Nieuwpoort.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

06-08-2007 22:34

Ik ga binnenkort op vakantie naar Belgie ( Nieuwpoort ) en wil graag vissen op het Spaarbekken (de grote put) en in de Oude Veurnevaart. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven? Laat maar horen! Groeten Dirk
.
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

07-08-2007 20:04

Dirk,

voor wat betreft het spaarbekken;
(in de streek ook wel de Blosoput genoemd)

In de zomer krioelt het er van de surfers en zeilers, maar ook mensen die hier handig misbruik gingen van maken. Onder het motto: plof gewoon een marktplaats-surfplank voor je mobilhome en je hebt een gratis staanplaats aan een flinke slok water!
Zelfs in die mate dat er sinds afgelopen winter een parkeerverbod gekomen is voor mobilhomes en caravans tussen 20h en 08h. Helaas hebben 'ze' er in één zucht ook maar de tentjes bijgenomen, en ben je in principe in overtreding als je er een nachtje wil vissen vanuit je tentje. Nachtvissen is wel toegestaan!
Aan de rivier de IJzer zelf mag je wel een tentje plaatsen.
Afbeelding
Shot with Canon PowerShot A610 at 2007-08-07
Afbeelding
Shot with Canon PowerShot A610 at 2007-08-07

Oppassen dus!

Wat het vissen zelf betreft...
Gooi je lukraak voor je uit, zit je steevast in de modder. Er wordt aardig wat met de vaste stok/match/feeder gevist, dus ik zou kiezen om ook op dergelijke afstand te vissen. De monding met de IJzer is een bekende stek, waar je aan de overkant tegen riet kunt vissen. Aan de kant van de jachthaven kan je eventueel tegen die pontons vissen. (al is dit eerder een winterse aanrader). Verder mag je niet op de aanlegsteigers van de jachten komen!
Aas, hou het simpel. Zelfs een flinke schep maïs kan daar voor verrassingen zorgen.
Bestand bestaat uit 90% schubs.
Vang je een spiegel, dan vraag ik je er zeker een foto van te nemen (liefst beide zijden). Er loopt op de IJzer namelijk een spiegelkarperproject! Meer info hierover vind je op http://www.spiegelkarperproject.be en vervolgens zie je links in het menu "IJzer-Ieperleekanaal".

Mocht dat Spaarbekken te druk zijn aangaande andere watersporters, dan kan je nog altijd voor de rivier zelf kiezen. Wanneer het niet overvloedig geregend heeft, mag je het woordje 'rivier' gerust ietsje relativeren. Zonder tegenslag beleef je er mooie momenten met sterke, ongeschonden vissen!

Vergunningen:
dagvissen: ong. 16 euro
dag- en nachtvissen: ong. 46 euro
Af te halen op het postkantoor.
Max 2 hengels.

Goeie vangst gewenst, en vang je een spiegeltje.... terugmelden die hap!

Groeten,
Filip.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

11-08-2007 17:00

Matthys enormbedankt voor deze nuttige info. Ik ga er 1 week lang proberen een leuk visje te vangen! Reactie's zijn nog welkom.
.
Plaats reactie