KK

Plaats reactie
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

03-12-2006 19:15

:oops:
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-12-2006 21:22

Frank van Amerongen schreef:
Kan IEMAND me uitleggen wát de charme van dit water nou daadwerkelijk is?


Daar ben ik inderdaad ook wel eens benieuwd naar. In mijn ogen een verre van bijzonder water, maar het wordt wel helemaal platgevist. Wat is dan de specifieke aantrekkingskracht van een dergelijk water ?
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

03-12-2006 21:31

zeg jij het maar
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

03-12-2006 22:19

KK… Die verdomde twee letters… KK. Bij het lezen of horen van die twee gekke letters zit ik er al met mijn gedachte, op een emmer te staren naar het ontstaan van damp. Even waan ik mij in gedachten terug in februari dit jaar.

Het is dinsdag en zoals zo vaak beginnen de twijfels al op het werk. “Zal ik vannacht, zal ik niet vannacht, zal ik, zal ik niet” IK GA. Want, wie niet waagt is een PRUTSER.
En daar zit ik dan, dinsdagavond, in opening van de schuifdeur. Twee hengels voor mijn neus. In gedachte verzonken naar hoe het er onder water uit zal zien.

Ik lig al een goed uur in bedenk ik me. En hoe! De linkerhengel ligt op een keiharde plaat van een paar vierkante meter die omringt is door veel zachtere zooi, midden in de vaargeul. Ideaal stekkie dat. Heb er al verschillende mooie vissen vanaf mogen vangen. De rechter hengel ligt vlak onder de kant 40 mtr rechts van mij. Ook hier is de bodem iets harder dan de rest.
Gevoerd is er ook, op de linker boilie of 20 en de rechter iets meer.

De tweede nacht dat ik t dit jaar probeer. De eerste was helaas een blank, maar ja het is het KK he.. Mooi excuus bedenk ik me. Hoeveel er hier wel niet blanken… Haha geweldig excuus. Niet voor mij weggelegd. Ik wil vangen, kk of niet….
Ik heb er inmiddels een nacht of 15 opzitten hier, en tot nu toe een visje of 10 kunnen vangen. Waaronder 2 dikke. Mijn excuus ? Geluk… hahaha. Ik ben maar een zeeuwse boer die wat karpers probeert te vangen op een veel te klein kanaaltje met veel te dikke vissen.

Ondertussen vliegt de natte sneeuw tegen de grond en wordt het tijd om lekker warm in de zak te kruipen. Morgen loopt mijn wekker weer om 5 uur af en moet er gewerkt worden. Overigens wel 125 km rijden he mannen… enkele reis….
Het is al 20.30 uur en mocht ik er nog een keer uit moeten…

Piep… piepp… op links. “krijg nou wat”! Ik ros de deur open en spring naar buiten. Gris links uit de steun en… hangen… Eigenlijk verwacht ik brasem. Helaas, karper!!
Brr tering kou. Snel die knol afdrillen. De dril verloopt prima en in het licht van de fabriek van 8/9 doemt een behoorlijke schub op uit de diepte. Snel het net eronder en klaar. Nu nog de kade op. Helaas…. Dat wordt met een poot op de rand in het water. Ik ben inmiddels al warm hoor, dus dat kan wel lije. Ik lach me dood joh …

“k lig nog geen 2 uur te vissen”, mompel ik, terwijl ik de beer onthaak. Ff wegen want dat wil ik wel eens weten. “Ik denk 20+”, zeg ik tegen de weger.
“Jahoor, lompe boer”zegt ie terug… Whahahahhahaha dikkert nr 3 !!!

Het is inmiddels 9 uur en na wat geklooi met m’n batterijen die het koud hadden kon de geweldige vis weer zwemmen. Ik ben zeiknat en koud, maar tegelijkertijd loeiheet.
Snel smijt ik wat hengels en steunen achter in de bus terwijl de radio metellica met “am i evil” uitschreeuwd. En ik weet t… t is zo… ik ben echt slecht..

Voordat ik wegrij zwaai ik nog ff naar die drie jongens aan de overkant 75 mtr links van mij. Die willen ook slecht zijn bedenk ik me…..

Afbeelding




xxx E.O.
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-12-2006 11:55

Leuk stukkie E.O... Met een geweldige vis :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

04-12-2006 15:11

top, kerel :wink:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-12-2006 18:31

Dus waar het in het kort op neerkomt: de aantrekkingskracht van het KK zit hem in het feit dat er zware vissen zwemmen ?
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

04-12-2006 18:43

Niels Schouten schreef:Dus waar het in het kort op neerkomt: de aantrekkingskracht van het KK zit hem in het feit dat er zware vissen zwemmen ?


Dit is onderandere een van de redenen dat ik hier vis. Maar niet de specifieke, zoals jij het hier neerzet. Die dikke vissen zwemmen ook ergens anders wel. En NEE, ik zeg niet waar.

