Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

02-02-2006 19:35

Werkelijk geweldig ! Wát een mega-vis moet dat geweest zijn...

Op wat voor manier je zo'n vis ook vangt; het is het avontuur dat je de rest van je leven bijblijft. Als je een verhalend persoon bent heb je i.i.g. een bijzonder verhaal te delen in het amusementszaal van het verpleeghuis!

Een ieder heeft persoonlijke motieven om op karpers te vissen en op wat voor manier. Iedereen heeft een eigen beleving. En ik kan me voorstellen dat de vangst van zo'n bak je een ongelooflijk gevoel geeft van: vissers-avontuur!

En laat het door nou om draaien... Je vist toch immers voor jezelf?

Jezelf gelukkig voelen in het avonturen (zowel succesvol als teleurstellend) die je beleeft.

Pieter, gefeliciteerd man :wink:

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

02-02-2006 19:45

Heb ik jou soms iets gevraagd? Nee toch dacht ik. Vis jij er? Weet jij hoe het eraan toe gaat? Dan moet je zwijgen.

grts

j van der beek schreef:
tom langens schreef:Je zegt dat je aan de centrale hebt gevist. Der staat toch IN HET GROOT verboden te vissen!! Mensen die zich daar mee beizghouden maken het kappot voor andere mensen die nog op die stukken vissen of in de toekomst willen gaan vissen. Denk je dat die sluiswachters stom zijn?

Voor zo een vangst breng ik echt geen begrip op, het is een prachtvis maar de manier waarop, ik zou rood staan van de schaamte.

grts


vis je nooit met 3 hengels? of buiten het seizoen om s'nachts? of weleens op een weiland waar je niet mag vissen? ga zo nog maar ff door!

maak je toch niet zo druk man! hou je commentaar lekker voor je en als je het dan toch wilt opschrijven...schrijf het thuis op de muur!
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

02-02-2006 20:04

komaan jongens, laat ieder nu het zijne... 't zou geen forum zijn, moest je je mening niet kwijt kunne, maar respecteer dan evegoed die van iemand anders..
morge gaat carp06 van start voor velen, bespreek het eens achter een pintje.. of 5 :wink:
Willem Barnas

02-02-2006 20:08

Sjongejonge...

ECHT NULKOMMANUL ZEN HIER!!!

Bah!

Ga vissen en geniet,
WB :P
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

02-02-2006 20:21

proficiat maat

heb net deze topic voor het eerst gelezen en als ik het zo wat kan volgen is Brecht deze discussie wat begonnen... Bij deze:

Brecht,

we hebben elkaar onlangs nog gesproken aan kk (toen m'n delkims overgekocht) en wat lees ik.. illegaal vissen heeft voor jou geen waarde? Waarom vis je dan illegaal op die bekende put aan het klaverblad? Zelf over gesproken en er nu wel iemand op afbreken? Uit eveneens betrouwbare bron weet ik dat het vissen daar nu ook niet zo moeilijk is en dat stuk brood waar jij over spreekt is daar ook in mum van tijd weg hoor! What's the difference?
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

02-02-2006 20:28

oepsie
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

02-02-2006 20:31

wil toch wel ff een paar dingen zeggen.

1/ goh jongens, bak van een vis, van openbaar water, prachtig gewoon dat dit kleine belgenlandje dit weer heeft kunnen presteren. Vis die ik iedereen van harte toewens.

2/ tjah, de plaats, eigenlijk zonde dat hij hem daar heeft gevangen omdat hij nu de stront over zich krijgt, zeker omdat hij wsl nu elke keer dat hij een dikke vis vangt de mensen een opmerking maken dat de vis illegaal is gevangen, ookal is deze legaal gevangen.

3/ Hij is eigenlijk wel een enorme mazzelpik
1)dat hij de vis er überhaupt heeft uitgekregen, aangezien die zich onnoemelijk veel keren kan vastzwemmen op een kleine afstand.
2) hij niet betrapt is geworden door de instanties, want dan was het een fikse boete geworden ipv een wereldrecord.
3)dat hij toch wel een van de dikste vissen die er rondzwemmen heeft weten te haken tussen al die kleinere vissen die er nog tussendoor zwemmen.

4/ dat de persoon in kwestie een stukje kan vissen betwijfel ik niet, naar wat ik heb gehoord moet het een prima visser zijn die weet waarmee hij bezig is.

