijk super EIGENWIJS!! Dat is naar mijn idee een zeer positief trekje voor een karpervisser. Door vooral niet te doen wat andere zeggen maar geheel volgens je eigen methode te werken, ga je heel vaak op je bek, maar begeven moment wordt je beloond want je gaat dingen ontdekken die het beter doen dan al die andere vissers. Loon naar werken dus!

Maar voor dat je een beter dan gemiddeld vissers bent, ben je ook heel vaak op je waffel gegaan! is mij ook allemaal gebeurd hoor, en uiteindelijk als je beloond wordt, vergeet je al die keren dat je gevallen bent.

Nu zul je vast zeggen wat loop je dan te zwammen als je dat zelf ook gedaan hebt:

maybe is het verstandiger om n jaartje of twee te wachten met vallen! Wil je toch beginnen? Er is maar 1 gouden regel: GEDULD IS EEN HELE SCHONE ZAAK!!!!


groetjes succes

Tim

PS: die weddenschap wil ik wel met je aangaan....
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

06-02-2003 15:43

No post
Laatst gewijzigd door Hoedemakers Mark op 17-02-2004 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

06-02-2003 17:08

Mark,
is dat die grote plas bij Gravilex (of zoiets, dat grindbedrijf)?
Mvg Rob.
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

06-02-2003 17:25

tim bedankt voor een duidelijke informatie
en die weddenschap is aangenomen !!!
laat me maar iets weten door een prive-berichtje. :grin:
is de vijver van bokrijk goed voor jou???
mvg tim
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

06-02-2003 17:57

Rob,

Het is helemaal geen grote plas, ik schat zo'n hectare of 3. Door die kleine oppervlakte wordt het zelfs een stuk moeilijker. Niet in het minst doordat je soms met enkele vissers bezig bent. Plus: de aanwezige karpers kennen hun water door en door...

De grote grindplas die er het kortste bij ligt is Bichterweerd. Ze ligt ongeveer op een kilometer afstand.

MVG, Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

06-02-2003 18:12

Jij mag het water kiezen tim! Dus als jij naar bokrijk wil is dat accoord.

Als het al drie hectare is mark. maar rob, ik wil best eens met je afspreken en je het water laten zien. Maar bedenk je wel, dit water is kei en kei hard!
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

06-02-2003 18:27

Tim,
't is niet dat ik dat water wil bevissen, maar wel een water ook in die buurt. 't Is maar dat het niet hetzelfde water is, want daar heb ik geen tijd voor en geen zin in.
Ik krijg wel zo stilletjes de indruk dat het niet om hetzelfde water gaat, maar voor de zekerheid wil ik wel eens afspreken.
mvg Rob.
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

08-02-2003 14:46

yoo tim,

voorwa probeert ge het nie gewoon eens op de oude maas. Vis vangen daar is in 99% van de gevallen verzekerd as ge t wa goed aanpakt.
gotta catch em all...