HUURWATER??.WAAR???

Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

16-09-2002 12:45

proficiat hoo je hebt 10 op 10 zageventen
Jason Hewitt
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Hoogstraten

16-09-2002 12:53

Gino
vergeet niet dat je met een hoop jaloerse hollanders te doen hebt, ge moogt ze zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren maar de reacties spreken toch wel boekdelen.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-09-2002 03:13

hee Jason, als je volgroeit bent dan mag je ooit misschien als Belg een keer je mening verkondigen. :smile: :smile: :smile: Jambers een idee?

Met Belgische groet, MB
Hans-Peter van Ee

17-09-2002 11:19

Jason

Wij Nederlanders hebben nog zoveel Vrij en 'Beschikbaar' water waar wij lekker rustig kunnen vissen.
Dat kan men in België wel vergeten, daar is elke karpervissers veroordeeld tot het vissen op circuit- of privé wateren.

Waarom ons dan betichten van Afgunst??

met in-vrijheid-vissende groet

HPE
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

17-09-2002 11:46

Waarom dan die bemoeizucht HPE? (niet persoonlijk bedoeld hoor)

MVG

Peter
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

17-09-2002 12:10

Met alle respect jongens! Ik begrijp jullie heus wel. Jullie mogen niet nachtvissen e.d.

Dus voor het nachtvissen gebonden aan prive wateren og buitenlandse wateren. Maar privatisering is gewoonweg naar mijn idee niet de oplossing.en geen eerlijke oplossing voor je collegavisser
Hans-Peter van Ee

17-09-2002 13:26

Peter

Wij Nederlanders kijken gewoon anders tegen dit soort wateren aan.
Water moet vrij toegankelijk zijn voor iedereen, zonder dat daar een flinke som geld voor op tafel moet komen.

Snappie??

met vrijbuitende groet

HPE
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

17-09-2002 16:00

Heren van het HRC,

Is het geen beter idee een HSV op te richten en dan als HSV dit water(of deze waters) te beheren? Ik bergrijp dat jullie nachtvisprobleem hiermee niet opgelost is. Maar het probleem van het kleine aantal openbare wateren in jullie omgeving pakken jullie hiermee wel direct aan.

Leon.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-09-2002 16:59

Heren, laten we wel even eerlijk zijn hé. Als wij een privewater kunnen gaan bevissen zullen we dat zeker doen. Liefst met zo weinig mogelijk andere karpervissers. Kom op zeg dat willen we allemaal.

Als ik met een paar maten een water kan huren waar we nu niet mogen vissen zouden wij het meteen doen. En dan laten we er ook niet iedereen vrij vissen. Want 1 malloot kan er al voor zorgen dat zo'n prachtig water weer gesloten wordt.

Ik vind het dus helemaal niet raar, en ik ben ook een Nederlander.

Vr.Gr.

Bertil
PS. Richard, ik kom snel op je prive water vissen.. laat die mega koi zijn borst maar vast natmaken :smile:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

17-09-2002 18:59

Ok, volgende week allemaal naar jonchery, das vanaf heden geen betaalwater meer maar een HUURwater! Go! geen probleem meer! Belachelijk! Voor beide moet je toch betalen dus was nu het verschil?
Gebruikersavatar
Rik Verslype
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-04-2002 02:00
Locatie: Oostende

17-09-2002 19:23

Op 2002-09-17 11:19, schreef Hans-Peter van Ee:
Jason

Wij Nederlanders hebben nog zoveel Vrij en 'Beschikbaar' water waar wij lekker rustig kunnen vissen.
Dat kan men in België wel vergeten, daar is elke karpervissers veroordeeld tot het vissen op circuit- of privé wateren.

Waarom ons dan betichten van Afgunst??

met in-vrijheid-vissende groet

HPE


Afgaande op diverse artikelen op het forum heb ik toch mijn bedenkingen bij het "lekker rustig vissen " .Als je "bedreigingen aan het water ,vervuiling ,stekkepezen ,diefstal " niet meetelt ,dan zwijg ik natuurlijk .

Met kritische groet ,
Rikken
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-09-2002 20:14

Jammer, jammer......

Wat heeft een betaalwater (Jonchery) te maken met een "huurwater". Weet jij wel wat een huurwater is..? Weet jij wel wat HSV'en doen? Die huren ook wateren! En ja bij sommige HSV'en is er een ledenstop! Wat is hier mis mee??

Wat is er in vredesnaam mis met een paar mensen die proberen een water te huren om hun hobby op een voor hun fijne manier te beoefenen.
Zijn al de mensen die mogen vissen op prive wateren soms nu ook al de sigaar? Er is genoeg gezeik geweest over betaalwateren er is gekankerd op syndicaatwateren en nu maar eens de mensen die op eigen of op privewateren mogen vissen een schop geven? Waarom? Leg mij dat eens uit?

