snoekbaars te turnhout

cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

19-06-2006 17:30

na wat gezoekt te hebben op navigatie ben ik niet veel wijzer geworden ,
kan iemand mij wat uitleg geven over het water , dieptes, moet er gepeild worden, met wat worden de vissen het meest gevangen tijgernoten of boilies, zit er dressuur op de vijver, hoe groot is de vijver ong. , alle info die bruikbaar is mag je vertellen via hier of pb
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

20-06-2006 13:58

Heel ff de zoekfunctie gebruiken stefan en je hebt prijs. Hier is al 1 linkje:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 4bdd5173b6

grtz

Kristof
Jan Van Mierlo
Berichten: 95
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Turnhout

03-08-2006 23:26

He Stefan,

ik vis al een paar jaar op de snoekbaars. Het water is ongeveer 1.5ha. de dieptes varieren van 70cm tot 4 a 5 meter. tijgernoten zijn niet toegelaten niet om mee te voeren en ook niet als aas.
Voor meer info denk ik dat je bij Lilly moet zijn in de Kantine aan het water.

Succes.
Jan
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

05-08-2006 10:55

is een lullig klein watertje waar je rechtdoor moet uitgooien en zij aan zij vist met elkaar ,maw een soort betaalp(r)utslootje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-08-2006 13:25

tja en redmire is de helft zo groot en wordt de hemel in geprezen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2006 14:11

De snoekbaars ongeveer 3 hectare tegen Redmire ongeveer 1.2 hectare.

Zo een water zou ik wel voor mijzelf willen hebben. Even doorsparen.

Kees
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

09-08-2006 18:56

Beste Dave,

als je niet weet waarover je praat,
kan je beter je mond houden,
het is zeker geen prutsslootje, en er is een goed waterbeheer,
de hengeldruk wordt beperkt en er zitten nooit meer dan 3 à 4
karpervissers aan de waterkant, behalve dan bij de fish-ins,
dus te druk zou ik het zeker niet noemen,

het is 3,5 ha groot, dus iedereen heeft voldoende ruimte om zijn ding te doen,
normaal reageer ik niet op het forum, en ben ook niet van plan om in discussie te gaan,

groeten,
Lily
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

09-08-2006 22:25

Wil er bij aantekenen dat het karperbestand er weinig last heeft van papagaaibekken. Er zonder weerhaak gevist moet worden de hengeldruk er minimaal is, je van dressuur zou die in het algemeen bestaan geen last heb op de Snoekbaars. Voor vissers die rustig en vrij beschermt aan dit water willen vissen een uitkomst. De stek keuze is er vrij, even bij Lily vragen welke stekken op dat moment het meest productief zijn. Dan moet het zeker mogelijk om een redelijk aantal vissen te vangen. Vraag me niet wat het bestand is, er zelf achterkomen is een uitdaging op zich. Een ieder die mij kent weet dat ik erg kritisch sta tegen over betaalwateren, De kosten om op de Snoekbaars te mogen vissen komen overeen met het geen je ook bij een gemiddelde HSV betaald. Het visstandbeheer ervaar ik er als positief, kritiek geven is prima, moet echter wel op feiten gebaseerd zijn dat miste ik in een eerdere reactie. Wil je een echte uitdaging ga dan op het KK vissen, voor een karpervisser die wat minder eisen stelt in mijn ogen een leuk water waar gezelligheid en een koud drankje door vissers zeker ook op prijs gesteld wordt.

Peter
Rick Lips
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-08-2006 15:52

26-08-2006 16:47

Waar kan ik informatie vinden over het viswater De snoekbaars in Turnhout?

groeten rick
eat sleep and go fishing
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

28-08-2006 15:50

Als hier over betaalwateren wordt gesproken gaat iedereen hier zeiken,is het een bekende van die personen is het ineens allemaal geweldig...

Mijn defenitie van een normaal viswater is dat ik overal kan uitgooien en ik niet rechtdoor moet gooien,ik geen last heb van fishinn-onzin met tig-lijnen vlak bij elkaar,papagaaienbekken ben ik hier wel tegengekomen evenals meerdere haken in een bek,uiteraard haken verwijdert,hutjemutje zitten vind ik ook nix,voor mij is dit dan ook nix meer dan een betaalput wat op een fatsoenlijke manier beheert wordt.

Ik ga hier niet verder over discussieren want dat vind ik het niet waard,ik vind het alleen jammer dat een site als deze beweert tegen betaalwateren te zijn en vervolgens dit water geweldig vind en je over een betaalwater in frankrijk nix mag vragen,ik vind dat meten met 2 maten of zoals nu een soort vriendjespolitiek...
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-08-2006 19:18

Beste Dave,

Daar gaan we weer. Kun je me ook de definitie geven van wat jij onder een BTW verstaat. En is dat op de Snoekbaars van toepassing??

Ben persoonlijk niet tegen een betaalwater, wel tegen een water waar geen fatsoenlijk visstandbeheer gevoerd wordt. Dat je bij zogenaamde BTW geacht wordt vis te vangen de kosten zijn er immers naar, site’s pronken met de vele kg aan karper wat er zit. Is een van de rede dat het visstandbeheer er veelal onder druk staat.

Terugkomend op de Snoekbaars, het is al een aantal jaren het verboden om er met weerhaken te vissen. Je verhaal dat je er karpers tegenkomt met haken in de bek is mogelijk maar voor mij dan ook erg twijfelachtig. Voor de duidelijkheid ga je er een paar dagen zeker door de weeks vissen is mijn ervaring dat je het water grotendeels voor je zelf alleen hebt. Ga je er met 20 man vissen is het een ander verhaal, zou er dan voor de gezelligheid naar toe gaan en mijn hengels mooi in mijn auto laten.
Op een plasje van dezelfde grote als de Snoekbaars wil het bestuur van de betreffende HSV ook niet dat je lijnen links en rechts in het water gooit. Heel begrijpelijk voor een plasje van degelijke afmetingen. Dat het voor jou niet aantrekkelijk is er te gaan vissen mag natuurlijk verwacht wel een objectieve reactie die op feiten gebaseerd is dat heb ik gemist.

Dat je geen discussie wilt kan natuurlijk niet je verhaal rammelt aan alle kanten en vraagt om een reactie. Je opmerking over vriendjespolitiek daar wil ik niet op reageren.


MVG,
Peter
Gebruikersavatar
pascal debie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-06-2006 21:29
Locatie: Breda

31-08-2006 18:54

kan je ook gewoon voor 1 nachtje op de snoekbaars vissen en wat zijn de kosten hiervan?

mvg
pascal
..........ben meer een lezer dan een berichten-plaatser......
Gebruikersavatar
pascal debie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-06-2006 21:29
Locatie: Breda

03-09-2006 08:36

:cry: :cry:
..........ben meer een lezer dan een berichten-plaatser......
fred de brander
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-09-2006 12:01

08-09-2006 12:37

et zal wel aan mij liggen maar als je betaald om er te mogen vissen dan is het een betaalwater. Maarja omdat er ook een jeugdkamp van de karperstudie groep is georganiseerd is het opeens helemaal top. Er word hier dus met twee maten gemeten.
don't start what you can't finish
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-09-2006 12:45

klopt Fred,

Ligt aan jou.

Elk water waar je wil vissen moet je betalen. Als je de KSN erbij sleept prima, maar hanteer dan ook de KSN definitie van een BTW


Bij de inventarisatie van de te enquêteren wateren definieert de KSN betaalwateren als volgt:

Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist.

Men moet zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels houden.

Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.

Of

Een bij een bungalowpark aanwezig of aanpalende afgesloten viswater waar het mogen vissen bij de huur van de huisjes is inbegrepen.

Beter nog : geef zelf een voorzet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2006 12:51

Ga ik eventjes verder branden: dan is ieder water een betaalwater, overal moet je betalen om er te mogen vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
fred de brander
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-09-2006 12:01

08-09-2006 12:53

dus als ik het goed begrijp is de snoekbaars een commercieel bedrijf wat geld vraagt om er te mogen vissen? Als dat zo is is het mijns inziens dus een betaalwater.
Luister goed ik ben geen tegenstander van betaalwateren maar vind de manier hoe het onderscheid word gemaakt zeer ondoorzichtig.
don't start what you can't finish
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-09-2006 13:09

Je begrijpt iets niet: belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Waarschijnlijk valt het beleid van Lilly daar niet onder.

De definitie van het board hoeft niet persé de definitie van de KSN te zijn.

Ondoorzichtig dat klopt wel, net als de motivatie om er steeds weer over te beginnen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-09-2006 14:33

fred de brander schreef:et zal wel aan mij liggen maar als je betaald om er te mogen vissen dan is het een betaalwater. Maarja omdat er ook een jeugdkamp van de karperstudie groep is georganiseerd is het opeens helemaal top. Er word hier dus met twee maten gemeten.


CarpBoard organiseert geen jeugdkampen op de Snoekbaars. Je oordeelt dus al met verschillende maten.

Met de uiterts betaalbare vergunningen die de Snoekbaars verstrekt kan er van enig winstoogmerk bij de uitbating van het water geen sprake zijn en is het vergelijkbaar met elk ander water dat beheerd wordt door een HSV. Derhalve gaan wij topics over de Snoekbaars niet verwijderen. Maar andere wateren waar zeer duidelijk de inkomsten bedoelt zijn om winst te maken worden geweerd. Voor ons is het verschil duidelijk genoeg. Klachten indienen bij dé KWO redactie. De KSN heeft daarmee niks te maken.

Verder is hier al genoeg over toegelicht in het verleden en de discussie begint onderhand tamelijk vervelend te worden.

Groet, Kees
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

12-09-2006 09:18

Hier even een reactie van de mensen van de snoekbaars,

of ons water nu wel of geen betaalwater is in de ogen van sommige mensen, daar gaan we niet van wakker liggen,

in onze ogen zijn wij een verenigingswater,
het wordt beheerd door een voltallig bestuur en is een v.z.w.
dat de mensen moeten betalen om er te vissen is om de pacht te kunnen betalen, uiteindelijk heeft hier geen enkele buitenstaander iets mee te maken.
Er is niemand van het bestuur of leden die persoonlijk voordeel heeft uit de inkomsten van het water, het zijn allemaal vrijwilligers die zoals iedereen gewoon op maandag moeten gaan werken.

Dat de ksn er een jeugdkamp organiseert kunnen wij enkel aanmoedigen,
het is altijd gezellig, de jongeren kunnen er een hoop leren en zitten er in een "veilige" omgeving.

Heb een beetje respect voor de mensen die iets voor de jeugd willen doen, het zijn er al zo weinig.

Je kan bezig blijven met een aantal waters af te breken,
maar uiteindelijk zou het beter zij om gewoon een keertje te gaan kijken hoe het er aan toe gaat (bijvoorbeeld tijdens een jeugdkamp).

Er zullen altijd mensen zijn die bij ons gevist hebben en het niet naar hun zin hebben gehad, maar ligt dat dan aan het water?

Probeer ook eens een keertje iets positiefs te zeggen, je zal schrikken van de reacties,

Het was een fantastisch kamp met een hoop toffe herineringen en nieuwe vrienden,

groetjes de snoekbaars,
Peter Stiers
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Sint-Truiden, België
Contacteer:

19-09-2006 14:49

Awel Lily ik steun U de volle 100%.
Wij hebben er nu al twee jaar achter elkaar gevist met het LVK en het is een schitterend water met schitterende mensen. Wij zijn er ieder jaar fantastisch ontvangen en de barbecue is tevens ieder jaar prachtig.
Ik zou zeggen, doe zo voort en hopelijk mogen we nog vele jaren komen.

Met vrinedelijke groet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-09-2006 18:55

Fred de Brander?
Bij iedere posting van jou denk ik aan Mark Westerberg ik weet niet waarom maar op één of andere manier voel ik iets.
GR Piet vogel en dat in mijn eigen naam!
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-09-2006 19:52

Piet volgens mijn gegevens zijn er ongeveer drie Fred de Brander in Nederland Bron: telefoongids

En er is maar een Mark Westenberg of toch? :D

Afbeelding


Nothing to prove
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-09-2006 20:08

Bob
Gelukkig is er inderdaad maar 1 Westerberg!!!! Maar dat brander en die vragen en opmerkingen over BTW doen mijn echt denken aan mark.
Zal mij echt verbazen als ik er naast zit. Mark is namelijk een tijdje bezig geweest met het repareren van branders en Fred een vroegere maat van hem ving altijd de grote vissen. Ik ben heel goed in cryptische omschrijvingen. Mark als je het bent log dan gewoon in op je echte naam zoals de meesten van ons!
Piet
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

19-09-2006 20:11

Piet Vogel schreef:
GR Piet vogel en dat in mijn eigen naam!



Jaaaaaa ja....

Dan ben ik zeker Luc de Baets :-?


Groeten,


RUUUUD VISSSER