Kessel-lo , Provinciaal domein

Plaats reactie
Sander Rosius
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-02-2006 18:38

02-01-2007 11:03

Iemand die mij een beetje info kan geven over die 2 visvijvers daar in dat provinciaal domein ?
Mijn tante woont daar vlakbij dus ik zou daar regelmatig kunnen gaan vissen . . .
- Wat kost een jaarvergunning of moet je per dag betalen ?
- Is het eerder een moeilijk water ofniet ?
- Wat is ongeveer het gemiddeld gewicht ?
- Mag er 's nachts gevist worden ?
Dank op voorbaat ,
Sander
carpfishing isn't a sport it's a way of living
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

04-01-2007 10:19

Hey Sander

Heb er een jaar of 4 geleden een paar keer gevist, dit is wat ik er mij nog van herinner, kan zijn dat de dingen er tegenwoordig anders georganiseerd zijn;

- Op de grote put mag (mocht) enkel een selecte groep mensen vissen, er is een speciale vergunning nodig.

- Op de kleine put mag iedereen vissen en je moet er per dag betalen aan een domeinwachter die rondkomt (prijs weet ik niet meer). Waarschijnlijk zal je bij hem ook wel een jaarvergunning kunnen kopen.

- Gemiddeld gewicht lag toen rond de 16 à 18 pond.

- 's Nachts mag er niet gevist worden.

- Op het watertje bestaat toch al een behoorlijk aantal jaren een redelijke hengeldruk waardoor de karpers het klappen van de zweep zeer zeker al kennen.
Instant vissend zijn de beste resultaten haalbaar door strak tegen de steigers te vissen met alle gevolgen vandien... slip dicht, constant alert vlak achter de hengels zitten en bij de minste tuut in de hengel hangen om de vis van de steiger weg te houden :-? .
Zorg er aub wel zeker voor dat je met een safety systeem en weehaakloze haak vist!
Niet mijn manier van vissen maar instant vissend zijn er weinig andere opties. Tegen het eilandje viel ook wel wat te vangen maar beduidend minder als tegen de steigers.

Veel beter zou zijn om er een voerplek op te bouwen ergens weg van de steigers; veel beter voor de karpers zelf en hierdoor kan je veel relaxter vissen en zul je gegarandeerd meer vangen. (Je zou je familie hiervoor kunnen inschakelen; tijdens de dagelijkse "wandeling met de hond" even langs het putje passeren om op een bepaalde stek wat te voeren :P ).

Ik zou zeggen, ga eens kijken wat de locals zoal doen tegenwoordig en probeer exact het tegenovergestelde met een afwijkend aas op een uitgepeilde stek, dan zal het wel lukken!

Grtz,
Yves
gotta catch em all...
Plaats reactie