nachtvissen belgie

Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-11-2007 14:08

Alleen al het feit dat je ervan op de hoogte bent dat ze het wk homodansen hebben gewonnen, dat zegt genoog over je interesses :wink:
Gebruikersavatar
kristof eyckens
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-09-2007 15:07
Locatie: turnhout

01-12-2007 12:12

Maar als wij nou met z,n alle al die bolies die we voeren in belgie in nederland gaan dumpen hebje kans dat we over een paar jaartjes helemaal niet meer naar belgie hoeven.[/quote]

Dat is nu al t beste wat ik hier heb gelezen :lol:

grtzz
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

01-12-2007 12:30

Helemaal met eens!!!!!
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

03-12-2007 03:14

Peter van de Sande schreef:Ze zullen mij in elk geval niet meer horen spotten met de Vlaamse wetgeving. In april ben ik op een openbaar water gepakt omdat ik 's nachts zat te vissen (ik was in slaap gevallen). Vervolgens wilden de mensen van Bos en Groen mijn hengels, molens en delkims in beslag nemen wat ik geweigerd heb. Vorige week maandag ben ik voor de politierechter verschenen en heb mijn verhaal gedaan. Vandaag heb ik het vonnis gehoord.

Voor de beide vergrijpen (nachtvissen en niet inleveren van mijn materiaal) kreeg ik boetes van 302,50 en 550,00. (Daar werd respectievelijk 220 en 412,50 vanaf getrokken met een jaar voorwaardelijk) blijft te betalen 220 euro. Daarnaast betaal ik 2 x 137,50 euro fiscale bijdrage slachtofferhulp (is verplicht in België) en nog 59,15 euro gerechtskosten. In totaal mag ik dus 554,15 betalen (de boete van 220 euro is dus minder hoog dan de 334,15 euro bijkomende fiscale en administratieve kosten. De acceptgiro volgt nog!!!

Toelichting: Dat jaar voorwaardelijk voor de delen 220 en 412,50 betekent dat als ik binnen een jaar weer gepakt wordt voor een overtreding van de visserijwet ik die boetes nog bovenop de volgende boete krijg. Dat wordt dan een totaal van 1185 euro (de normale gehele boete) plus 220, plus 412,50 én inbeslagname van hengels, molens en Delkims.

Dat ik me er niet meer aan waag om de regels te overtreden mag duidelijk zijn. Toch blijf ik bij mijn uitspraak: If you break the rules, you have to pay the price. Het was mijn eigen schuld en je kunt niemand anders dan jezelf verantwoordelijk houden. Het blijft natuurlijk wel balen, dat dan weer wel.


omg. :o jammer, blijkbaar nemen ze het de laatste tijd daar wel serieus bij bos en groen :o
hengelbelangen ijzervalei
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

08-12-2007 09:11

Nee Christof, dat is niet jammer. Als ik me aan de regels had gehouden was er ook niets gebeurd. Je weet welk risico je loopt als je de regels overtreedt.

Dat geldt voor mij, maar ook voor ieder ander. De vraag is alleen of je bereid bent dat risico te nemen of dat je jezelf aan de regels houdt.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-12-2007 20:56

Peter van de Sande schreef:Nee Christof, dat is niet jammer. Als ik me aan de regels had gehouden was er ook niets gebeurd. Je weet welk risico je loopt als je de regels overtreedt.

Dat geldt voor mij, maar ook voor ieder ander. De vraag is alleen of je bereid bent dat risico te nemen of dat je jezelf aan de regels houdt.


Eindelijk iemand die realistisch blijft/is.
Er wordt al TEveel verkloot.
Gebruikersavatar
pieter beelen
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-03-2005 17:24
Locatie: Amersfoort

13-12-2007 13:56

Fabels genoeg omtrent Belgische regelgeving...

Net als vissen in de haven van 8-9. mag dit nu wel of niet? Vraag het aan een visser en hij zegt "nee dat mag niet, maar ze (bos en groen) doen niet zo moeilijk". Een ander zegt dan weer dat je alles kwijt bent als je gesnapt wordt.... Als Belg of Nederbelg loop je geen risico en als Nederlander wel? :-?
Iedereen vist er maar het mag niet voor zover ik weet. Dan zou het wel weer door de vingers gezien worden als je met een voerboot of zodiak vist omdat je ze de boten niet beschadigd met je lood...
Dan heb je nog de eigenaren van de plezierjachtjes, die het sport vinden om de lijnen proberen te raken van de havenvissers. Of om met volle vaart over het stuk te scheuren als de sluizen dicht zijn, hat water slaat gewoon op je paraplu :x

Een bord geeft duidelijk aan dat er niet gevist mag worden, maar er wordt doorgaans dag en nacht het hele jaar door gevist. Naast het bord gaan zitten en dan je lijnen in de haven uitvaren om de regels te omzeilen zie je dan ook veel gebeuren, maar wat als er controle komt?

Vissers die het risico (reeel of niet) niet willen lopen ergeren zich na vele blanks op de rest van het stuk aan de goede vangsten in de haven.

