Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-02-2006 09:36

Heren,

Zat van de week ook voor de warm,waterlozing te vissen...
Helaas geen 35 kilo gevangen, maar goed... Het is de enige plek waar geen ijs lag en het bloed kruipt waar het niet gaan kan...

Wat een gezeur om een vis... Met alles respect, die vis is groot geworden op eigen kracht en op natuurlijk voedsel.
Dat is toch grote klasse!!

En maar zeuren over de vangplaats... Ja, vind je het heel gek dat die vis bij het warm water is gevangen?
Als ik vis was geweest trok ik ook naar het warme gedeelte toe..

En dan wat anders: De vissen liggen er opgestapeld en jullie spreken van schande.
Maar zeg nu zelf...

Hoe vissen jullie in de paaitijd?
Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

02-02-2006 10:07

Een dikke proficiat aan de vanger, warm water of niet!
Een historische vangst want de 'Groten' van zijn troon gestoten had het niet verwacht.

Aan degenen die alle details over de stek hier op het WWW te grabbel gooien,

dat je het niet helemaal eens bent met de omstandigheden waarbij de vis gevangen is ok dat is je goed recht, maar denk toch eens na voor je dit allemaal op het net plaatst.

En dan maar zagen dat er teveel 'Ollanders' op je stuk kanaal zitten te vissen.


tja..
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

02-02-2006 10:30

Ja ik kan best wel lezen toch, net zo dat ik bekend ben met de bijzondere omstandigheden aldaar. Maar dat er in het verleden daar een aantal betreurenswaardige voorvallen hebben plaatsgevonden zegt meer iets over de vissers dan over de situatie hoor.

Wat nog meer betreurenswaardig is dat door alle heisa hier ondertussen half belgie en nederland wel zal weten waar e.e.a. plaatsvindt. Dit zal vissers aantrekken van allerlei pluimage met alle gevolgen van dien.

Zal terug rustig worden aan KK zeker.....

Grtz Toon
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

02-02-2006 10:43

Anton de Rijk schreef:Ja ik kan best wel lezen toch, net zo dat ik bekend ben met de bijzondere omstandigheden aldaar. Maar dat er in het verleden daar een aantal betreurenswaardige voorvallen hebben plaatsgevonden zegt meer iets over de vissers dan over de situatie hoor.

Wat nog meer betreurenswaardig is dat door alle heisa hier ondertussen half belgie en nederland wel zal weten waar e.e.a. plaatsvindt. Dit zal vissers aantrekken van allerlei pluimage met alle gevolgen van dien.

Zal terug rustig worden aan KK zeker.....

Grtz Toon


Anton,

Dan zullen ze in de winter toch allemaal op dezelfde 20 meter moeten gaan vissen en aangezien er een sluis pal in het zicht ligt, zal de drukte niet onopgemerkt blijven en zal de controle er terug strenger gaan worden met alle gevolgen van dien. De mensen die 100 meter verder gaan zitten, die vangen toch niets. En als het terug warmer wordt, dan zit de vis op het open kanaal en daar mag iedereen ze proberen te vangen, hahaha. Begin er maar aan. Dat is pas echt hard vissen op open kanaal, niet verwonderlijk dat die beren er in de warmere periodes niet of nauwelijks uitkomen.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-02-2006 10:57

Anton de Rijk schreef:@ Bart
Gelukkig hadden wij geen dubbel gevoel bij jouw vangsten op een limburgs watertje waar anderen commentaar op leverde, maar hebben wij je die vissen van harte gegund en petje afgenomen voor een schitterende prestatie.Grtz Toon


Precies Anton, in hoeverre ben je bereidt te gaan voor het vangen van een vis, that's the question (dat is het dubbele gevoel waar ik op doel)??. Voor de een moet dat precies volgens de wet, de volgende neemt het nachtvissen niet te nauw en ook ik hou me zeker niet aan alle regeltjes. Daar zijn sommigen het niet mee eens, de ander begrijpt de gemotiveerde standpunten.

Ik veroordeel ook niemand, maar dat had je (mits goed gelezen) al begrepen, ikzelf zou alleen niet dergelijke praktijken uit gaan halen voor het vangen van vis. Het is namelijk niet de plaats waar de vis gevangen is (warm water of niet), maar wel de manier van vissen die je daar "moet" beoefenen om je vissen te kunnen vangen! Maar zoals ik al zei, alleen de vanger kan voor zichzelf de waarde van een dergelijke vangst bepalen, toch?
mvg

Bart van den Hurk
Willem Barnas

02-02-2006 11:18

Ha,

En allemaal bij de gratie van het desbetreffende kanaal... Dat beseft men dan weer niet. Vis zwemt daar, je moet er ver voor gaan, doe je dat goed en netjes en gaat het beestje heel weer terug, dan ben je een fijne vent vind ik. Dat het beestje dan toevallig ruim 35 kilogram weegt, da's mooi voor het idee en de boeken, maar zegt nog het meest over het slag vissen en de potentie die er tussen zit. Veel vis, veel schubs, harde omstandigheden, bergen vreten en enkele vissen met DE genen...
Paaien de vissen ook succesvol op dit water? Zo ja, tja, dan rollen de beste genen voor dat water in combinatie met de beste genen voor een gigant er vanzelf uit en dan moet je er alleen maar gaan vissen. Dat heeft Pieter gedaan, op zijn manier en ik vind het prachtig!

Bertil, was het Pieter zijn idee om het op het board te zetten?

Troost u met de gedachte dat er nog duizenden hectares open water haast onbevist zijn en dat deze vangst dat weer even laat zien. Piet, voor mij ook liever een verwilderde, nooit gevangen dertiger dan een panische, opgejaagde, vetzuchtige, paranoïde prijsvis uit het bedrijfswater van de lokale geldwolf. Lang leve het echte vissen, stout of niet.

Mijn eerste posting krijgt me toch een lading........... :oops:

Vang ze,
WB :wink:
Laatst gewijzigd door Willem Barnas op 02-02-2006 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2006 11:30

Bart
Maar hoe kun je nu weten of Pieter überhaupt wel op zo'n dat gevaarlijke manier heeft zitten vissen? Volgens mijn bron was dat helemaal niet zo. Hij heeft zijn foto's gezien en zegt dat hij zijn hengels op de achtergrond had zien staan vlak bij zijn auto. Dan is hij zeker met auto en al over een hek heen geklommen! Dat is wat ik ervan weet! Hij weet ook zeker dat als Pieter weet dat de kans op verspelen heel groot is, hij er dan ook niet gaat vissen.
Maar goed ik vind het nu wel mooi geweest iedereen heeft zijn eigen standpunt en we komen op deze manier van communiceren toch niet nader tot elkaar. Het is alleen maar jammer voor die jongen die normaal nooit iets van zijn overigens fenomenale vangsten de afgelopen jaren bekend maakt. En ik denk dat hij dat ook zeker nu nooit meer zal doen.

Peter en Johan natuurlijk no hard feelings! maar ik heb nooit beweerd dat ik roomser dan de Paus ben. Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat ik niet kies voor de weg met de minste weerstand door mijn naam op te bouwen op een BTW. Dat laat ik aan anderen over. Waar ik ook geen moeite mee heb hoor, maar die moeten dan niet afgeven op een ander zijn manier van vissen.
Gr Piet
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 02-02-2006 19:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

02-02-2006 11:32

Beste Brecht,

Ik heb geen enkele intentie om op betreffende stek te vissen, ik doe mijn ding op mijn manier op die wateren waar ik dat wil. Ik geloof je op je woord dat het vissen op het kanaal hard is.

Bart
zie mijn opmerking zuiver om zaken te relativeren. Iedereen mag een mening hebben, maar mag nooit een reden zijn om daar iets of iemand op te veroordelen. Te vaak vervalt beoordelen zijnde een mening over iets hebben in veroordelen en dat is zo jammer.
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

02-02-2006 11:34

Kinderen toch 8)

Er is genoeg miserie in de wereld dat we hier moeten gaan lullen over een vis
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-02-2006 11:45

Piet Vogel schreef:Bart
Maar hoe kun je nu weten of Pieter überhaupt wel op zo'n dat gevaarlijke manier heeft zitten vissen? Gr Piet


Kijk daar doel ik op Piet, dat weet ik dus niet en vandaar dat ik ook nog steeds pieter de vangst van harte gun en hem nogmaals van harte feliciteer met zijn vangst. Is de geschetste manier van vissen niet het geval dan heb ik 100% waardering voor Pieter, zijn vangst en doorzettingsvermogen. Is dit wel het geval dan zou ik in iedergeval zo nooit vissen, dat is het gewoon niet waard. Maar ik geloof je op jouw woord hoor, ik hoop het ook!! Want goed ken ik Pieter niet, maar hij lijkt me wel een jongen die net als ik ook grenzen stelt aan wat toelaatbaar is om een vis te vangen. De stek heb ik namelijk geen enkel probleem mee, zou "het risico" zelf ook "durven" nemen. Het is de geschetste beschreven manier van vissen die er (vroeger iig door enkele (bekende) karpervissers werd)/(wordt) toegepast dat mij te ver gaat...
mvg

Bart van den Hurk
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

02-02-2006 14:17

Het is al een moeilijke discussie omdat mensen (die er vlakbij wonen of er ooit geweest zijn) weten hoe deze manier van vissen danwel kan zijn en het gros hier niets vanaf weet .. ik ook dus. Niet dat het de bedoeling is dit op het board te zetten, lijkt mij ook zeer onverstandig, al ben ik wel zeer nieuwsgierig ;).
Als je er maar vertrouwen in hebt.
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

02-02-2006 15:06

MARIJN HAM,

Als je zon dingen bij ons komt lappen blijf dan alstublieft over de grens. Je maakt het vissen er voor ons niet beter op hoor. Wij zullen daar in de toekomst de dupe van worden door daar in het open te gaan zitten.

grts
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-02-2006 15:16

TOMMIE,

Verklaar je nader!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-02-2006 15:20

.......
Laatst gewijzigd door michel Tja op 27-03-2006 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

02-02-2006 15:43

Je zegt dat je aan de centrale hebt gevist. Der staat toch IN HET GROOT verboden te vissen!! Mensen die zich daar mee beizghouden maken het kappot voor andere mensen die nog op die stukken vissen of in de toekomst willen gaan vissen. Denk je dat die sluiswachters stom zijn?

Voor zo een vangst breng ik echt geen begrip op, het is een prachtvis maar de manier waarop, ik zou rood staan van de schaamte.

grts
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-02-2006 15:48

Tom,

Denk je echt dat ik eventjes vanuit Heerhugowaard naar Belgie rijdt een nachtje te apkken bij die centrale..??

Er zijn meer warmwatercentrales te vinden waar je in de winter kan vissen.
En ik heb er ook 1 op een kilometer of 50 ;)

Misschien heb ik daar wekl gevist.
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

02-02-2006 16:22

Jammer dat er zo gereageerd wordt door een aantal mensen. Lijkt me niet nodig om een negatief beeld te schetsen van zo'n wereld vangst

Helaas zat ik gisteravond te vissen en zodoende kan ik nu pas een bijdrage geven.

Gisteren avond was Pieter bij me aan het Kempisch (met foto's), wat een bak zeg. Niet normaal hoe goed je die mega bak vast hebt, klasse. De foto's met rechtopstaande rugvin (weth dream), zijn nog een schitterend extra vleugje...

Helaas, ben ik gelijk klaar met een aantal mensen met hun negatieve reacties. Sommige van de tegenhangers vissen zelf op betaalwateren en dan over deze vangst gaan zeuren??? Ach ieder zijn meug.....

Trouwens jullie willen niet weten hoeveel grote vissen ik op een niet voor 200% procent legale manier gavangen heb en in de komende jaren nog ga vangen....

Tellen ze daarom ook niet soms....

Pieter, Keep up the good work (ook weer niet te goed he) :wink:
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

02-02-2006 17:18

Arjen daar gaat het toch niet om. Iedereen heeft wel vissen gevangen die niet 100% legaal zijn. Maar dit overtreft alles vind ik persoonlijk. En dan er ook nog mee na buiten komen dat vind ik niet kunnen. Dat je die vissen vangt ok, daar heb ik niks op tegen, iedereen doet wat hij wilt natuurlijk maarja voor de meesten gesponserden is dit zo he :) . Moeten moeten moeten. Ik moet er in ieder geval niks van weten.
grts
Jan Verlijsdonk
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-01-2005 16:40
Locatie: Deurne

02-02-2006 17:44

En dan maakt het helemaal niks meer uit of 1 van die matrozen Elmer heet of niet....
Ik dis vissen niet, 1 overstroming-en vissen voelen zich de koningen in onze woningen, als dijken doorbreken de meeste mensen bezweken zijn deze beesten nog altijd in leven..

uit Opgezwolle - Beestenboel
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

02-02-2006 18:11

Conclusie 1: Vang je een nieuw WR, hou je bek dicht, scheelt een hoop gezeik.
Conclusie 2: om vis te vangen moet je daar vissen waar ze zitten (goed bekeken pieter)
Conclusie 3: als je elke vis die niet 100% volgens alle regeltjes gevangen is niet 'accepteert', schrijf dan minimaal 50 % van de vangsten in nederland maar af.

Pieter, petje af. van harte gefeliciteerd met je fantastische vangst
groetjes Da Fox
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

02-02-2006 18:13

Met krullende tenen lees ik deze topic.

Ik ben gewoon kompleet verbijsterd over het feit dat er een 70 ponder is gevangen. Mijn eerste gedachten gingen uit naar een gemanipuleerde kutvis op de schoot van een beroemdheid die zijn ziel en zaligheid verloochend aan de makkelijke cijfers.

Gelukkig bleek het anders te zijn. De vis kwam zelfs uit België…En de vanger was niemand minder dan een ‘doodgewone’ maar o zo sympathiek Belg zonder ook maar enige vorm van allures. Iemand die er zoveel voor over heeft en dat al zo’n tijd doet als Pieter is ook zonder een wereldrecord een topvisser. HIJ zal op zijn minst WEL over enig relativering vermogen beschikken.

Een record vis die gevangen is op doorzettingsvermogen is tegenwoordig ( helaas ) erg zeldzaam. Vijf keer naar Rainbow is geen doorzettingsvermogen heren, dan keer je je sessie om in een zakenreis. Ik ben blij, o zo blij dat er zo af en toe eens een melding komt waaruit ik geloof uit put, waar ik de kracht uithaal om het ook maar telkens te proberen.

Bedankt Pieter, een vis vangen die godverdomme net zo zwaar is als ik!

Fascinerend!!!

Groeten,

Kwintje
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-02-2006 19:02

gefeliciteerd kerel! en vooral de manier waarop! super gewoon,

leuk om te horen dat het nu een vis betreft die niet overgezet is maar een echte kanaal reus! al die verhalen over dat volgepropte putje ergens onderaan een mooie regenboog word je ook niet goed van!

deze vangst is gewoon een droom voor elke visser om op zo'n machtig water zo'n mooie vis te vangen!

nogmaals gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
eric vanderhoeven
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-02-2006 19:04
Locatie: limburg
Contacteer:

02-02-2006 19:10

ik denk dat jullie allemaal jaloers zijn en ik vindt dat DIKKE KAK

jonge ik gun hem je van harte en ik niet alleen ok nog nederlanders die je dat gunnen
peter linssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-12-2005 14:47
Locatie: landgraaf

02-02-2006 19:22

[quote="eric vanderhoeven"]ik denk dat jullie allemaal jaloers zijn en ik vindt dat DIKKE KAK

jonge ik gun hem je van harte en ik niet alleen ok nog nederlanders die je dat gunnen[/quote

hallo allemaal erik moet je gelijk geven is dikke kak
ik gun hem ook die vis en we gaan er allemaal voor
voor een dikke vis te vangen
hier van een nederlander die ook in belgie vist maar niks zegt
over vangsten en met fotos gooit
mvg peter
ps hoop dat je nog dikkere vissen vangt
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-02-2006 19:24

tom langens schreef:Je zegt dat je aan de centrale hebt gevist. Der staat toch IN HET GROOT verboden te vissen!! Mensen die zich daar mee beizghouden maken het kappot voor andere mensen die nog op die stukken vissen of in de toekomst willen gaan vissen. Denk je dat die sluiswachters stom zijn?

Voor zo een vangst breng ik echt geen begrip op, het is een prachtvis maar de manier waarop, ik zou rood staan van de schaamte.

grts


vis je nooit met 3 hengels? of buiten het seizoen om s'nachts? of weleens op een weiland waar je niet mag vissen? ga zo nog maar ff door!

maak je toch niet zo druk man! hou je commentaar lekker voor je en als je het dan toch wilt opschrijven...schrijf het thuis op de muur!