Een beetje respect

Plaats reactie
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

24-05-2005 21:11

Dit weekend op een Belgisch kanaal: Een Hollander vangt een grote vis, niks mis mee natuurlijk, maar nu komt het. Of ik effe foto's wou maken? Natuurlijk, geen probleem. Een hoogzwangere vis wordt tegen de boord van het kanaal omhoog getrokken en tijdens het fotograferen zeer ruw behandelt. Toch nog effe wegen zegt hij dan. De weger wordt op nul gezet en dan wordt de vis met mat, zeiknat, en alles aan de weger gehangen en het aangegeven gewicht is volgens hem het gewicht van de vis. Het beste moet nog komen! Als hij de vis wilt terugzetten blijft hij doodleuk boven op de dijk staan, opent de mat en laat de vis over de betonnen oever het kanaal in donderen. Zijn uitleg was dat hij niet tot onder kon gaan omwille van de betonnen boord. Ik had toch geen probleem om aan het water te geraken.
Ga dit nu a.u.b. niet veralgemenen en denken dat Hollanders niet welkom zijn in Belgie maar als het zo moet gaan....
Hopelijk ben ik niet de enige die vindt dat het zo niet kan.
Vr. groet uit Belgie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-05-2005 22:02

Robby,

Zou u bij een volgende ontmoeting met deze Hollander zo vriendelijk willen zijn, dit personage dezelfde weg te laten volgen als die grote vis.
Toon hem hetzelfde respect gelijk hij die vis respecteerd.
Dus laat hem heel gewoon ook over de betonnen oever het kanaal in donderen.!
Alstublieft..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

24-05-2005 22:08

Henk ter Maat schreef:Robby,

Zou u bij een volgende ontmoeting met deze Hollander zo vriendelijk willen zijn, dit personage dezelfde weg te laten volgen als die grote vis.
Toon hem hetzelfde respect gelijk hij die vis respecteerd.
Dus laat hem heel gewoon ook over de betonnen oever het kanaal in donderen.!
Alstublieft..


Zou ik al lang gedaan hebben denk ik! Wie doet zoiets nu :evil:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-05-2005 22:27

Is "Foto v/h jaar" een idee!?
Dit enkel maar om Douwe te behagen.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

25-05-2005 00:09

Die gast begrijpt er dus niets van, ik snap niet eens dat het in een karpervisser op komt om een vis zo terug te zetten.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-05-2005 07:54

Hoi Robby,

Ik snap niet wat de ophef is. Zo behandelen we onze karper allemaal in Holland! :wink:
Laten we er duidelijk over zijn, Hollander of Belg of wat dan ook, behandel je vissen gewoon met respect.

Ben trouwens wel blij dat je het geen probleem vindt als een Hollander een grote vis vangt in België :lol:

En ik maar denken dat karpervissers onthaakmatten van het formaat 2persoonsmatras meezeulen uit zorg voor het welzijn van de vis...
Heb je hem er eigenlijk op aangesproken en zoja, hoe reageerde hij?

GR.

Paul
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-05-2005 08:11

Om eerlijk te zijn had het net zo goed een belg kunnen zijn.

Ik zeg: vergunning inleveren en NOOIT meer vissen! :evil:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

25-05-2005 19:17

Heb hem er niet op aangesproken maar als hij dit weekend aan mijn kop komt zeuren over zijn dikke vissen dan zal ik hem zeker even duidelijk laten verstaan dat ik het niet vindt kunnen. Er zijn inderdaad ook Belgen die op deze manier hun vissen behandelen, jammer genoeg. In het karpervissersmilieu lopen veel te veel egotrippers rond die hun eigenbelang nog steeds boven dat van de vis plaatsen. Ze hebben precies niet door dat ze zonder deze vissen ook geen middelen meer hebben om hun eigen persoontje de hemel in te prijzen. Wat maakt het mij nu uit of je veel en/of grote vissen vangt, de manier waarop je je visserij beleeft is veel voornamer. Je zou je door de tijd gaan schamen om als karpervisser door het leven te gaan, maar ja wat doe je eraan. Met zijn kloten het water in stampen is ook geen oplossing, al zou het verdomme toch bevredigend zijn!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-05-2005 21:30

Robby,

Volgende keer gewoon weigeren als hij weer aan je vraagt of je foto's kan trekken, daar heb je 'm het hardst mee denk ik.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-05-2005 07:22

Meer dan aangeven dat zulk gedrag niet hoort kun je denk ik niet doen, inderdaad lost hem een zetje het kanaal in geven waarschijnlijk niets op.

Je zou hem samen met andere vissers van dat water kunnen proberen uit te leggen dat jullie die vis(sen) na hem ook nog graag onbeschadigd willen kunnen vangen. Misschien is het wel gewoon onwetendheid (alhoewel, waarom heeft hij dan die onthaakmat).



Ben wel benieuwd hoe hij reageerd als je erover begint.

GR.

Paul
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-05-2005 10:19

Hoi Robby,

Neem aan dat je ook een naam weet en mogelijk meer gegevens van de persoon in kwestie. Stuur maar een E-mail kan altijd kijken of we er hier iets mee kunnen doen.
In de toekomst komt er hier een landelijk registratie systeem van vissers, blijkt dat hij hier ook vreemde dingen doet die niet bij het vissen horen kan zijn vergunning mogelijk ingetrokken worden. Een vergunning is een recht waar zeker ook verplichtingen tegenover staan, door de verloedering die er plaats vind heb ik liever vandaag als morgen een dergelijk systeem.

Loopt het anders nog een beetje dit jaar, zal niet zo zijn als in 2003 een jaar om in te lijsten.

Groet,
Peter
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

26-05-2005 22:35

hmmm toevallig loop ik te trillen van de kou omdat ik het water inmoest voor een karper ( helaas had hij zich keivast gezommen in de lelies en toe ik daar aan kwam gezommen was hij al los zonder haak in zijn bek gelukkig ) ik had natuurlijk ook gewoon de lijn af kunnen knippen...lekker simpel niet koud en geen nat pak.

ga dan niet vissen als je zo idioot doet...jammer dat zo'n persoon een zware vis moet vangen. zelfs een karpertje ( of soms zelfs een brasem )
gaat bij mij op de mat en ook zo weer het water in...rustig van de mat af laten glijden het water in.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

27-05-2005 16:30

Eus Molewijk schreef:Robby,

Volgende keer gewoon weigeren als hij weer aan je vraagt of je foto's kan trekken, daar heb je 'm het hardst mee denk ik.



gewoon opnieuw foto's trekken, maar dan de foto's zo trekken dat alleen zijn kop erop staat ofzo , lachen :D

best niet doen als die mijnheer als 2e hobby kickboxen of rugby heeft.

anyway, onervaren vissers heb ik de karper ook al zo zien behandelen, maar als je ze er dan op wijst dat het zo niet kan dan zien ze hun fout meestal zelf wel in... maar iemand die zo'n dikke vis weet te vangen moet toch wel al even vissen en toch al het besef hebben hoe je met een karper moet omgaan :(
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-06-2005 20:43

Nou ja, scheer niet alle Hollanders over één kam. Ik ben zelf niet Hollands, maar ik ken wel het gevoel om over één kam geschoren te worden met anderen. Kijk naar het individu, niet naar zijn afkomst.

In ieder geval, om eventjes ontopic te blijven, zoiets moet niemand doen met mij, want ik kan daar behoorlijk kwaad om worden. Ik had hem ook het water in gegooid, gegarandeerd.

Respectloze klojo's die het voor de normale vissers verpesten.
Gebruikersavatar
poelmans gunther
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-12-2003 01:00
Locatie: meeuwen,limburg,belgie

13-06-2005 00:05

wij scheren hollanders niet over 1 kam.wij kennen heus ook goede hallondares.robby en ik en nog n deel belgen van hier in de buurt gaan zelfs naar vergaderingen van nederlandse verenigingen... zolang mensen de vis met respect behandelen en geen leugens en nonsens verspreiden no problem.maar die idiote "hollander heeft dan nog n site zo schijnt war ie de vis claimt an 1 flank op zoveel kg en enkele foto's verder langs de andere kant op n totaal ander gewicht.terwijl de locals weten van het bewuste water dat er nooit die gewichten rondzwemmen... niet gefrustreerd geraken?? hmm moeilijk hoor."die vis is nog nooit gevangen" onee, hoezo? " wel hij is nog niet geknipt"!


die laatste zin was the top of the bill
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

17-07-2005 21:00

daarstraks zag ik nog iemand foto's nemen van een vis terwijl hij recht stond. ik kan me niet voorstellen wat de karper had meegemaakt moest hij bewogen hebben...
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

17-07-2005 21:37

Nou lekker zoon mense, die maken de reputatie van de hollanders helemaal kapot. En nog erger de vis kapot. Erg trieste mensen, maar ze zullen er altijd blijve bestaan, erg genoeg. :-? :( :cry: :x :evil:
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-07-2005 08:38

wibo bellemans schreef:daarstraks zag ik nog iemand foto's nemen van een vis terwijl hij recht stond. ik kan me niet voorstellen wat de karper had meegemaakt moest hij bewogen hebben...


Wibo,

Heb je die persoon er ook op aangesproken, misschien was deze persoon zich er wel helmaal niet van bewust wat er allemaal mis zou kunnen gaan.

We hebben het tenslotte ook allemaal moeten leren.

Probeer het gewoon op een normale manier uit te leggen, een beetje fatsoenlijk persoon zal heel begripvol reageren en hopelijk luisteren.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
peter andrae

19-07-2005 06:00

Ik ken karpervissers die vissen al jaren en nog snappen ze er niks van dyneema lijnen uitvaren naar een steiger en dan in hun tent kruipen en maar wachten tot de wekker gaat en vis om de paaltje,s en dat vinden ze dan raar,dit is net zo een geval hun ego strelen en de vis ach de buit is binnen op naar de volgende karper.

Ligt zeker niet aan alle hollanders,deze mensen zouden niet moeten vissen maar een andere hobby gaan zoeken ik had het wel gezegd waarom niet niks te verliesen toch en die foto was toch al gemaakt.

zo ken ik nog wel ff doorgaan maar dat doe ik niet ik ben zelf zo een lul dat ik nog al mijn opgerookte peukje,s meeneem om thuis in de vuilnisbak te gooien zucht .

mvg peter.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

19-07-2005 10:42

Dit zijn geen vissers, maar gewoon lompe boeren!!!!
:evil: :evil: :evil:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-07-2005 12:12

Peter,

Ik ben zelfs zo'n lul dat ik andermans vuil nog meeneem om thuis weg te gooien.
Wat zijn we dom he? :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-07-2005 12:45

dan ben je goed bezig jah :o
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

21-07-2005 12:09

Ja en het ergste van alles is dat deze man niet de enigste is die zijn vis zo behandeld,zo lopen er nog meer rond,
en al die mensen moeten geen vergunning meer krijgen.
Ik begrijp al helemaal niet wat die man dan met zijn onthaakmat doet,want hij verknalt die vis ernog mee,
maar hopen dat dit niet te veel gebeurd zou zonde zijn voor onze karpers waar we zo van houden..
veel runs toegewenst....
peter andrae

21-07-2005 16:59

8) Wel stoer zo een camou asbak aan de waterkant.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

12-08-2005 16:28

Jeroen Hof op't schreef:

Inderdaad het is geen visser nee maar, om het nu te vergelijken met een boer dat vind ik ook terecht hier in het ''boeren''brabant weten wij zeker zo goed hoe we met een vis om moeten gaan 8) :wink:

PS: om hem over de rand van het kanaal te duwen vind ik ook niet terecht (hij valt niet diep zat...)

groetjes Sjorske[/quote]
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Plaats reactie