Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

01-02-2006 21:14

Wil Jeurninck schreef:Even voor de duidelijkheid mensen,

Brecht zegt dat de vis geen waarde voor HEM heeft omdat hij "illegaal" gevangen is.
Naar mijn menig zijn goed recht.

Als wij het recht hebben om aan een betaalwater vis geen waarde te hangen dan heeft Brecht wel degelijk recht om geen waarde te hechten aan deze vangst.

Iedereen roept nu maar dat Brecht hem de vis misgund, verre van dat geloof ik, hij gund hem die vis wel, hecht er ZELF geen waarde aan ivm de vangstplaats.
Denk dat hier een een en ander uit zijn verband word getrokken.


Zo en nu een dikke proficiat van mij voor zulk een voor Pieter.


Dank u Wil, ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Ondertussen ben ik hier wel helemaal lek geschoten door een aantal boarders, hihi. :lol:

Dus Pieter, proficiat met je vangst en geniet van je wereldrecord schubkarper!! :wink:
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 21:17

Kom op nou Vogel, wat ben je toch traag
Laatst gewijzigd door Koen Koops op 02-02-2006 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 21:33

Johan
Een 10 ponder wordt ook bij ons in Nederland niet op de gevoelige plaat gezet! Maar ik zou natuurlijk nooit met een vis in mijn auto gaan slepen voor een foto! Maar hoe weet je nu zo zeker dat Pieter dat heeft gedaan? en hoe kun je die visserij nu vergelijken met een betaalwater. Deze vissen kunnen volgens mij half Belgie doorzwemmen! Maar natuurlijk mogen er vissers zijn die anders er over denken.

Gr piet
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 21:37

Koen,

het vangen in je tuinvijver van een wereldrecord is natuurlijk ook niet erg slim toch?

Maar laat ik niet lullig zijn....

Iedereen die hiere de site bezoekt, wil ik graag de volgende vraag strellen:

Wat doe je als morgen de karpervisserij in z'n geheel wordt verboden?

Ik zal alvast mijn antwoord gaan geven:

IK vis doodleuk door, maar dan zonder dat iemand me ziet.

Wie stopt mag zeuren over de vangst..... Ik vind het klassewerk en hoop het huzarenstukje op een dag over te kunnen doen......

hulde aan de vanger :D
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 21:37

Koen,

Tuinvijfer? Bedoel je soms tuinvijver? We dachten dat we door samen met de zoon van een leraar Nederlands een boek te gaan schrijven dit soort fouten zouden kunnen vermijden.
Misschien is het maar beter als jij onder een pseudoniem gaat schrijven.

Esther Vogel.

P.S.: verbetert toch zonder d of dt?
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 21:51

Mitsz, je hebt gelijk ik heb volgens mij een vlaag van verstands
verbijstering. Ik ga maar een balletje eten

Piet, jij moet gewoon je klep houden anders gaan we het over dat stukje van jou hebben. Laat Esther hier ook maar even naar kijken klatser
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-02-2006 21:57

Redelijke vijandige topic over een klassebak van een vis :o
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 21:58

Hey Rob,

Eerst en vooral heb ik dezelfde mening als Brecht,... als Pieter zich goed voelt in z'n vel met het vangen van zo een beer op die manier dan gun ik hem dat. Ik ga hier ook nog niet beweren dat hij hem verplaatst heeft met de wagen.

Ik krijg er geen voldoening van, ik heb het ook gedaan en heb er toen ook één van de vissen gevangen die nu in de recordlijsten vermeld staat, en heb ook deelgenomen aan de wanpraktijken die er gebeuren. Achteraf mezelf nooit vergeven.

Ik denk dat de meeste mensen de situatie hier niet kennen van deze visserij.

Eerst en vooral het vissen zelf. Neem een brood en ga er door de dag eens een gans brood smijten. Binnen een kwartier is dit weg van de graskarpers en hier en daar zie je eens een bak zwemmen. Dan heb ik nog niets van het vissen zelf gesproken. Fireline 60lbs en de vissen 50meter langs de betonnen palen sleuren.

Als je daar dus een vis vangt moet hij ergens anders gezakt worden, wil je de foto's overdag maken. En ik heb talloze foto's gezien op verplaatsing die op het warm water gevangen werden.
Ik ga je dus enkele voorbeelden geven. Er werden vissen gezakt aan de legale zone. Vanger ziet boot afkomen en ziet dat de boot aanmeert waar zijn vissen gezakt werden en niets kon doen terwijl hij in de illegale zone zat. Nadat de boot terug weg was waren de vissen ook weg.
Schubkarper van 26kg 103 cm en 18kg. Toen spraken ze zelfs nog niet van een vis van 22kg op het VK. Moet je niet vragen wat voor een bak het zou geweest zijn. Jongens die vis had al lang het WR op z'n naam staan. Werd nooit meer gevangen daarna.

Daarna verteld diezelfde kerel dat eens drie vissen met zak verdwenen omdat hij de vissen onbewaakt aan een andere oever gezakt had. Allemaal met de wagen versleept.
Gelukkig horen we achteraf dat een vastestokvisser ze had vrij gelaten.
Gelukkig maar.
Op hetzelfde stuk wordt een grote vis gevonden in de bewaarzak, weliswaar bijna volledig vergaan. En dit in de buurt van het hele gebeuren.
Dat zijn dan dingen die ik weet dat er gebeurt zijn. Wat gebeurt er nog allemaal????

Ik heb Jaap nog eens horen zeggen op een vergadering...wees zuinig met onze recordvissen en heb er respect voor.
Ik moet zeggen dat ik dezelfde mening heb.

Ik hoor de meningen nog van velen met wat er vroeger eens op het KK 7-8 gebeurt is.
behandel ze goed!!!!!
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

01-02-2006 21:59

en dit al voor een vis zeg :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Greets Gino
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

01-02-2006 22:04

Zijn er inmiddels al fotolinkjes? Dan kan er weer een sub-discussie in deze inmiddels geworden sub-topic "waarde van recordvangst" omgezet worden in het dan weer tot op het bot afkraken van de foto's.


Sorry ik had geen woordeboek bij de hand maar het ezelsbruggetje is toch: de verbeterDe verbeteringen want verbetertTe verbeteringen klinkt niet dus moet het met een d als het niet onvoltooit verleden tijd is tenminste.
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 22:11

Weet je wat Piet, we spreken eens af om er eens samen te gaan vissen.

Ik spreek er niet graag over maar nu komt het eruit.

In 30 uren vissen ving ik 7 dertigers, een veertiger en een vijftiger (recordvis van David wouters) op dat moment zijn zwaarste gewicht.
Dan spreek ik niet over de twintigers en kleiner.
Ben ik nu ook een visser van formaat.

Sorry, ik had schaamte.

Of zullen we op Rainbowlake gaan Piet??? Daar kan het nog beter.
behandel ze goed!!!!!
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

01-02-2006 22:13

@ Bart
Gelukkig hadden wij geen dubbel gevoel bij jouw vangsten op een limburgs watertje waar anderen commentaar op leverde, maar hebben wij je die vissen van harte gegund en petje afgenomen voor een schitterende prestatie.

@Johan
Foto´s verbrand en vangsten verwijderd uit uw palmares

Grtz Toon
derek harrison
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-02-2004 21:40

01-02-2006 22:14

Wat een teleurstelling om al die negatieve berichten te moeten lezen over de vangst van zo'n mooie vis. Ik vind het zo triest dat het in de huidige karpervisserij zo ver heeft moeten komen dat we elkaar niets, maar dan ook niets meer gunnen. Zijn alle karpers die gevangen worden op het KK (net zo goed verwarmd) dan ook van mindere waarde? En wat betreft illegaliteit, zo lang was het nu ook weer niet geleden, dat nachtvissen in Belgie helemaal illegaal was, dus niet kletsen!!

