Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

03-02-2006 11:04

Nen dikke proficiat aan de vanger!!


Wist niet dat er zoveel moeilijke mensen waren,en jaloerse,niet te doen!!!



paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-02-2006 13:11

proficiat aan de vanger, simple as that!
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

04-02-2006 14:22

Van mij ook mijn felicitaties aan de vanger. Verder voor wie vis je nu, voor een ander of voor jezelf. Dus wat dat betreft kun je zoiets beter maar niet delen met anderen, somige vissers weten je altijd weer de stront in te trappen. Wat nou een illigale vangst, de meeste van ons vissen ook illigaal s'nachts... Het is gewoon een kanjer van een vis en toevallig een nieuw rekord...
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

06-02-2006 12:06

Gefeliciteerd hoor pieter!! Echt een megabak!

Ik heb maar 1 ding nog te zeggen hier:

Als afgunst branden zou, dan......
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Alben Zantinge
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-11-2005 10:59

06-02-2006 13:08

Te pas en te onpas je mening geven hoort niet. Wandelende conflictmodellen hebben misschien gelijk maar krijgen het nimmer. We hebben allemaal boter op onze kop in deze slangekuil. Afgunst of niet, er zijn van die momenten dat je gewoon je kritische snater even moet houden.

Dit is zo'n moment.

Toon RESPECT

Kippevel bij deze vangst van open water. Pieter van mij kratje Jupiler
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

06-02-2006 13:39

Ik zal ook eens proberen.
ZIJN ER FOTO'S ?????

Grote discussie over een vis waar geen foto's van zijn?
(is een vraag, geen feit > zie vraagteken)
En soms...... is er karper
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

06-02-2006 16:29

beetje jammer de vele negatieve reacties weer op dit board. Ik vindt dat Bart van den Hurk wel gelijk heeft. De vanger zlef is de enige die kan bepalen wat de vis voor hem van waarde heeft.

Als ik voor mezelf spreek en ik wist waar ik zo'n vis kon vangen ging ik er op zeker vissen. Het blijft een openbaar water. Altijd beter als een vis van een kunstmatig betaalwaterbestand.

Bij de negatieve reacties zet ik een hoop vraagtekens. Iedereen heeft in zijn visserij weleens iets gedaan wat inderdaad niet 100% is toegestaan. Maar mensen die nu gaan liggen roepen dat de vis niet moet tellen vind ik wel erg kort door de bocht.

Voor de vanger. Van Harte. Jalours, ja dat ben ik. Ik had hem liever zelf gevangen maar het is echt een top prestatie hoe en waar hij ook gevangen is op OPENBAAR WATER
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-02-2006 18:56

toch ff een kantekening Patrick, het is dus juist geen openbaar water :lol: ( althans geen openbaar water waar je mag vissen )
Daar is de commotie ook over, wel even lezen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-02-2006 20:19

Wil...ik denk dat patrick meer boedoelde te zeggen, geen betaalwater :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-02-2006 21:07

Ik ken de omstandigheden ter plaatse niet, ga dus geen oordeel vellen over de waarde van deze vangst.

Als er daadwerkelijk praktijken als vissen met de auto naar een andere plek brengen om te fotograferen en met 60 ponds fireline de vis tussen betonnen palen door slepen zijn uitgehaald zet dit zeer zeker een dikke stempel op de vangst en is deze wat mij betreft een stuk minder interessant.
Nogmaals, ik weet niet of dit is gebeurd!

Dat de vis op een "illegale plek" is gevangen doet wat mij betreft minder ter zake, het gaat mij meer om het welzijn van zo'n gigant.

Wel weet ik dat een vis van 35kilo zondermeer gigantisch is, leuk om je jaar mee te beginnen.

Is de vis dus op een fatsoenlijke manier gevangen en behandeld (waar ik vanuit ga) een dikke proficiat voor de vanger.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
peter andrae

07-02-2006 03:38

... bla.

groeten peter.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-02-2006 08:06

Hulde aan de visser! Wat een droomvis zeg. :P
Wat ik me wel afvraag is hoeveel mensen straks het kanaal gaan aandoen. Zullen ze in België niet leuk gaan vinden als straks er weer een horde aan (ned) gelukszoekers neer strijken aan het kanaal. Maar goed als ze zien met wat voor water ze te maken hebben zullen ze weer snel afdruipen. Wellicht laten ze het Kemp nu met rust en gaan ze het ergens anders zoeken :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-02-2006 15:06

Alex Poot schreef:Wellicht laten ze het Kemp nu met rust en gaan ze het ergens anders zoeken :lol:


Maak je maar geen illusies Alex. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

07-02-2006 15:34

Eus Molewijk schreef:Ik ken de omstandigheden ter plaatse niet, ga dus geen oordeel vellen over de waarde van deze vangst.

Als er daadwerkelijk praktijken als vissen met de auto naar een andere plek brengen om te fotograferen en met 60 ponds fireline de vis tussen betonnen palen door slepen zijn uitgehaald zet dit zeer zeker een dikke stempel op de vangst en is deze wat mij betreft een stuk minder interessant.
Nogmaals, ik weet niet of dit is gebeurd!

Dat de vis op een "illegale plek" is gevangen doet wat mij betreft minder ter zake, het gaat mij meer om het welzijn van zo'n gigant.

Wel weet ik dat een vis van 35kilo zondermeer gigantisch is, leuk om je jaar mee te beginnen.

Is de vis dus op een fatsoenlijke manier gevangen en behandeld (waar ik vanuit ga) een dikke proficiat voor de vanger.


En zo is het gevoel bij mij ook...behalve;
Wel weet ik dat een vis van 35kilo zonder meer gigantisch is = Wel lijkt mij dat een vis van 35kilo zonder meer gigantisch is. :-?

Heeft de vanger de vis versleept (naar 'n legale plek) en daar ook zijn hengels weer neergezet (voor de foto) of heeft hij de vis daar echt gevangen?> Er zijn kennelijk getuigen nodig om aan te geven met welk scenario/ omstandigheden we te maken hebben & hoe deze vis gevangen is.

Als de visser zijn illegale ding doet onder het zicht van bv. sluiswachters.. dan moeten we rekening houden met het aanscherpen van regels....en dat is op zijn minst voor de welwillende (lokals).. en goeie onder ons vaak minder gunstig.
en da's weer gunstig....over een paar jaar :wink:

een dikke proficiat voor de vanger...
Mogen de kilo's je om de oren vliegen....
bel! :oops:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

08-02-2006 14:06

Heeft de vanger de vis versleept (naar 'n legale plek) en daar ook zijn hengels weer neergezet (voor de foto) of heeft hij de vis daar echt gevangen?>
Rob[/quote]

Je mag er zeker van zijn dat Pieter in zijn auto geslapen heeft naast zijn hengels. Op de beurs in Zwolle werd dit duidelijk bevestigd door verschillende personen. En deze mensen gaan er echt niet om liegen hoor!!! Snap trouwens niet waarom iedereen zo'n drama maakt. Dit word op het board gezet om hem te feliciteren en ze beginnen hem dadelijk af te breken zonder dat er bewijzen zijn!! Niet dat Pieter dit ooit zal lezen, want denk niet dat hij op een forum komt, aangezien hij zijn eigen visserij beleeft zo'n 5 nachten per week!!!

Er zal natuurlijk altijd wel gezever komen als er een record verbroken word. Ofwel illegaal gevangen, ofwel van betaalwater of ..... . Trouwens, iedereen had toch ook respect voor Phill Cottenier, maar in die tijd mochten er ook nog geen nachten gedraaid worden op het KK. Bedoel gewoon maar dat er altijd kritiek zal komen. Misschien omdat het karperleventje bestaat uit jaloezie qua vangsten?

Iedereen uiteraard zijn eigen mening.



grtz
ronald de groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-02-2006 14:55
Locatie: schagen

08-02-2006 15:07

goedenmiddag iedereen.waarom waarom word er altijd zon probleem gemaakt als dit?gelukkig heeft niemand ooit gevist waar dat niet mocht of kan!!toch??wij hebben allemaal een gezamelijke hobby en kunnen nog veel van elkaar leren maar door dit soort achtelijke reacties dat iemand zijn vis heeft gevangen op een"'verboden'' plek kan ik niet bij.GUN IEMAND ZIJN VIS MENSEN!!!pieter hulde voor jou en alle mensen die serieus met hun hobby bezig zijn!!en laten we eens over wat andere dingen zeiken dan op iemand die een supervangst heeft gehad wat dacht je van troep achterlaten welzijn voor de vissen maar jammer genoeg hoor je daar over nooit iemand!!dus laten we blij zijn dat onze landen zulke mooie karpers herbergen!!met vriendelijke groet ronald de groot.
gun mekaar ieder ze vis.
Michiel Martijn
Berichten: 95
Lid geworden op: 28-02-2005 11:43

08-02-2006 18:48

Toppie Pieter,

Good Angling !
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-02-2006 20:37

Michiel,

Zou hij met poziloc hebben gevist? 8)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Danny van der Linden
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-03-2005 17:47
Locatie: Kinrooi(Belgie)

09-02-2006 11:17

Brecht Gielen schreef:Ik heb juist bevestiging gekregen uit een betrouwbare bron dat de schub gevangen is op illegale wijze, op een gedeelte van het kanaal waar er niet gevist mag worden en waar de vis in de winter massaal ligt. Als dit echt waar is, dan heeft de visser in kwestie er niet veel moeite voor moeten doen hoor. Dan zou de vangst 0,0 waarde hebben voor mij. :shock:



Jammer zo'n reactie. Als je zo gaat redeneren dat hij op illegale wijze is gevangen.
Dan zullen er weinig van de belgische topkarpervissers overblijven die records hebben neergezet.Laten we maar geen namen noemen.
En pieter gefelicteerd met je topvangst van 35,4 kilo

Gr Danny
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

09-02-2006 15:30

Alle info die ik weet over De vangst & vanger komt van dit topic!
Ik hoop dat er goed gelezen wordt maar voor alle zekerheid....
Ik ken de omstandigheden ter plaatsen niet, ga dus geen oordeel vellen over de waarde van deze vangst.

Het zou mij een dikke boilieworst wezen of iemand naast de pot pist!
3, 4 of 5 hengels op momenten en/of stekken waar dat niet mag is niet De kwestie!


Als je minder legale target jacht doordacht en succesvol verloopt / afloopt dan kan ik er vaak wel om lachen, van genieten en Respect voor opbrengen.
Belangrijke factoren zijn hierbij;
* Veiligheid karper
* Belangen andere Vissers
* Uitstraling binnen / buiten de hengelsport.
Na het topic geheel gelezen te hebben kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat enkele boarders (m.n. locals, Johan, Brecht , Dennis, vissers die de omstandigheden beter kennen dan de meeste onder ons ) suggereren dat de vangst op een gevaarlijke illegale stek tot stand is gekomen.
Ik lees op dit topic geen feitelijke bevestiging noch ontkenning van deze suggestie! Iedereen heeft het van horen zeggen maar waar zijn de originele bronnen, getuigen / feiten??? die de vraagtekens wegnemen? Waar blijft de waarheid?
Kwestie van geduld!?
Je mag er zeker van zijn dat Pieter in zijn auto geslapen heeft naast zijn hengels. Op de beurs in Zwolle werd dit duidelijk bevestigd door verschillende personen...Kristof [/quote] is te mager....en een drama wordt het niet....

Des te beter je je illegale praktijken low profile uitoefend hoe minder shit en hoe langer je en de rest ermee door kan gaan. Low profile betekent niet acties om het nog mooier te maken dan het is. Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij de visser de vis naar een ander deel verplaatst of langer in de zak laat zitten voor foto's "bij legale omstandigheden". Dat er bij deze praktijken kapitale vissen gesneuveld zijn weten we ook en dat is het mij ook niet waard.

Is de vis dus op een fatsoenlijke manier gevangen en behandeld (waar ik nog wel vanuit ga, voordeel van de twijfel die wellicht onterecht gezaaid is door collega boarders en / of slechte lezers ) Nogmaals; een dikke proficiat voor de vanger.
mvg,
Rob
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

09-02-2006 15:43

Bertil Wielink schreef:Langzaam begint het in het karperwereldje door te dringen dat er wederom een nieuw wereldrecord schubkarper is gevangen.

Niet de bekende Duitse schub van het putje maar een echte wereld topper uit openbaar water!

Het betreft een schubkarper met het ongelofelijke gewicht van 35 kg 400.
Dit nieuwe wereldrecord werd deze maal gevangen in België op 26 Januari 2006 door Pieter Avonds.


Bertil


26 Januari 2006.....
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=

Weer één :wink:
mvg,
Rob
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

09-02-2006 19:38

Tja westenwind en regen zijn nou eenmaal inherent aan Nederland en Belgie. Het is nogal wiedes dat veel grote vissen tijdens dit weertype worden gevangen, omdat dit weertype het meeste voorkomt.

Veel te makkelijk dus om dit als een bewijs van de stelling te poneren.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

10-02-2006 09:19

Sorry Christian....De titel van de topic (link) zet je op het verkeerde been..en ik kan me voorstellen dat je niet het geheel (opnieuw) gelezen heb. Maar kijk goed! In deze link zijn veel meer meningen te lezen dan die van de aanhangers van westen wind en/ of regen.

Vangst-registratie..is een tool die je kan gebruiken om er wat grip op te krijgen en dit is voor mij wel leuk en soms leerzaam. En éh "Weer één :wink: " relativeert toch voldoende?

Ik heb alweer teveel getypt :o
Groet,
Rob
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

11-02-2006 17:03

...en ze leefden nog lang en gelukkig.
EINDE DISCUSSIE

:wink:
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 17:17

Werd eens tijd !
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Plaats reactie