5/ Heb zelf ook al paar keren iets illigaals gedaan, waar ik achteraf ook veel spijt van heb gehad. Ik denk dat iedereen wel iets op zijn kerfstok staan heeft, alleen wordt het dan niet in het groot uitgesmeerd op het internet. Dat er op het warm water gevist word is dagelijkse kost denk ik, alleen nu er een wereldrecord is gevangen is het een doodzonde geworden. Moest er nu net per toeval een vis van 12 kg hebben gebeten ipv een vis van 35kg4, dan wisten de meesten onder ons niet eens wie pieter avonds was en was er geen gezeik.

Pieter, proficiat met de vangst.

mvg

p.s. : heb zelf 2 jaar een paar km verderop gevist, van de plaats waar de vis gevangen is, ik weet wel hoe het er daar aan toe gaat.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

02-02-2006 20:32

Wat lees ik nu, en maar reacties plaatsen en dan hoor je dit amaai........
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

02-02-2006 20:35

Piet heeft het inderdaad bij het juiste eind, Pieter viste vanuit zijn auto, een stuk verwijderd van de inmiddels veel besproken stek. ER IS NIETS OP DEZE VANGST AAN TE MERKEN, PUNT UIT

Overigens een zeer leuk idee, Roelof en Jaap, ik trok er weer een beetje recht van.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2006 20:43

Koen,

Als je nu eindelijk het 'wijzig' knopje hebt gevonden om (in 2x! nota bene) je spelfouten aan te passen waarom dan niet ook je interpunctie aangepast?
Een zin eindigt nog altijd met een .

.
:lol: Esther.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-02-2006 20:46

tom langens schreef:Heb ik jou soms iets gevraagd? Nee toch dacht ik. Vis jij er? Weet jij hoe het eraan toe gaat? Dan moet je zwijgen.

grts

j van der beek schreef:
tom langens schreef:Je zegt dat je aan de centrale hebt gevist. Der staat toch IN HET GROOT verboden te vissen!! Mensen die zich daar mee beizghouden maken het kappot voor andere mensen die nog op die stukken vissen of in de toekomst willen gaan vissen. Denk je dat die sluiswachters stom zijn?

Voor zo een vangst breng ik echt geen begrip op, het is een prachtvis maar de manier waarop, ik zou rood staan van de schaamte.

grts


vis je nooit met 3 hengels? of buiten het seizoen om s'nachts? of weleens op een weiland waar je niet mag vissen? ga zo nog maar ff door!

maak je toch niet zo druk man! hou je commentaar lekker voor je en als je het dan toch wilt opschrijven...schrijf het thuis op de muur!


nee tom je hebt mij niks gevraagd maar het gaat er mij gewoon om dat je je niet zo druk moet maken! iedereen vist weleens op een manier hoe het niet mag.ik bedoel het niet zo persoonlijk tegen je maar als jij je er zo druk om kan maken?! die jongen vangt waarschijnlijk de vis van zijn leven! laat hem genieten en ga hem niet af zitten zeiken hier. die jongen zit wel aan de waterkant in de kou en doet ongelofelijk zijn best ervoor! en dan weet ik wel waarover ik praat!

en of het nou met jalouzie te maken heeft of niet? dat weet alleen jij.........
jan huygens
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-02-2004 18:20
Locatie: limburg

02-02-2006 20:50

Onderstaand artikel heb ik dus op deze site geschreven vorig jaar rond dezelfde periode.De vangst op zich is bangelijk, maar roept toch weer een deel vragen op.Als ik 't verhaal goed begrijp is die vis vlak bij de sluis gevangen waar ik werk.Mensen het wil niet doordringen hé, op deze manier maken jullie je eigen hobby kapot.Er is al een hele tijd vraag van bos en groen, naar onze dienst toe om een extra oogje in 't zeil te houden aan de warmwaterlozing.Het is gewoon een kwestie van tijd en dan zal er deftig gecontroleerd worden met zero tolerantie.Ja en dan is 't een kwestie van rechtbank, veel geld, inbeslag genomen materiaal.........En wie weet, na nog wat overlast schaffen ze 't nachtvissen ook in 't vlaams gedeelte weer af.Maar dat is toch wat jullie willen hé.




