Paalseplas

Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

21-03-2006 20:42

Ik wil half mei op de paalseplas begine met vissen hoe is de regelgeving
daar wat mag wel; en wat niet en waar kan ik vergunnigen krijgen en dan is er nog iets als een hek daar voor kun je een sleutel huren dacht ik


graag info over de pb
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

21-03-2006 21:10

half mei zal niet doorgaan wegens gesloten tijd...
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-03-2006 22:35

Je sleutel van het toegangshek is je vergunning à 25 euro , maar er worden er in totaal 25 uitgegeven, boot is verboden evenals nachtvissen.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

21-03-2006 23:16

wanneer is die gesloten tijd afgelopen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

22-03-2006 00:29

Gesloten tijd is van half april tot 1 juni.

Je moet in het bezit zijn van een visvergunning van de Vlaamse Gemeenschap (bij de Post te bekomen +/- 15 euro) en voor het toeganshek moet je op de plaatselijke sportdienst in Beringen een (elektro-magnetisch) sleuteltje halen tegen een waarborg van 25 euro.

Een voerbootje is echter wel aangewezen voor succes te hebben op de plas.
Nachtvissen is inderdaad verboden evenals gebruik van een boot. Controles zijn streng!

greetz,
Hans.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

23-03-2006 23:16

vast bedankt voor de info Sleutel heb ik volgende week en een voerboot ook dus dat moet wel gaan lukke
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

24-03-2006 15:24

Hopelijk houdt je de naam van de Nederlanders die er vissen hoog. Er ligt regelmatig rotzooi op stekken en daar krijgen we regelmatig (en ook regelmatig terecht) de schuld van. Houdt je ook aan de regels rondom de nachtvisserij want een bekeuring daar is van een totaal ander kaliber dan in Nederland. Wat dacht je van inbeslagname van alle materiaal en daarnaast een vette prent van 1000,- euro? Dat materiaal krijg je wel terug maar pas na het proces dat vaak maanden op zich laat wachten. Ik heb er veel kennissen zitten in die omgeving dus ik weet waar ik het over heb.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-03-2006 19:30

Dat is helemaal waar, ik weet van een jongen uit de buurt van Eindhoven die daar met 3 stokken zat en gepakt werd, en op de bon ging voor 2200 euro, dus geef sjoege. :roll: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

26-03-2006 08:41

Ikzal mij daar keurig gedragen en aan de regels houden een vuilnis zak hoort bij mij uitrusting.In de geloten tijd mag er dan gevoerd worden ik zat aan twee keer in de week te denken.Dus twaalf voerbeurten en dan een sessie vissen na de gesloten tijd.Mag dat
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

26-03-2006 10:44

Peter van de Sande schreef:Hopelijk houdt je de naam van de Nederlanders die er vissen hoog. Er ligt regelmatig rotzooi op stekken en daar krijgen we regelmatig (en ook regelmatig terecht) de schuld van. Houdt je ook aan de regels rondom de nachtvisserij want een bekeuring daar is van een totaal ander kaliber dan in Nederland. Wat dacht je van inbeslagname van alle materiaal en daarnaast een vette prent van 1000,- euro? Dat materiaal krijg je wel terug maar pas na het proces dat vaak maanden op zich laat wachten. Ik heb er veel kennissen zitten in die omgeving dus ik weet waar ik het over heb.


Het is niet zo dat je je matriaal altijd terug krijgt !! Het kan ook verbeurt verklaard worden en dan krijg je wel degelijk niks terug. ( is me zelf al overkomen) Van het afval moet ik je wel degelijk gelijk geven dat het niet altijd de hollanders zijn maar het komt toch zeer veel voor dat er nederlands bier ligt bij da afval en daar zijn wij belgen niet zo zot op :roll: .
Ive Van Aelst
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-11-2005 01:36

27-03-2006 00:55

mja, Remon.
Je wilt er dus gaan voeren tijdens de gesloten tijd. Je kunt dat wel doen ja maar je kunt daar moeilijk een stek gaan claimen. Tis er soms zeer druk en dan gaan ze zitten waar plaats is. En als dat dan juist op de stek is waar je voert... Weinig aan te doen dan. En er wordt trouwens al genoeg gevoerd op meerdere stekken door meerdere personen. Tis maar dat je het weet. Maar toch succes ermee.
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

27-03-2006 12:15

Inderdaad een vaste voerplek opbouwen op de Paalse Plas is een riskante operatie...
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

27-03-2006 13:58

Er valt geen stek te claimen. Heb je gevoerd en er zit iemand, pech dan eh. Dat zal je nog wel meer over komen.
grts
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

27-03-2006 17:48

gaat mij meer om aas gewening
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

27-03-2006 19:50

Het nachtvissen op paalseplas is dat verboden sinds ze die golfbaan er hebben aangelegd?
Voor een aantal jaar geleden mocht je er nog op nachtvissen.
Heb er menig nachtje zitten vissen daar en erg mooie vissen.
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

27-03-2006 20:23

Nachtvissen is al zeker twee (maar volgens mij zelfs al drie of vier) jaar verboden. Er wordt regelmatig gecontroleerd en zeker niet alleen in het weekend. De reden dat er niet meer gevist mag worden 's nachts mag duidelijk zijn. Teveel overlast, teveel lak hebben aan de regels en geen respect hebben voor andere vissers en recreanten. Het is een wonder dat er überhaupt nog gevist mag worden. Ik was enkele weken geleden op de stek bij het eiland en daar lag een hoeveelheid rotzooi, ongelooflijk. Ik vraag me dan altijd af wie er verantwoordelijk voor is want iedereen die ik daar spreek zweert met de hand op het hart dat hij zijn rotzooi altijd meeneemt. Toch komt zo'n berg rommel er niet vanzelf, toch? Van mij mogen al die lui (die zich wel volmondig "karpervisser" durven noemen) fijn thuis blijven, of dat nu in Nijkerk of in Bocholt is.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

27-03-2006 21:46

Dag Peter,
Ik woon al een half jaartje vlak bij de paalse plas en heb er nog niet veel gevist maar ga er zeer veel met de hond wandelen (dat vissen komt nog wel ). Ik heb één keer een vuilzak meegenomen en deze vol mee naar huis genomen. 3 Weken later kwam ik er weer met de hond en lag er zoals je zegt aan de stek aan het eiland een afvalberg van bijna een halve meter hoog. Ik kan je verzekeren dat je dan niet elke keer afval van een ander gaat opruimen zenne. Als het dan proper blijft doe ik het met veel plezier maar als je weet dat het niks uitmaakt dan stop je daar gewoon mee en neem je alleen je eigen afval nog mee.

gr ronnyke
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

27-03-2006 22:05

Ik heb vandaag nog een volle vuilniszak verwijderd van de stek waarop ik zat te vissen. Alle soorten afval wat ik daar vond, van blikjes, tentzeilen tot volle flessen drank.

Ronny je hebt gelijk, zo kan je bezig blijven. Mensen ruim alstublieft u rommel op, er staan vuilnisbakken genoeg.

Als ik het zie bel ik gewoon de politie. Op sluikstorten staan ook zware boetes!

Grts tom
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

28-03-2006 16:24

Hoezo thuis blijfen Waar slaat dit op Peter is het water van jou of ben je bang voor concurentie .En dan daar bij je kent mij niet eens dus wat jij schreef slaat nergens op
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
brian kuypers
Berichten: 85
Lid geworden op: 11-04-2004 13:57
Locatie: veldhoven

28-03-2006 20:31

Remon,

Peter bedoelde dit niet rechtstreeks naar jou toe maar naar karpervissers die overal LAK aan hebben.... Dus hopelijk hou je jezelf hieraan en dan is er verder niets aan de hand...

greetz brian
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

30-03-2006 20:36

Ben een aantal dagen niet op deze topic geweest maar inderdaad Brian heeft gelijk. De opmerking slaat op álle vissers die er een kolerezooi van maken en dan maakt het mij niet uit waar ze vandaan komen. Nederland, België, Duitsland. Engeland of Afghanistan; als je je aan de regels houdt ben je welkom, doe je dan niet heb ik liever dat je weg blijft.

PS. Concurrentie ben ik nog nooit bang voor geweest.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

31-03-2006 18:32

[quote="remon van dusschoten"]Ik wil half mei op de paalseplas begine met vissen hoe is de regelgeving
daar wat mag wel; en wat niet en waar kan ik vergunnigen krijgen en dan is er nog iets als een hek daar voor kun je een sleutel huren dacht ik


graag info over de pb[/quote]

Alle antwoorden die ik wou gekregen dank voor allen
o ja ik ga daar vissen en hou me aan de regels geen troep of wat dan ook
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

19-04-2006 20:04

hellaas zijn vannacht al mijn karperspullen iclusief de voerboot die ik afgelopen zaterdag pas gekocht heb gestolen uit de schuur, dus voor mij zit het vissen er voorlopig niet meer in
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

19-04-2006 20:39

T*ring dat is klote!!

Goed Marktplaats in de gaten houden he.

Sterkte,


Ruud
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

19-04-2006 21:23

pfffffffffffffff meen je niet.
Das erg k*t voor je.




mvg ray
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON