Belgie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

07-05-2005 15:14

hallo medekarpervissers,

samen met een maat wil ik binnenkort eens in Belgie vissen. Ik heb echter geen flauw idee waar te beginnen.

Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft wat betreft viswater. Ik zoek een water tot ongeveer 15 ha, niet al te diep. We gaan niet puur voor de kneiters, wat actie krijgen vinden we ook super maar ideaal zou wezen dat we er toch wel eens een dikkere aan kunnen krijgen.

Reageren kan uiteraard via PB, en mocht je denken, wat denkt ie wel!, dan hoef je uiteraard niet te reageren. Zou ik dan ook niet doen
:wink:

groeten.

Marc
It's all about carpfishing
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

08-05-2005 08:16

Hoi bijna naamgenoot,
Als je in Belgie wil nachtvissen moet je er wel rekening mee houden dat dit enkel is toegestaan op bepaalde openbare bevaarbare waterlopen. Of je moet richting privewaters gaan zoals Goorhoeve en dergelijke.... :roll:
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

11-05-2005 17:19

Niemand????? :( :(
It's all about carpfishing
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

11-05-2005 18:18

Marc zegt alles: enkele openbare wateren mag je nachtvissen maar deze zijn bevaarbare waterlopen en dus geen putjes. Enkele welbepaalde kanalen en rivieren.
Sapientiam numquam sui paenitet.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

11-05-2005 19:53

misschien zijn de vbk waters een optie... je moet er wel vbk lid zijn.

Voor meer details kun je terecht op de vbk site http://www.vbk.be

Mvg

Peter
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

20-07-2005 12:33

Peter Nys schreef:misschien zijn de vbk waters een optie... je moet er wel vbk lid zijn.

Voor meer details kun je terecht op de vbk site http://www.vbk.be

Mvg

Peter


bij die vbk moet je eerst voor 30 euro lid worden, en dan kan je "fijn" nog even tussen de 30 en 60 euro per vijver betalen... gewoon betaalwater dus... maar niet doen dacht ik zo. :roll:
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

20-07-2005 20:49

kev zmindah schreef:
Peter Nys schreef:misschien zijn de vbk waters een optie... je moet er wel vbk lid zijn.

Voor meer details kun je terecht op de vbk site http://www.vbk.be

Mvg

Peter


bij die vbk moet je eerst voor 30 euro lid worden, en dan kan je "fijn" nog even tussen de 30 en 60 euro per vijver betalen... gewoon betaalwater dus... maar niet doen dacht ik zo. :roll:


Zonder "die VBK" was er geen nachtvissen in Belgie en wil je in Belgie vissen dan betaal je bijna 50 € om 's nachts te vissen. Dus het lidgeld + geld voor vergunning op VBK water is slechts enkele euro's meer en hiervoor krijg je dan een mooi water waar je in alle rust kan vissen. Een betaalwater kan je dit niet noemen, het zijn allemaal gemeente -of staatswateren waar het VBK het visrecht heeft verworven. Zonder deze inspanningen van het VBK mocht er op deze wateren misschien helemaal niet meer gevist worden. Dus voordat je met de vinger gaat wijzen zou ik me toch maar eens beter informeren of ben jij iemand die verenigingen die het belang van de karpervisser behartigen liever afbreekt dan steunt?

Groeten van een VBK lid
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

21-07-2005 10:37

robby swennen schreef:
kev zmindah schreef:
Peter Nys schreef:misschien zijn de vbk waters een optie... je moet er wel vbk lid zijn.

Voor meer details kun je terecht op de vbk site http://www.vbk.be

Mvg

Peter


bij die vbk moet je eerst voor 30 euro lid worden, en dan kan je "fijn" nog even tussen de 30 en 60 euro per vijver betalen... gewoon betaalwater dus... maar niet doen dacht ik zo. :roll:


Zonder "die VBK" was er geen nachtvissen in Belgie en wil je in Belgie vissen dan betaal je bijna 50 € om 's nachts te vissen. Dus het lidgeld + geld voor vergunning op VBK water is slechts enkele euro's meer en hiervoor krijg je dan een mooi water waar je in alle rust kan vissen. Een betaalwater kan je dit niet noemen, het zijn allemaal gemeente -of staatswateren waar het VBK het visrecht heeft verworven. Zonder deze inspanningen van het VBK mocht er op deze wateren misschien helemaal niet meer gevist worden. Dus voordat je met de vinger gaat wijzen zou ik me toch maar eens beter informeren of ben jij iemand die verenigingen die het belang van de karpervisser behartigen liever afbreekt dan steunt?

Groeten van een VBK lid


nee dat niet, maar ik vind het aardig aan de prijs als ik bijvoorbeeld in 3 verschillende vbk wateren wil vissen betaal ik dus bijvoorbeeld:30+35+50+45=160,- om een voorbeeld te geven. terwijl in ons dikke nekken land voor de meeste wateren alleen een grote vergunning +sportvisakte verijst is. en dan ben je volgens mij een stuk voordeliger uit .. maar ik was eigenlijk van plan om binnenkort een keer in belgie te gaan vissen , maar als ik dit zo lees denk ik dat het toch maar weer luxemburg duitsland of frankrijk wordt, dan maar geen pak frieten, maar pommes frites...

groeten van een dikke nek met een niet zo'n fortuinlijke bankrekening als de gemiddelde belg 8)
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

21-07-2005 10:37

robby swennen schreef:
kev zmindah schreef:
Peter Nys schreef:misschien zijn de vbk waters een optie... je moet er wel vbk lid zijn.

Voor meer details kun je terecht op de vbk site http://www.vbk.be

Mvg

Peter


bij die vbk moet je eerst voor 30 euro lid worden, en dan kan je "fijn" nog even tussen de 30 en 60 euro per vijver betalen... gewoon betaalwater dus... maar niet doen dacht ik zo. :roll:


Zonder "die VBK" was er geen nachtvissen in Belgie en wil je in Belgie vissen dan betaal je bijna 50 € om 's nachts te vissen. Dus het lidgeld + geld voor vergunning op VBK water is slechts enkele euro's meer en hiervoor krijg je dan een mooi water waar je in alle rust kan vissen. Een betaalwater kan je dit niet noemen, het zijn allemaal gemeente -of staatswateren waar het VBK het visrecht heeft verworven. Zonder deze inspanningen van het VBK mocht er op deze wateren misschien helemaal niet meer gevist worden. Dus voordat je met de vinger gaat wijzen zou ik me toch maar eens beter informeren of ben jij iemand die verenigingen die het belang van de karpervisser behartigen liever afbreekt dan steunt?

Groeten van een VBK lid


nee dat niet, maar ik vind het aardig aan de prijs als ik bijvoorbeeld in 3 verschillende vbk wateren wil vissen betaal ik dus bijvoorbeeld:30+35+50+45=160,- om een voorbeeld te geven. terwijl in ons dikke nekken land voor de meeste wateren alleen een grote vergunning +sportvisakte verijst is. en dan ben je volgens mij een stuk voordeliger uit .. maar ik was eigenlijk van plan om binnenkort een keer in belgie te gaan vissen , maar als ik dit zo lees denk ik dat het toch maar weer luxemburg duitsland of frankrijk wordt, dan maar geen pak frieten, maar pommes frites...

groeten van een dikke nek met een niet zo'n fortuinlijke bankrekening als de gemiddelde belg 8)
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

23-07-2005 08:05

zalig de simpelen van geest :o
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

23-07-2005 11:00

diederik lemons schreef:zalig de simpelen van geest :o


laten we elkaar nou niet gaan afzeiken of beledigen, want dan heb je aan mij nog een hele goeie...

dit is gewoon hollandse zuinigheid , waar het goedkoop of gratis is zijn wij te vinden.. daar is volgens mij niets mis mee.
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

23-07-2005 19:01

vbk wateren zijn goedkope goede optie
geloof mij

aan 1 water heb je genoeg medunkt :roll:

en kan je zeker geen betaalwater noemen toch
Plaats reactie