Geplaatst: 05-01-2005 17:34 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het valt me op dat zoveel nederlanders, vragen stellen over belgische wateren.Zit er in nederland niet genoeg vis, veel meer dan in Belgie, maar daar word over gezwegen wie dood.Vooral van de wateren waar dikke vis op zit .Ja het kan misschien zijn dat er in België dikkere vissen zitten, so what.Er komen zoveel nederlanders naar België dat veel lokale vissers hun eigen ding niet meer kunnen doen.Ja ja je kan een water of een stek niet claimen, bla bla bla.Het jammere is dat sommigen hun dan ook nog,niet aan de regels houden en het zo verder verpesten voor andere.Vooral die derde hengel daar hebben vele en voornamelijk nederlanders precies moeite mee.Ben sluiswachter en als ik naar mijn werk rij en er zit iemand te vissen met 3 stokken, sorry hoor, maar 8 van de 10 overtreders zijn nederlanders.Hoe komt het, ik weet het niet, maar ne uitleg van niet wisten is dikke bullshit.Ben ook niet zo te spreken over het nachtvissen, dit heeft voor een toeloop gezorgt op vele belgische wateren, neem nu maar het bekendste van België kk, je moet er nu al bijna een nummertje trekken voor een stek te vinden.Vooral op de bekende stukken.Ik gun iedereen zijn visje wel, maar door de toenemende druk op sommige belgische wateren, word het vooral moeilijker voor iedereen.Meer volk betekent meer overlast, meer achter gelaten vuil en ga zo maar door.Ja maar ik doe dat niet,nee het is altijd iemand anders geweest, maar ondertussen zijn er al een hoop klachten binnegekomen.Echt waar, verschillende mensen zijn sterk bezig, en nee het zijn niet allemaal nederlanders.Hoop eigenlijk dat het zo nog even door blijft gaan , dan zal het nachtvissen rap gedaan zijn.Mogen de instanties weeral lekker pv's opstellen, want de staat heeft veel geld nodig.Wat ik wil duidelijk maken, is dat als jullie komen vissen, hou je aan de regels.Doe normaal en respecteer de lokale vissers en regels.Informatie geven over een water is één ding, maar doe het dan persoonlijk, gooi niet alles voor iedereen te grabbel.Stel je eens voor dat jij bijvoorbeeld op een lokaal water vist, waar dikke bakken uitkomen.Een of andere snul kan zijn mond niet houden en een tijdje later kan je er zelf niet meer fatsoenlijk vissen door een toeloop van binnen- en buitenlandse vissers.Eens zien of dat jij het leuk vind.Persoonlijk ben ik ook niet vies om een beetje informatie te geven, maar dan van man tot man.Niet via 't net of pb, wil eerst weten welk vlees ik in de kuip heb.Heb zelfs ne nederlander die op mijn thuiswater kwam vissen gedetaileerde info gegeven en nog een kilootje of 25 homemade boilies.Waarom, omdat na een paar lange gesprekken, het me duidelijk was dat dit iemand was die kon zwijgen en niet persee moest lopen rondzwaaien met foto's en stekken.Wederzijs respect heren, heb ook een uitnodiging gehad voor bij jullie op een grootwater te komen vissen.Ja en daar zwemmen ook bakken rond, maar ik zwijg, kwestie van respect remember.Pieter hopelijk kunnen we dit jaar eens samen een sessie houden.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

02-02-2006 21:05

Pietje, men pb gezien ?
Weet dat je je pb-box soms niet inkijkt.
grtz peeke
Greets Gino
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

02-02-2006 21:16

Laat mij zo zeggen:

Ik wens iedereen zulke vissen toe. Prachtig dat weer zo een beer op onze kanalen rondzwemt. En pieter zal die vis ook wel verdienen zonder twijfel. Maar als het waar is dat hij precies voor de centrale is gevangen dan heb ik er toch mijn bedenkingen bij. En heren schiet mij nu niet direct af, maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk. Maar een beetje denken aan andere vissers hebben ze precies niet moest het waar zijn. Sluiswachters zien die taferelen ook niet waar?

grts
bas leegwater
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-11-2004 17:33
Locatie: noord holland

02-02-2006 21:20

Pieter,

Gefeliciteerd jongen Toppertje !!!!!!!

P.s Waar t water in de winter t warmste is, DAAR VANG JE DE VIS !!!!!!!!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2006 21:29

Gino,

Ik heb geen PB gehad?!

groet
Piet
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

02-02-2006 21:37

zijn er foto's
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

02-02-2006 21:40

Piet Vogel schreef:Gino,

Ik heb geen PB gehad?!

groet
Piet


idd, naar verkeerde gestuurd :oops:
nu wel goed.
grtz Peeke
Greets Gino
Mark Goossens
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-01-2005 21:15
Contacteer:

02-02-2006 21:40

Pieter, als je dit mocht lezen, een dikke proficiat met jouw werkelijke topvangst. Ik heb je 1 keer gesproken aan een bepaald water en wist direct dat je iemand bent die erg begaan is met zijn visserij. Op welke manier dit gebeurd is laat ik in het midden want weet er de ballen van. Iedereen zal er wel zijn eigen mening over hebben (en maar goed ook).

Wat ik wel triestig vindt, is dat er hier, net zoals op carp.be blijkbaar niemand een eigen mening mag hebben zonder dat de "vooroordeelposters" ten tonele komen. Laat iedereen in zijn waarde...

Tijdens het typen van deze post hoor ik net van men ouders dat mijn nonkel in het spoedkwartier is opgenomen, dit nog eens erbij na de hersenbloeding van mijn opa enkele weken terug ... Zal dus maar ophouden met typen en men ma en grootmoeder even gaan troosten.
Onrechtstreeks bericht naar de "zerozenners"

++ Respect ++
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

02-02-2006 22:26

Bart Voeten schreef:proficiat maat

heb net deze topic voor het eerst gelezen en als ik het zo wat kan volgen is Brecht deze discussie wat begonnen... Bij deze:

Brecht,

we hebben elkaar onlangs nog gesproken aan kk (toen m'n delkims overgekocht) en wat lees ik.. illegaal vissen heeft voor jou geen waarde? Waarom vis je dan illegaal op die bekende put aan het klaverblad? Zelf over gesproken en er nu wel iemand op afbreken? Uit eveneens betrouwbare bron weet ik dat het vissen daar nu ook niet zo moeilijk is en dat stuk brood waar jij over spreekt is daar ook in mum van tijd weg hoor! What's the difference?


Bart,

als je mijn postings allemaal nog eens leest, dan zie je dat ik NERGENS NIEMAND afbreek, op geen enkele manier. Ik zeg gewoon dat de vis voor mij geen waarde zou hebben als hij op die stek zou gevangen zijn. Een dikke vis vangen op die stek zou mij geen voldoening kunnen geven. Daar kan ik echt niks aan doen hoor, dat is een gevoel dat bij mij heerst. En ik ben een echt gevoelsmens dus kan ik dat gevoel niet onderdrukken. Het gaat er mij echt niet om dat die vis zou gevangen zijn op een plaats waar je niet mag vissen, op dat vlak heb ik mij in mijn eerste reactie misschien verkeerd uitgedrukt, sorry daarvoor. Een vangst op die stek zou mij geen voldoening geven omdat je er gemakkelijk dikke vissen vangt, dat is in het verleden al dikwijls bewezen. Dat het er moeilijk is om dikke vissen te vangen, dat fabeltje mag wel de wereld uit hoor. Johan Habex ving er op 30 uur vissen 7 dertigers, 1 veertiger en 1 vijftiger. Een vroegere vismaat van mij ving er op twee nachten 3 veertigers en 8 dertigers. En zo zijn er nog een aantal die daar supervangsten gedaan hebben, al dan niet om hun fotoboek te vullen (dat zal mij een zorg wezen, ik vis enkel voor mijn eigen, niet voor anderen). Hebben zij moeite moeten doen voor deze vissen? Naar mijn gevoel niet en daarom hecht ik ook niet veel waarde aan zulke vangsten. En dat is wat ik bedoelde, niet meer maar ook niet minder. Ik wil de vangst van Pieter helemaal niet afbreken, ik gun hem de vis van harte en ik vind het klasse dat hij hem gevangen heeft, je moet het toch maar doen. En het is een vis van openbaar water, zeker een pluspunt. Maar ik zal hem op die stek nooit vangen omdat ik er nooit zal vissen. Dat is puur een principekwestie en niet omdat het daar verboden is om te vissen. Ik wil daar absoluut geen veertigers of vijftigers vangen, dat is voor mij net hetzelfde gevoel als Piet heeft wat betreft de vangst van een dikke BTW-vis. Een dikke BTW vis wil ik trouwens ook helemaal niet vangen, ik moet er niet aan denken. Ik heb nog nooit op een BTW gevist en zal het ook nooit doen in de toekomst.

