Belgische karpers gestolen door Nederlanders?

Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-10-2005 15:06

Nieuwe Plaag:

Buitenlanders vissen alle karpers uit onze kanalen.

Ons land wordt geconfronteerd met een nieuwe, ongewone vorm van criminaliteit: de karperjacht. Buitenlanders komen onze vijvers en kanalen illegaal leegvissen om de karpers daarna in het buitenland te verkopen. Aan prive-visvijvers of restaurants. Vooral in Oost-Europa zijn de vissen een gegeerde lekkernij.

Hoofdzakkelijk in de Kempen wordt men steeds meer met karperdieven geconfronteerd. Daar herbergen de kanalen Dessel-Kwaadmechelen, Dessel-Schoten en Herentals-Bocholt massaal veel karpers, die al snel 15 tot zelfs 35 kilo wegen. Ware monsters. Tot ver buiten onze landsgrenzen is dat bekend. Naast Belgische en Nederlandse treft men langs de kanalen Engelse en zelfs Oost-Europese sportvissers. Telkens ze een karper hebben gevangen, maken ze een foto van de vis, en zetten ze hem daarna weer in het water. Zo wil de wet van de visserij het. Maar de laatste tijd nemen vooral Nederlanders de gevangen karpers gewoon mee. Met speciaal ingerichte bestelwagens wordt de vangst dan razendsnel naar privé-visvijvers in Frankrijk, Engeland en Nederland gebracht. Waar voor de echte, vrouwelijke kanjers bedragen tot 2500 euro worden neergeteld.Volgens Patrick Bauwens voorzitter van de Vereniging van Belgische Karpervissers is er met die handel zeer veel geld mee gemoeid. De karperstropers mogen de vis wettelijk niet eens vis vervoeren. De plaatselijke boswachters beloven alvast maatregelen. We gaan alert optreden, ook tijdens de nachten. De karperdieven zijn ook om een andere reden actief. In landen als Polen en Tjechië is de vis, vooral een gegeerde delicatesse. Vele Polen komen de vissen dan ook hier vangen om ze in hun thuisland te verkopen aan restaurants. Wie op heterdaad betrapt wordt, riskeert een boete van 300 euro, maar dat schrikt de stropers blijkbaar helemaal niet af.

Bron/ Het Laatste Nieuws 21/10/2005
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-10-2005 15:39

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Elke vorm van (grote)karper verplaatsen om wat voor rede dan ook is uiterst discutabel laat dat duidelijk zijn. Een zin snede stoort mij wel in bovenstaande dat Nederlanders hier in belangrijke mate bij betrokken zijn. Dat Nederlanders door de eeuwen heen een handelsnatie zijn zal ik zeker niet ontkennen. Maar hier expliciet Nederlanders voor aan te wijze gaat mij wel erg ver. Al jaren nemen zeker ook Belgen het niet nauw als het om verplaatsen naar syndicaat water gaat. Tja, een duidelijke wetgeving was er toen niet zal er gezegd worden, voor mij geen argument daar ik dan weer terugval op mijn tweede zin.
Dat deze zaken aangepakt worden prima maar ga niet met een stok in het rond slaan als je niet weet welke hond het gedaan heeft.

Weet niet wie de schrijver van het stuk is en het een juiste weergave is van het verhaal maar dat het rammelt, mag duidelijk zijn.

Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 26-10-2005 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-10-2005 16:05

Uit niet al te onbetrouwbare bron:

Op een belgisch water waar het grootste deel van de populatie de pijp uit is gegaan, zwemmen nu weer 7 40-ers.

Zelfs een bekend blad wordt opgesiert door een 40-er. De ene keer gevangen op... de andere keer op...

De veertiger is nu een vijftiger. O ja de gene die er wat aan wilde doen en praat van wilde maken is met de dood bedreigd en wel letterlijk.

De grote vis van ...kanaal is 3 weken geleden verkast.

Lachen dat nu Nederlanders de schuld krijgen zeg.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-10-2005 16:24

De naam van dat water?

Niet dat ik verwacht dat ik de naam zal krijgen... maar kan t maar vragen he.

MVG
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-10-2005 20:52

Inderdaad erg irritant om dan maar gelijk een hele natie over 1 kam te scheren. Laat ook ik voorop stellen dat elke vis waarmee gesleept wordt en 1 teveel is, zulke lieden mogen van mij echt de ...... (vul zelf maar in )krijgen. Verder vindt ik persoonlijk de Belgen wel plezierige mensen in de omgang, nietemin hieronder zomaaaaar wat citaatjes uit de boeken van Alijn Danau

Karperblues pag 96 (uitgegeven in 1999):

" Later bereikt me het nieuws dat alles tevergeefs is geweest. DE GROOTEN is nooit of te nimmer terug gekeerd naar KK 7-8. Naar verluidt zwemt het arme dier nu zijn rondjes op een prive water. In Engeland lynchen ze je hiervoor kielhalen ze je of hangen je met het hoofd naar beneden onder het vuur. Van mijn part mogen ze het zelfde doen met de heren visdieven. Het is hemeltergend. Als je in het buitenland dit soort verhalen vertelt, nekijken ze je met een meewarig blik, schudden het hgoofd en denken: " met die Belgen is er toch iets mis en het komt waarschijnlijk nooit meer goed met hen " En gelijk hebben ze, ethiek is hier onbekend, dit land en zijn bewoners zijn het gewoon om te sjoemelen dat het de gewoonste zaak v.d wereld is en niemand er nog bij stil staat of er aanstoot aan neemt.
nawoord: enkele maanden later lekt uit dat ook de parel uit de kroon van het land van Ghow zijnde " den Tweekleur" is gepikt en verkocht aan een betaalwater in Wallonie etc etc....intriest, droevig en wraakroepend.

Tegen de stroom in , uitgave 2002
pag 37
" Omdat we (Alijn & Euro) in eerste instantie vreesden dat het vissen er totaal verboden zou worden , we het water (Avelgem) zelfs niet meer zouden kunnen betreden schonken we de betere vissen aan de Nekker."
einde citaten:

Dat laaste kun je dus lezen als overzetten van vis.....zonder enige dringende noodzaak, puur en enkel vis overzetten voor je eigen plezier dus....zoals hij zelf dus al schrijft, triets, droevig en wraakroepend, bij deze dan maar

Slechts drie jaar zit er tussen de uitgave van karperblues en tegen de stroom in...hoe kan een mens zich zelf verloochenen.
Ben dus duidelijk geen fan van hem :wink: .

Verder lijkt het erop dat de Engelsen blijkbaar sinds 1999 toch een ware inhaalslag gemaakt hebben ten opzichte van het overplaatsen van vis vanuit Frankrijk :-?
Dus...wie moet nu wie kielhalen, ophangen of....... :roll:
HB
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-10-2005 21:41

Heren,

Om een lang verhaal kort te maken, Hans je hebt je huiswerk goed gedaan. Zonder aanzien des persoon wat voor nationaliteit hij of zij ook heeft, zullen excessen goed bestreden moeten worden. Beschuldigen en verwijten uiten voegt niet toe is al een oud verhaal, drijft elkaar eerder uiteen zeker nu het internationaal in ons karperwereldje lang niet best draait.

MVG,
Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 27-10-2005 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-10-2005 22:03

Peter,
Kan me wel in jouw woorden vinden :wink:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-10-2005 22:13

Om excessen te bestrijden zou ik dus héél graag de naam van dat hierboven genoemde syndicaatwater vernemen... Tenminste nadat er is nagegaan of er daadwerkelijk zoveel vissen naartoe zijn gesleept na die sterfte.

Die doodsbedreigingen neem ik er wel bij! :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

26-10-2005 22:34

Maar wat bereik je ermee, zolang en nog altijd gasten zijn die grif geld betalen om op een dergelijk water te mogen vissen zal je dit blijven houden.

J.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-10-2005 22:59

Jeroen, Mark,

Zover ik weet gewoon een openbaar water.

MVG

klaas
Danny van der Linden
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-03-2005 17:47
Locatie: Kinrooi(Belgie)

27-10-2005 12:15

Vele Polen komen de vissen dan ook hier vangen om ze in hun thuisland te verkopen aan restaurants. Wie op heterdaad betrapt wordt, riskeert een boete van 300 euro, maar dat schrikt de stropers blijkbaar helemaal niet af. (lees boven aan de pagina)


Ik heb een paar dagen geleden met een pool (geen stroper) staan praten over wat karper nu eigenlijk opbrengt in duitseland en polen.
Hij zei dat er tussen de 11 en 15 euro per kilo voor betaald wordt.
Dus een boete van 300 euro zullen ze echt niet wakker van liggen.
Ik hoop dat de boetes hoger worden en er mogen ook wel andere straffen voor komen te staan.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

27-10-2005 14:10

Klaas,

Dan snap ik er helemaal niets meer van. :o :o :o
Uit financieel oogpunt kan ik me er wel iets bij voorstellen (keur het absoluut niet goed) maar gewoon voor de lol op een openbaar water met alle risico's van dien....... dan moet je toch echt ziek, zwak en misselijk zijn.

Nog iets, zat vorige week op een stek te vissen vlak bij een AZC en zag een niet europees persoon een brasem vangen, deze ging gewoon in het zakkie. Ik er naar toe en hem duidelijk gemaakt dat ik daar niet zo blij mee was (als hij een karper had gevangen had hij deze ook mee genomen), maar ja wat kan je verder doen de volgende dag zit ie ergens anders. Voor die gasten zwemt het voedsel gewoon in het water.


J.
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

27-10-2005 19:05

Hans Brinkel schreef:Inderdaad erg irritant om dan maar gelijk een hele natie over 1 kam te scheren. Laat ook ik voorop stellen dat elke vis waarmee gesleept wordt en 1 teveel is, zulke lieden mogen van mij echt de ...... (vul zelf maar in )krijgen. Verder vindt ik persoonlijk de Belgen wel plezierige mensen in de omgang, nietemin hieronder zomaaaaar wat citaatjes uit de boeken van Alijn Danau

Karperblues pag 96 (uitgegeven in 1999):

" Later bereikt me het nieuws dat alles tevergeefs is geweest. DE GROOTEN is nooit of te nimmer terug gekeerd naar KK 7-8. Naar verluidt zwemt het arme dier nu zijn rondjes op een prive water. In Engeland lynchen ze je hiervoor kielhalen ze je of hangen je met het hoofd naar beneden onder het vuur. Van mijn part mogen ze het zelfde doen met de heren visdieven. Het is hemeltergend. Als je in het buitenland dit soort verhalen vertelt, nekijken ze je met een meewarig blik, schudden het hgoofd en denken: " met die Belgen is er toch iets mis en het komt waarschijnlijk nooit meer goed met hen " En gelijk hebben ze, ethiek is hier onbekend, dit land en zijn bewoners zijn het gewoon om te sjoemelen dat het de gewoonste zaak v.d wereld is en niemand er nog bij stil staat of er aanstoot aan neemt.
nawoord: enkele maanden later lekt uit dat ook de parel uit de kroon van het land van Ghow zijnde " den Tweekleur" is gepikt en verkocht aan een betaalwater in Wallonie etc etc....intriest, droevig en wraakroepend.

Tegen de stroom in , uitgave 2002
pag 37
" Omdat we (Alijn & Euro) in eerste instantie vreesden dat het vissen er totaal verboden zou worden , we het water (Avelgem) zelfs niet meer zouden kunnen betreden schonken we de betere vissen aan de Nekker."
einde citaten:

Dat laaste kun je dus lezen als overzetten van vis.....zonder enige dringende noodzaak, puur en enkel vis overzetten voor je eigen plezier dus....zoals hij zelf dus al schrijft, triets, droevig en wraakroepend, bij deze dan maar

Slechts drie jaar zit er tussen de uitgave van karperblues en tegen de stroom in...hoe kan een mens zich zelf verloochenen.
Ben dus duidelijk geen fan van hem :wink: .

Verder lijkt het erop dat de Engelsen blijkbaar sinds 1999 toch een ware inhaalslag gemaakt hebben ten opzichte van het overplaatsen van vis vanuit Frankrijk :-?
Dus...wie moet nu wie kielhalen, ophangen of....... :roll:
HB


Voordat je met een vinger gaat wijzen moet je wel alle feiten kennen!
Wie de groenen in Belgie een beetje kent weet dat het onderwaterleven niet belangrijk is voor hen, kijk maar naar de craenenpoel.
Avelgem stond toen hetzelfde te wachten. Dan zie ik nog liever de vissen overgeplaatst naar een ander water dan dat ze liggen te spartelen in een ton om daarna vernietigt te worden.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2005 20:16

Tja

Helaas is de hemd meestal nader als de rok.

Aan het eind van de regenboog staat een pot goud. Of nog wel meer. Hoe die er gekomen zijn maakt niet uit. Scoren motten we.

Sommigen zoeken het dichter bij huis. Ook gaav.

Helaas kijken er nog een heleboel tegen die vangers van die vissen op. Nou ik vind het geen reet voorstellen. 130 dertigers op een paar hectaren.
Gewoon de bosbaan alleenn wat grotere vissen.

Weet je wat wat voorstelt?

7 30ers op een rij op 100000 ha. Michel?
Dikke 20 er water ook niet klein . Lexus?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

27-10-2005 20:40

Dan zal het wel heeeeel erg druk worden in duitsland.......
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-10-2005 21:18

robby swennen schreef:
Voordat je met een vinger gaat wijzen moet je wel alle feiten kennen!
Wie de groenen in Belgie een beetje kent weet dat het onderwaterleven niet belangrijk is voor hen, kijk maar naar de craenenpoel.
Avelgem stond toen hetzelfde te wachten. Dan zie ik nog liever de vissen overgeplaatst naar een ander water dan dat ze liggen te spartelen in een ton om daarna vernietigt te worden.

Robby,

Dit zijn de citaten zoals ik dat letterlijk heb overgenomen uit Alijn zijn boeken. Er wordt nergens melding gemaakt van het feit dat ze het water zouden laten leeglopen of dat er vis verwijderd zou gaan worden..laat staan vernietigd.
Al wat er staat in het boek is het feit dat de heren alijn en euro vreesden dat ze het water (Alvegem) in de toekomst niet meer zouden mogen betreden of zouden mogen bevissen...that's all
Mijn vraag is dan ook, welk recht heeft iemand dan om vissen uit een water te verwijderen en over te plaatsen, puur en enkel vanwege het feit dat je er mischien niet meer zou mogen vissen.
Die vissen zijn opgegroeid op dat water en horen daar gewoon thuis, wordt het verboden om er te vissen...nou jammer dan, dan zul je in mijn ogen je verlies moeten nemen en ergens anders moeten gaan vissen.
Of je zult het via een hengelsportvereniging of de politiek alsnog je rechten moeten zien te halen. Maar vissen verslepen...nee da's fout in mijn ogen
Heb wel een vraag voor je, mag je vandaag de dag nog vissen op Alvelgem?..ben benieuwd
gr
Hans Brinkel
jan van kranenburg

28-10-2005 01:29

Krijg de indruk dat Robby iets meer weet.

Robby, misschien kun je dat nog wat duidelijker maken?

mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-10-2005 07:25

Jan,

Misschien kent ie de menner van de paardenwagen?

Volgens een niet onbetrouwbare bron is de nieuwste truck:

Een gestolen vis de naam geven van een eerder overleden vis.

Bijvoorbeeld een hoge rug is dan niet de hoge rug maar komt dan bijvoorbeeld uit de nete.

Dat kan gemakkelijk hoor dat verplaatsen. Zou zomaar met bijvoorbeeld een paardenwagen kunnen.

FF Als voorbeeld hoor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 16:02

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Elke vorm van (grote)karper verplaatsen om wat voor rede dan ook is uiterst discutabel laat dat duidelijk zijn.


Dit zegt hier iemand :

Ik vraag mij af waarom sommigen hier zo moeilijk over doen .

Vissen "stelen of pikken "is natuurlijk n ander verhaal.

Maar als iemand genoeg verstand heeft van water kwaliteit en vis stand beheer zou ik niet weten wat t probleem hier mee is .

Dus beweren dat n karper "verslepen " slecht zou zijn daar kan ik t dus totaal niet mee eens zijn.

Er zijn zelfs gevallen waar bij de vis zelfs gebaad is bij zn verhuizing , maar dat intresserd natuurlijk t gros niet.


Gr :wink:


( dit wil niet zeggen dat ik ook n vis dief ben , maar wel dat ik soms mee werk aan een goed visstand beheer van div PRIVEE wateren van een en de zelfde eigenaar )
Laatst gewijzigd door menno laarmans op 28-10-2005 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

28-10-2005 18:58

menno,

voor wat betreft het punt dat het slecht zou zijn. het kan idd zo zijn dat de vis er op vooruit gaat. denk aan een betere leefomgeving, minder voedselconcurrentie enz enz enz.

er zijn voorbeelden dat een verplaatste karper erop vooruit gaat. er zijn er echter helaas vele malen meer (van met name grote karpers) waarbij het slecht tot zeer slecht is afgelopen. vooral grote karper is groot geworden omdat hij de genen en de mogelijkheden had op een bepaald water. zo'n vis dan verplaatsen zorgt in veruit het meerendeel van de gevallen een verslechtering van de leefomgeving van de vis.

daarnaast mogen we natuurlijk het risico op ziekteverspreiding niet vergeten. wees dus verstandig en zet elke vis, groot of klein, terug in zijn eigen huis

oost, west, thuis best zullen we maar zeggen
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

28-10-2005 19:15

Mja...

"Volgens een niet onbetrouwbare bron is de nieuwste truck"

"Volgens een niet onbetrouwbare bron" weet jij ook op welk Vlaams openbaar water er gestolen vissenz zwemmen... 7 40's en weet ik veel wat allemaal.

Ik heb geen schrik voor klootzakken die zomaar anderen met de zogenaamde dood bedreigen, ik wil best m'n nek uitsteken om mensen die het niet waard zijn ooit met een karper geconfronteerd te worden tot de orde te roepen. Maar zelfs na een PB heb ik geen info gekregen over welk water het nu gaat, en van welk kanaal de vissen komen...

Die niet onbetrouwbare bron is ook maar een vaag gedoe...

Ach ja...

Allemaal een leuk weekend gewenst!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-10-2005 20:00

Menno, Het woordje ALS zegt me al genoeg.

Van de 10000 karpervissers heeft er een (en nu ben ik al aan de hoge kant) een cursus visstandbeheer gedaan heeft. Gaan we iets verder, en kijken we naar visstandbeheer op het gebied van karper kom ik aan +- een 50 tal personen in ons land. De veronderstelling is dan gerechtvaardigd dat 99% van de karpervissers meer verstand hebben van hun karperuitrusting dan een relevant oordeel over visstandbeheer.

Peter
________________________
Het slepen van karper maakt meer dan een karper kapot.
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 28-10-2005 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-10-2005 20:05

Mark,

En dan?

Niet onbetrouwbaar is nog steeds betrouwbaar.

Door er luchtigjes over te doen, doe ik net of ik niet teleurgesteld ben.

Moet ik dan zeggen dat het de Gavers betreft? Een ander water? Wel of geen appelbomgaard of weet ik het? Al verschillende e-mails dat al bevestigen of vragend vragen?

De hoge?

Of moet ik?

Ik schaam me onder de hand kapot dak ook karpervisser ben.

En zogenaamde was een echt pistool. Niet praten of dreigen met de bek.

MVG

Klaas

Je schrikt je de nete


:roll:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

28-10-2005 20:26

Klaas,

Bedankt voor je antwoord. Van een andere bron had ik ook al vernomen dat 't de Gavers betreft. Ik kots ervan...

Als jij zegt dat je je onderhand schaamt dat je karpervisser bent, dan herken ik me daar best in... jammer is dat. En hoe hard ik ook m'n best doe, en hoe goed ik omringd ben in m'n vriendenkring met goede, serieuze, verantwoordelijkheidszin dragende, tolerante, vriendelijke, collegiale karpervissers... ik word er op dit moment woedend en gek van. Heeft misschien deels te maken met het korten van de dagen...

De populariteit van deze tak wordt te groot, de onwetendheid en klootzakkerij (vergeef me de term, vergeef me de liefde...) groeit mee.

Ik ben al vrij actief in het hele circus wat karpervisserij heet, steek ook m'n nek uit, steek veel werk in dingen die niet direct mezelf ten goede komen maar vooral anderen... maar ik ben nog verdomd strijdvaardig als het erop aankomt om een grote schoonmaak te houden. En die moet er komen!

Er is al zoveel gepraat over dit feit, en zoveel gekankerd, en ja... het haalt niets uit... maar toch moet er een kentering komen, ik weet alleen niet hoe.

Tot zo ver dit cohesieloze betoog vol emotie... 't Zit me gewoon enorm hoog. Zal de onmacht zijn...

De mensen die de Gavers verneukt hebben zullen hopelijk hun verdiende loon wel krijgen. Als ik namen weet (100 % zeker weet) zal ik ze noemen, dan komen ze maar met hun pistolen. Ik ken m'n plichten maar zeker ook m'n rechten. Weekje Centerparcs van de opbrengsten van de rechtzaak. Niemand shiet iemand kapot omwille van een karper. Tenminste, zo laag schat ik de gemiddelde domheid van onszelf karpervissers zelfs niet in.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 20:39

Peter :


Laat ik dus nu een van die 50 kennen .

Eigenlijk geen van 50 , hij is niet eens karper visser.

Wat deze persoon wel is : iemand die van waterbeheer en karpers meer dan zn hobby heeft gemaakt.

Maar dat n karper overzetten niet gezond is , kan dus geen onzin zijn.

Zolang je maar weet waar je mee bezig bent.

Dat meer als 95% niet tot deze groep behoord , daar kan IK weer niks aan doen.


Gr :wink: