Hengelvangstregistratie Zuid-Willemsvaart / KK 0-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

23-03-2006 21:05

Enkele maanden geleden deed ik een oproep aan alle vissers van de Zuid-Willemsvaart en het Kanaal Bocholt-Herentals 0-1 om al hun vangstgegevens met het aantal geviste uren per jaar aan me door te mailen. De bedoeling was hiermee een dossier samen te stellen voor de provinciale visserijcommissie Limburg, om hopelijk in de toekomst gerichte uitzettingen van karper te bekomen.

Ondertussen ligt dit rapport al op het bureau van Dhr. Bart Denayer, visserijbioloog van de provincie Limburg, samen met een betoog van Frank Vercruysse ter stimulering voor het uitzetten van driejarige spiegelkarpers. Ook heb ik al een zeer positief mogen ontvangen waarin hij stelt met belangstelling het rapport over de karpervangsten op de Zuid-Willemsvaart en het Kanaal Bocholt-Herentals gelezen te hebben. Hij is van mening dat de karpervissers hiermee een degelijke en zeer bruikbare bijdrage hebben geleverd aan het visstandbeheer, i.c. het beheer van de karperpopulatie.

POSITIEF DUS!

Verslag verschijnt in het eerstvolgende VBK magazine.

Rest me nog dit:

Met dank aan alle mensen die hun steentje hebben bijgedragen: Mark Pansar, Robby Swennen, Toine van de Meulenhof, Jelle Grognard, Raf Nijs, Wouter Claessens, Gunther Poelmans, Hans Haselaars, Dennis Hellings, Kristof Vandereyt, Jean Bocken, Roel Bocken, Andre Bisschops, Stefan Bisschops, Maarten Bisschops, Jules Mathijssen, Bert Crijns, Peter van de Sande, Tom Langens, Jacky Joosten, Brecht Gielen. Hopelijk ben ik in deze lange lijst niemand vergeten… Mocht dat toch het geval zijn, laat het me weten.

Hopelijk kan er de komende jaren met het zelfde enthousiasme gereageerd worden op dit soort oproepen, het komt onze hobby ten goede op meerdere vlakken!

Groeten, Mark
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

23-03-2006 21:09

toch ook wel een dank woordje naar u toe mark.
Fantastisch dossier samengesteld, netjes, overzichtelijk,...
Merci voor eindelijk de koe eens bij de horens te vatten.

mvg
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-03-2006 13:02

vanaf nu dus niet meer registreren??
ben er nog heeeeeel erg licht groen maar was van plan dit jaar m'n eerste vis er te gaan vangen.....
zal uiteraard mee willen helpen als het nog nodig is...

gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-03-2006 13:41

Ik zou zeggen: blijven registreren.

Met het rapport wat nu klaar is is er een degelijke basis gelegd voor komende jaren. Het is nu een kwestie van jaarlijks deze bundel aan te vullen.

MVG
Plaats reactie