Verder kan ik je vertellen dat ik in het verleden al meer uren illegaal gevist heb dan dat ik legaal gevist heb. Daar reken ik absoluut niemand op af. Dat zou inderdaad zeer hypocriet zijn van mij, maar dat is hier NIET het geval.

Wat betreft het watertje van the real thing en de franse, we hebben het hier toen idd over gehad. En de vangst van de vissen op die put gaf mij geen voldoening, niet omdat ik er niet mocht vissen, maar omdat de vissen er zo makkelijk waren. Ik heb er maar een weekje moeten vissen. Niet echt my cup of tea, dat geef ik eerlijk toe en ik denk dat ik dat toen ook tegen jou verteld heb. Verder heb ik nergens iets vermeld over een stuk brood als ik mij goed herinner. Het verschil? Al bij al niet zoveel... enkel dat ze bij het warm water er nog wat makkelijker uitkomen. Maar daarom vang je die 35kg schub natuurlijk nog niet,dat moge duidelijk zijn.

Jaap,

ik dacht dat we een en ander uitgepraat hadden via PB, toch niet nodig om dan nog even na te trappen, of wel?

Verder hoop ik dat ik nog steeds mijn eigen gevoel mag hebben, dat ik mijn gevoelens ook mag uitdrukken als ik dit wil cq. nodig acht. Zeker als ik hierbij niemand anders schaadt en dat heb ik hier niet gedaan. Als dit niet mogelijk is om te doen, dan is het maar erg gesteld. Ik hoop dat ik een aantal zaken die uit hun verband getrokken waren, recht heb gezet.

CONCLUSIE: Pieter heeft een bak van een schub gevangen, Pieter heeft een wereldrecord schub gevangen, proficiat. Ik (en ik denk/hoop iedereen wel)gun Pieter deze vis van harte. :wink:
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

02-02-2006 22:33

Gezien de posting van koen, zou het op zijn plaats zijn dat een aantal posters misschien nu ook het lef hebben om hun excuses hier aan te bieden voor hun vooringenomen mening.

Welnee Toon das wel erg veel gevraagd..............

Jaap en Roelof, prima initiatief, klasse mannen!!

Grtz Toon
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

02-02-2006 22:38

Een oepsie is nu niet zo'n geweldige doodschop he. kom op he, start het niet opnieuw
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

02-02-2006 22:52

Anton de Rijk schreef:Gezien de posting van koen, zou het op zijn plaats zijn dat een aantal posters misschien nu ook het lef hebben om hun excuses hier aan te bieden voor hun vooringenomen mening.

Welnee Toon das wel erg veel gevraagd..............

Jaap en Roelof, prima initiatief, klasse mannen!!

Grtz Toon


Anton,

Met graagte!! Als dit werkelijk zo is, dan bied ik graag mijn excuses aan. Daar ben ik alleszins niet te beroerd voor. Maar ik zou niet weten waarom een aantal mensen eerst de vangst op die 'illegale' stek bevestigen en het werd hier door niemand ontkend en nu in één keer zou hij een eind verderop gevangen zijn.

Mvg,
Brecht
Laatst gewijzigd door Brecht Gielen op 03-02-2006 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

02-02-2006 22:52

Tja :

Als vanger moet je op vandaag gewoon je kop houden. ( is eigenlijk nooit slecht geweest)

Waar is de tijd gebleven dat iemand in zn uppie , met evt n paar vismaten kan genieten van n mooie vis.

Als je met zoiets naar buiten treed kan je wachten op bergen kritiek.

Zo zit t karpervissen van 2006 nu eenmaal in elkaar.

Dus n les voor de volgende.

Gewoon zwijgen en ze lekker in hun soep laten gaar koken.



Gr : de altijd zwijgende :wink:
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-02-2006 06:02

Beste Pieter Avonds. Via deze weg gefeliciteerd met deze unieke vangst.
Ben heel benieuwd wat er allemaal door U heen ging.
Toen U deze vis visueel in beeld kreeg. Dit moet voor U een ongekend mooie sensatie zijn. Waarbij ik me voor kan stellen dat het adrenaline effect torenhoge waarden heeft bereikt.knikkende knieen, verbijstering,verbazing,droom ik en dergelijke. Bijna niet te beschrijven gevoel denk ik.
Lijkt mij een fantastische en unieke beleving hoop dat U er nog heel lang van kunt nagenieten.


m.v.g. Bob Klumper
Pluk de dag want voor je het weet...............http://www.allesisanders.nu
Plaats reactie