Die prive eigenaren willen meestal geen hordes vissers maar ze willen soms wel een paar serieuze vissers toelaten op hun terrein voor kleine wederdiensten (gras maaien, troep opruimen e.d.) is daar wat mis mee?

Ik hoop dat iemand van jullie dat mij en de anderen duidelijk kan uitleggen!

Bertil
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-09-2002 20:30

Op 2002-09-17 11:19, schreef Hans-Peter van Ee:
Jason

Wij Nederlanders hebben nog zoveel Vrij en 'Beschikbaar' water waar wij lekker rustig kunnen vissen.
Dat kan men in België wel vergeten, daar is elke karpervissers veroordeeld tot het vissen op circuit- of privé wateren.

Ben ik dan nog dommer dan een Belg :grin: dat ik helemaal vanuit de randstad naar Belgie rij om daar te vissen?
Of ben ik gewoon een massochist(schrijf ik dat goed?) die kickt op circuitwateren?

met domme groet, Eus.


Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

17-09-2002 20:38

Ik vind het ook heel jammer dat er zulke reactie's zijn hier.Ik dacht dat de bedoeling van een forum was om mekaar wat te helpen,maar zo te zien zijn er steeds enkele die op elke topic een belachelijke laat staan een kinderlijke reactie moeten nalaten.Reageer dan NIET als een onderwerp je niet aanstaat en respecteer zo het werk van de mensen van het carpboard.
Met vriendelijke groet gino(gin)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-09-2002 21:17

Gino, als jullie een water/vijver van een particulier of bedrijf kunnen huren waar nu niet gevist mag worden is daar niks mis mee.
Dit heeft niets met een betaalwater te maken.
De eigenaar van een dergelijke vijver zal niet de bedoeling hebben dit aan een Hengelsportvereniging te verhuren (meestal omdat men daar geen grote toeloop wil hebben) anders zou dit al lang zijn gebeurd.
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

17-09-2002 21:45

Voila Aart Jij begrijpt het.Bedankt
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-09-2002 08:05

Laten we alles maar gaan privatiseren...........


Maar goed..er wordt vriendelijk gevraagd om niet meer te reageren..dus dat zal ik dan ook maar niet meer doen. Maar nog steeds heb ik geen antwoordt gekregen op mijn vraag??


Groetjes Tim
Tom Boer

18-09-2002 08:57

aart en bertil, ik ben het met jullie eens, ik snap zeikerds als die tim boelema niet. die snapt zeker niet waar deze topic over gaat. het gaat simpelweg om mensen die een water waar nu niet gevist mag worden willen huren, nou en, dat is heel gaaf en ik en al mijn maten zouden graag ook zo'n water willen. denk jij nu echt dat een prive persoon of een boer al die vissers over zijn erf wil laten lopen? nee een paar vissers is meestal goed maar rommelmakende karpervissers weren ze liever.
welke vraag van jouw wordt niet beantwoord, ik zie in deze topic geen een zinnige vraag van jouw?

groeten tom
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

18-09-2002 09:07

Beste Tim,

Om even een antwoord op je vragen te geven. Hetgeen de heren proberen is om een water onder beheer te krijgen. Een water correct beheren kost geld. Kijk maar eens naar de sportvisakte die je in Nederland moet betalen en naar de vergunningen die je in België moet kopen. Het verschil zit hem hier, de uitbaters van een betaalwater proberen zoveel mogelijk mensen op hun water te laten vissen om op die manier zoveel mogelijk geld te verdienen. Hetgeen Gino & Co (sorry, weet de namen niet meer allemaal) willen doen is heel wat anders, zij willen werken met een max aantal leden. Laten we zeggen 10. Als je dan bij regelmaat werken, visuitzettingen etc... moet doen dan kost dat geld. Dat geld word dan van die 10 leden gevraagd. Je weet trouwens nooit wat er gaat gebeuren. Deze heren zijn dan niet uit op winst, maar gewoon onkosten denken...

Hopelijk snap je nu wat de bedoeling is...

Mvg

Peter
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

18-09-2002 20:15

Gino, Gingino, Rik,

Ik denk dat ik het addertje onder het gras ondekt heb waarom er op jullie topic nogal negatief gereageerd wordt. En dat was eerlijk gezegd, in eerste instantie, ook mijn gedachte vandaar die reactie van die twaalf jarige :smile:

Ik denk namelijk dat de meeste negatieve reageerders denken dat jullie een privé vetmesterijtje willen beginnen.
Oeiiiiiiiii, staat hier nou wat vele denken maar niet durven zeggen?

Na een uitgebreid bezoek te hebben gebracht aan jullie site heb ik toch wel de indruk dat jullie serieuze karpervissers zijn met goede bedoelingen. Dat neemt echter niet weg dat de verleiding groot blijft om die vissen zo snel mogelijk zo groot mogelijk te laten worden. Daar staat weer tegenover dat, als jullie dus ook daadwerkelijk de jeugd in de karpervisserij willen betrekken om die weg wijs te maken over het hoe en waarom, kan je zoiets natuurlijk niet maken!

Ik ben intussen wel overtuigd van jullie goede bedoelingen en geloof dan ook niet dat jullie een dergelijk water gaan misbruiken!

Dus heren negatieve reageerders breng eens een bezoek aan de site van het HRC Team misschien komen jullie dan ook wel op andere gedachten.

Sportieve groeten,

Hans
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

18-09-2002 20:31

Bedankt Hans.We doen ons best om deze site zo intressant mogelijk te maken.Aangezien we ook alle drie een voltydse job hebben moeten onze site uploaden tijdens onze vrije tijd,die we ook moeten delen met onze passie:vissen.We zeggen al van het begin dat we goede bedoelingen hebben,ik dank u voor uw begrip.In het verleden heb ik al een 2-tal jaar op een camping de vissende jeugd geholpen met het karpervissen.Ik wijsde hen er op op de eerste plaats aan de karper zelf te denken.Nu ga ik regelmatig nog zelf vissen op die camping en zie ik de kinderen (12 - 14j) vissen volledig zelfstandig en karpervriendelijk.Dus mijn doel is daar bereikt.
Jason Hewitt
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Hoogstraten

19-09-2002 00:57

Vooral wil ik mij bij die lezers die de grond van mijn posting niet begrijpen, verontschuldigen, ik heb helemaal niets tegen 'hollanders' maar zoals voor zij die tussen de lijnen kunen lezen duidelijk is, richt ik mij enkel tot zij die maar wat uit hun nek kletsen over betaalwateren en wat dan ook, duidelijk gestoeld op jaloersdheid. Voor Michael Bouwman, toen ik 5 jaar was, kon ik lezen jij als 32 jarige kan dit blijkbaar nog niet, want al heeft men hier nog zo duideljk uitgelegd waarover het gaat, jij kan het nog steeds niet begrijpen, spijtig maar op jouw leeftijd denk ik dat er geen genezing meer mogelijk is. In Uw plaats zou ik mij echter niet belachelijk maken met zulke onzinnige postings. Wat Gino betreft, ik heb zelf zeer onlangs een meer(tje) in Frankrijk (regio 30) gekocht, met gelijke bedoelingen, ik heb gelukking medewerking van de lokale politie voor toezicht (in ruil mogen zij er vissen, BETAAALWATER ??) Ik kan mij steeds opnieuw opwinden in postings als deze van de laatste weken, wat me opvalt is echter dat na mijn postng, blijkbaar op 2 na alleen maar serieuze postings volgden.
Ik wens U alleen maar succes met het initiatief.
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

19-09-2002 01:55

Jason, bedankt voor je steun en aan Hans ook bedankt. Is dat nu zo een gevoelig onderwerp??? Het enige wat wij willen is onze hobby uitoefenen op een voor ons fijne manier. Wij zitten NIET achter geld ik denk dat je het dan anders moet aanpakken. Wij hebben het beste voor met onze vriend karper, moest iedereen karpervissen zoals wij het doen zou elk water een paradijs zijn voor vis en visser. Jammer dat sommige het niet willen begrijpen.
Bedankt aan iedereen die ons steunt
Gino (member of the HRC team)
Hans-Peter van Ee

19-09-2002 10:34

Heren Huurwater

Volgens mij is dit een discussie-board waar mensen zaken ter discussie mogen stellen.
Aangezien er in 'ons'wereldje het tegenwoordig normaal is dat lokale vissers hun viswateren kwijtraken aan mensen die een water willen pachten/privatiseren.
Waarmee ik dus NIET wil zeggen dat dit de intentie's zijn van het HRC-team.

Bertil

Vroeger dacht ik ook altijd ik wil een eigen water, nu niet meer.
Waarom niet??
Omdat ik op karper vis en de hobby die ik beoefen niet uit zijn verband wil trekken.
Het vissen op een eigen water houdt in dat het een kwestie van tijd is voor de hele populatie op de mat ligt, zeker als men geen last heeft van conccurerende vissers.

met vis-vriendelijke groet

HPE
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-09-2002 11:13

Jason, bedankt voor je complimenterende woorden. Het is Bouman zonder w.....

Als jij goed gelezen had zou dit je niet ontgaan zijn en ook de veronschuldigingen van de Gino's over de onduidelijkheid in het begin van deze posting. Waardoor Hans en ik nogal vel van leer trokken.

Als jij als Belg gaat generaliseren over "Hollanders", dan heb ik het recht om hierop te reageren.

Ik had dit ook generaliserend kunnen doen maar heb daar nogal een hekel aan. Vond een "humoristische" opmerking aan jouw adres, veel direkter.

Bertil, jij schrijft over die dikke koi die je daar wil gaan vangen. Over een paar jaar kan je daar waarschijnlijk nog veel meer dikke vissen kunnen vangen en niet alleen maar Koi's.....

Met vrezende groet, MB