Uit betrouwbare bron:De "leder" IS ER niet MEER!!

K. van den Herik

21-05-2008 07:32

lijkt lullig maar de waarheid mag je gewoon kwijt. Het ergste zijn sommige t shirt vissers. Vaak voelen ze zich al dan niet terecht aangesproken...

Het is dus niet waar dat:
- kk grootste vuilnisbelt van europa aan het worden is
- er minimaal 5 keer per nacht auto s met 80 per uur voorbij sjezen, meestal met karperstikker nash of proline
- af en toe een fietser de plomp ligt
- beide zijden de haven 8/9 dwars over wordt gevist
- donderdag er op sommige stekken er zoveel voer te water gaat dat er voor dinsdag echt nix meer wordt gevangen
- er regelmatig gelucced wordt tot 15 meter links en recht van vissers
- nooit worden er ergens door 1 visser meerdere nep visserstenten neergezet
- voorgaande geldt voor alle nationaliteiten, hoewel de polen nog het meest eerlijk zijn, die nemen alles mee.

Tuurlijk snap ik het verdriet ....

Maar Mario vorig jaar voorjaar ergens. Visten er 2 jongens de haven in. Toevallig stond ik er en stopte jij.

Op jou vraag hoe het was werd er geantwoord dat ze wel 5 beten hadden maar er 4 verspeeld hadden. Natuurlijk feliciteerde je ze. 4 Tellen later ging er 1 ff naar huis want de gevlochten vislijn van zeker 21/100 e was op. FF nieuwe kopen. Op DAT moment moet je vriend zijn van de leder...

Ik zal de grootste zak van europa zijn, lekker boeiend, maar geen leugenaar.


MVG

Klaas

PS Zonder een aantal anderen niet tekort willen doen, maar alleen Pieter Beelen heeft eerlijk gezegd best in de haven te willen vissen want dan heb je het meeste kans, maar het niet doet omdat het niet mag.

Chapeau.

En ook ik had boter hoor, maar wel maar 1 paaltje en leerde van fouten. Je kan ze niet allemaal zelf maken zegt Bertil...
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

21-05-2008 08:42

ben je klaar nu? want als je van een iemand echt ziek word op dit forum is het van jou je blijft maar zeiken laat die mensen die het kk wel lief hebben gewoon met rust SIMPEL en als je het zo haat wat doe je dr dan???en waarom blijf je reageren op dit onderwerp en dan moet je dr gewoon wegblijven en dan zielig doen ja er liggen fietsen in hahahaha kerel in meer water lggen fietsen zelfs auto`s lijken alles dus dat is KLETS en hoe jij over het kk praat ZWAAR en ZWAAR overdreven dr zijn waters wel 1000000000000000000 X zo erg en laat me is raden daar zal jij wel vissen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-05-2008 08:58

Gefeliciteerd Klaas,

Je eerste posting sinds lange tijd die ik van a tot z begrijp. :wink:

De wantoestanden die jij aan de kaak stelt gebeuren niet alleen daar, die gebeuren ook elders alleen wordt er over het KK meer openlijk gesproken, geloof me, hier in de buurt is het bijna net zo erg en hier worden de vissen ook met de regelmaat van de klok al dan niet tijdelijk voorzien van een nieuwe leefomgeving.

Jammer, heel jammer.

Onze eens zo fantastische hobby lijkt ten onder te gaan aan zijn eigen succes en wij zien het met lede ogen aan maar kunnen er bar weinig aan veranderen.

Nu dat er zo fel van leer (leder?) wordt getrokken naar de vissers die in de haven "vissen" of knoeien of hoe je het ook noemen wilt, kan iemand mij met enige vorm van zekerheid vertellen dat dit de oorzaak van de dood van deze oude kanaalbeer is geworden?

Hiermee keur ik het illegaal in of dwars door de haven vissen uiteraard niet goed, verre van zelfs.

Ik denk dat we ons daar de komende tijd ook niet meer druk over hoeven te maken aangezien zo goed als alle hoofdprijzen van 8-9 naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan.

Misschien met z'n allen naar 7-8 nu? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

21-05-2008 09:03

@Adrie: Kerel hou de eer aan jezelf als je het er niet mee eens bent.

Zelf vis ik graag op zijn tijd een keer aan het KK, en tuurlijk zijn er bepaalde vissen die je dan wil vangen. Op het moment dat er dan 1 of meer van die vissen sterven (op natuurlijke wijze) is dat spijtig, maar laten we wel eerlijk zijn "er zijn vele ergere dingen"...

De Leder was echter misschien wel 1 van de meest besproken vissen van Europa de laatste jaren, dus laten we de mensen die er om rauwen gewoon hun ding doen oke? ipv. dat kinderachtig afzeiken van elkaar. En laat ieder die er graag vist, gewoon lekker zijn hobby uitoefenen.

Ga er verder niet op in. Laten we hopen dat er de komende jaren een nieuwe GIGANT voorkomt in het mooie water dat KK genoemd wordt!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

21-05-2008 09:09

je hebt gelijk maat
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

21-05-2008 17:38

Dat sommige mensen zo reageren zegt wat over de haat en nijd aan het KK
groepsvorming die elkaar ondersteunen op dit board
het is toch een discussieboard of heb ik het verkeerd ?
EN IS HET ZO WANNEER IEMAND EEN MENING HEEFT DIE NIET GELIJK IS AAN ANDEREN DAT ER EEN SLOTJE OP MOET ?
Ik denk dat het in het belang van het KK vissen is wanneer alle wantoestanden aan de kaak gesteld blijven worden zodat deze excessen geen normale dingen worden. onder het mom van iedereen doet het daar zo en anders heb je geen kans op een dikke vis.
Stelling van ouders van kids in belgie die in het weekend langs het kanaal terug komen van avondje stappen
geconfronteerd worden met idioten die langs het kanaal racen
ga jij het thuis zeggen bij die mensen dat jij ze in het kanaal gereden hebt ?
sprookjes ????
nee al gebeurd en gaat nog eens gebeuren daar verwed ik mijn hengelspullen om
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

21-05-2008 17:59

Oké als het een discussie board is kunnen ze het beter bij het goede onderwerp zetten. En niet alles door elkaar typen. Wat ik bedoelde is het volgende, het ging over de Leder. En elke keer als het hier ergens over gaat worden er allerlei andere dingen bij gehaald. Maak gewoon een topic aan racen over jaagpad of wat dan ook. Maar met respect bedoel ik laat dit over de Leder gaan en niet over allerhande andere zaken. Maar het lijkt wel of dit op dit forum nooit lukt. Hoop dat het eens toch gaat lukken hier. Hoop dat jullie me niet verkeerd begrijpen nu. Maar dat zal wel weer :D

Vlekkie...
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-05-2008 18:47

Mario, allen,

Het gaat hier inderdaad op dit moment in eerste instantie over de leder.
Dat er naar aanleiding daarvan misstanden aan de kaak worden gesteld vind ik niet verwonderlijk en nog terecht ook.. Dat het op tal van andere wateren ook gebeurd moet niet betekenen dat het "normaal" gevonden wordt en er over gezwegen wordt.
Het is begrijpelijk dat op een water waar vele mensen vissen en veel grote vis rondzwemt eerder dit soort praktijken gebeuren, maar goed te praten is het nooit.
Ik denk dat jij Mario, buiten het feit om dat het een trieste zaak is dat de leder nu dood is, het toch met Klaas en anderen eens moet zijn dat die wantoestanden gewoon te belachelijk voor woorden zijn!


Groeten Bart
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

21-05-2008 20:53

Dat kan wel zijn maar dan maak ik een aparte topic aan Bart. Snap ook wel wat iedereen dwars zit, maar daar is het in deze topic toch niet om bedoelt. Maar het zal zo wel moeten op dit forum sorry. Er zijn genoeg karper forums daar maken ze een aparte topic aan en gooien niet alles door elkaar.

Vlekkie...
K. van den Herik

22-05-2008 07:36

http://nl.wikipedia.org/wiki/Causaliteit
het ging over de Leder.


RIP. Mijn vriend
RIP mijn droomvis.
RIP maatje


Ook ik was niet bang van een paaltje, maar om nu van weerszijde de hele haven over te vissen dit gaat mij toch tever, veel te ver. Helaas waren dit verschillende figuren en niet echt een incident.

Om geen ruzie te maken en of te krijgen heb ik besloten om er maar geen woorden vuil te maken. Was ook niet aan mij als relatieve nieuwkomer. Ook de werkelijk die hards moet dit opgevallen zijn...

Totdat er weer een hufter het hele stuk overstak met 30/100 e lijn tussen de boten aan het vissen was. Ja hij had wel gevangen maar ook al 3 verspeeld. Zijn maat was nieuwe lijn en haken kopen..

en ik ben blij dat ik niet zulke maatjes heb, maatjes die me gewoon in de steek laten...

Er zou verdorie een keer respect voor levenden moeten zijn en niet voor dooies

Maar Mario vorig jaar voorjaar ergens. Visten er 2 jongens de haven in. Toevallig stond ik er en stopte jij.
Op jou vraag hoe het was werd er geantwoord dat ze wel 5 beten hadden maar er 4 verspeeld hadden. Natuurlijk feliciteerde je ze. 4 Tellen later ging er 1 ff naar huis want de gevlochten vislijn van zeker 21/100 e was op. FF nieuwe kopen. Op DAT moment moet je vriend zijn van de leder...



En de reactie van sommige? 100 km/u rijders...Rest my case...
Jan Peter Teerling

22-05-2008 07:45

Denk dat je punt wel duidelijk is Klaas..Let it go, let it go.. :wink:
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

22-05-2008 09:29

yes klaas ,
laten we maar stoppen ( met vissen ? )
tijd om te gaan vissen
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

22-05-2008 22:21

ja idd STOPPEN met al die ONZIN ja waar gaat het om hier in dit onderwerp JUIST DE LEDER
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

23-05-2008 10:29

Tekent dit topic niet een beetje de situatie op het KK? :wink:

Vrees dat ik daar nooit zal komen dan....

Maar jullie hebben gelijk, lul lekker on-topic verder en ben een beetje lief voor elkaar!!

X
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-05-2008 18:01

adrie halberstadt schreef:ja idd STOPPEN met al die ONZIN ja waar gaat het om hier in dit onderwerp JUIST DE LEDER


Hoe is hij/zij trouwens dood gegaan, door verstikking in een bewaarzak of heeft een bekende kk visser hem/haar laten vallen of is zij/hij aan een zootje dubieus voer/aas vergiftigd, of heeft hij/zij zich aan de palen of scheepsschroeven vast gezwommen, in iedergeval >>> juist de leder is niet meer<<<
zoals je zegt de rest is onzin!!!
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

29-05-2008 20:05

Eus zei
De wantoestanden die jij aan de kaak stelt gebeuren niet alleen daar, die gebeuren ook elders alleen wordt er over het KK meer openlijk gesproken


Volgens mij Eus, wordt er op het KK alleen meer openlijk gesproken omdat het er zo druk is dat altijd wel IEMAND ziet wat andere vissers doen. Dat is niet openlijk erover spreken. Dat is het niet verborgen kunnen houden.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

29-05-2008 21:29

wat zijn hier toch veel zielige mensen op het forum lijken net kleutertjes pfffffffffffff