betaalwater

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serinaenpeter vanzundert
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-02-2007 11:36

01-03-2007 14:41

wat zijn we toch lekker hypocriet met z'n allen. geen betaalwater, maar wat dan met je vrouw doen.? op een kanaal gaan zitten en maar wachten tot een of andere idiote ( visser ) komt. en je beroofd van al je materialen en misschien ook nog eens niet van je vrouw af kunnen blijven.zit je dan met z'n tweeen constant spichtig zijn over alles wat om je heen gaat gebeuren. maar goed ik begrijp jullie ook wel gestolen vis is te erg om daar je geld aan te verdienen. mijn mening is gewoon: er bestaan ook openbaren wateren waar men van mening is om vis mee te nemen en over te zetten in hun favoriete putje. degene die de schoen past trekt hem aan. hopend dat we nog lang op deze site actief kunnen zijn.
groet peter en serina
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2007 14:59

Wel wat overtrokken Serina en/of Peter,

Je kunt je bovendien afvragen wie hypocriet(=huichelachtig) is. Iemand die de keuze maakt in zijn hobby niet zover te gaan dat dit over de rug gaat van het welzijn van levende wezens of iemand die zijn ogen daarvoor sluit?

Maar aan ons hoef je geen verantwoording af te leggen, alleen aan jezelf.

Dat gezegd hebbende, is een leuke bungalow of camping bij een water een alternatief? Zijn er zat, en is bovendien een heel wat positievere benadering.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
serinaenpeter vanzundert
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-02-2007 11:36

01-03-2007 16:29

beste kees begrijp ons niet verkeerd. maar we moeten met z'n alle onze ogen open maken en de realiteit onder ogen zien. en oke sorry dat we over dit onderwerp zijn begonnen. het zal daarom ook niet meer voorkomen. wij zijn immers 2 fanatieke karpervissers en zien het belang van de karper ook als prioriteit.

m.vr.gr. peter en serina
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

01-03-2007 17:23

Allereerst welkom Serina & Peter :D ,

Ik denk dat Kees jullie niet verbied om dit onderwerp ter sprake te brengen, want ook onder andere topics wordt hierover fel gediscuteerd. Het gaat om het feit dat het niet zo zwart /wit is zoals bijvoorbeeld (is ook mijn persoonlijke ervaring) het feit dat je op een betaalwater niet bestolen wordt, of dat je vrouw daar niet lastig gevallen wordt. En de opmerking dat er naast betaalwateren ook nog andere mogelijkheden zijn om dit te voorkomen 8)

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-03-2007 17:39

Betaalwater!!!! Op slot!!! 8)

:lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2007 20:05

De regel is duidelijk dat info vragen over betaalwater niet toegestaan is. Dan gaat het over stekinfo en dergelijke. Discussiëren over het fenomeen betaalwateren valt daar niet onder. Moet ik wel toevoegen dat het nu wel ongeveer dood bediscussieerd is. Op de KSN site, in het CBB deel, vind je dé Enquête betaalwateren. Dat is een serieus onderzoek waarvan de resultaten als je ze kritisch bestudeerd droevig stemmen. Hierop is geen weerwoord gekomen van de betaalwateren, ondanks dat er een brief in 3 talen is uitgegaan. Daarnaast is er informatie-uitwisseling over het één en ander binnen karperorganisaties die het er niet mooier op maakt. Dus een aantal mensen hier op de site praten niet uit hun nek uit onkunde zoals hier wel eens wordt verondersteld. Neemt niet weg dat de discussie inderdaad te veel uit alleen emotie wordt gevoerd. Maar dat geldt voor beide kampen. Overigens blijken voorstanders soms verdekte belanghebbende te zijn. De discussie wordt daardoor niet echt helder.