Wie zijn jullie dan wel om zo te reageren op een geweldige prestatie. Pure klasse. Het getuigt gewoon van een groot doorzettingsvermogen als je ook in de moeilijke maanden doorgaat. Pieter Avond is gewoon een karpervisser in hart en nieren en iemand die ook voor anderen altijd klaarstaat. Probeer het hem maar na te doen, zou ik zeggen. Dat is een stuk moeilijker dan lullen achter je pc.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-02-2006 22:22

Ik vind het een beetje moeilijk, heb nu een tijdje dit topic gevolgt en moet tot de conclusie komen dat ik er eigenlijk geen mening over kan geven, maar doe het lekker tog.

Ik ken de hele situatie aldaar niet. Laten we eerlijk wezen, waarom mag daar dan wel niet gevist worden? Is dit door toedoen van de mens, maw. mag je daar niet vissen omdat het een bedrijven terrein is oid? Ik snap niet wat daar dan zo illegaal aan is? Laten we alles nou op een rijtje zetten, wanneer zit je nou echt helemaal legaal te vissen? Ik kan het me bijna niet meer herinneren..

Al met al, 35 kg is echt een Monster van een vis met hoofdletter M. Ik hoop het ooit ook een keer in m'n handen te mogen hebben en de foto als trofee uitvergroot boven m'n bed te kunnen hangen!
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 01-02-2006 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-02-2006 22:25

Ik wens de vanger veel proficiat toe, van harte gegund! :wink:

En wat bepaalde berichten betreft: Ik vraag me af of die personen zelf al-
les volgens het wetboekje doen!? Ik niet... :wink: 8)

groetjes Benny
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 22:31

Derrek,

Het gaat me niet om Pieter (ik ken hem zelfs niet), maar de manier hoe dat het er aan toegaat waardat hij gevangen is. Ik kan het weten.
Lees m'n reactie maar op het andere record van die Duitser, ik gun bijna iedereen zijn vis.

Anton,

Foto's zijn niet verbrand. Zijn wel NOOIT verschenen. Maar wel uit het logboek geschrapt.

En nu stop ik ermee.

Pieter ne welgemeende dikke proficiat.
behandel ze goed!!!!!
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

01-02-2006 22:48

Derek, Anton,
Als je de situatie ter plekke niet kent, dan weet je toch niet hoe het er daar aan toegaat. En er is toch NIEMAND die de vis niet gunt aan Pieter. Er zijn er hier een aantal die heel selectief lezen geloof ik. Ik zou zeggen, zet je oogkleppen maar af en LEES eens hoe er daar gevist wordt (zie berichten johan Habex). Dat er daar niet gevist mag worden, dat zou mij eerlijk gezegd ook helemaal niet tegenhouden om er toch te vissen. Ik heb in het verleden meer illegaal dan legaal gevist. Ik ga er gewoon niet vissen omdat elke vis die ik daar zou vangen mij geen voldoening zou geven omdat je daar in de winter gewoon vrij makkelijk dikke vissen vangt. Ook de manier van vissen en het feit dat je de vissen ter plaatse niet kan zakken vind ik verre van ideaal. Maar het is ieder zijn eigen keuze om daar al dan niet te vissen en dat heeft niets te maken met het feit of je iemand anders zijn vissen al dan niet gunt. Ik gun iedereen zijn vissen of je het nu gelooft of niet.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 23:12

Johan
Zullen we op het Rainbowlake gaan? daar kunnen we het nog beter!