Kortom, een hoop verwarring en afgunst waardoor de lol van het vissen bedorven wordt.

misschien mis ik nu een deel van de info, aanvullingen zijn welkom!
dromen droomt men, droomvissen vangt men.
Lig dus niet te dromen en ga vissen!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

13-12-2007 15:36

Pieter eerst over de jachten en speedboten, het stuk 8-9 daar mag je dus volgas varen het is een skigebied. Dus dat is niet echt vreemd dat het gebeurt, mag er namelijk gewoon. Het is van de haven tot aan de versmalling. Dan over in de haven vissen, er is niemand die er zo fel op is als Bos en Groen, dus wat men zegt is niet waar. Als die komen heb je trubbel. En er zijn wel degelijk visspullen in beslag genomen weet dat zeker. De dijkwachter zegt er soms ook iets van, al zit je maar met één vaste stok tegen de palen aan te vissen. Ik heb Bos en Groen aan mijn bus gehad alles lag in bus zat zelf aan de overkant en kreeg waarschuwing terwijl ik zelf niet eens viste. Dus zo simpel is het niet. Maar nu komt het andere kijk men zegt altijd maar iets zonder het te weten. Moet opletten wat ik zeg nu had hier al eens trubbel over op forum, niet dat ik me daar druk om maak maar is niet leuk. Kijk vaak laat men het toe al mag het niet, wie laat dat toe niet Bos en Groen die zullen je nooit zeggen blijf maar zitten. Maar wel mensen die er uiteindelijk niks over te zeggen hebben als puntje bij paaltje komt. Als je er gaat vissen gooi niet één keer je lijnen uit in de haven, schiet geen boillie's bij. Daar kan men echt niet tegen want de boillie's die op de bootjes komen laten kringen achter, als de flavour eruit komt. Ja en het lood er zijn al ruitjes stuk gegaan en elk jaar vind men veel lood terug op en langs de bootjes aan het touw waar ze mee vast zitten. Hoop dat alles nu duidelijker is Pieter.
Mvg Vlekkie spreek je er daar wel weer een keer, als ik weer beter ben.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-12-2007 16:58

Een Belgische maat van mij, was ook over een lange periode aan het voeren in de haven. Elke keer netjes vanuit een boot er naar toe gevaren. Geen probleem. Toen hij eenmaal er ging vissen, (buiten de haven) en zijn lijnen dus riching haven vaarden, is hij later toch weggestuurd door de havenmeester... Hij ving overigens erg goed. Toen hij weg was, werd later zelfs de leder gevangen (jawel in de haven).... Dan voel je je toch best wel genaaid!

Groet
Alex
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

13-12-2007 19:57

Nog één keer dan.

Je beslist ZELF of je een vergunning koopt.
Je beslist ZELF of je de regels die daarbij horen wil kennen of niet.
Je beslist vervolgens ZELF of je die regels naleeft of niet.
Je bent vervolgens ZELF de lul als je gecontroleerd wordt en je hebt je niet aan de regels gehouden.

What's the FU..ING problem???

Als je maar niet gaat zeuren achteraf dat Bos en Groen (of de gendarme of weet ik veel welke overheidsinstantie) je genaaid heeft want uiteindelijk doe je dat ook gewoon ZELF.

Peter
PS. Veel plezier met vissen want uiteindelijk draait het ALLEEN daar om.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

13-12-2007 21:40

Door de haven meester Alex das heel vreemd kan ik zeggen, die stuurt zelden iemand weg. Mocht altijd in de haven vissen van hem, moet zeggen kom er al jaren kan iedereen heel erg goed. Maar dat de haven meester hem wegstuurde is raar, maar ik geloof je wel. Nee dan stond ik er beter op kreeg vaak hulp als ik daar zat. Details geef ik niet maar was er wel heel blij mee. Was het niet die man van het cafe in de haven dat denk ik eerder. Dat is niet de havenmeester vergissen er zich veel in namelijk. Maar iedereen vist op die manier Alex de hengels buiten de haven zetten, dat moet je wel ivm borden die er staan. Maar kijk in de jaren dat ik daar vis heb ik er veel mensen leren kennen ook die vast op de boten wonen. Dat is soms een heel groot voordeel maar ja voor anderen niet eerlijk. Maar zo zijn er meer personen ik niet alleen. Ga er zaterdag weer ff buurten als ik de tijd heb ook ff bij de havenmeester, drink dan ff een lekker pilsje bij hem in zijn boot. Dat kan Marcel wel een lekker glas bier tappen. Daarna even naar de KVK meating toe is ook aan het kanaal zaterdag. Daar zijn veel KK vissers aan wezig denk ik is in de duivencafe aan sas 9 zaal dén thijs.
Vlekkie...
Gebruikersavatar
pieter beelen
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-03-2005 17:24
Locatie: Amersfoort

13-12-2007 22:20

Mario bedankt voor de verduidelijking!