Zelf ben ik altijd bereid aan te nemen dat er goede betaalwateren zullen zijn. De aandragers van dit argument verzuimen alleen steevast deze wateren te benoemen. Dat schiet niet op. Inmiddels is er wel de overtuiging dat andere vormen van karpervakanties heel goed mogelijk kunnen zijn zolang het niet gaat om inkomsten alleen gemaakt uit een kaperbestand, maar uit bijvoorbeeld verhuur van bungalows en dergelijke. Dat haalt de druk van de ketel voor wat betreft de zaken die bij traditionele betaalwateren niet anders dan mis blijken te gaan. Daar kun je echt op wachten. Voorbeelden te over.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

01-03-2007 20:51

Ja Kees, je hebt gelijk, helaas willen drugdealers ook niet in discussie over de gezondheidbeschadiging die ze berzorgen bij soms zeer jeugdige verslaafden. En de betaalwateren (ook de Nederlandse) hebben zoiets van laat die KSN maar kletsen, ik zit toch wel vol (of niet). Maar bij veel producten vind je tegenwoordig een kwaliteitskeurmerk, die onder strenge voorwaarden wordt verstrekt...... misschien is dat wel iets voor de toekomst, want ik zie het zich toch langzaam voltrekken, dat veel afgesloten wateren opgekocht worden en tot betaalwater worden omgedoopt. Over enkele tientallen jaren kan je dan alleen nog maar "wild" vissen op de grote rivieren. De andere kant speelt zich nu af in Culemborg waar veel weiland, met daarin zeker al 1 mooi karperwater aan de gemeente is verkocht. Daar worden straks zeer luxe huizen op gebouwd. Wij zijn er als visvereniging druk mee bezig om het openbaar te houden, en het is nog maar de vraag of dat gaat lukken. Denk ik toch stiekum in mijn hart.... dan maar liever betaalwater :cry: .

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2007 21:07

Hans,

Ik denk dat de landelijke problematiek de aandacht vraagt. Dat ligt nu op de weg van de KSN. Die paar vrijwilligers hebben het daarmee weer druk genoeg.

Voor een degelijk keurmerk betaalwateren zou je iets als een stichting nodig hebben die geld vangt om beroepskrachten in te zetten. Iets voor de toekomst, maar ik verwacht niet dat het snel komt. De hengelsportbranche blaakt niet van initiatieven op dit gebied. Het blijft een Franse aangelegenheid met bezoekers uit diverse Europese landen, dus meer iets voor de Franse Union Nationale des Carpistes en Mouvement?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-03-2007 21:22

Kees,
duidelijk, als je nu je eigen reply`s terug leest en wat je hier uit de doeken doet. Kun je je nu voostellen waarom ik verder niet de noodzaak meer zie dieper in te gaan op de discussie.

Er wordt geintepreteerd dat het een lieve lust is, maar waargenomen wordt er niet meer tot weinig. Dat het een lastige materie is zal ik beamen, dat het bij de karpervisserij hoort tegewoordig in inherent. Hoe je ermee omgaat is meer de vraag en wel een zeer lastige.

Een open discussie kun je er zeker over voeren met mensen als je open staat voor hun beweegreden en vanuit hun optiek kun redeneren. Moet zeggen dat dit zeker helpt. Aannames voldoende maar is alles gebasseerd op feitelijke informatie of speelt emotie een grote rol mee. Als ik je reply`s lees schat ik in dat je wel enige kennis hebt van de menselijk psyche.

Heb wel een voorbeeld: er word gezegd het gaat om dikke vis. Peter natuurlijk kijken, kom ik toch diverse btw`s tegen waar de zwaarste vissen niet boven de 15 kg uitkomen. Is dat dan de beweegreden om te boeken? Prijzen zijn ski high wordt gezegd, vindt btw`s die voor een week indentiek zijn aan een week foret.

Voor zover wil ik graag mijn mening vormen door waar te nemen en niet aan te nemen. Dit staat wel geheel los van mijn persoonlijke voorkeur.


groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

01-03-2007 21:44

peter postema schreef:
Voor zover wil ik graag mijn mening vormen door waar te nemen en niet aan te nemen. Dit staat wel geheel los van mijn persoonlijke voorkeur.




Mooi gezegd Peter.

mvg,
Frank
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-03-2007 06:51

Dank je Frank,
Het is ook gemeend!
Het is wel een lastige interpreteren doe je dagelijks, zit een beetje verweven in je hersenen om het even plat te benoemen. Vaak doet men dit ook zonder dat je er bewust bij stil staat :wink:

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Plaats reactie