Als je bedoeld dat ik op zo'n water vis moet ik je toch echt teleur stellen Johan. Je wilt niet weten hoeveel gratis weken ik krijg aangeboden om te komen vissen op een betaalwater. Ik doe het niet omdat ik mijn vissen op mijn thuiswater wil vangen of op een groot meer in Frankrijk. Ondanks dat het voor mij niet slecht zou uitkomen (met PB Products) om maandelijks een echt zware vis te publiceren. Het is nu eenmaal niet mijn ding. Ik moet gewoon heel veel werk verzetten om een twintig kilo vis te vangen en na al die jaren van volharding is het mij dit jaar uiteindelijk gelukt om er twee te vangen. Ik woon nu eenmaal in een regio waar de vissen niet zo zwaar zijn als bij jullie, maar om daar te kunnen vissen hoef ik maar twee uur te rijden. Ook dat doe ik niet niet want ik wil gewoon prettig kunnen vissen en gelukkig doe ik dat hier. Als je dus bedoelde dat ik de weg zou kiezen van de minste weerstand had je het mis!

Gr Piet
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

01-02-2006 23:30

komaan he zeg, we moeten content zijn.
3 jaar geleden mocht je nergens nachtvissen in openbaar Vlaanderen, hoeveel Covers van magazines moet ik bovenhalen van mastadonten van vissen die toen werden gevangen doo bekende en minder bekende vissers, toen juichte iedereen het toe.
Het werd zelfs in boeken geschreven, en die verkochten als zoete broodjes En nu zo?????????

Jammer.
Als dat nu Pieter, piereke of polleke is, het blijft een mooie vis van openbaar water.
Wie niet waagt blijft maagd.
grtz peeke
Greets Gino
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

01-02-2006 23:48

Als je bedoeld dat ik op zo'n water vis moet ik je toch echt teleur stellen Johan. Je wilt niet weten hoeveel gratis weken ik krijg aangeboden om te komen vissen op een betaalwater. Ik doe het niet omdat ik mijn vissen op mijn thuiswater wil vangen of op een groot meer in Frankrijk


Had jij niet eens een diareeks gegeven over het vissen op een betaalwater??? Meen mij daar toch wat van te herinneren...

Indien dit niet het geval was dan mijn excuses hiervoor.


Even terug naar de topic, ik wil pieter een dikke proficiat wensen met deze vis, maar volgens mij zou zijn voldoening inderdaad nog hoger hebben gelegen als hij op meer legale wijze zou zijn gevangen. Ik ken de situatie en de manier van vissen er ook en keur het zeker niet goed. Zoals het er daar aan toe gaat kan om het even welke peppie deze vis vangen. Hij moet er alleen maar gaan zitten... Het is en blijft een mooie vis die op natuurlijk water is groot geworden, maar de manier waarop hij werd gevangen vind ik volledig respectloos... Ik zou er toch wel gemengde gevoelens aan over houden...


Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-02-2006 00:51

Een wijze jonge man schreef onlangs op dit board....aannames zouden verboden moeten zijn!.

Het zou evengoed kunnen zijn dat deze meneer zijn kanjer gevangen heeft al vissen vanuit een boot...ik bedoel maar :wink:
gr
HB
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-02-2006 08:07

Ik heb een dubbel gevoel.

Ik doe en deed zeker alles wat verboden was. Meer en meer wordt ik ook voorzichtiger.

Maar zeker op de bekende belgische wateren is de situatie iets anders dan in nederland.


Afbeelding

Zonder iets van de vangst af te willen doen. Sterker, heeft er neits mee te maken voor mij. Gaat er om dat ik de reactie van Brecht ergens wel begrijp.

@Mitsz,

Ik vis ook gewoon door hoor, maar da's makelijk vang nix.

MVG

Klaas
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2006 08:57

Peter
Die lezing waar jij het over hebt ging inderdaad over een BTW. Dat water was van een vriend van mij en ik heb daar twee keer drie dagen gevist om de sfeer te proeven. Ik heb dat ook altijd in mijn schrijven over BTW vermeld, en daar nooit moeilijk over gedaan. Als je ergens een mening over uit (diverse keren in de bladen) moet je wel weten waar je over praat. Ik heb na die ervaring dan ook nooit meer gevist op welk BTW dan ook. En ik heb wat aanbiedingen gehad hoor! Die lezing liet zien hoe het toe kan gaan op een goed beheerd water dat juist door dat goede beheer nu niet meer bestaat. (Ik geloof dat het inmiddels weer opgestart is met een andere eigenaar.)