De haven heeft me qua plek nooit getrokken en zal er ook niet gaan vissen.
Ik zit vrijdag tm zondag waarschijnlijk op 9-10 en met kerst (22e tm 29e) zit ik op 8-9.
Dus misschien tot dan.
Oh ja Alex, de leder wordt meestal gevangen terwijl een ander er meer moeite voor doet, aan het voeren was of iets dergelijks. Niet gefrustreerd zijn en netjes op je beurt wachten werkt dan vaak het beste. Er zijn waarschijnlijk meer vissers die de leder bijna gevangen hebben dan vissers die hem daadwerkelijk gevangen hebben. Voeren op het kk doe je meestal voor een ander... De enige die er echt van profiteert is de vis zelf :D
dromen droomt men, droomvissen vangt men.
Lig dus niet te dromen en ga vissen!
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

16-12-2007 22:19

Lijkt me inderdaad een plek, waar je moeilijk een voerplek kunt Claimen...... als ik de drukte mag geloven van daar in de Haven (ken ze persoonlijk niet)
Weet dat veel mensen daar zitten voor de mooie vissen, maar ikzelf zie de lol niet in om de Leder (met alle respect) voor de honderste keer te vangen. Die vis gaat er toch vaak uit als ik dat zo hoor.....
Had zelfs een foldertje van Eddie Stercks waarop stond met deze boilie de Leder al 6 keer gevangen.... :wink:
Ieder het zijne, maar ik vang ook graag kleinere vis die misschien nog nooit aan de haak heeft gezeten.......

Heren veel succes op het winterse KK. Mij is het nu even te koud om 's nachts te vissen..... :lol:

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

29-12-2007 05:22

Peter van de Sande schreef:Nee Christof, dat is niet jammer. Als ik me aan de regels had gehouden was er ook niets gebeurd. Je weet welk risico je loopt als je de regels overtreedt.

Dat geldt voor mij, maar ook voor ieder ander. De vraag is alleen of je bereid bent dat risico te nemen of dat je jezelf aan de regels houdt.


Ja dat wel over die regels, ik bedoel maar dat het een duur dutje was :D
hengelbelangen ijzervalei
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

12-01-2008 12:42

zo dus er was een paar pagina,s terug een belg die hollanders af loop te katten over homodansen en dat soort dingen??
nou zal je wat vertellen over 2 weken is hier in holland het ek pijpen maar jullie belgen hoeven deze keer niet mee te doen want er doen deze keer ook vrouwen mee in ieder geval bedankt kampioenen!!!!!!!

zo we staan weer qiut geloof ik hihihihihahaha de gekste!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-01-2008 20:09

Effe iets typisch Belgie's:

Een Vlaming ging eens jagen in een bos in Wallonie, hij schoot daar 3 eenden.
Toen hij in zijn auto wilde stappen, werd hij tegen gehouden door een Waalse boswachter die dat bos pacht, hij moest zijn jachtverlof laten zien, en de jager toonde zijn geldige Waalse vergunning.

De wachter pakte een van de eenden en rook aan zijn achterste en zei, dit is géén Waalse eend, dit is een Noorse eend? heb jij dáár een vergunning voor? de Vlaaming haalde een Noorse vergunning tevoorschijn.

De wachter pakte iets wat verbaast een 2e eend snuffelde aan zijn kont en zei, dit is ook géén Waalse eend, dit is een Hollandse eend heb jij dáár papieren voor, de Vlaaming greep naar zijn binnenzak en trok trots zijn Nederlandse vergunning tevoorschijn.

De wachter pakte ook de 3e eend besnuffelde ook die eend aan zijn kont en zei, dit is wéér géén Waalse eend máár een Duitse eend, heb jij dáár een vergunning voor, de jager struinde al zijn zakken leeg en kwam promt met een Duits jachtverlof op de proppen,

De boswachter raakte enorm gefustreerd en schreeuwde naar de Vlaming, " Van waar ben jij godverdorie afkomstig"
De Vlaming liet zijn broek zakken keerde zich om, bukte zich voorover en zei..."Ruik jij maar, jij ben toch de expert"

CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

15-01-2008 21:07

Al 1/4 van de de Belgische bevolking is nederlands.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-01-2008 21:31

Nu die andere 75% nog... 8)
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
K. van den Herik

15-01-2008 23:23

120.000 ongeveer, kleine 40000 belgen in nl
Harm Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-01-2008 23:52

15-01-2008 23:58

woon precies op de grens aan het AK mag gewoon nachtvissen maar niet dat het nodig is:D 4 min loopafstand van men slaapkamer :D
vandecasteele christof
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-02-2006 22:33
Locatie: belgie

16-01-2008 05:06

omg. :D
hengelbelangen ijzervalei
de loor kim
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-02-2008 18:43

07-02-2008 20:17

ik ken maar enen goeien hollander langs het kk en die zeikt de andere hollanders af :lol: :lol: :lol:

lach maar met de belg die het wk homodansen ter sprake bracht, die geke belg vist jullie allemaal huiswaarts.

grts