Er is meeerrrr. Oa. de zgn moelijksheidsgraad (volgens sommige dan). Misschien eerder iets met voldoening te maken ofzo. Of moet ik zeggen "zelfbevrediging" 8)

Hoe je het ook bekijkt, op mij blijft het wel een zekere aantrekkingskracht uitoefenen. Of dit ook zo geweest zou zijn na 25 nachten blank ipv wat ik nu versierd heb daar, weet ik ook niet.
Mezelf kennende zouw ik waarschijnlijk de 26ste nog gaan... Maar goed, dit is voor ieder verschillend.

xxx E.O.
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-12-2006 19:18

ËÉJOOOO!

Leuk antwoord, ook al bedoelde ik dat niet direct. Maar het geeft prima je gevoel weer bij dit water.

Heb jij tijdens de keren dat je er ben geweest geen last gehad van de hutjemutje visserij of beter gezegd de "Aaah gezellig, kom naast me zitten"- visserij, zoals deze bij mij over het KK bekend is.

Wellicht kwam mijn vraag wat shockerend over. Het leek misschien of ik uit was op antwoorden als "Dikke vissen" etc. Maar dit is verre van dat. Het bestand, waar ik weet van heb (hoogstens 20% van wat er daadwerkelijk rondzwemt) is natuurlijk bizar.


Ben toch nog verder benieuwd naar andere reacties, of zij het 'beter doen als anderen' gevoel zoals bijvoorbeeld dat van Edwin ook hebben?


Weesch Gegroetjest,

Frank
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

04-12-2006 21:02

Heey Dannis en Piet (boot) hahaha,

Heeey kerel het broodje van vrijdag was wel beetje bagger, maar ja het was wel een goede bodem voor de biertjes die volgde!!

Niets meer jongens, das zuur, maar ja bij mij was het ook niet veel beter met de k*t brasems...... :evil:

We zien elkaar snel.




ps. en Vlekkie ook weer boven water jongen??
Of was het een niet al te zwaar weekend voor je? :lol:

Groeten van Gorp.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

04-12-2006 21:14

Oeps vergeten, die "Hollandse Belg" zit weer eens de hele week aan het kanaal!

Je heb ook altijd mensen die het goed hebben....

Vlek: Vang ze ouwe reus...

En tot zaterdag op de VBK meeting.

Gr. v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

04-12-2006 22:05

Mensen,

Niets aan dat kk, blijf er weg 8) 8)

Sommigen komen er echt ook alleen maar om de goeie stekken bezet te houden zonder wat te vangen. :lol: Wel sportief van jullie hoor Piet en Dannis, beetje solidair zijn met de rest :wink: :D

over de charme van het vissen op kk....
Er zijn wateren waar je grotere karpers kunt vangen dan op kk
Er zijn wateren waar je (veel) meer karper kunt vangen dan op kk
Er zijn wateren waar je veel mooier en rustiger kunt vissen dan op kk

Maar het vangen van elke kk karper is en blijft voor mij een mooi moment of die vis nu 3 of 30 kg weegt en dat al 20 jaar lang!!

Grtz Toon
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

04-12-2006 22:13

Frank van Amerongen schreef:ËÉJOOOO!

Leuk antwoord, ook al bedoelde ik dat niet direct. Maar het geeft prima je gevoel weer bij dit water.

Heb jij tijdens de keren dat je er ben geweest geen last gehad van de hutjemutje visserij of beter gezegd de "Aaah gezellig, kom naast me zitten"- visserij, zoals deze bij mij over het KK bekend is.

Wellicht kwam mijn vraag wat shockerend over. Het leek misschien of ik uit was op antwoorden als "Dikke vissen" etc. Maar dit is verre van dat. Het bestand, waar ik weet van heb (hoogstens 20% van wat er daadwerkelijk rondzwemt) is natuurlijk bizar.


Ben toch nog verder benieuwd naar andere reacties, of zij het 'beter doen als anderen' gevoel zoals bijvoorbeeld dat van Edwin ook hebben?


Weesch Gegroetjest,

Frank


Tja, het is er wel eens wat druk. Maar zoals ik al aangaf, viste ik toendertijd alleen echt korte nachtjes. Dat wil zeggen van 20.00 uur s'avonds tot 05.00 uur in de ochtend. Tijd voor gezellig "hutje-mutje-drinken-we-er-nog-een-en-doen-we-daarna-een-dutje" heb je dan niet.

Het enige dat je kan doen is hopen dat er niemand op de plaatsen zit waar jij graag zit.

Je vraag kwam net zo shockerend over als toen ik je voor de eerste x in levende lijve zag, dus had al zoiets verwacht. 8)

Maar het is wat ik net al aangaf in een eerdere post. Ook een beetje de uitdaging aangaan en proberen voldoening te krijgen.

xxx E.O.
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

05-12-2006 09:29

Edwin met kerst aanwezig ?
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-12-2006 13:45

Frank van Amerongen schreef:Heren,

Ik blijf me verwonderen om de KK vissers.
Kan IEMAND me uitleggen wát de charme van dit water nou daadwerkelijk is?

En kom nu niet aan met "Ja wilde er ooit eens gevist hebben voor de nostalgie..."

Zeg nooit nooit, maar mijn visserij is verre van dat. Hutje mutje en lekker gezellig.
Als ik dan eens gezelligheid wil, duik ik wel in de kroeg. Ben niet het type "Aaaah gezellig!!" :-)

Ben érg benieuwd naar de reacties, uiteraard probeer ik nu geen mensen tegen de schenen te schoppen, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie daar die visserij beleven.....

Salut (jaja, toch nog wát belgisch...)

Frank


eerlijk gezegt... ik weet nog niet zeker waarom ik er vis en of ik het wel echt leuk vindt... :-?
Fuck, wat doe ik er eigenlijk....
Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

05-12-2006 15:33

Fuck, wat doe ik er eigenlijk....
Gr Vin[/quote]

Waarschijnlijk veel blanken :wink:

Pak allemaal nog maar een paar mooie rond kerst, kom misschien zelf ook nog wel een n8je die kant op.

Mvg,
Arjan van der Palen
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

05-12-2006 20:33

Ja Toon, de beste stek en niets vangen, we waren idd solidair met de andere vissers, nu jij op het stalletje zat dachten wij, ach laat die toon ook eens wat vangen daar aan KK :lol: :lol: :lol:

en ja wat is er leuk aan het KK vissen, ach ja je vind er geen reet aan of je bent er verslaafd aan.

Kan je het niet begrijpen, moet je lekker gewoon weg blijven, meer plek voor ons en blijft het misschien ook gewoon gezellig :P

Want daar ga ik tenslotte gewoon voor, natuurlijk niet om die geweldig mooie vissen te vangen (die ook natuurlijk ergens anders zitten, maar zijn dan toch geen KK vissen) , maar gewoon om te zuipen feesten en kamperen, veel goedkoper als op een camping joh ! :P :D

KK valt niet uit te leggen net niet zoals er uit valt te leggen wat er nou zou geweldig is aan sex :P

Nou Toon en Mario ik zie jullie over 1,5 week wel weer, dan gaan we nog dichter op elkaar zitten want dat is nog veeeeeel gezelliger 8)

Groetjes van Dannis die voor altijd verkocht is aan dit water :wink:
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

06-12-2006 09:17

Jan Coolen schreef:Edwin met kerst aanwezig ?


Ik weet t nog niet zeker. heb nl nog twee andere, hele goeie mogelijkheden voor die periode. oa een in Frankrijk 8)

Word dus even afwegen ;)
Jij wel aanwezig op kk ?

xxx E.O. 8)
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

06-12-2006 10:33

Ja Joery en ik zijn er zeker op 26, 27 en 28 dec

Arjan jij ook aanwezig ?
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

06-12-2006 13:35

Hey Jan,

Misschien, ligt er een beetje aan hoeveel ik nog voor school moet doen.
Anders kom ik zowiezo wel een x langs voor een bakkie .

Spreek je nog wel.

Mvg,
Arjan
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

06-12-2006 15:34

goei weer vissers :wink: ik moet werken met kerst hoor ik vandaag dus zal er niet in zitten maar genoeg andere keren :wink:
Lupack
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

06-12-2006 15:59

afhakert :wink:
pietje kraaijeveld
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-10-2006 11:55
Locatie: dordrecht

09-12-2006 19:32

nog een paar nachtjes slapen en dan ga ik weer.
En wat je aan het kk vind lig aan je zelf een uitdaging of de
besten stek te pakken krijgen.Ik weet het ook niet meer heb je
3 dagen de besten stek en dan nog niks vangen :( maar ja
het blijf trekken dat K*t Kanaal.

En mario lekker weer gehad de afgelopen dagen
tot volgende week


de groeten PB (geen piet blank meer maar piet boot :D )
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

10-12-2006 18:24

Afbeelding gaan we weer PB (piet boot) dacht dat je het nu toch al een keer zat zou zijn.

Maar gelukkig blijf je net zo een volhouder als ik, want ik durf natuurlijk niet alleen te gaan, want ik ben bang in het donker Afbeelding
hahaha daarom wil ik graag de jachthavenstek daar is het licht, jongens hou aub rekening met mij en hou de jachthaven daarom vrij Afbeelding

nou ik heb er zoiezo weer zin in en hoop dit keer wat te vangen, want is ook alweer zo een tijd geleden :evil:

Nou jongens tot volgend weekend :wink:

PS... Mario was het nog wat een weekje in de storm en regen 8)
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
pietje kraaijeveld
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-10-2006 11:55
Locatie: dordrecht

10-12-2006 18:37

Wanneer ga je die angst nou is overwinnen.
Dan hoef je niet elke keer met me mee.
Ach meeste tijd zit je toch alleen wat dan kan ik weer
aan de wandel.

groete pb