Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

20-01-2007 11:49

Hans-Peter van Ee schreef:
André en Gerrit

Dat jullie een karper met geweld uit zijn natuurlijke element trekken, dat is niet mijn pakkie aan.
Ik dril een vis met beleid en inzicht, pas wanneer de vis op zijn/haar zij gaat is deze klaar om geland te worden.
Voor mij staat het welzijn van de vis voorop, en stem daar mijn dril en de materialen die ik gebruik op af.
Een beetje meer respect voor de karper lijkt mij wel gepast.

HPE


Peter,wat ben jij toch een held in het op jouw manier van interpreteren van wat een ander bedoelt. Ik denk dat jij best weet hoe ik dat met dat woord 'geweld' bedoel,maar jij moet dat natuurlijk even uit verband trekken op de zo voor jou gebruikelijke manier.

Natuurlijk staat het welzijn van de karper voorop,maar je vist er nog steeds op,en nog steeds moet een karper gedrild worden. Je weet goed wat ik bedoel.

Maar,je moet zoals hier al vaker te lezen is geweest toch weer het laatste woord op jouw manier hebben om jouw 'evangelie' uit te dragen.
Je zal het allemaal best goed bedoelen,maar ik denk dat je zo zelf toch wel langzamerhand wel in de gaten zel hebben dat er zich gruwlijk veel mensen aan beginnen te ergeren op wat voor manier dit gebeurd.

Jouw wil is wet,jij heb het laatste woord,altijd.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-01-2007 12:21

André

Het gaat hier toch niet om mij.
En ik lees ook nergens dat mijn wil wet is.
Dit is een discussie-board en neem gewoon een standpunt in, en daar zal ik niet gauw van afwijken.
Toon mijn ongelijk maar aan.

Of wil jij beweren dat er geen karpers beschadigd raken of sterven door het toedoen van karpervissers ??
En in mijn ogen is dat niet nodig.
Visje haken, visje landen, visje wegen en visje op de foto kan allemaal uitgevoerd worden binnen twee minuten, zonder dat de vis iets hoeft te overkomen.

met vissende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

20-01-2007 12:50

Peter,ik ben er nog steed van overtuigt dat jij weet hoe ik dat met het woordje 'geweld' bedoelde,en hoe jij het vervolgens uit verband trok door het woordt 'jullie' te gebruiken die dus een karper met geweld drillen.

Jij bent heel erg begaan met het lot van karpers,begrijp ik,ik zelf ook.
Maar hoe je het ook went of keert,we vissen er wel op,en ook jij beschadigt een karper telken weer als je hem de vrijheid uit die natuurlijke omgeving ontneemt door hem met 'geweld' uit die omgeving te halen. Immers,als ze aan de haak hangen zwemmen ze bij mij tenminste niet vanzelf het net in.

En zoals ik al zei,je zal het allemaal wel goed bedoelen,maar trek geen dingen uit het veband die een ander zegt om je eigen gelijk te kunnen halen. En over karper die dood zijn gegaan,je wil niet weten wat ik in die 24 jaar dat ik op karper vis allemaal heb zien gebeuren,het is nooit goed te praten.
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

20-01-2007 13:34

ben je echt met het lot begaan stop je gewoon met vissen haal je ze ook niet uit hun omgeving en kan je ze niet beschadigen.
blijf je toch vissen zoals ik dan behandel je ze met respect
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

20-01-2007 18:46

hans-peter als ik jou zo hoor dan zal ik als ik jou was gewoon stoppen met vissen,, want dat gelul met dat rustig drillen dat het dan verantwoord is is natuurlijk gelul. Elke keer dat een vis gehaakt wordt is niet bevordelijk voor de vis. Dus als je de karper niet wil schaden dan moet je helemaal niet vissen denk ik dan. En ik hoop dat ik het fout heb,maar zo als jij hier aanwezig bent op het board lijk je wel een heel zuur persoon
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

20-01-2007 19:34

Remko Berendsen schreef:hans-peter als ik jou zo hoor dan zal ik als ik jou was gewoon stoppen met vissen,, want dat gelul met dat rustig drillen dat het dan verantwoord is is natuurlijk gelul. Elke keer dat een vis gehaakt wordt is niet bevordelijk voor de vis. Dus als je de karper niet wil schaden dan moet je helemaal niet vissen denk ik dan. En ik hoop dat ik het fout heb,maar zo als jij hier aanwezig bent op het board lijk je wel een heel zuur persoon



tja dat vermoede ik ook al :cry:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

20-01-2007 20:29

Nee hoor, hij is niet zuur maar hij geniet ervan dan mensen happen!!!
Even doorzeuren en termen als jullie gebruiken.
Hij houdt de discussie op zijn manier levendig. En ja hij heeft gelijk in bepaalde zaken, er lopen genoeg malloten rond die niet aan de welzijn van de karpers denken. En ja daar horen ook de bekende vissers bij. Maar ik denk dat we minder op HPE moeten gaan reageren want volgens mij zit hij met regelmaat lachend en met een strakke plasser achter dit board.

Laten we hem wat minder voer geven, we geven hem vanaf nu gewoon weg altijd gelijk en zijn het eens met zijn stellingen. En klaar is kees einde oeverloos gelul van onze warmhartige samaritaan.

Tjuus
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

22-01-2007 14:50

Andre

Jij hebt gelijk, ik heb het woord 'geweld' absoluut uit zijn verband getrokken.
Men zou als lezer en beginnende karpervisser wel eens een verkeerde indruk kunnen krijgen, van hoe men een karper drilt, en in het net laat belanden.
Geweld op deze manier, vind ik niet passen in de belevingswereld van een karpervisser.
Dat jij met de allerbeste bedoelingen aan de waterkant zit, daar twijfel ik ook geen moment aan.

Ik beschudldig jouw of iemand anders ook nergens van.
Het probleem is echter, dat het gedrag van slechts één onwelwillende, het verpest voor de rest.
En juist de ervaren karpervissers hebben in deze, eigenlijk een voorbeeld-functie.

Hier in de regio mag men op bijna geen enkel water nachtvissen.
Er is op zich niets mis mee, om ergens een nachtje te vissen, waar het eigenlijk niet mag.
Het goede voorbeeld geven is het echter niet.

Remko en Robert

Zuur, is niet het juiste woord.
Wat ik wel af en toe voel is, schaamte.

In de belevingswereld van de karpervisser is het toch maar moeilijk te verteren, dat op sommige wateren de karper een circus-artiest is verworden.
Kennen jullie dat kunstje van de KK-Leder aan het Unster ?? :lol: :lol:

Tom

Lachen, strakke plasser, happen en mijn gelijk staan buiten deze topic.
Deze topic ging over de vangst van een record-vis.
Absoluut schitterend om te beleven voor de vanger in kwestie.
Dat verschillende collega-vissers hem daarmee feliciteren, daar kan ik mee leven.
Het schijnst echter nog steeds afgunst op te wekken, want menigeen bericht over de randverschijnselen aan het kanaal.
Aangezien deze topic over een hele grote vis gaat, is het toch echt oppassen, met WAT men zegt.
Anders wordt het een bedreiging voor de karpervisserij :lol: :lol: :lol:

met hengelende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

22-01-2007 19:26

Nou HPE ik vind het best zo te lange discussie wat mij betreft ik ga maar weer eens .....vissen en hoop er toch weer 1 te vangen waarna ik hem met respect terug zet :lol:
het woord Cassien zegt toch genoeg
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

27-01-2007 11:10

En Robert....nog succes gehad aan de waterkant ??

met blankende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

27-01-2007 17:01

nee helaas de piepers waren verdacht stil :cry:

maar goed ik geniet ook van de rust hoor .
het woord Cassien zegt toch genoeg
Plaats reactie