welke vissen op het kempisch

jos verschuren
Berichten: 77
Lid geworden op: 27-08-2004 12:17

29-09-2004 15:23

vraag mezelf af in wat voor aantallen er vissen voorkomen op de bekende stukken van het KK, dus 6-7 7-8 8-9 en 9-10. Ik bedoel de verhoudingen zware vissen en de bekende vissen. Iemand enig idee?
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

29-09-2004 16:56

Kom ik hopelijk vrijdag achter :) dan ga ik er heen
jos verschuren
Berichten: 77
Lid geworden op: 27-08-2004 12:17

29-09-2004 16:57

ben je er al vaker geweest?
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

30-09-2004 22:37

Nee, dit wordt mijn 1e keer daar maar weet dat het een zeer moeilijk water is als je er nog nooit ben geweest. Maar diegene waar ik meega is al vaker geweest. :lol:
jos verschuren
Berichten: 77
Lid geworden op: 27-08-2004 12:17

01-10-2004 08:45

wij starten er in januari. Is zeker een moeilijk water, maar als je toebent aan een nieuwe uitdaging, is dat een mooie kans! Veel succes
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

05-10-2004 19:11

http://users.telenet.be/carpangling/kempischkanaal.htm

Zie hier voor je informatie, kheb er zelf nog niet gevist, maar ik heb deze informatie doorgemaild gekrege. Ik geloof zelfs dat dit artikel al eens eerder op karperwereld.nl is verschenen.

Adios cigarillos
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

08-10-2004 16:08

Nou ik ben net terug van het kk zwaar klote daar. De firma Proline is goed bezig daar, tientallen kilo's op een stek donderen en hopen dat er minimaal een 30+ overeen zwemt want anders komt er geen goed foto in de reclame. Terwijl andere vissers gewoon NORMAAL voeren en hopen op een vissie op hun stekkie komt. PROLINE SCHANDALIG !!!!! :evil: Het water is echt doodgevoerd!!!!!! Barry
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-10-2004 16:16

Kan jij je niet beter richten tot degenen die hier wel of niet mee bezig zijn Barry? Om dan meteen de naam Pro-Line erbij te gooien is wel erg makkelijk vind ik, tevens ook irrelevant.

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-10-2004 18:27

Barry,

ff voor de duidelijkheid, op welk stuk heb je zitten vissen en welke nacht? Dan zal ik voor je nagaan wie daar aan het vissen is geweest op dat moment.

Misschien de auto gezien, was het toevallig het groene busje van Pro Line?

Kijk, als je niet aan het OUWEHOEREN bent en ons door de slijk probeert te halen dan geef je die gegevens gewoon. It wasn't me, ik zat een beetje noordelijker te vissen :wink: . Om enkele tientallen kilo's te voeren, tja dan gaat inderdaad het stuk naar de klote, maar ik ken in iedergeval niemand in ons team die zo stom is! :o
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-10-2004 19:39

Via PB contact gehad met Barry,

Hij zegt enkel wat hij gehoord heeft, dus niet jouw fout hoor Barry. Maar het zijn zoals gewoonlijk weer eens leugens. Ik weet dat Koos (eigenaar) instant heeft zitten vissen op het KK 2-3 afgelopen weekend. De laatste keer dat hij daar viste was dit voorjaar. Gewoon een water waar je normaal gesproken instant je vissen kan vangen, deze keer helaas niet. Hij heeft zeker weten niet gevoerd daar, hij is er niet eens aan het voorvoeren! Het is maar weer even voor de duidelijkheid.

Dan nog even iets anders, in Belgie zijn er verschillende vissers die beweren dat ze een fieldtester van Pro Line zijn, terwijl ze gewoon met de producten vissen en dus absoluut geen fieldtester van ons merk zijn. Hierdoor krijg je ook nog eens problemen als deze mensen stekken gaan claimen en ze dan plat gaan voeren wanneer er iemand anders op gaat zitten. Deze horen dus niet bij ons team en zijn gewoon heel zielige figuren en leugenaars. Maar ze halen wel het merk door de slijk! In en in triest :(
mvg

Bart van den Hurk
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-10-2004 20:00

Blijft wel het feit dat 'van horen zeggen' en 'geruchten' niet als feiten op dit board geplaatst moeten worden. Onbedoeld ondervinden firma's of andere vissers daar schade van.
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

08-10-2004 20:16

Waarom hoor ik dan van verschillende lokale vissers dan dat deze firma het KK kapotvoerd???? En dat deze firma niet erg geliefd is???? :-?
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-10-2004 08:02

Barry,

lees nog eens goed door wat Aart en Bart geschreven hebben. Hoe vervelend het ook is, zeer vaak berusten dit soort geruchten gewoon op pure AFGUNST en JALOEZIE, niks meer en niks minder.

Er gaan inderdaad ook steeds meer geruchten dat er zich mensen voordoen als pro-line testvissers, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Natuurlijk is het niet te voorkomen dat iemand een pro-line trui koopt, en het dan in zijn bol krijgt.

Begrijp wel, dat bewust of onbewust, geruchten als deze, een bedrijf als pro-line toch schade kunnen aanbrengen. Ik ken niet alle jongens bij pro-line, maar zelfs als de jongens die ik niet ken, half zo serieus zijn als de jongens die ik wel ken, dan nog, zijn het zeer serieuze vissers.

Mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-10-2004 10:14

Het niet vangen op bepaalde wateren is altijd frustrerend,zeker als je er al langere tijd komt en vroeger wel je visje ving.
Overal word een verklaring voor gezocht,ook voor het falen van eigen kunnen.
Pak 5 mensen bij elkaar waar 1 ervan met een verhaaltje komt en de andere 4 nemen het vaak over waarna het zich vervolgens gaat verspreiden als een lopend vuurtje.
Waarheid?
Vaak niet maar wat maakt het uit,iemand anders de schuld geven van je eigen falen is makkelijker dan het zoeken naar de werkelijke waarheid achter het feit dat er niets te vangen is.
Te vaak heb ik meegemaakt dat mensen of firma's de schuld krijgen van iets omdat 1 malloot met een verhaaltje komt.

Is trouwens hier in de buurt ook gebeurd met een water waar een aasfirma de schuld kreeg van de slechte resultaten,na wat zoekwerk bleek van het hele verhaaltje geen hout te kloppen en bleek er geen enkele testvisser van deze aasfirma ook maar in de buurt van dit water te zijn geweest.

Is wat kort door de bocht om een beschuldigend vingertje te wijzen terwijl je eigenlijk totaal niet weet wat er van waar is.

Nu is het toevallig Proline maar kun je je voor stellen dat ze niet naar een firma wijzen maar naar een karpervisser zelf,jij bv Barry
Jij weet dan wel dat de geruchten niet kloppen maar verdedig je maar eens tegen iets wat je helemaal niet gedaan hebt.

Trouwens een testvisser van een bedrijf zal slim genoeg zijn om niet zijn eigen water kapot te voeren,heeft ie zelf ook niets meer en komt die foto er natuurlijk ook nooit,daar al eens over nagedacht Barry.

Denk eerst na voordat je iets op het board gooit,het kan wel eens tegen je gaan werken.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-10-2004 11:21

Deze onzin is een aantal maanden geleden ook al eens aan bod gekomen hier op het db. Ik denk dat Bart dit zich nog wel kan herinneren.

Ik heb dit voorjaar een aantal x met Koos gevist op 2-3, van veel voeren was absoluut geen sprake, toen kon ik ook van 2 belgen (heb absoluut niets tegen belgen hoor, we zijn er immers te gast op HUN water, en dan gedraag je je ook als gast) die aan de overkant liepen half een gesprek opvangen, het leek wel of ze het er om deden dat we het zouden horen. Ze hadden het er toen over dat "proline" het water kapot voerde.
Het zal denk ik allemaal wel jalouzie en afgunst geweest zijn, iets wat je in het huidige karpervissen steeds vaker tegen komt.
Het lijkt wel of niemand elkaar nog vis gunt, en het alleen nog maar een pondenrace is. Kijk natuurlijk vang ik ook graag dikke vissen, maar het belangrijkste is dat ik plezier in mijn visserij heb, iets wat volgens mij bij veel vissers ver te zoeken is.


Vangze,

Arjan van der Palen
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-10-2004 17:14

Hmm Het blijft gissen, en dit discussieboard is er om je mening neer te zetten. Als iemand een verhaal hoort kan je dat via dit boord nagaan.

Dat veel Belgen steeds de zelfde namen noemen tja dat kan misschien horen ze de verhalen allemaal van elkaar, en sommige willen zelfs beweren dat ze het met eigen ogen zien. Dat er mensen zijn die weer anders willen geloven hun goed recht.