Ik vang liever een twintigponder op een groot open water dan een vijftiger op een BTW. Dat is de mening die ik altijd naar buiten heb gebracht.
Dus je kunt wel een steek geven maar dat maakt mij niet uit hoor! Ik heb niets te verbergen! Alles is bij mij openbaar maar ik vraag mij af wat dit te maken heeft met deze vangst?
Gr Piet
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-02-2006 09:11

Sorry hoor, maar het begind een klein beetje kinderachtig te worden hier in deze topic.

Diegene die geen waarde aan deze vangst hechten ivm de vangstplaats mogen dat wel degelijk doen.
Heb geen van alle ook maar horen zeggen dat ze hem deze vis niet gunde, het ging hun om de waarde in HUN ogen.

Vervolgens valt het hele board over hun heen omdat ze die mening hebben.
Diegene die nu vol verontwaardiging roepen dat dit niet kan zijn wel tegen een dikke vis op een betaalwater ( moet toegeven dat ik daar ook toe behoor ).
Ook dit is hun goed recht.

Maar leg me nu eens uit waarom de anti betaalwater mensen wel recht hebben op hun mening en diegene die tegen de vangst plek van die mega schup ( is toch heel wat anders dan iemand een vis niet gunnen ) dit recht niet hebben.

Ergens word er het een en ander uit zijn verband getrokken.

Heb de topic nog eens over gelezen en kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier en daar niet goed gelezen word.

Heb dit al eens eerder gezegd maar ook toen luisterde niemand :cry:

Gooi deze topic op slot en open een nieuwe waar het heen en weer gegooi van verwijten achter blijft.

Het is en blijft namelijk een uitzonderlijke zware vis die het niet verdiend ( ook de vanger niet die trouwens tot nu toe helemaal nog geen record geclaimt heeft bij mijn weten ) om in zo'n topic te verschijnen.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

02-02-2006 09:25

Als je ergens een mening over uit (diverse keren in de bladen) moet je wel weten waar je over praat. Ik heb na die ervaring dan ook nooit meer gevist op welk BTW dan ook.


Hallo Piet,

Eigenlijk was niet echt als een steek bedoeld. ( Ik had dit antwoord van jouw eigenlijk een beetje verwacht...) Hetgeen je hier nu zelf neerschrijft over het vissen op btw komt helemaal overeen met hetgeen wij proberen duidelijk te maken, maar het lijkt erop dat het gros onder ons het niet wil verduidelijkt hebben. Het enige dat telt is die recordvis. De manier waarop hij werd gevangen dwingt bij mij niet echt respect af. De meesten op dit op dit forum hebben de situatie ter plaatset nog nooit gezien en weten er dus helemaal niks van af en toch hebben ze er allemaal een eigen mening over en worden degene die de situatie uit de doeken doen bekeken als de boosdoeners en de jaloersen. Dit heeft niks meer met jaloezie te maken.

Ik vang liever een twintigponder op een groot open water dan een vijftiger op een BTW


Ook dit is net hetzelfde bij ons Piet, de vis werd op een plaats gevangen in de buurt van verwarmd water, nl net aan de uitgang waar het water word geloost. Het is daar in de winter niet te doen wat voor vis er daar rond zwemt. En ze vangen is mits aangepast materiaal helemaal geen kunst... Als je nog eens in Belgie komt dan zullen we je de desbetreffende stek eens laten zien, en ik ben dan benieuwd of je er dan nog dezelfde mening over nahoud...

Het is inderdaad een mega bak van een vis die het record meer dan waard is en het geeft alleen maar aan tot wat er op de kanalen kan verwacht worden.

Mvg

Peter

ps: Piet, no hard feelings he ! :wink: