welke vissen op het kempisch

Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

16-10-2004 20:29

Je hebt een PB Peter :wink:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-10-2004 21:05

Heb ik gelezen Barry, als men zelf misstanden constateert aan het water is het goed dit op dit board te uiten. Van horen zeggen kan nooit een basis zijn om zo te reageren wordt anders een zootje in deze maatschappij. Je achter bepaalde mensen verschuilen is al helemaal fout vandaar mijn opmerkingen naar je adres. Fouten maken is op zich zelf niet erg, om fouten te erkennen daar is moed voornodig dat mis ik nog.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

20-10-2004 15:31

Wat gaan we op dit forum toch graag off-topic :-?
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Barry de Waal 1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-06-2004 21:21
Contacteer:

20-10-2004 19:02

off-topic :) lijkt me handig
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

21-10-2004 05:26

Proline heeft zelf helemaal geen fout aan dit overmatig voeren maar.... Een vriend van mij ziet een paar karpervissers zich neerzetten op een stek aan het kempisch en de boel helemaal dichtgooien. Die denkt wat doen die nu?? en gaat eens een babbeltje slaan met de heren. Wat blijkt nu, het is de eerste keer dat ze naar het kempisch kopen en ze hebben proline boilies gekocht bij een verkoper uit Belgie (heeft zelf jaren hier gevist) en die vertelde dat ze het beste resultaat zouden hebben als ze voerden volgens de Baets theorie.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

21-10-2004 12:09

Hey Marc

Helaas zien veel mensen dit als een goede theorie... Wat voor boillies zij gebruiken laat ik even in het midden... Het klopt idd dat velen een bepaald merk kopen en zo een merk in een verkeerd daglicht zetten.

Helaas heb ik dit al eens eerder meegemaakt, met een karpervisser die het nodig vond om over mijn eigenstek notabene gewoon rustig door te voeren... Ik heb met deze persoon gepraat en zijn letterlijke worden waren dat hij er ons toch uitvoerden omdat hij de boillies van een bedrijf kreeg.... Welk bedrijf is niet gezegd dus dat kan elk geweest zijn....

Maar dit is alweer verleden tijd je hebt nu eenmaal zulk volk die denken dat die oude methode's nog steeds werken en zeker als je maanden lang een bepaalde stuk vol gooit...
Wij weten inmiddels wel beter toch?

Met vriendelijke groet,
Alex
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

04-01-2005 22:40

Ik zelf woon op een kleine 500m van het kempisch kanaal maar heb er nog niet serieus op gevist omdat het financieel onmogelijk is voor mij. Toch ga ik regelmatig is langs het kanaal wandelen en een praatje slagen mee de karpervissers. Uit die gesprekken zijn al goede vriendschappen verder gekomen en er is mij in vertrouwe dan ook al enkele strategien vertelt. Ik ga die hier nu niet verder vertellen maar verhalen over tien kilo boilies heb ik nog niet gehoord.

Tijdens een van mijn wandelingen in een zomers weekend heb ik iets gezien dat ik nog altijd niet kan geloven. De scheepvaart lag al enkele dagen stil door werken aan een sluis ofzo en het water was dan ook zeer helder, zelfs tot op 4-5 meter uit de kant was het geen probleem om de bodem te zien. Ik stond al een paar minuten rond te kijken op een strategische stek en ik was getuige van iets dat ik waarschijnlijk nooit mee zou meemaken.