Eerst moeten er maar bewijzen geleverd worden?... net zoals gestolen vissen op betaalwateren, hoeveel van dit soort betaalwateren zijn wel niet door het slijk gehaald door geruchten en onzin.
Iets wat de betaalwaterbusniss absoluut geen goed doet.
Dat er vissen worden gestolen? het zal wel, ikzelf heb nog nooit 1 hard bewijs gezien allemaal geruchten en speculaties... ahh onze top vis is weg zal wel gejat zijn en naar een betaalwater verhuist zijn... ga zo maar door...

Over het kempisch ik heb er ook geen goed woord voor over, de vroegere prominten aanwezigen daar hebben veel mensen op verkeerde ideeen gebracht... de beats methode klinkt bekend? misschien bij een aantal van jullie.... denk je dat de beats 10 kg voerde per dag maand in maand uit... of zou er wat meer in de emmer gezeten hebben?

Sorry echt geen goed woord voor deze methode's en het zal me een worst wezen of het gaat om beats, cottenier, de grote enz zij hebben zich allemaal schuldig gemaakt aan deze voertechnieken en of ze nu gespondserd worden of niet zal me een worst wezen.
Het blijft jammer dat er zo gevist wordt en mensen dit kopieeren...

Althans mijn visie,
Succes met het vissen op de karper.

P.S afgelopen trip op het KK kwam ik tot de conclusie dat er bergen afval langs de waterkant te vinden was, ik heb geprobeerd het meeste op te ruimen.. maar schandalig gewoon!!! En wat ik er absoluut bij wil zeggen is dat het zeker niet alleen afkomstig is van karpervissers, maar de dagjes vissers, hangjeugd maken zich ook schuldig aan dit FEIT. Ook helaas vond ik genoeg troep van karpervissers en JA zowel Belgische produkten als Nederlandse produkten.... MENSEN [u]altijd[/u] je rommel op ruimen!!!!


Mvg
Alex Poot
Laatst gewijzigd door Alex Poot op 13-10-2004 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-10-2004 16:52

:o Zo beter denk ik :P
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

13-10-2004 18:38

Veel beter alex :lol: alleen dat voergedrag een klein beetje veranderen!!! :-? van die imitatie beatsen op het KK
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-10-2004 19:52

Beats moet zijn Baets maar dat terzijde
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-10-2004 20:51

Alex,
Komaan, wat is er mis met de methode zoals de Baets en z'n kornuiten 'm toen op dat moment op dat water (KK7-8) toepasten?
Ze vingen volgens mij de pannen van het dak?

Het grote nadeel is dat als iedereen dit klakkeloos kopieert zonder ook maar te kijken wat anderen op dat moment aan het doen zijn je problemen gaat krijgen zoals doodgevoerd water.

Aan de positieve kant, de vissen worden er wel zwaarder van en dat willen we dan ook allemaal weer erg graag.

Beetje hypocriet eigenlijk dus.

Wel een beetje kort door de bocht om grootmeester de Baets er de schuld van te geven dat een groot aantal kuddedieren blind gemaakt door successen van de man zelf hersenloos aan het strooien slaat.

Proline die het water kapot zou voeren?
Hmmm, interessant, als dit echt zo zou zijn kan iedereen er toch z'n voordeel mee kunnen doen?
Een zak Proline boilies is zo gekocht dacht ik....

Wel een makkelijke naam hoor, Proline.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-10-2004 16:46

Wat er mis is met deze methode? Ga eens vissen op het KK en gij zult uitvinden?

Als je een water over het hele stuk, met (teveel kilo's) boillies bevoert voor een lange periode (een boillie die jij zeker niet in de winkel kan kopen) als de karper dan alleen nog maar hun boillie's uitschijt denk jij dat je dan nog een redelijke kans maakt? hahaha tuurlijk vingen ze de ene top vis na de andere en zo geweldig vind ik dat helemaal niet! Het is idd gewoon een techniek die gewerkt heeft. Of je dan de BAETS heet of pietje lul dan vang jij ze net zo hard... Misschien komt er natuurlijk wel een beetje techniek, stekkenkennis bij kijken, maar ik ga er vanuit dat die mensen die het KK bevissen daarover wel beschikken.
kortom toen heeft het zijn vruchten afgeworpen. Prima, maar sommige karpervissers tegenwoordig denken dit ook te kunnen, een stek opbouwen voor een paar maanden met elke dag 10 kilo boillies erop... En laten we zeggen dat dit 10 mensen doen weet je hoeveel voer er in het water ligt? Iedereen die daar probeert zijn vissen te vangen zijn kansloos... af en toe wordt er natuurlijk wel een vis gevangen maar de vangsten zoals ze waren zijn er zeker niet meer.

ik spreek daar veel mensen die elk weekend in/uit vissen en zei beschrijven dit ook en zijn er net zo kotsmisselijk van als ik.
Voor die gene die hier anders probeert te beweren is voor mij de hypocriet of eventueel wel een van die voerders!
Ik kom er vaak genoeg om te weten hoe het er daar aan toe gaat.

Maar deze hype is nu opgeschoven richting Albert kanaal, en daar zijn ze weer net zo hard bezig met deze methodes. Nu zal het op het AK wel meevallen door zijn grote ect... maar toch

Verder heb ik zelf niks tegen de Baets ik vind het voor de rest een geweldige karpervisser. Dat iedereen zijn technieken overneemt kan hij natuurlijk zelf ook niet helpen... maarja als je er een boek overschrijft wat verwacht je dan.....

Over dat de vissen zwaarder worden? Zeker weten dat de vissen daar dik worden, maar zeker niet mijn doel om daar alleen maar voor de zwaarste te gaan... ga niet mijn tijd verprutsen op 7-8 of 8-9 vis net zo lief op 1-2 of 2-3 maarja zal het bovenstaande maar weer niet opnoemen want ook op deze stukken worden helaas weer deze techniek gebruikt.

Goed genoeg gezeurd :-?
Zelf zal ik blijven terug keren naar het kanaal. Waarom? toch blijft het een enorme aantrekkings kracht hebben en ik geloof er nog steeds in dat er wel een vis te vangen is... misschien de winter weer...

Voor die mensen die er willen gaan vissen Succes!

Mvg
Alex
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-10-2004 16:54

Waarom hoor ik dan van verschillende lokale vissers dan dat deze firma het KK kapotvoerd???? En dat deze firma niet erg geliefd is????


Tja, een keer op het KK gevist en dan zo’n mening verkondigen. Voor mij ben je een opruier meer niet bied je excuses aan als je een vent bent Barry. Een mening hebben is prima hij moet echter wel op feiten berusten en die heb ik niet vernomen.

Dat men dit soort insinuaties op dit board laat staan is een ander verhaal niemand is met deze onzin gediend.

Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-10-2004 17:07

Alex, 10 karpervissers die aan het voeren waren is wel aan de lage kant zeker van het voorjaar.
Leek er wel een camping en dan de jongens nog die nachts kwamen om te ploepen. De een was weg en de volgende kwam er al weer aan. Onder welke noemer dat je dit moet plaatsen laat ik aan andere over.

Groeten,

Peter
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-10-2004 17:48

Alex,

Als je mijn posting goed leest staat er voluit:

Komaan, wat is er mis met de methode zoals de Baets en z'n kornuiten 'm toen [b]op dat moment op dat water (KK7-8)[/b] toepasten?

En vervolgens:

Het grote nadeel is dat als iedereen dit klakkeloos kopieert zonder ook maar te kijken wat anderen op dat moment aan het doen zijn je problemen gaat krijgen zoals doodgevoerd water.

Waaruit je dus eigenlijk kan concluderen dat ik ook bepaald geen voorstander ben van de situatie zoals hij zich op dit moment voordoet.

Ik weet zeker dat als de Baets had geweten voor watvoor narigheid het zou gaan zorgen in de toekomst hij wel 2x had nagedacht of hij deze methode wel in zijn bijbel zou publiceren, denk je niet?

Ga eens vissen op het KK en gij zult uitvinden?

Alweer? :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-10-2004 17:55

Hehe :)
het was niet een posting aan jou gericht maar meer een nadere uitleg.
dat je ook geen voorstander bent had ik begrepen.

En als de Baets idd had geweten was hij natuurlijk nooit daar aan begonnen... maarja er lopen meer slimmerikken rond :o

maar goed.

En dat iemand zijn frustaties op dit board zet, en letterlijk vertaald wat hem verteld is tja... misschien had hij het beter moeten formuleren.
Er gaan veel wilde verhalen rond en van wat er van waar is....

mvg
Alex