Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

01-02-2006 19:13

Jaap de Bliek schreef:Shame on you Brecht,!!!!!!!!!!

Dat de eerst komende 100 runs spontaan mogen stoppen bij je!!!

Hoe is het nu toch mogelijk waarom wordt nu altijd alles in het negatieve getrokken.

Jaloezie???

Grrrrrrrr.





Ik word er stil aan een beetje moedeloos van




Brecht heeft wel gelijk! Het doet goed de ronde en uit goeie bronnen :-?
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

01-02-2006 19:20

Jaap de Bliek schreef:Shame on you Brecht,!!!!!!!!!!

Dat de eerst komende 100 runs spontaan mogen stoppen bij je!!!

Hoe is het nu toch mogelijk waarom wordt nu altijd alles in het negatieve getrokken.

Jaloezie???

Grrrrrrrr.

Ik word er stil aan een beetje moedeloos van


Weet jij waar de vis gevangen is Jaap?

Van jaloezie is er echt geen sprake hoor, ik gun iedereen zijn vissen, dat zal iedereen die mij kent beamen.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

01-02-2006 19:23

Brecht ik begin net als Jaap wel erg aan je te twijfelen... volgens mij ben je mega jaloers en ken je de situatie totaal niet!
En ja ik weet waar ik over praat.
En ja jou fabeltje van opgestapelt liggen.. come on zeg.. als je wist waarover je sprak wist je wel dat het anders is..
Laatst gewijzigd door Bertil Wielink op 01-02-2006 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 19:23

ooooooho wat zijn we weer heilig!! een paar jaar geleden mocht je nergens in Belgie nachtvissen en toen werden er ook grote vissen gevangen. Ook niet tellen? dan blijven er maar weinig vissen over voor diverse grote namen in Belgie. Ook in Frankrijk vissen er veel in de nacht op wateren waar dat niet mag, niet tellen dus! kom op de enige vissen die niet tellen (voor mij) zijn opgekweekte en door en door voorgevoerde vissen uit een betaalput van een paar hectare. Wat Pieter heeft gedaan is gewoon anders als de rest en heeft voor mij heel veel waarde. Ik wou dat ik die vis had gevangen!!
Jaren geleden en minstens 30 kilo lichter klom ik in Amsterdam over alle hekken van warmwater lozingen om dan met een temperatuur van -12 vissen van 10 pond te vangen. Nogmaals ik wou dat er in mijn omgeving ergens zo een vis zwom op open water bij een lozing dan ging ik meteen aan de lijn en klom weer over alle obstakels. Ik ben niet heilig en vind iets pas niet kunnen als de veiligheid van de vissen in gevaar komt!
Nogmaals diep respect voor Pieter.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-02-2006 19:26

Ik ken de situatie daar ter plekke niet, maar als buitenstaander rijst bij mij dan de vragen ;

Als je een vis vangt tijdens illegaal nachtvissen telt 'ie niet omdat 'ie op illegale wijze is gevangen ??? :-?
Als je een vis vangt aan je derde illegale hengel etc ?
Als je een vis vangt aan illegaal levend aas ? ( voor de roofvissers dan hé )
etc etc...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-02-2006 19:27

Oeps,
ik zie dat er al een tweetal berichten van dezelfde strekking staan terwijl ik driftig aan het typen was !
CarpeR Diem
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2006 19:27

Sorry door mijn verontwaardiging nog wat vergeten.
Op welk stuk de vis ook gevangen mag zijn!! Doe het hem maar na!
Gr Piet
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

01-02-2006 19:31

Inderdaad,

Van hieruit alleen maar respect voor de visser in kwestie. Op welke manier de vis ook gevangen is, iemand die zoveel voor zijn sport over heeft verdient zo, n vis gewoon.

Misschien maakt dat ook wel het verschil tussen wel en niet vangen, op sommige wateren moet je die extreme stappen soms maken, of het nu wel of niet mag!!! Ja ik weet het, zoiets mag je niet publiekelijk schrijven maar er zullen heel, heel veel mensen zijn zichzelf hierin herkennen.

Nogmaals proficiat

Amen,

Martin
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 19:36

Jaap,

Ik begrijp je reactie. Je kent me ook al wat langer en ik gun zeker ieder z'n vis.

Maar als je weet wat je daar op een paar nachtjes kan vangen dan zakt je broek af,....nu zal je ook wel weten wat ik bedoel.

Ik heb er zelf ook gevist en ik schaam me ervoor. Ik ben er toen zeker niet mee naar buiten gekomen met wat ik daar gevangen had, gewoon uit schaamte....en ik kan je verzekeren dat het heel wat was en ook heel grote vissen.
Daarentegen zijn er toen ook nog een paar hoogewaardeerde karpervissers met hun vangsten van daar naar buiten getreden.
Proficiat voor die mannen.


Daar kan zelfs een BTW niet tegenop wat je daar aan grote vissen kan vangen.

Groetjes
behandel ze goed!!!!!
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

01-02-2006 19:41

Begrijp mij niet verkeerd eh mensen. Ik gun hem deze vis echt wel, maar voor mij heeft een vangst op die stek gewoon geen waarde. Dat is mijn persoonlijke mening.

En het kan heel goed zijn dat Pieter een visser is die heel veel moeite doet voor zijn visserij. Maar dat staat volgens mij volledig los van dit gegeven.

De plek waar de vis gevangen is, ligt nauwelijks 20 km van mijn woonplaats. Ik kan er makkelijk elke nacht gaan vissen als ik wil. Maar ik doe het niet omdat ik daar niet WIL vissen.
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

01-02-2006 19:45

Ik denk dat Piet de spijker op zijn kop slaat.

Meer woorden ga ik er maar niet meer aan vuil maken

Greetzz
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 19:48

Jaap,

Wat jij voor je vis hebt moeten doen Chapeau(m'n hoed af)

Ik begrijp ook Pieter, dat hij er zelf nog niet mee naar buiten gekomen is vanwege de reacties die hij zal krijgen.
behandel ze goed!!!!!
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 20:12

Half karpervissend Nederland vist wel een keer illegaal en nu gaan er een paar moraalridders vertellen dat deze vis niet telt. Ik kan bijna niet geloven dat ik dit lees. Ik ben het volledig met Jaap en Piet eens. Die mensen die nu negatief commentaar hebben zitten waarschijnlijk lekker thuis voor de warme kachel terwijl Pieter nog een nachtje doet bij een paar graden vorst. Gefeliciteerd Pieter, laat diegenen die je het kennelijk niet gunnen maar lekker kletsen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-02-2006 20:17

Volgens mij moet ik de Tomos maar eens goed voltanken en wat zuiderlijker mijn geluk gaan zoeken. WAT EEN VANGST !!!

Gefeliciteerd!

Groet,
Stefan
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 20:23

Nog even voor de duidelijkheid;
ik zie deze vis dan ook als het echte wereldrecord. Groot geworden op natuurlijk voedsel en niet op anabolen voor de hedendaagse karper ( hetgeen wel het geval is op een aantal van die zogenaamd prachtige betaalputten).
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

01-02-2006 20:25

Koen Koops schreef:Half karpervissend Nederland vist wel een keer illegaal en nu gaan er een paar moraalridders vertellen dat deze vis niet telt. Ik kan bijna niet geloven dat ik dit lees. Ik ben het volledig met Jaap en Piet eens. Die mensen die nu negatief commentaar hebben zitten waarschijnlijk lekker thuis voor de warme kachel terwijl Pieter nog een nachtje doet bij een paar graden vorst. Gefeliciteerd Pieter, laat diegenen die je het kennelijk niet gunnen maar lekker kletsen

Waarom zou die vis niet tellen? Ik zeg toch gewoon dat de vangst van die vis op die stek geen waarde heeft voor mij.

Maar als Pieter een goed gevoel heeft bij die vangst, dan is het toch goed. En ik gun hem de vis van harte.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 20:26

Wat maakt het uit hoe, wanneer, waarmee, waar en door wie.
Zo'n vis gun ik iedereen.

Gefeliciteerd!!

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-02-2006 20:28

Doe maar niet Steef, dikke kans dat die Tomos je weer ergens laat staan, ver lopen jongen in zo'n kou.

Maar aangezien ik niet de kwaadste ben kun je als jouw Tomos onderweg de geest geeft altijd bellen.

Kan ik tenminste nog eens lachen :lol:
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

01-02-2006 20:43

Dit is werkelijk niet te geloven!
Volledig eens met Jaap, Piet en de anderen.
Komaan zeg we doen allemaal toch wel eens iets wat niet helemaal kan, maar voor mij blijft het een supervangst van iemand die deze vis meer dan verdiend heeft. En de rest is jaloezie en dat is mijn mening.

Straks telt verdorrie mijn pb ook niet meer omdat ik toevallig net iets te hard naar mijn stek gereden ben!!!

Laten we als niet BTW fanaten juist heel blij zijn dat dit soort vissen voor iedereen te vangen zijn en dat er soms iets meer moeite voor gedaan moet worden so be it.

Soms vraag ik me af wat er van het karpervissen terecht moet komen.

Grtz Toon
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-02-2006 20:52

Tja,

Idd niet een van de bekende drie en niet op het verwachte stuk, maar wat zuidelijker op het verwarmde stuk. Zou het een van de VK vissen zijn geweest was het een echte topprestatie geweest, nu toch iets meer een dubbel gevoel. Een echte belgische topper, natuurlijk zo groot geworden (wat hebben die AK schubs toch een potentie!!), maar ik ken de situatie terplekke zoals Johan al aangeeft. Natuurlijk heb je hem dan nog niet gevangen, maar het maakt de wintervisserij wel wat gemakkelijker... Niet te min gaat het er uiteindelijk om wat de voldoening is voor Pieter en hoe hoog zijn vangst waardeert, want we kunnen allemaal slap lullen, wij hebben hem iig niet gevangen... Ach, ik probeer hem wel in NL te vangen!! :wink: Waarschijnlijk ook tijdens het (il)legaal nachtvissen, dus dan telt hij ook niet! 8)
mvg

Bart van den Hurk
Habex Johan
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-06-2004 17:09
Locatie: Diepenbeek- Belgie

01-02-2006 21:01

Ok dan,

Als jullie dat goedkeuren mij goed.

Ik ben heel benieuwd naar de foto's, want de vissen worden er met de wagen versleept als je overdag een foto wil maken. Ik bedoel daar niet mee dat ze verdwijnen hé.

Als jullie die praktijken goedkeuren aan die warmwaterlozing, dat er een hele winter lang met onze topvissen rondgereden wordt. Goed bezig mannen.

Proficiat jongens

Ik dacht dat jullie daar tegenstanders van waren??????? Zie BTW.
Ik schaam me er nog enorm waar ik toen aan heb deelgenomen.

Piet, moest jij toen ook met je vissen rondrijden???????
behandel ze goed!!!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-02-2006 21:06

Even voor de duidelijkheid mensen,

Brecht zegt dat de vis geen waarde voor HEM heeft omdat hij "illegaal" gevangen is.
Naar mijn menig zijn goed recht.

Als wij het recht hebben om aan een betaalwater vis geen waarde te hangen dan heeft Brecht wel degelijk recht om geen waarde te hechten aan deze vangst.

Iedereen roept nu maar dat Brecht hem de vis misgund, verre van dat geloof ik, hij gund hem die vis wel, hecht er ZELF geen waarde aan ivm de vangstplaats.
Denk dat hier een een en ander uit zijn verband word getrokken.


Zo en nu een dikke proficiat van mij voor zulk een voor Pieter.
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 21:07

Pieter, ik zou de eerst volgende keer dat je dit record weer verbetert ( niet onwaarschijnlijk) gewoon zeggen dat je hem in je tuinvijver gevangen hebt misschien blijven de reacties dan gewoon zuiver en je vangst zonder smet
Laatst gewijzigd door Koen Koops op 02-02-2006 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
rob willemse
Berichten: 125
Lid geworden op: 14-02-2003 01:00

01-02-2006 21:13

Johan,
Ondanks dat ik noch de visser noch het water ken denk ik dat ik net als heel veel andere nu wel zeer nieuwsgierig ben naar de manier waarop deze vis gevangen is.... :roll:
Laat is horen....
gr
rob
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

01-02-2006 21:13

Waar blijven die reacties?
Laatst gewijzigd door Koen Koops op 02-02-2006 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.