Vanuit mijn ooghoek zag ik op ongeveer twee meter van de kant een aantal schimmen op de bodem. Eerst zag ik twee schubkarpers van ongeveer 20 pond (dat vond ik al opmerkelijk). Ik wachtte geduldig tot ze dichterbij kwamen en na 10 min zag ik nog meer karper. De eerste vis die ik zag was een karper die ik nooit zou vergeten. EEN SCHUBKARPER VAN BIJNA 1 METER LENGTE EN VOLGENS MIJ EEN GEWICHT DAT VLOT OVER DE 40 POND GING, MISSCHIEN WEL 50. Daarachter kwamen nog een schub en een spiegel die ook wel richting de 30 gingen. Ik ben deze groep stil gevolgd en heb een dertigtal meter voor hen een blik mais gevoerd in de hoop ze te kunnen afstoppen om hen nog beter te observeren. Het was te verwachten dat ze gewoon verder zwommen. Na ongeveer vijftig meter zwommen ze verder van de kant weg en sindsdien heb ik ze niet meer gezien. Navraag bij andere vissers leerde mij dat er ooit wel eens een lange schub gevangen was met een toenmalig gewicht van 38 pond. De visser was een oudere nederlander maar een naam heb ik niet gevonden. Mijn grote droom is nu om een van deze drie (liefst de grote schub natuurlijk :D ) aan hun schubben te komen.

Deze wandeling zal ik nooit meer vergeten en ik heb dan ook al heel wat peilwerk rond de plek gedaan en ik heb al wel iets interessant gevonden. Door mijn leeftijd en budget zal het nog wel een paar jaar duren voor ik er echt serieus kan gaan vissen.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-01-2005 13:36

Wibo,

Waarom denk jij dat je geen geld hebt om op het KK te vissen?
Ik denk juist dat jij er erg veel kans maakt.. zeker als je er zo dichtbij woont...

1 boilie of tijgernoot is toch genoeg voor een vis...
Het is echt niet zo dat veel voeren daar persé nodig is hoor...
Ik zou zeggen.. ga het gewoon eens proberen.

Suc6,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2005 15:12

Wibo,

Vriend. Alles goed jongen.

He ouwe reus. Deal maken?

Jij voert, houdt een plek bezet en ik verzorg het aas.

He gaaf he.



Of... stel je een maandje beschikbaar.


http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#196571



MVG

Klaas
jan nelder
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-06-2004 16:02
Locatie: maarssen

05-02-2005 00:56

:wink:
Laatst gewijzigd door jan nelder op 24-02-2005 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-02-2005 16:15

Een beetje 'verdachte' tekst voor een eerste posting Jan :roll:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-02-2005 13:40

Nog een nieuwsbericht,

alle karpers in de maas zijn dood, jullie hoeven dus niet meer hier op de maas te gaan vissen (HINT) 8)

Groeten,
Stefan
arjen uitbeijerse1

06-02-2005 14:10

Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk, ben namelijk net een uur terug van kk....

Als ik naar de tijd van jouw posting kijk zou hij dan zaterdag ochtend al gevonden moeten zijn, denk dat heel het kempsich het dan al wel geweten had en bijkomend dat vrijdag middag de laatste boot voorbij is geweest......

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, ben zelf nml niet meer langs 8-9 gereden vanochtend...

Ben benieuwd wie de bron was???
arjen uitbeijerse1

06-02-2005 14:14

Bedoel vrijdag ochtend, dat heb je als je te lang aan het water zit...

Denk dat er dan zeker al meer bekend van was
Gebruikersavatar
Ruudje Valkenaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-02-2005 13:11
Locatie: Bergeijk

19-02-2005 18:59

-waar kan ik ergens een verguning halen voor het kk? --en hoe duur is nachtverguning?
-en is het daar veilig aan de waterkant bij 1-1?
jaja
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

20-02-2005 01:30

vergunnigen kun je gewoon op het postkantoor halen
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

20-02-2005 01:33

vergunigen kun je gewoon op het postkantoor halen
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

20-02-2005 08:48

Hoi,

Ik denk dat er meer geluld wordt, dan gevist op KK :lol:
Vroeger mocht ik er graag vissen (en soms ook een visje vangen)
Het is nu eenmaal zo dat het KK geen gemakkelijk water is waar je eventjes een weekend gaat vissen en nog een 40+ vangt ook.
Ik denk dat velen niet echt realist zijn, zodat er vergeten wordt dat ook de GROTEN :o er meer dan regelmatig blanken. Men zou moeten naar het KK gaan met de gedachte van : Hopelijk vangen we iets, maar als het niets is is er geen probleem. (velen zouden minder gefrustreert terug komen)
Het is niet zo dat je een blank aan iemand anders zou te danken hebben.
Met doorzettingsvermogen en een beetje geluk is het mogelijk een visje te vangen op KK (je kan moeilijk verwachten van er te gaan slachten, zoals jullie dat zo mooi zeggen)
Ik wens jullie hier dan ook veel succes mee.

Groeten
Een gelukkige karpervisser 8)
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

18-04-2005 15:22

Het KK is een prachtig water om op te vissen. Maar bij de sassen is het niet gemakkelijk ik vis er namelijk zelf ook en je hebt er te maken met concurrentie natuurlijk wie vangt de grootste en dikste en jij zit op mijn stek enz... je kent het wel. dit vermijd ik liever en ik vis er dus zoals ik altijd wil maar dat er mensen zijn die continu 10kg in het kk gooien en dat een maand aan een stuk ofzo heb ik zeker nog niet gezien. En ik heb zelf ook al ondervonden dat je er goed moet voeren maar niet te veel. Het kan evengoed zijn dat als jij met je 2 hengels zit te vissen en jij gooit 5boillies per hengel dat je meer vangt dan die andere die 60 boillies per hengel gooit. Je moet er gewoon je manier van vissen vinden en weten waar je je hengel moet leggen en op welke afstand vis er nu een tijdje en heb dit nu ook pas door dat overbodig voeren heeft mss wel nut maar ik zeg dat het niet veel nut zal hebben. Het is er mooi om te vissen en je kan er een mooie vis vangen maar ga er niet naartoe om te zeggen dat je meteen de biggen gaat vangen dit is zeker niet zo. De kans tot blanken is er zeker aanwezig vergeet dit ook niet! Heb ook gehoord over dat gedoe van proline maar alleen maar gehoord maar heb er zelf niet echt iets van gemerkt ofzo dus als ik niks heb gezien dan kan men zeggen wat men wil. Het is er moeilijk om te vissen dus je moet het niet altijd zoeken bij anderen dat is mijn mening ik zeg niet dat ze zo een dingen niet gebeuren het kan altijd maar naar mijn weten toch nog niet. Maar de mensen die het er eens een keer gaan proberen ofzo wens ik veel succes.

Vriendelijke karpergroeten Nick
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

21-04-2005 21:03

Welke vissen op het KK............ gaat nu over :welke boilies in het kk :P
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

27-04-2005 21:38

Ach...
ik heb in de paasvakantie heel de tweede week aan het KK gezeten. Eerste week had ik mais en boilies gevoerd. Tijdens die week geen beetje gehad, zelfs geen piepje. Andere vissers ook niet. Het enige wat ik weet is dat je heel veel tijd in het KK moet steken en nog is geluk moet hebben ook. KK wordt iets voor in mijn oude dag als ik tijd genoeg heb.
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

28-04-2005 20:35

Wibo,

geluk kun je ook afdwingen ! :P
Ik ving die vis (zie vorige posting van mij) in mij 1e nacht kempisch.

Ga er gewoon vissen doe je eigen ding en laat je vooral niets wijsmaken!

good luck
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

18-05-2005 16:10

toevallig ook niet de paalse plas van de nodige kilo's bolletjes voorzien zeker??? heb ik wel getuigen van,

er staan trouwens erg mooie karpers op de site, je weet wel met de drie witte boompjes op de achtergrond...
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

21-05-2005 08:41

Hey Alex,

Alles goed? Was het nog iets geworden op Orient???
We zijn doorgegaan naar een van de wateren van Langres, ook hier werd al tijden niks gevangen.....

Na nog vier nachten zijn we naar de Biesbos gereden, 1 nacht 1 vis....

Een dikke week frankrijk en dan eindigen in de biesbos met 1 visje...

Nog bedankt voor de info...

Grts Bart....
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

21-05-2005 10:39

Hoi Bart,

Je hebt een pb'tje,

Groetjes
Alex Poot